Pri nákupe v rámci štátov EU rozlišujem:
a) nákup kancelárskych potrieb - záleží od ceny a kde je to kupované,
napr. METRO vo Viedni, firma si tam zaregistrovala IČ DPH a pri nákupe nahlási v pokladni, že doklad za tento nákup má byť bez ich DPH, potom postupujem ako pri dodaní tovaru z EU, to sa snažíme všetkým uložiť do hlavy, ale
ak nakúpili niečo malé a je tam DPH, tak sme to zatiaľ dali bez DPH celé do nákladov a DPH ako pripočítateľnú položku, nakoľko nemáme istotu, či by to nemalo fungovať systémom ďalšieho samozdanenia,
b) PHM tankované v Rakúsku do firemného osobného auta - doklad je vždy s ich DPH, PHM sa už spotrebuváva v rámci pracovnej cesty, celé účtujem do nákladov.
Viem o tom, že firmy, ktoré prevádzkujú kamiónovú dopravu, si žiadajú na základe špeciálnych formulárov vrátenie DPH podľa krajín, kde bola DPH natankovaná.
c) letenky zakúpené v členskom štáte EU, kde začiatok cesty je napr.Barcelóna, tak tam som sa zatiaľ stretla s prípadom, že letenka bola vystavená bez ich DPH, ale mohlo to byť tým, že cieľ cesty bol mimo EU.