PORADA.sk
Téma: Stavebné povolenie - rady, skúsenosti
+Pridat tému | Dnešné príspevky |
Stavebné povolenie

Stavebné povolenie - rady, skúsenosti
Go Back   PORADA.sk > PORADY > Rôzne Porady > Stavba
Odpovedať s možnosťou formátovania
 
Práca s témou Hľadať v téme Zobrazenie
 
Stavebné povolenie - rady, skúsenosti
01-02-09
08:24 PM
avatar
CIMOM
Poraďák
Členom od: 10-10-08
Miesto: Západ SK
Príspevky: 1,054
Ako na stavebnom úrade ? a pod.
Skúsim, ale len do časovej a vedomostnej možnosti.

CIMOM

PS : ak bude otázka, tak prosím formulovať čo najpresnejšie.


Súhlasím s CIMOM
ividia (07-07-10)
Old 02-02-09, 02:02 PM   #2
Junior Member
 
Členom od: 05-11-08
Príspevky: 5
Súhlasil: 0x
Získal 1 súhlas
v 1 príspevku
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
ahoj, rozhodli sme sa, ze chceme rekonstruovat RD + prístavba kuchyne, nevieme kde mame zacat a cim prv, co k tomu vobec potrebujeme...ak vies a mozes, tak porad.....dakujeme
juda17 je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Súhlasím s juda17
misa za (16-03-10)
Old 02-02-09, 08:56 PM   #3
 
avatar
CIMOM
Poraďák
 
Členom od: 10-10-08
Miesto: Západ SK
Príspevky: 1,054
Súhlasil: 34x
Získal 232 súhlasov
v 157 príspevkoch
Články v Blogu: 1
Arrow Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
K prestavbe RD, ale aj ku každej stavbe treba v jednoduchosti postupovať nasledovne §-fy uvádzam zo stavebného zákona (50/1976):
1. Dať si vypracovať projekt (PD). Pri jednoduchej stavbe (pozri § 139b ods. 1) stačí aj projektant bez okrúhlej pečiatky (pozri § 46 ods. 6 písm. a/). Ak sa nejedná o drobnú stavbu, musí mať okrúhlu pečiatku.

2. K žiadosti o stav. povolenie (SP) si zabezpečiť po vypracovaní PD vyjadrenia dotknutých orgánov. Uvediem to, že k RD sa RUVZ (hygiena) nevyjadruje. K jednoduchej stavbe sa nevyjadruje (OR HaZZ - hasiči). Z hľadiska ochrany ŽP - vôd je dotknutý orgán obec (§ 63 ods. 3 písm. a/ zák. č. 364/2004 Z.z. o vodách).

3. Môžu byť aj ďalšie dotknuté orgány, podľa umiestnenia stavby, napr. Obvodný lesný úrad pri stavbe v ochrannom pásme lesa (50 m) podľa § 60 ods. 2 písm.c) a d) zákona č. 326/2005 o lesoch; obvodný pozemkový úrad podľ zákona č. 220/2004 pri vyňatí pozemku z pôdneho fondu atď.

4. Ďalej treba požiadať o vyjadrenie príslušných správcov verejných sietí (voda, elektrika, plyn, telekomunikácie - ST). Určite tých, na ktorých sa stavba napája, alebou zmenou sa môže meniť. Ďalej tých správcov, ktorých sa stavbou môže zasiahnuť do sietí v ich správe, napr. aj ORANGE, T-Mobile, ale aj káblová televízia a pod. UPOZORŇUJEM na to, že poškodenie telekomunikačného vedenia môže byť posúdené ako trestný čin - zákon 610/2003 o elktronických komunikáciách v spojení s trestným zákonom.

5. Uvedené stačí k tomu, aby sa dala podať žiadosť o SP. K žiadosti sa prikladá 2 x PD, správny poplatok (položka č. 60 v prílohe k zákonu č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch).

6. Ak by napr. stavba alebo nadstavba bola v blízkosti susednej stavby s obytnými miestnosťami, môže stavebný úrad požadovať predloženie svetelnotechnickej štúdie na presvetlenie obytných miestností (aj na povoľovanú stavbu).

7. V žiadosti musí byť uvedené, či sa bude stavba uskutočňovať svojpomocne, alebo dodávateľsky. Dodávateľ môže byť vybratý aj po vydaní SP, teda nemusí byť známy v čase stavebného konania. V takom prípade musí stavebný úrad dať podmienku, oznámiť zhotoviteľa dodatočne (pozri § 66 ods. 3 písm. H). Pri svojpomocnom uskutočňovaní stavby musí byť zabezpečené odborné vedenie stavby stavebným dozorom (pozri § 44 ods. 1).


V § 8 a 9 vyhl. č. 453/2000 Z.z. je presne uvedené čo sa dáva k žiadosti o SP a čo má žiadosť obsahovať. Ja som sa pokúsil dať taký hlavný výcuc.

NA VEDOMIE : Stavebnému povoleniu predchádza vydanie územného rozhodnutia. Podľa § 39a ods. 4 SZ stavebný úrad spojí úz. konanie so stavebným pri jednoduchej a drobnej stavbe, jej nadstavbe alebo prístavbe. Ešte je aj jedna možnosť, treba si pozrieť tento §. Prečo to uvádzam. Stavebný úrad SPOJÍ a nie môže spojiť. T.j. ak by stavebný úrad chcel vydať územné samostatne, tak koná v rozpore so zákonom.


DODATOK !!! :
K žiadosti sa nikdy nemusí dokladať stanovisko vlastníka susednej nehnuteľnosti. Stavebný úrad to nemôže vyžadovať, ale určite to niekde pýtajú. Konajú protizákonne. Môžu to požadovať, iba ak by ste stavbou zasiahli na susedný pozemok, teda aj prípojkou. Vteda ale nemusí pýtať vyjadrenie suseda, ale doklad o inom práve podľa § 139 ods. 1 SZ.
Dodávam, že stavebný úrad nemôže požadovať súhlas suseda s povolením stavby ani v tom prípade, ak budete na výstavbu potrebovať ísť na jeho pozemok (napr. lešenie). Ak sa so susedom nedohodnete, môže sa na stavebnom úrade podať žiadosť o uloženie opatrenia na susednom pozemku (§ 135). Takéto rozhodnutie je prvostupňové, možno sa proti nemu odvolať, ale pri jeho kvalitnom (vecnom) a procesnom zvládnutí je na "svete" možnosť za podmienok uvedených v rozhodnutí vstúpiť na susedný pozemok. Samozrejme, že aj tak môže byť prekážka, sused nemusí súhlasiť (fyzicky nepustí nikoho). Potom je už len ísť spôsobom nariadenia výkonu rozhodnutia, ale to už idem do extrému.

Toľko v krátkosti. Ak pomôže, tak OK.


CIMOM

Naposledy upravil CIMOM : 09-02-09 at 04:55 PM. Dôvod: oprava §139 na § 139b
CIMOM je offline (nepripojený)   užitočné (0)Užitočné:
Marína
PBizi
veronikasad
evula0
JankaO
Wlady
Zita5
digehe1
janaGT
accad
líving1
dodo g
Muška
arizona
mifan
AnnaZam
didushik
martina0203
obmot
bagger
radkoslavko
, zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0)
Odpovedať s citácioucituj
súhlasov s príspevkom: 4
AMIELIA (24-06-09), AnnaZam (26-06-09), didushik (21-08-09), obmot (25-08-09)
Old 03-02-09, 02:31 PM   #4
Junior Member
 
Členom od: 05-11-08
Príspevky: 5
Súhlasil: 0x
Získal 1 súhlas
v 1 príspevku
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
dakujem Ti..
juda17 je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Old 03-02-09, 09:45 PM   #5
Poraďák
 
Členom od: 04-12-08
Miesto: Malacky
Príspevky: 898
Súhlasil: 743x
Získal 495 súhlasov
v 250 príspevkoch
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
Prosim radu.
Pozemok XY dostal v roku 2002 povolenie na vyrub stromov po nadobudnuti stavebneho povolenia. Potom ten majitel ho rozdelil na 5 casti, kde na troch povolenu cinnost dokoncil a dalsie dva pozemky predal, z toho jeden mne. Plati povolenie na vyrub aj pre mna v sucasnosti, alebo musim vybavit nove. Docitala som sa v zakone, ked sa zacalo s pracami, povolenie plati neobmedzene. Plati to aj v tomto pripade? Vopred dakujem
wegamizi je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Old 03-02-09, 10:14 PM   #6
Poraďák
 
Členom od: 13-03-06
Miesto: fčil Bratislava
Príspevky: 2,861
Súhlasil: 1,778x
Získal 1,601 súhlasov
v 879 príspevkoch
Články v Blogu: 2
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
sam sebe prenajimateľom

skús poradiť v tejto téme.
marjankaj je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Old 04-02-09, 09:27 AM   #7
 
avatar
CIMOM
Poraďák
 
Členom od: 10-10-08
Miesto: Západ SK
Príspevky: 1,054
Súhlasil: 34x
Získal 232 súhlasov
v 157 príspevkoch
Články v Blogu: 1
Arrow Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
Citát:
Pôvodca textu príspevku: wegamizi Pozri príspevok
Prosim radu.
Pozemok XY dostal v roku 2002 povolenie na vyrub stromov po nadobudnuti stavebneho povolenia. Potom ten majitel ho rozdelil na 5 casti, kde na troch povolenu cinnost dokoncil a dalsie dva pozemky predal, z toho jeden mne. Plati povolenie na vyrub aj pre mna v sucasnosti, alebo musim vybavit nove. Docitala som sa v zakone, ked sa zacalo s pracami, povolenie plati neobmedzene. Plati to aj v tomto pripade? Vopred dakujem
Povolenie na výrub stromov sa dáva podľa zákona č. 543/2002 Z.z.
Ak nie je v rozhodnutí vyslovene uvedené (čo asi nie je) dokedy sa majú dreviny vyrúbať, tak sa môžu vyrúbať aj teraz, pri dodržaní podmienok v rozhodnutí, t.j. mimo vegetačného obdobia.
Zákon neuvádza platnosť rozhodnutia, ako napr. stavebný (§ 67), že ak sa nezačalo (nevyrúbalo) tak rozhodnutie stráca platnosť.

Mám vedomosti o tom, že ministerstvo ŽP usmerňuje orgány štátnej správy tak, že platnosť by mala byť najviac 9 rokov, ale t.č. sa jedná len o usmerňovanie bez právnej sily.

Jednoducho pri doržaní rozhodnutia o výrube môžete vyrúbať dreviny aj dnes.



CIMOM
CIMOM je offline (nepripojený)   užitočné (0)Užitočné:
wegamizi
JankaO
AnnaZam
, zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0)
Odpovedať s citácioucituj
Súhlasím s CIMOM
wegamizi (04-02-09)
Old 04-02-09, 03:31 PM   #8
Poraďák
 
Členom od: 04-12-08
Miesto: Malacky
Príspevky: 898
Súhlasil: 743x
Získal 495 súhlasov
v 250 príspevkoch
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
Velmi pekne dakujem za odpoved, tieto info mi nevedeli, alebo nechceli povedat u nas na stavebnom, tak si mi pomohol a spravne ma nasmeroval dalej. DAKUJEM
wegamizi je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Old 04-02-09, 03:52 PM   #9
Poraďák
 
Členom od: 04-12-08
Miesto: Malacky
Príspevky: 898
Súhlasil: 743x
Získal 495 súhlasov
v 250 príspevkoch
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
Este ta poprosim jednu vec. Ked je pozemok definovany " zastavane plochy a nadvoria " a su tam stromy, koho poziadat o vyrub?
wegamizi je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Old 04-02-09, 04:16 PM   #10
 
avatar
wagner
Poraďák
 
Členom od: 23-01-07
Miesto: EU
Príspevky: 2,955
Súhlasil: 7,571x
Získal 3,512 súhlasov
v 1,217 príspevkoch
Články v Blogu: 1
Re: Skúsim poradiť v stavebnej legislatíve.
Obecný úrad. Dajú tlačivo, kde treba doložiť LV a zaplatiť poplatok. Ale pokiaľ sú to ovocné stromy, na tie netreba súhlas.
wagner je offline (nepripojený)   užitočné (0), zábavné (0), mimotémy (0), neužitočné (0), nevhodné (0) Odpovedať s citácioucituj
Súhlasím s wagner
arizona (04-02-09)
Odpovedať s možnosťou formátovania


Práca s témou Hľadať v téme
Hľadať v téme:

Rozšírené hľadanie
Zobrazenie



VIDEO:Školenia
Načo chodiť na školenie keď na webe si ho môžete pozrieť aj 20 krát. Kliknite tu
Dokumenty 900+
Pridávajte a sťahujte dokumenty.
zmluvy, tabuľky, výpočty, pomôcky atď.
Čo by ste nám poradili? Čo ste sa dnes naučili? Založte si svoj Blog a podeľte sa.
Databáza riešení aktualít a komentárov pre mzdárov. V databáze vyhľadáte riešenie rýchlo!




Katalóg účtovníkov na Porada.sk
Copyright ©2004-2010 PORADA.sk, s.r.o. - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu
Rubriky FIRMA+Účtovníctvo
DOMÁCNOSŤ
STAVBA
ZÁHRADA
SVB
RECEPTY
POČÍTAČ
ZDRAVIE
CESTOVANIE
KULTÚRA
Sekcie Porada Blog
Dokumenty a tlačivá
DRAK - encyklopédia mzdára
Inzercia
Zákony

uctovnici.porada.sk Katalóg účtovníkov

Školenia
Videoškolenia
Kalendár školení
Kuchyne
Zákony Zákon o dani z pridanej hodnoty
Zákon o dani z príjmov
Zákon o účtovníctve
Zákon o zdravotnom poistení
Zákonník práce
Zákony
Zákon o sociálnom poistení
Zákon o správe daní a poplatkov
Obchodný zákonník
Živnostenský zákon
Mzdy - riešenia
Tags - Značky
Odporúčam.sk Akcie, podujatia
Hľadám firmu, živnostníka - odporučte
Produkty - skúsenosti odporúčania
markízy
garážové brány
plastové okná
Cenovéponuky.sk
Založenie s.r.o.
Reklama Návštevnosť a reklama na Porada.sk
Čas Časy sú uvádzané v GMT +1. Aktuálny čas je 10:56 AM.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10