accounte dobrý deň, chcem buď radu, alebo len vypovedať, ak vás niečo napadne odpíšte. Mám na duši produkt, ktorý ma ťaží - IŽP založené pred 3 rokmi 2006, mladý človek zdravý. Mal úraz chrbtice spodné stavce, neliečil sa, nebol hospitalizovaný, to bolo v roku 1999. V roku 2008 mu našli výrastky "hernia disku" na chrbtici, ale na vyššie položených stavcoch ako boli tie predchádzajúce. Má pripoistenie od 29.dňa PN nárok na výplatu z každého dňa maródovania, a to denne 290Sk. Poisťovňa zaslala list, kde nemá nárok na plnenie, lebo zamlčal predchádzajúci stav a vraj má za následok terajší stav, pritom chcú zmeniť zmluvné podmienky, tak, aby už nikdy nedostal plnenie za nič čo bude spojené s chrbticou. Je to možné??? Ako sa odvolať?
A pri uzatváraní poistenia vypĺňal dotazník? Nebola tam náhodou kolonka "Úrazy"? Čo tam uviedol? Že nemal úraz? Tak potom neuviedol pravdu.
Ak sa o tom poisťovňa dozvedela, tak to musel mať v zdravotnej karte, teda nejakým spôsobom sa musel liečiť, alebo to aspoň musel mať ošetrené. Ťažko teraz dokážeš, že súčasný stav nie je spôsobený v súvislosti s tým úrazom. V dotazníku treba vždy uviesť každú vec ohľadne zdravotného stavu.
V zmysle § 793 ods. 1 je ten, kto uzatvára poistenie, povinný odpovedať na všetky otázky (najmä zdravotného stavu):
(1) Kto s poistiteľom uzaviera poistnú zmluvu, je povinný odpovedať pravdivo a úplne na všetky písomné otázky poistiteľa týkajúce sa dojednávaného poistenia. To platí tiež, ak ide o zmenu poistenia.
Ak tak neurobil, poisťovňa bola oprávnená v zmysle § 802 krátiť alebo zamietnuť plnenie:
(2) Ak sa poistiteľ dozvie až po poistnej udalosti, že jej príčinou je skutočnosť, ktorú pre vedome nepravdivé alebo neúplné odpovede nemohol zistiť pri dojednávaní poistenia a ktorá pre uzavretie poistnej zmluvy bola podstatná, je oprávnený plnenie z poistnej zmluvy odmietnuť; odmietnutím plnenia poistenie zanikne.