PORADA.sk
PORADA.sk

Klikne pre zoradenie od najlepšej odpovede: : Vchodove dvere-zle zatvaranie



mapper
30.12.08, 19:20
Dobry den,
vymenili sme chodove dvere za nove plastove s gava vyplňou, ale po 3 mesiacoch sa nam začali zle zatvarať. Keď ich bežne zavreme s kľučkou tak zostanu pootvorene, a potom ich musime buď zatlačiť väčšou silou alebo ich pribuchnuť. Nevieme či je problem v osadeni dveri (zozačiatku nebol vôbec problem) alebo keď je chladnejšie či by to mohlo mať na to vplyv.
Dakujem za nazor. Firme ktora ich montovala som sa este koli tomu neozyvala.

Halli
30.12.08, 19:23
Dobry den,
vymenili sme chodove dvere za nove plastove s gava vyplňou, ale po 3 mesiacoch sa nam začali zle zatvarať. Keď ich bežne zavreme s kľučkou tak zostanu pootvorene, a potom ich musime buď zatlačiť väčšou silou alebo ich pribuchnuť. Nevieme či je problem v osadeni dveri (zozačiatku nebol vôbec problem) alebo keď je chladnejšie či by to mohlo mať na to vplyv.
Dakujem za nazor. Firme ktora ich montovala som sa este koli tomu neozyvala.

To je na paneláku,akebo na rodinnom dome?

mapper
30.12.08, 19:29
Na rodinnom dome. Dvere mame od juna, a teraz asi mesiac nam začinaju štrajkovať.

Halli
30.12.08, 19:36
Na rodinnom dome. Dvere mame od juna, a teraz asi mesiac nam začinaju štrajkovať.

No pýtala som sa z dôvodu, že som zásadne proti plastovým dverám na bytových domoch a všetky, ktoré spravujem majú nové hliníkové, lebo som im dokázala, že plastové dvere nie su dobré riešenie. Zatial ani po troch rokoch nemám problém... Nuž ale ak sa po troch mesiacoch takto správajú aj na rodinnom dome, kde je frekvencia pohybu oveľa nižšia, tak to už len treba reklamovať a znova nastaviť. Máš na to záruku, ak si neplatila dúfam , bez papierov a nebudu sa chcieť z toho vyvliesť...:rolleyes:;)

mapper
30.12.08, 19:39
hej, fakturu mam:). Len ma to štve lebo sme to davali robit cez firmu, voci ktorej som mam dôveru. Tak ako vidim budem musiet tam zavolat čo to ma byť.

Halli
30.12.08, 19:42
hej, fakturu mam:). Len ma to štve lebo sme to davali robit cez firmu, voci ktorej som mam dôveru. Tak ako vidim budem musiet tam zavolat čo to ma byť.

Ak je to dobrá firma určite tvoj problém vyrieši, neboj stáva sa to a nemusí to byť až taký problém. Možno potrebujú len trochu nastaviť .Potom napíš ako si dopadla. ;)

Halli
30.12.08, 20:03
A nebude to ten "samo" , čo zaviera "bramo " a teraz (po ochladení) sa zmenila viskozita oleja a treba prestaviť predpätie pružiny ? A na jar naopak ?

Ka Mil

Na rodinnom dome,? :), no dobre keby aj.... tak by ho nedala solídna firma von, ale dnu ne? ;) to už sa nenosí :D

Martasch
30.12.08, 20:32
Doporučujem Ti zavolať do firmy, ktorá dvere montovala, dvere treba doštelovať, používaním dvere "sadajú". Tvoj dodávateľ by s tým nemal mať problém, naša firma takúto službu robí bežne.

220870
31.12.08, 09:33
Sadnuté dvere nie je možné reklamovať.Reklamácia vám nemusí byť uznaná.Záleží len na firme ,ktorá vám dvere montovala ,či dvere doladí alebo nie.Tie menšie firmy to robia zadara ale veľké molochy sa unúvať nebudú.
Napíšte aký typ kovania AUBI ,MACO, WINK HAUS je na dverách možno vám poradím.To že je tam Gava alebo iná výplň je nepodstatné.Pomohlo by foto.
Inak ,dávať na činžiak plastové dvere je do neba volajúca hlúposť.

Halli
31.12.08, 09:38
Inak ,dávať na činžiak plastové dvere je do neba volajúca hlúposť.

Ak si prečíťaš moj príspevok zistíš, že na to prvé som sa pýtala...nie je to na činžiaku...;)

220870
31.12.08, 09:43
No pýtala som sa z dôvodu, že som zásadne proti plastovým dverám na bytových domoch a všetky, ktoré spravujem majú nové hliníkové, lebo som im dokázala, že plastové dvere nie su dobré riešenie. Zatial ani po troch rokoch nemám problém... Nuž ale ak sa po troch mesiacoch takto správajú aj na rodinnom dome, kde je frekvencia pohybu oveľa nižšia, tak to už len treba reklamovať a znova nastaviť. Máš na to záruku, ak si neplatila dúfam , bez papierov a nebudu sa chcieť z toho vyvliesť...:rolleyes:;)
Sadnuté dvere a okná po pár mesiacoch alebo dňoch .To väčšinou závisí od šikovnosti montéra.Totižto každé dvere a okno si trochu sadnú.Montér by s tým mal pri montáži počítať a nastaviť ich s nejakou vôlou.

Halli
31.12.08, 09:48
Ale ja vobec nehovorím o tom, že sú sadnuté...Aj moje hliníkové dvere na panelákoch sme dostavovali , ale hneď po montáži, odvtedy je pokoj už tri roky...Ale plastové sa správajú inak a to je ten problém, možno je to fakt v kovaní. Ale zbytočne polemizujeme, iste to firma čo to montovala vyrieši. ;) Nevidíme ich .;)

Lotarka
31.12.08, 10:10
Možno pre niekoho zbytočná otázka - ale ja by som Vás poprosila trochu viac opísať, prečo nie sú plastové dvere vhodné do činžiakov.
U nás v meste som sa zatial nestretla, žeby vymenili vchodové dvere za iné ako plastové. Rada by som prípadne u nás predišla zbytočným problémom.
Ďakujem!

Halli
31.12.08, 10:22
Možno pre niekoho zbytočná otázka - ale ja by som Vás poprosila trochu viac opísať, prečo nie sú plastové dvere vhodné do činžiakov.
U nás v meste som sa zatial nestretla, žeby vymenili vchodové dvere za iné ako plastové. Rada by som prípadne u nás predišla zbytočným problémom.
Ďakujem!

Plastové dvere majú síce lepšiu tepelnú izoláciu, ale pri veľkej frekvencií pohybu a aj vplyvom poveternostných podmienok sa môžu časom narušiť a začnú vrzgať, pokiaľ sa neošetrujú...častý jav v obchodoch, ak si všimneš. Netesnia už tak a kovanie v nich rýchlejšie odchádza. V plastových dverách sa o dodatočnú stabilizáciu starajú oceľové výstuže, umiestnené v krídlach aj zárubniach dvier, ale pri takom používaní a bezstarostnom zaobchádzaní, je to predsa iné ako na rodinnom dome.
Pýtala som sa na názor aj pracovníka velmi známej spoločnosti na výrobu plastových okien a dveri, ale povedal, že skutočne bez ohľadu na to , že sám ponuka tieto výrobky, konkretne na dvere do bytového domu schvaľuje hliníkové. Možno ani nevieš koľko z tých dvier v meste je hliníkových, pozri si galériu v SVB a moje dvere..vieš koľko ľudí sa ma pýtalo koľko stáli tie "plastové":rolleyes:...dvere?:D

mapper
31.12.08, 13:28
Sadnuté dvere nie je možné reklamovať.Reklamácia vám nemusí byť uznaná.Záleží len na firme ,ktorá vám dvere montovala ,či dvere doladí alebo nie.Tie menšie firmy to robia zadara ale veľké molochy sa unúvať nebudú.
Napíšte aký typ kovania AUBI ,MACO, WINK HAUS je na dverách možno vám poradím.To že je tam Gava alebo iná výplň je nepodstatné.Pomohlo by foto.
Inak ,dávať na činžiak plastové dvere je do neba volajúca hlúposť.


Je to na rodinnom dome, pozerala som do papierov a mozno Vam tiez hovorim - že dvere su plastove ked tak zvonku vyzeraju, ale v poznamke je pisane HLINIK, inak na vsetkych oknach je kovanie MACO, tak prepokladam ze to iste su aj dvere, ked je to jeden dodavateľ.

Halli
31.12.08, 13:53
Je to na rodinnom dome, pozerala som do papierov a mozno Vam tiez hovorim - že dvere su plastove ked tak zvonku vyzeraju, ale v poznamke je pisane HLINIK, inak na vsetkych oknach je kovanie MACO, tak prepokladam ze to iste su aj dvere, ked je to jeden dodavateľ.

Keď sa pozrieš na ne v časti, kde je zámok musíš vidieť či sú plast, alebo hliník a aj podľa zvuku keď na ne zaťukáš...;)...no nič, len sa obráť na firmu čo to robila a uvidíš, že to nieje tak hrozné a opravia to. Vždy je možnosť.Nezabudni nám napísať ako si dopadla.

220870
31.12.08, 22:37
Je to na rodinnom dome, pozerala som do papierov a mozno Vam tiez hovorim - že dvere su plastove ked tak zvonku vyzeraju, ale v poznamke je pisane HLINIK, inak na vsetkych oknach je kovanie MACO, tak prepokladam ze to iste su aj dvere, ked je to jeden dodavateľ.
Nemusí to tak byť. Ceny kovaní na okná a dvere sú odlišné u rôznych firiem a niektoré nekorektné fa ktoré špekulujú cenami to riešia svojskými spôsobmi.Na doštelovanie Kovania od fa Maco potrebujete 5-ku imbusový kľúč.Na každom pánte je odspodu otvor stačí tam vložiť 5-ku imbusák a potočiť asi o dva závity , na všetkých troch pántoch rovnako.Ak by to nepomohlo tak napíšte .Skúsim nafotiť postup pri štelovaní dverí a vylepím to na poradu .

220870
31.12.08, 22:42
Možno pre niekoho zbytočná otázka - ale ja by som Vás poprosila trochu viac opísať, prečo nie sú plastové dvere vhodné do činžiakov.
U nás v meste som sa zatial nestretla, žeby vymenili vchodové dvere za iné ako plastové. Rada by som prípadne u nás predišla zbytočným problémom.
Ďakujem!
Záruka na obidva tipi dverí je väčšinou 2 roky.Ale životnosť plastových dverí je na činžiaku asi 5 rokov. Kdežto hliník pokiaľ ho niekto násilným spôsobom nezničí vydrží pri akej takej údržbe ktorá sa skladá z premazania kovania asi raz za rok , 50 rokov. Nemýlte si záruku zo životnosťou.Plast nieje tak oteruvzdorný ako AL, hliníkové dvere sú asi o polovicu ľahšie, tým pádom nie sú tak namáhané pánty.Hliník drží tvar nepotrebuje výstuž.,pri teplotných výkyvoch sa nekrúti. Je rovný a nárazom odolný, nehorí , nedá sa tak ľahko vypáčiť,nedá sa popáliť cigaretou, nezhrdzavie. nesadá.
Ja sám som mal už ani sám neviem koľko ponúk montovať plastové dvere na činžiaky vždy som to odmietol.

Lenka1979
01.01.09, 10:51
... a čo rozdiel v cene? Veď hliník je oveľa,oveľa drahší ako plast.

220870
01.01.09, 11:01
Hliníkové dvere sú farbené. Je na nich vrstva farby . Ak sa zoderie treba to len znova nastriekať.Rozdiel v cene je asi 40%. Takže 35 000 SKK alebo 50 000 SKK.Ak si trochu zájdete do minulosti tak zistíte ,že sa používali 10 a 50 halierové mince , boli hliníkové, a neboli zodrané. Pre náročných .Existuje aj leštený hliník , ten nešpiní.
... a čo rozdiel v cene? Veď hliník je oveľa,oveľa drahší ako plast, súhlasím.Ale.Úžitková hodnota vs cena hliníkových dverí niekoľkonásobne presahuje plastové.

mimina28
27.01.09, 15:18
Nemusí to tak byť. Ceny kovaní na okná a dvere sú odlišné u rôznych firiem a niektoré nekorektné fa ktoré špekulujú cenami to riešia svojskými spôsobmi.Na doštelovanie Kovania od fa Maco potrebujete 5-ku imbusový kľúč.Na každom pánte je odspodu otvor stačí tam vložiť 5-ku imbusák a potočiť asi o dva závity , na všetkých troch pántoch rovnako.Ak by to nepomohlo tak napíšte .Skúsim nafotiť postup pri štelovaní dverí a vylepím to na poradu .
Dobrý deň, tak presne túto info som hladala - ako doštelovať okná s kovaním MACO. S firmou čo mi dodala a osadila okná, už nechcem nikdy v živote nič mať. To, čo som s nimi užila neprajem nikomu. Prosím Vás, ten obrázkový návod sa dá kde zohnať?

arizona
27.01.09, 16:20
Nakoľko som tiež nešťastná z našich okien a dvier,zaujala ma táto téma.
Naše okná sú dosť hlučné,dvere mi tiež riadne "pijú krv":mad:. Počas troch rokov boli viackrát preštelovávané a reklamované. Pri preštelovaní dverí sa akurát zmení medzera,odkiaľ fúka. Buď zhora,alebo zdola. Je tam medzera,že tam zmestím prsty. Firma nás napriek reklamáciám stále presviedčala,že dvere sú v poriadku a naše problémy sú bežné,spôsobené aj počasím a stačí preštelovať:rolleyes::mad: Dvere sú v závetrí a pod strechou,neviem si predstaviť, keby na ne pršalo a snežilo-asi by už boli zrelé na vyhodenie...

Zistila som, že tiež mám kovanie maco http://www.plasticom.sk/kovanie.html

Neviem, či je to kovaním, alebo zlou prácou firmy:confused::rolleyes:

Dnes už by som plast.dvere asi nekupovala.

220870
27.01.09, 16:52
Nakoľko som tiež nešťastná z našich okien a dvier,zaujala ma táto téma.
Naše okná sú dosť hlučné,dvere mi tiež riadne "pijú krv":mad:. Počas troch rokov boli viackrát preštelovávané a reklamované. Pri preštelovaní dverí sa akurát zmení medzera,odkiaľ fúka. Buď zhora,alebo zdola. Je tam medzera,že tam zmestím prsty. Firma nás napriek reklamáciám stále presviedčala,že dvere sú v poriadku a naše problémy sú bežné,spôsobené aj počasím a stačí preštelovať:rolleyes::mad: Dvere sú v závetrí a pod strechou,neviem si predstaviť, keby na ne pršalo a snežilo-asi by už boli zrelé na vyhodenie...

Zistila som, že tiež mám kovanie maco http://www.plasticom.sk/kovanie.html

Neviem, či je to kovaním, alebo zlou prácou firmy:confused::rolleyes:

Dnes už by som plast.dvere asi nekupovala.
Nemôže to byť spôsobené počasím, v žiadnom prípade ,okná a dvere sa vyrábajú tak aby vydžali omnoho krutejšie počasie ako je na Slovensku.O tej fa pl....com si myslím svoje.Pokiaľ viem tak oni používajú kovanie AUBI.Na tom odkaze je MACO.

arizona
27.01.09, 17:15
Nemôže to byť spôsobené počasím, v žiadnom prípade ,okná a dvere sa vyrábajú tak aby vydžali omnoho krutejšie počasie ako je na Slovensku.O tej fa pl....com si myslím svoje.Pokiaľ viem tak oni používajú kovanie AUBI.Na tom odkaze je MACO.
Bola som pozrieť na kovania. Mám maco,ako píšu na stránke...

Tiež si myslím, že sú to bludy o tom počasí.

Už sme kontaktovali dve menšie firmy v okolí, lebo sme to chceli dať nejako "doštelovať" nejakým lepším majstrom. No,nik nemá záujem,každý povie, že po nikom opravovať nebude.
To naozaj nechápem: chcem si objednať prácu od firiem, čo sa zaoberajú plast. oknami,ale oni odmietajú,lebo okná nemontovali oni.:confused::eek:Ale pritom lamentujú,ako v zime nemajú robotu.Asi sú pre každého zaujímavé iba veľké zákazky:mee:

220870
27.01.09, 17:44
Dobrý deň, tak presne túto info som hladala - ako doštelovať okná s kovaním MACO. S firmou čo mi dodala a osadila okná, už nechcem nikdy v živote nič mať. To, čo som s nimi užila neprajem nikomu. Prosím Vás, ten obrázkový návod sa dá kde zohnať?
Zadajte si tento postup tu je to celkom dobre vysvetlené
www.maco.at
v pravom hornom rohu vyberte jazyk
na hornej lište materialy na stiahnutie
stlačte krátky katalóg stiahnite ho a otvorte na strane 14-15 .
Len upozorním ,ak sa do toho pustíte tak uťahujte skrutky tak ,aby ste ich celkom nevyskrutkovali ,alebo nestrhli závit.Postupujte opatrne vždy keď otočíte skrutku o jeden závit tak skontrolujte zatváranie krídla.Aby sa vám nestalo ,že okno rozštelujete tak ,že sa nebude dať zatvoriť.Zo skrutkami na prítlak krídla nič nerobte .Aj kaď to vyzerá ako pomerne jednoduchá práca nieje to tak ,skrýva sa v tom veľa záludností.V zásade platí ,že ak sa okno dalo dobre zatvárať-otvárať pri montáži tak sa dá doštelovať.Niekedy môže byť okno aj zle zmontované, prejavuje sa to tak ,že okno po opätovnom doštelovaní sadne.v tom prípade sa väčšinou jedná o zle osadené zasklievacie podložky.Je treba z krídla vybrať zasklievacie lišty a popresúvať zasklievacie podložky.Ale to už je trochu náročnejšie a amatér to asi nezvládne.A práve tento problém nedokáže odstrániť ani väčšina takzvaných odborne zaškolených montérov.Pôvodom je to montážna chyba .Ale ak ju niekto vie diagmostikovať a odborne odstrániť tak je to prkotina, ktorá otravuje život veľkému množstvu zákazníkov.

220870
27.01.09, 18:07
Bola som pozrieť na kovania. Mám maco,ako píšu na stránke...

Tiež si myslím, že sú to bludy o tom počasí.

Už sme kontaktovali dve menšie firmy v okolí, lebo sme to chceli dať nejako "doštelovať" nejakým lepším majstrom. No,nik nemá záujem,každý povie, že po nikom opravovať nebude.
To naozaj nechápem: chcem si objednať prácu od firiem, čo sa zaoberajú plast. oknami,ale oni odmietajú,lebo okná nemontovali oni.:confused::eek:Ale pritom lamentujú,ako v zime nemajú robotu.Asi sú pre každého zaujímavé iba veľké zákazky:mee:
To je Slovenská nátura .Keď mi zdochne koza susedovi nech dve.

kastelan
27.01.09, 18:27
tie dvere po tych troch mesiecoch mohli sadnuť to je normalna vec treba to len naštelovať na pantoch ale nech to spravia oni až je to solidna firma mali by sa ohlasiť a k tomu teplu každi material pracuje vplivom tepla či už je to drevo,železo alebo plast ale na oknach sa v zime nastavuje len väčši pritlak kridla aby boli straty tepla čo najmenšie až sa tie dvere otvoria aj ked ich zavrete strelka vam nezapadne do protiplechu na rame tam by sa to malo dať posunuť smerom dnu až su dnu otvarave mali by tam byť dve skrutky treba to len povoliť a posunuť

mimina28
28.01.09, 13:43
Ďakujem za info. Idem sa pozrieť na tú stránku a uvidím, čo a ako.
Je to fakt hrozné, ked človek natrafí na tzv. "odborníkov" Ale to je nadlho.

Trogars
06.02.09, 12:44
Mam podobny problem. Dvere Salamander mi po mesiaci sadli zle sa zatvaraju. Poradi mi niekto ako ich nastavit? Firma co nam to robila to ma na haku. Kovanie je G-U. Aspon tak je uvedene na krytke. :confused:

220870
06.02.09, 17:32
Mam podobny problem. Dvere Salamander mi po mesiaci sadli zle sa zatvaraju. Poradi mi niekto ako ich nastavit? Firma co nam to robila to ma na haku. Kovanie je G-U. Aspon tak je uvedene na krytke. :confused:
Zo spodnej strany každého pántu je skrutka neviem presne ako na tom vašom kovaní ale mal by to byť imbus 6 mm.Otočiť max o jeden závit na každom pánte( ak vám to nepomôže vrátte to do pôvodného stavu a musíte zavolať niekoho čo sa tomu rozumie)..Dvere sa nastavujú trochu tažšie treba na to cit a skúsenosť.Neodporúčam aby sa do dverných nastavení moc montovali tý čo sa tomu nerozumejú.Dá sa tým veľa pokaziť.

CIMOM
07.02.09, 06:51
Dobry den,
vymenili sme chodove dvere za nove plastove s gava vyplňou, ale po 3 mesiacoch sa nam začali zle zatvarať. Keď ich bežne zavreme s kľučkou tak zostanu pootvorene, a potom ich musime buď zatlačiť väčšou silou alebo ich pribuchnuť. Nevieme či je problem v osadeni dveri (zozačiatku nebol vôbec problem) alebo keď je chladnejšie či by to mohlo mať na to vplyv.
Dakujem za nazor. Firme ktora ich montovala som sa este koli tomu neozyvala.

Obchodný zákonník 513/1991 Zb. - pozrieť ods. 2 písm. a)
§ 562

(1) Objednávateľ je povinný predmet diela prezrieť alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po odovzdaní predmetu diela.

(2) Súd neprizná objednávateľovi právo z vád diela, ak objednávateľ neoznámi vady diela

a) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistí,
b) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich mal zistiť pri vynaložení odbornej starostlivosti pri prehliadke uskutočnenej podľa odseku 1,
c) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohli byť zistené neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov a pri stavbách do piatich rokov od odovzdania predmetu diela. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.



NEČAKAŤ!!!

CIMOM



PS : písomne

220870
07.02.09, 08:20
Obchodný zákonník 513/1991 Zb. - pozrieť ods. 2 písm. a)
§ 562

(1) Objednávateľ je povinný predmet diela prezrieť alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po odovzdaní predmetu diela.

(2) Súd neprizná objednávateľovi právo z vád diela, ak objednávateľ neoznámi vady diela

a) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistí,
b) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich mal zistiť pri vynaložení odbornej starostlivosti pri prehliadke uskutočnenej podľa odseku 1,
c) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohli byť zistené neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov a pri stavbách do piatich rokov od odovzdania predmetu diela. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.



NEČAKAŤ!!!

CIMOM



PS : písomne
Sadnuté dvere nie sú predmetom reklamácie.Nedá sa to reklamovať.Je to ničo podobné ako zodraná podrážka na nových topánkach alebo výmena oleja na novom aute.Je to chyba Slovenských zákonov.Oni sú len povinný prísť pozrieť či je to vada spôsobená neodborným používaním alebo je to fakt reklamovateľné.Ale ašte predtým ako budete požadovať obhliadku si zistite ceny dotyčnej fa za neoprávnenú reklamáciu.Pohybuje sa to okolo 20-30 € za každú aj začatú hodinu + doprava.Počítajú čas od doby kedy pracovník vyšiel zo sídla firmi.To znamená ,že ak má fa sídlo v Košiciach a ide nastaviť dvere do BB tak to môže byť celkom zaujímavá cena.

CIMOM
07.02.09, 13:43
Sadnuté dvere nie sú predmetom reklamácie.Nedá sa to reklamovať.Je to ničo podobné ako zodraná podrážka na nových topánkach alebo výmena oleja na novom aute.Je to chyba Slovenských zákonov.Oni sú len povinný prísť pozrieť či je to vada spôsobená neodborným používaním alebo je to fakt reklamovateľné.Ale ašte predtým ako budete požadovať obhliadku si zistite ceny dotyčnej fa za neoprávnenú reklamáciu.Pohybuje sa to okolo 20-30 € za každú aj začatú hodinu + doprava.Počítajú čas od doby kedy pracovník vyšiel zo sídla firmi.To znamená ,že ak má fa sídlo v Košiciach a ide nastaviť dvere do BB tak to môže byť celkom zaujímavá cena.

Dobrá myšlienka s neoprávnenou reklamáciou. OK

Vychádzam z toho, že zlé zatváranie sa prejavilo po 3 mesiacoch.
Taký výrobok (3 mesiace) nevykazuje svoje vlastnosti a neplní svoju deklarovanú funkciu, teda nemôže sa v žiadnom prípade jednať o vadu z opotrebenia.

Trvám na tom, že okamžite by som to písomne reklamoval. Ak sa budú zatvárať ďalej manuálne a rôznymi "nesprávnymi" spôsobmi, môžu vykázať ďalšie vady (napr. ohyb pántov a pod.), ktoré už bude možno chápať ako vady z nie opotrebenia, ale zo zlej údržby, resp. nesprávneho užívania.


CIMOM

mimina28
09.02.09, 14:41
...pozerala som tie stránky, žial moc múdra z toho som veru neni...

220870
09.02.09, 15:35
Dobrá myšlienka s neoprávnenou reklamáciou. OK

Vychádzam z toho, že zlé zatváranie sa prejavilo po 3 mesiacoch.
Taký výrobok (3 mesiace) nevykazuje svoje vlastnosti a neplní svoju deklarovanú funkciu, teda nemôže sa v žiadnom prípade jednať o vadu z opotrebenia.

Trvám na tom, že okamžite by som to písomne reklamoval. Ak sa budú zatvárať ďalej manuálne a rôznymi "nesprávnymi" spôsobmi, môžu vykázať ďalšie vady (napr. ohyb pántov a pod.), ktoré už bude možno chápať ako vady z nie opotrebenia, ale zo zlej údržby, resp. nesprávneho užívania.


CIMOM
V podstate s vami súhlasím.Len tie nešťastné Slovenské zákony.Väčšina firiem poskytuje aspoň aký taký bezplatný servis.Niekto nie.Príklad:Asi po pol roku ma volal známi ktorému som montoval dvere . Nadali sa zatvárať nezasúval sa jazýček.Stačila jediná kvapka oleja.:o Samozrejme bezplatne.
Mimo tom je zaujímavé na čo sa vzťahuje záruka niekedy aj 10 ročná.Treba si dobre prečítať zmluvné podmienky.Aj keď chápem že sa to asi nikomu nepáči ale ak sa vám firma rozhodne zarátať doladenie pántov tak nič nezmôžete.

arizona
09.02.09, 21:41
V podstate s vami súhlasím.Len tie nešťastné Slovenské zákony.Väčšina firiem poskytuje aspoň aký taký bezplatný servis.Niekto nie.Príklad:Asi po pol roku ma volal známi ktorému som montoval dvere . Nadali sa zatvárať nezasúval sa jazýček.Stačila jediná kvapka oleja.:o Samozrejme bezplatne.
Mimo tom je zaujímavé na čo sa vzťahuje záruka niekedy aj 10 ročná.Treba si dobre prečítať zmluvné podmienky.Aj keď chápem že sa to asi nikomu nepáči ale ak sa vám firma rozhodne zarátať doladenie pántov tak nič nezmôžete.
220870, budem trošku"rýpať" dúfam,že neurazím:)
Možno niektoré firmy frflú, že sa nabehajú zbytočne k zákazníkom kvôli maličkosti...
ale...
-keď som si objednávala vchod. dvere za niekoľko desiatok tisíc, nikto ma neupozornil, že tie dvere bude treba pomene často preinštalovávať.
-nik mi pri montáži neukázal,ako si to môžeme urobiť sami
-nikde v papieroch sme také informácie nanašli
-ako mám ako laik,ktorý má prvé plast.dvere v živote vedieť, že potrebujú nejakú údržbu.(ved väčšina reklám láka práve na tú bezúdžbovosť)

Veď každý sa rozumieme svojej profesii,nik nemôže chcieť,aby si zákazníci zoháňali info kade-tade a vedeli všetko.
Ale možno sa to firmám oplatí,lebo po záruke si už účtujú...

a ešte mimotemy : Za posledných 15 r. sa mi stalo, že som dva krát volala opravára práčky
1, dhodobo stála voda v nádobke na bielidlo(nikdy nepoužívaná)-technik si vypýtal zub.kefku a za minútu bol hotový:rolleyes:
2, neodtekala voda z hadice-technik vybral z hadice behom minúty 20 haliernik

v oboch prípadoch technik povedal, že hned po nahlásení vedel,kde bude chyba:mad: a šiel na isto. Takže to mohol povedať do telefónu a urobili by sme si sami..
Ale prečo by to robili, keď si za minútu práce a 5km cesty zobrali po 500sk?:mad:
Takže si myslím, že na nevedomosti zákazníkov sa dá dobre zarobiť.
Takže prečo ich upozorňovať na nejaké maličkosti týkajúcich sa údržby...?

To isté sa dá povedať aj na tie dvere.

mapper
22.02.09, 17:03
Ahojte, konečne som sa sem dostala.
Takže odpoveď je. Dvere sú hliníkové, ale vo firme mi povedali - že to robia tie mínusové teploty, a keď sa oteplilo nad nulu - tak tie dvere sa znovu začali zatvárať v pohode, že nemusíme s nimi ani trieskať.
ďakujem za rady.

CIMOM
22.02.09, 17:38
V podstate s vami súhlasím.Len tie nešťastné Slovenské zákony.Väčšina firiem poskytuje aspoň aký taký bezplatný servis.Niekto nie.Príklad:Asi po pol roku ma volal známi ktorému som montoval dvere . Nadali sa zatvárať nezasúval sa jazýček.Stačila jediná kvapka oleja.:o Samozrejme bezplatne.
Mimo tom je zaujímavé na čo sa vzťahuje záruka niekedy aj 10 ročná.Treba si dobre prečítať zmluvné podmienky.Aj keď chápem že sa to asi nikomu nepáči ale ak sa vám firma rozhodne zarátať doladenie pántov tak nič nezmôžete.

Dobrá debata o dverách.

Neviem, alebo som prehliadol, ale nevšimol som si či pôvodca témy podal reklamáciu písomne.

Ak nepodal reklamáciu písomne, tak potom neviem o čom sú vlastne tieto rady. Ak nestačí niekomu citát zo zákona, tak potom ...

K tomu, že zatváranie dverí je nereklamovateľné. Pridám príspevok s poklonou, ak mi pôvodca tejto dezinformácie uvedie konkrétne ustanovenie akejkoľvek právnej normy, ktorá o tom pojednáva.

Ja som uviedol konkrétne ustanovenie občianskeho zákonnníka, v ktorom je uvedené, že ak ak na mňa kašlú po ústnej reklamácii, tak treba postupovať písomne. Bez týchto úkonov sa nemôžem domáhať nápravy súdnou cestou.
Ak nemám doklad o písomnej reklamácii, mám problém preukázať, že som to reklamoval.


Ak sa mi po 3 mesiacoch pokazili (nefungujú, nedoliehajú a pod.) dvere, tak tie dvere nemôžu byť v poriadku. Výrobok musí vykazovať také vlastnosti, aké deklaruje vyýrobca, resp. dodávateľ. Pochybujem, že v letákoch majú uvedené, že 3 mesiace sa budú dať zatvárať.

K tým podrážkam : Keď budem mať zodratú podrážku po 3 mesiacoch, tak ju budem tiež reklamovať, ak som tú podrážku nešúchal o brúsku. To isté aj s dverami. Ak dvere neslúžili napr. ako hojdačka, tak ich budem reklamovať.

Moju správu berte ako intermezzo.

Odkaz pre pôvodcu témy. Nič v zlom, len záručná doba vždy pracuje v neprospech kupujúceho. Premeškanie je .....


CIMOM

mapper
07.05.09, 08:25
Ja len dodatočne pre Slavicu - že ako náhle ostalo teplo, tak s dverami neni vôbec žiadny problém.

Milan.Žiška
07.05.09, 19:49
mimotemyUž sa len treba modliť, aby zima prišla čo najneskôr a vtedy chodiť do domu oknom.
Alebo firma počíta s globálnym oteplovaním?

Osobne sa mi zdá, že bude problém pokračovať každý rok až dokedy neskončí záruka. Potom bude po probléme aspoň pre firmu.:)

220870
07.05.09, 20:02
mimotemyUž sa len treba modliť, aby zima prišla čo najneskôr a vtedy chodiť do domu oknom.
Alebo firma počíta s globálnym oteplovaním?

Osobne sa mi zdá, že bude problém pokračovať každý rok až dokedy neskončí záruka. Potom bude po probléme aspoň pre firmu.:)
Nie nebude sa opakovať.Nabudúce sa nebudú dať zatvoriť vôbec.

hertz
23.10.10, 17:26
Prajem vsetkym pekny den, taktiez mam negativnu skusenost s novymi plastovymi vchodovymi dverami. Mame ich na rodinnom dome a od zaciatku sa tazko zatvaraju a otvaraju. Pri ich zatvarani spodok aj vrch dosadne, ale stred nie. Pozerali sme preto, co je vo veci, ci je kriva zarubna alebo dvere a zistili sme, ze dvere. Po prilozeni 2m vodovahy sme odmerali priehyb dveri v ich strednej casti a je 5mm. Samozrejme sme volali firmu, ktora ich montovala, pomaly prisli nastvati, co sme si ich koli tomuto dovolili zavolat lebo tvrdili, ze "jasne, jasne my o tom vieme a co ma byt, tak je to predsa normalne a tak to ma byt". Ze je to z vyroby prepocitane to ako oni nazvali vraj "predpatie dveri" a po roku sa to ma vraj zrovnat. Ma prejst zima a leto, aby sa to vyrovnalo. Dvoch susedov, co maju plastove vchodove dvere som sa pytal, nikto podobny problem nemal ani za nova ani teraz po troch rokoch, jeden ma sice iba okenne kovanie, co aj nasa firma hovorila, ze ak susedia nemali podobny problem, tak celkom urcite nemaju bezpecnostne kovanie s hakmi ako my, ale len obycajne okenne. Ale druhy sused ma kovanie ako my a nemal problem ani ked boli dvere nove. Ten mi hovoril: "never tomu, oni si budu stale tvrdit svoje", aj ja som si tak myslel predtym ako prisli druhykrat a aj tak bolo. Spravili sa, ze o tom vedia a tym padom, ze je to normalne.Dvere mame tmavo hnede a ked zasvieti slnko, tak priznavam, ze sa zatvaraju a otvaraju o cosi lahsie, ale je to len ked na ne svieti slnko, hned ked prestane, vsetko je ako predtym. Co je este horsie, ze mame zvonku gulu a ked chceme zvonku otvorit klucom, musime najskor silno potiahnut k sebe, aby sa uvolnil jazycek a az potom ide kluc otocit a dvere otvorit. Ked s tym mam problem ja, tak nase baby dvojnasobny. Prosim vas, co sa aspon trochu do toho vyznate alebo ste o podobnom probleme poculi od odbornikov - ci moze byt priehyb u plastovych dveri takyto velky a ci vobec moze byt. Podla mna musi byt v nejakej norme zakotvena urcita tolerancia - a urcite mensia ako nasa, pri ktorej otvaranie a zatvaranie dveri nie je ziadnym problemom.Pripustam tak 1-2mm(max) a nie 5 mm.Moze plast az takto velmi pracovat, ze by sa 5mm ohybal a ako vedia, ze do ktorej strany sa "napravi". Firma tvrdila ako som uz spominal, ze je to vsetko prepocitane, mne to pripadalo absurdne kto tam ma co prepocitavat, jednoducho spravit rovne dvere a hotovo. Este som nepocul o "predpatych dverach" s tym, ze sa po roku zrovnaju. Prosim, prosim, prosim poradte mi, ci je to zavada a mame ich dat teda na reklamaciu, ak nebudu chciet, tak aj na obchodnu inspekciu, hoci sme s nimi ziaden problem nemali, v celom dome okna vymenili ok a pri dverach takyto kix??? Vopred dakujem velmi pekne za rady!

220870
23.10.10, 19:36
S oknami robím cez 10 rokov.Bohužiaľ natrafili ste na úpných blbcov ktorý tomu rozumejú asi toľko čo hus pivu.Za prvé pýtajte si tie chujoviny čo vám narozprávali písomne dá sa z toho vysúdiť celkom slušná suma. Prípadne si tie ujoviny nahrajte na mobil kameru atd. O predpätých dverách asi ešte nepočul nikto a asi tak ľahko ani počuť nebude.Je úplne samozrejmé že to je do neba volajúca sprostosť.Robia si z vás dobrý deň.Kľudne im ukážte čo som napísal aj s mojim menom keď tak vám dám aj tel.číslo.Treba im dať písomnú reklamáciu na tú musia reagovať do mesiaca.Tento problém sa väčšinou dá odstrániť priamo na mieste ,len to musí prísť reklamačný technik,alebo niekto kto sa tomu rozumie.Čo sa týka odchýlky v mm majú bohužiaľ pravdu.U tmavých dverí by ste pri reklamácii nepochodili.Vyberám z dokumentu ktorý poukazuje na odchýlky v plastových okien (nie dverí)spoločnosti INCON.

Vady, ktoré sú vylúčené z možnosti reklamácie
Vada je nedostatok vlastnosti výrobku, ktorú požadoval zákazník alebo ktorý vyplýva z právnych, resp. technických noriem platných pre
daný výrobok.

(A) Nie je možné reklamovať
najmä tieto vady:
1.
vady, ktoré vznikli mechanickým poškodením, neodborným nastavením alebo nesprávnou údržbou po prevzatí výrobkov (pri
kúpnych zmluvách) alebo po prevzatí diela (platí pre zmluvy o dielo).
2.
vady spôsobené neodbornou manipuláciou a montážou, ktorá bola vykonaná po prevzatí výrobkov
3.
vady vzniknuté v podmienkach s chemickou alebo fyzickou nerovnováhou v náväznosti na vlastnosti stavby (napr. vady projektu a
použitých materiálov pri stavbe, nadmerná prašnosť, vlhkosť, emisie...)
4.
vady vzniknuté v dôsledku vlastného alebo cudzieho zavinenia po prevzatí výrobku alebo diela (rozumie sa aj bezdôvodné
odmietnutie prevzatia podľa článku 2 tohto dokumentu)
5.
vady, ktoré vznikli na základe tzv. vyššej moci (požiar, záplavy, krupobitie a pod.)
(B)
Za vady nie je možné považovať
vady vzniknuté pred odovzdaním výrobkov alebo diela a počas realizácie prác na diele, ak na dané
výrobky už raz bola vzhľadom na tieto vady poskytnutá zľava. To isté platí aj pre príslušenstvo okien a dverí.
(C)
Vadou výrobku nie je ani odchýlka od vzoriek umiestnených na predajných miestach INCON (farebný odtieň
, drobné súčiastky, a pod.),
pričom pod vzorkou sa rozumie vzorové okno, rez okna, odrezky parapetov,farebné vzorkovníky, vzorové žalúzie a siete proti hmyzu,
akákoľvek vystavená časť
okna alebo jeho príslušenstva. INCON s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny prevedenia výrobkov a príslušenstva.
4.
Záručné podmienky
(A) Plastové profily (rámy, krídla, plastové výplne)
Reklamovateľné sú výhradne vady zjavné, vady, ktoré bránia riadnemu užívaniu plastového profilu a vady, ktoré znehodnocujú jeho
fyzikálny stav. Posudzovanie, čo je reklamovateľnou vadou, vychádza z nasledovných zásad:

1.
Optické vady musia byť
posudzované za denného svetla zo vzdialenosti 1 meter pod uhlom, ktorý zodpovedá bežnému využitiu
konkrétneho priestoru. Na vady, ktoré nie sú za týchto podmienok viditeľné, nemôže byť
uznaná reklamácia (všeobecne platí, že
vady menšie ako 0,5 mm sú prípustné, pretože spravidla nie sú rozpoznateľné voľným okom za uvedených podmienok).
2.
Bodové alebo plošné poškodenia ako škrabance, farebné zmeny, povrchové nerovnosti nie sú vadou a sú prípustné, ak ich najväčší
rozmer je menší ako 3 mm a ich počet nepresiahne 5 ks na jednom prvku (rám alebo krídlo zvlášť).


3.
Škrabance sú prípustné tiež za podmienky, že súčet ich dĺžok na jednom prvku nepresiahne 90 mm a súčasne dĺžka najväčšieho
z nich je menšia alebo rovná 30 mm.
4.
Priehyb plastových profilov kolmo na rovinu okna je bežný, ak je v rozmedzí ±1,9 mm na 1 bm pri bielych prvkoch a ±3,9 mm na
1 bm pri farebných prvkoch. Tieto hodnoty priehybu sú odvodené od fyzikálnych vlastností plastového okenného profilu a voľným
okom sú prakticky nerozoznateľné.
Vyššie uvedené zásady posudzovania kvality sú určené podľa STN 746210 (5/2005) a podľa predpisu VFF Merkblat KU. 01:2004-11
vydaného nemeckým Spolkom výrobcov okien a fasád (registrovný spolok)

(B)
Sklenené výplne
Zásady pre posudzovanie vád na sklách sú nasledovné:

1.
Zahmlenie medzipriestoru pri špeciálnych sklách
Záručná doba sa nevzťahuje na vznik kondenzátu vodných pár v medzipriestore dvojskla alebo trojskla (ďalej len izolačné sklo), pri
ktorom aspoň
jedno sklo je špeciálne. Špeciálnym sa rozumie sklo, ktoré svojou povrchovou úpravou (nerovnosťou alebo
nevyhovujúcim chemickým zložením) zamedzuje dokonalému spojeniu skla a dištančného rámiku (jedná sa najmä o sklá
ornamentové, vitrážové a pod.).
2.
Výskyt interferencií (kríženie alebo prelínanie svetelných lúčov)
Interferencie môžu vznikať
pri izolačných sklách vo forme farebných lúčov, ktoré sú charakteristickým javom pri prekrývaní dvoch
a viac svetelných vĺn. Vznikajú a sú pozorovateľné v závislosti na postavení pozorovateľa, sú neovplyvniteľné a nie sú vadou skla.
3.
Efekt dvojskiel
Izolačné sklo má v medzisklennom priestore uzavretú zmes plynov pod určitým tlakom. Pri tepelných zmenách vplyvom tepelnej
rozťažnosti plynov môže vzniknúť
krátkodobo konkávny alebo konvexný tvar skla (prehnutie). Je to prirodzená fyzikálna vlastnosť
a nie je vadou skla.
4.
Kondenzácia vodnej pary na vonkajších plochách
Tvorba kondenzátu na tabuli skla smerom do miestnosti je daná hodnotou súčiniteľa prestupu tepla, vlhkosťou vzduchu a vonkajšou
a vnútornou teplotou. Podporuje ju tiež žiadna alebo slabá cirkulácia vzduchu v miestnosti, teda slabé alebo žiadne vetranie. Toto
má za následok rosenie skla smerom do miestnosti pri vnútornej vlhkosti zvyčajne vyššej ako 50%. Je to fyzikálny jav a nie je to
vadou skla. Zarosenie skla zvonku môže nastať
vtedy, keď
je vonku vysoká vlhkosť
vzduchu a teplota skla je vyššia ako teplota
vzduchu (jarné búrky, husté sneženie a pod.).
5.
Prasknuté sklo
Prasknutie skla vzniká preťažením a inváznym pôsobením (pôsobením sily) – úderom, pôsobením tepelne indukovaného napätia.
Lom skla je prasklina, ktorá vznikla pnutím a nemôže byť
uznaná za reklamovateľnú vadu.
6.
Rezonancia medzisklených mriežok
Rezonancia medzisklených mriežok ja bežný jav vzhľadom na to, že jednotlivé mriežky sú medzi sklami prichytené bodovo.
Nevplýva na užívateľské vlastnosti okna a nemôže byť
uznaná ako reklamovateľná vada.
Vady na sklách sa hodnotia za denného svetla zo vzdialenosti 1m pri takom uhle pohľadu, ktorý je predpokladaný pri používaní prvku.

Za vady sa pre jednotlivé zóny skla nepovažuje nasledovné:

Popis jednotlivých zón:
F -zóna drážky (šírka 18 mm od hrany skla)
R -okrajová zóna (plocha 10% celkovej výšky resp. šírky)
H -hlavná zóna (ostatná plocha skla)


V zóne F sa za vady nepovažujú:
-vonku ležiace poškodenia, ktoré neovplyvňujú pevnosť
skla a neprekračujú šírku okrajových spojov
-vo vnútri sa nachádzajúce drobné poškodenia, vyplnené tesniacim tmelom, bez voľných črepín
-bodové a plošné zbytky vrátane škrabancov neobmedzene


V zóne R sa za vady nepovažujú:
-bubliny, body a škvrny, ak sú max. štyri o priemere menšom ako 3 mm na 1 m2 skla a max. jedna s priemerom do 5 mm na 1 m2
skla
-bodové zbytky v medzisklenom priestore, ak sú max. štyri o priemere menšom ako 3 mm na 1 m2 skla a max. jeden s priemerom do
5 mm na 1 m2 skla
-škrabance s max. súčtom ich dĺžok 90 mm, s jedným škrabancom o max. dĺžke 30 mm

V zóne H sa za vady nepovažujú:
-bubliny, body a škvrny, ak sú max. štyri s priemerom do 2 mm na 1 m2 skla a max. 1 jedna s priemerom do 5 mm na 1 m2 skla
-škrabance s max. súčtom ich dĺžok 45 mm, s jedným škrabancom o max. dĺžke 15 mm
-vlasové škrabance (ak nie sú nahromadené)


Uvedené zásady pre posudzovanie kvality izolačných skiel sú v súlade s nemeckou smernicou „Climalit“ pre posudzovanie izolačných
skiel z 1.3 2002 (Id.č. SK12 – P1 – vydal: Nitrasklo ako preklad originálneho vydania: Institut des Glaeserhandwerks fuer
Verglasungstechnik und Fensterbau, Hadamar).


(C) Kovanie
1.
Zákazník je povinný si pri preberaní okien skontrolovať
jednotlivé funkcie kovania okna, ktoré si objednal (mikrovetranie,
zacvakávače, poistky proti chybnej manipulácii). Chýbajúce časti kovania nie je možné reklamovať
po fyzickom prebratí výrobku
a podpísaní odovzdávacieho protokolu, resp. dodacieho listu.
2.
Reklamácie nefunkčnosti alebo zníženej funkčnosti kovania nemôžu byť
uznané v prípadoch, keď
nefunkčnosť
vznikla nesprávnym
používaním výrobku alebo znečistením kovania pri dodatočných stavebných prácach, ktoré INCON s.r.o. nerealizovala.


(D) Žalúzie
Ako reklamácia nebude uznané nasledovné:

1.
čiastočné alebo celkové opotrebovanie výrobku
2.
mechanické poškodenie jednotlivých častí žalúzie
3.
prasknutie alebo pretrhnutie ovládacej retiazky žalúzie
4.
ani tzv. „celotieniace“ žalúzie nezabezpečujú úplné zatienenie miestnosti
5.
medzera medzi lamelami žalúzie a zasklievacími lištami do 3 mm
6.
medzera medzi nosníkom žalúzie a zasklievacou lištou rámu alebo krídla, v ktorom je osadená, o veľkosti do 3 mm
7.
šikmý chod žalúzie, ak je v tolerancii do 5 mm
(E) Vonkajšie a vnútorné parapety
Reklamácia bude uznaná výhradne na vady, ktoré sú zjavné, brániace riadnemu užívaniu, alebo znehodnocujúce fyzický stav parapety.
Posúdenie, čo je vadou, vychádza z nasledovnej charakteristiky:

1.
Mechanické poškodenia a optické vady
Je posudzované pri dennom svetle zo vzdialenosti 1 meter pod uhlom, ktorý zodpovedá bežnému používaniu výrobku. Všeobecne
platí, že vady menšie ako 5 mm nie sú z uvedenej vzdialenosti rozpoznateľné a nie je možné ich reklamovať.
2.
Rôzne povrchové poškodenia
Tieto poškodenia sú prípustné vtedy, ak je najväčšie z nich menšie ako 5 mm a ich celkový počet na jednom výrobku nepresiahne 5
ks. Pre škrabance platí, že ich celková dĺžka na jednom výrobku je menej ako 45 mm, pričom najväčší z nich nepresiahne 15 mm.
(F) Siete proti hmyzu
Ako nereklamovateľné bude posúdené nasledovné:

1.
bežné opotrebovanie
2.
vady spôsobené iným ako na to určeným použitím
3.
vady spôsobené mechanickým poškodením pri nesprávnej inštalácii
4.
medzery medzi časťou rámu siete a rámom okna, do ktorého je osadená, do veľkosti 2 mm
5.
medzera medzi spodnou častou štulpového krídla a sieťou, ktorá vzniká v dôsledku funkčného tvaru uvedeného druhu krídla
6.
umiestnenie (najmä výška umiestnenia) madla pri dverových otváravých sieťach
7.
rozmer a funkčnosť
siete dodanej firmou INCON na okná, ktoré neboli vyrobené firmou INCON
8.
farebnú nezhodnosť
jednotlivých výrobkov, ak neboli dodávané v tom istom čase
9.
zatienenie miestnosti v dôsledku montáže okennej alebo dverovej siete
(G) Ostatné doplnky
Na ostatné doplnky, ktoré sú dodávané spolu s oknami a nie sú priamo spomenuté v tomto reklamačnom poriadku, sa vo všeobecnosti
vzťahujú reklamačné poriadky subdodávateľov, ktorí tieto výrobky dodávajú spoločnosti INCON s.r.o

(H) Stavebné a montážne práce
1.
Ako oprávnená reklamácia nemôže byť
uznaná vada stavebných alebo montážnych prác, ktorá sa prejaví až po ukončení celej
stavby (napr. v náväznosti na zateplenie, úpravy omietok alebo akékoľvek iné úpravy exteriéru alebo interiéru stavby a pod.)
2.
Reklamovať
je možné len práce, ktoré boli vykonané spoločnosťou INCON s.r.o. a boli riadne objednané v zmluve.
3.
Ako reklamáciu stavebných a montážnych prác ďalej nie je možné uznať:
a) ak boli dodatočne odstránené podkladové profily, podložky alebo kliny
b) ak boli dodatočne odstránené kotviace prvky
c) ak boli po odovzdaní diela urobené ďalšie zásahy, ktoré nerealizovala spoločnosť
INCON s.r.o.
Uvedené zásady posudzovania kvality jednotlivých výrobkov a prác sú v súlade so smernicami príslušných subdodávateľov a výrobcov.

5. Miesto a spôsob uplatňovania reklamácií, priebeh odstraňovania vád
a)
Spoločnosť
INCON s.r.o. prijíma reklamácie písomne (rozumie sa aj faxová alebo e-mailová forma) prostredníctvom na to
poverených pracovníkov a na predajných miestach spoločnosti. V reklamácii musí byť
zreteľne uvedené číslo zmluvy uzatvorenej
medzi spoločnosťou INCON a zákazníkom a presný popis reklamovanej vady. Reklamácia musí byť
vecná, aby sa z nej dalo
jednoznačne určiť
o akú závadu sa jedná. Na reklamáciu je možné použiť
aj formulár, ktorý je k dispozícii na „www.incon.eu“
alebo priamo na predajných miestach spoločnosti.

b)
Pri podaní reklamácie môže byť
zákazník vyzvaný na predloženie originálu zmluvy podpísanej so spoločnosťou INCON s.r.o.

c)
Predpokladom uplatnenia zodpovednosti za vady v reklamačnom konaní voči INCON spol. s r.o. je preukázateľný prechod
vlastníckeho práva k výrobkom na zákazníka (zákazník musí byť
vlastníkom výrobkov a prác), t.j. musia byť
uhradené všetky
splatné faktúry týkajúce sa daných výrobkov a prác.

d) Spoločnosť
INCON s.r.o sa k riadne prijatej reklamácie zaväzuje vyjadriť
a v prípade opodstatnenej reklamácie ju odstrániť
do 30
dní odo dňa jej prijatia. Toto platí pokiaľ
sa so zákazníkom nedohodne inak.
e) O každej reklamácii je vyhotovený zápis – reklamačný protokol, ktorý podpisuje zákazník a zástupca spoločnosti INCON s.r.o.

hertz
24.10.10, 09:49
Dakujem za cennu radu, ale ma teda vobec zmysel podavat reklamaciu, ked pisete, ze pri farebnych by sme pri reklamacii nepochodili? Ta odchylka je to hlavne, co sposobuje zle zatvaranie a otvaranie dveri a je aj okom jasne viditelna, ked sa pozrieme na dvere z ich vrchnej casti zvislo nadol. Cize reklamovali by sme prave tento nedostatok a ak by nemal byt uznany,kedze sa jedna o tmavo hnedy odtien(tmavy dub) tak neviem ci by to malo vyznam. Taktiez to ich tzv."predpatie dveri" je v podstate ten priehyb(5mm), takze neviem ako by som mal reklamaciu formulovat, aby bola uznana a co by som mal v nej teda firme vytknut. To je na nervy stale buchat s tymi dverami, vsetky okna sa nam otriasaju.Ked sme to povedali ich sefovi-majitelovi firmy, tak sa na nas len pozrel a so slovami "ale prosim vas ako zatvaranie dveri moze uz len suvisiet s otriasanim vasich okien???" Este sa aj spravil taky debilek a s takym priblblym uskrnom, akoby chcel povedat, ze co sme to za debili a co to vobec od neho chceme.Prosim Vas teda o radu. Dakujem pekne!

220870
24.10.10, 09:57
Určite.Treba podať písomnú reklamáciu.Môžete uviesť meno firmy.Musia sa k nej min vyjadriť uviesť dôvod prečo ju neuznávajú,potom sa to dá riešiť ďalej.V tých dverách je nevhodne zmontovaná výstuž s plastovým rámom dverí,je častá montážno výrobná chyba.Vo väčšine prípadov sa to dá opraviť priamo na mieste ,nieje to neriešiteľné.Ak sa k tomu postavili tak ako sa postavili ,musíte to písomne reklamovať.Plastový profil síce môže byť prehnutý ale slovenské zákony poznajú aj termín ,výrobok musí byť plne funkčný min 2 roky.

alltracboy
15.12.10, 22:11
Hliníkové dvere sú farbené. Je na nich vrstva farby . Ak sa zoderie treba to len znova nastriekať.Rozdiel v cene je asi 40%. Takže 35 000 SKK alebo 50 000 SKK.Ak si trochu zájdete do minulosti tak zistíte ,že sa používali 10 a 50 halierové mince , boli hliníkové, a neboli zodrané. Pre náročných .Existuje aj leštený hliník , ten nešpiní.
... a čo rozdiel v cene? Veď hliník je oveľa,oveľa drahší ako plast, súhlasím.Ale.Úžitková hodnota vs cena hliníkových dverí niekoľkonásobne presahuje plastové.
a co balkonove dvere z profilu geneo? Vchodove dam asi hlinikove, lebo rozdiel oproti plastovim rehau design md tusim bol 200eur. Rozmyslam ci nedat aj nemiesto geneo dveri hlinikove.

hertz
19.02.11, 16:49
Dakujem za cennu radu, ale ma teda vobec zmysel podavat reklamaciu, ked pisete, ze pri farebnych by sme pri reklamacii nepochodili? Ta odchylka je to hlavne, co sposobuje zle zatvaranie a otvaranie dveri a je aj okom jasne viditelna, ked sa pozrieme na dvere z ich vrchnej casti zvislo nadol. Cize reklamovali by sme prave tento nedostatok a ak by nemal byt uznany,kedze sa jedna o tmavo hnedy odtien(tmavy dub) tak neviem ci by to malo vyznam. Taktiez to ich tzv."predpatie dveri" je v podstate ten priehyb(5mm), takze neviem ako by som mal reklamaciu formulovat, aby bola uznana a co by som mal v nej teda firme vytknut. To je na nervy stale buchat s tymi dverami, vsetky okna sa nam otriasaju.Ked sme to povedali ich sefovi-majitelovi firmy, tak sa na nas len pozrel a so slovami "ale prosim vas ako zatvaranie dveri moze uz len suvisiet s otriasanim vasich okien???" Este sa aj spravil taky debilek a s takym priblblym uskrnom, akoby chcel povedat, ze co sme to za debili a co to vobec od neho chceme.Prosim Vas teda o radu. Dakujem pekne!
Pozdravujem pán Poraďák, kedže momentálne je to aktuálne asi najviac, píšem opäť ohľadom zlého zatvárania plastových tmavých vchodových dverí. Reklamáciu sme zatiaľ nepísali, kedže sme ich zavolali na "nastavenie" dverí - ako ste písali, že "vo väčšine prípadov sa to dá riešiť priamo na mieste", tak toho sme sa chytili a dali sme im tak poslednú šancu pred reklamáciou bez toho, aby sme im o tom, čo zamýšľame ak by to nevyšlo povedali, pretože sme dúfali, že predsa len sa im s tým niečo podarí urobiť. Prebehlo to asi tak, že "technik" zhodil krytky na pántoch, ktoré ani nevyzerali, že sa vôbec dajú nastavovať, imbusovými kľúčmi potočil nastavovacie šróby na každom pánte a keď už to jednoducho viac nešlo, tak to nechali tak, vraj to je maximum a viac to nejde, samozrejme že je to stále rovnaké. Priznám sa, že ja osobne som od nich žiadne zázraky nečakal, keďže dvere sú už raz prehnuté a to sa im už na pántoch predsa nemôže podariť nastaviť a takto nejako sa to snažiť oklamať.Preto sa chcem touto formou opýtať ako ste to mysleli, že "problém sa dá väčšinou odstrániť na mieste" - mysleli ste takýmto nastavením, alebo vyriešením v zmysle dohody, čo navrhnú, čo sa bude s tými dverami ďalej robiť.Lebo momentálne formulujeme reklamáciu dverí a ako ste písali o tých odchýlkach, ktoré sú dovolené pri farebných plastoch, tak na to sa odvolávať radšej ani nebudeme, ale skôr na samotnú funkčnosť dverí - ťažké otváranie - zvonku je guľa, takže sa otvára iba kľúčom a je to nemožné otvoriť bez toho, aby ste dvere k sebe silno nepritiahli, ako to majú potom otvárať deti a so zatváraním ako som spomínal je to tak, že pokiaľ s dverami riadne netresnete, tak sa jednoducho nezatvoria a to nehovorím o tom, čo každé buchnutie vyvolá, samozrejme opadávanie omietky okolo dverí...