dragan.michal @misomiso nehádzal by som všetkých do jedného vreca. Aj na slovenskú sú dobrý ySEO-lógovia, ktorí vedia ako na to. Ale majú toľko roboty, že nerobia nové zákazky a tak sa nepotrebujú ani prezentovať.
A takých ako vravíš Ty, čo pchajú kľúčové slová ako na bežiacom páse vie každý. Je to nová generácia SEO-logov, ktorí si myslia, že stačí:
- 300 krát spomenút kľúčové slová
- nahnať veľa linkov
- katalógy sú základ
- nadrbať jeden PR článok na 300 webov, kde sa dá publikovať zadarmo
- atd
Zabúdajú na to, že texty treba písať pre ľudí a potom to aj google vyhodnotí ako dobre. Zabúdajú na to, že google dokáže skloňovať. Že niekedy veľa razy spomenuté kľúčové slovo nepomôže, alebo že ak predávam nábytok tak okdaz z auto-moto mi je na prd. Alebo, že ak publikujem 300krát ten istý článok tak ho google vyhodnotí ako diplicitný.
Ad k tomu, že sa Vám strojnásobil počet návštev. Nebude problém v tom, že máte široké slovné spojenie (ako napríklad auto-moto) ale long tail nemáte?
Ano, mas pravdu, long tail nemame. Priznam s,a ze sme zatial neprisli ma to, ako nejaky vytvorit v prostredi, kde su vsetci dlhodobo spokojni s vyrobkami od vyrobcov, ktori su lidrami trhu. Takych geniov, ktori vedia najst niche aj tam kde nie je, nie je vela a ja medzi ne asi nepatrim. Kazdy clovek ma niekde svoj limit, aj v oblasti kreativity.
No ak mi teraz poradis "obrat sa na odbornikov" tak si mimo. Vyrabame specificky produkt. Spolupracujeme s renomovanymi marketingovymi agenturami. No zatial jedine hodnotne, co sme od nich ziskali bolo veobecne poradenstvo. Teda naucil som sa (aj) od nich ako ma vyzerat inzerat ako casto ho uverejnovat, ako ma vyzerat slogan, ako obal vyrobku a pod. Ale do toho, ake vlastnosti mam mat vyrobok, aby pritiahol pozornost sa nam ani nesmazia hovorit, ptetoze vedia, ze mu nerozumeju. Aj ich pokusy pisat nam texty skoncili nie prilis uspesne.
Texty piseme sami a vyzera to, ze v tom sme dobri. V kvalite vyrobkov mame urcite este rezervy - ale to ma kazdy a stale. V kvalite celeho marketingoveho mixu iste tiez, ale tam je to dost aj o rozpocte. Mozes sa snazit byt Davidom v suboji s Goliasom a snazit sa lidrov trhu porazit dobrym marketingom. Myslim, ze my ho mame v mnohych aspektoch lepsi ako konkurencia, apropos konkurencia (lidri trhu) prebera nase napady.
Lenze je to dost aj o tom rozpocte, ktory predstavuje akusi hrubu silu. Jednoducho - ak ma niekto 100 x vacsi rozpocet, tak je tazko efektivne superit. Ty nieco vymyslis, (ci uz v oblasti kvality produktu, alebo mark. komunikacie) a kym sa s tym dostanes do povedomia, tak ta predbehne lider trhu, ktory ta pozorne sleduje a kopiruje. Kedze jeho komunikacne kanaly su 50 x intenzivnejsie a rychlejsie, pre mnohych si ty nakoniec ten, ktory kopiruje.
Inak - nejakly umelo vytvoreny long tail je ne nic. O to sa prave pokusala ta SEO firma, ktora si sama zadefinovala take slovne spojenie, o ktorom vedela, ze ma sancu dostat nas s nim do prvej desiatky. Lenze zakaznikom tento "long tail" nic nehovoril.