Zavrieť

Porady

Reklamácia sedačky

Chcel by som Vá poprosiť o radu ohľadom reklamácie sedacej súpravy. Či je
vyjadrenie z výroby oprávnené a ako ďalej pokračovať. Za odpoveď vopred
ďakujem
Dňa 3.9.2010 sme zakúpili sedaciu súpravu. Zhruba po dvoch týždnoch
14.9.2011 sme súpravu reklamovali, že má vysedené sedáky. Následne po
obhliadke bola sedacia súprava vzatá do výroby na opravu a bola nám vrátena
ako opravená. Po ďalšom mesiaci používania sme sedaciu súpravu opätovne
reklamovali 18.11.2011. Závada bola odstránená na mieste človekom z výroby formou "ponaťahovania a došponovania " látky. Dňa 26.2.2011 sme sa vybrali sedaciu súpravu opäť reklamovať z dôvodu vysedanie. Dňa 4.3.2011 sa u nás zastavil reklamačný technik na obhliadku, bez následne pisomného vyjadrenia. Dňa 14.3.2011 nám poštou prišlo vyjadrenie zaslané výrobcom s negatívnym postojom k reklamácií. S vyjajadrením " krčenie poťahovej látky je
prirodzený jav vlastnosť poťahovej látky spôsobený bežným uzívaním sedacej
súpravy."

Podotýkam že ako reklamačný technik bol u nás človek z výroby čo mi trošku pripadá kontraproduktívne nakoľko sa budú snažiť reklamáciu zamietnuť ako aj spravili.
Po priložení vodováhy alebo neakého rovného dlhšieho kusu dosky je viditelné vysedenie zhruba 0,8 - 1,0 cm z následným krčením potahovej látky.

Viete mi poradiť ako dalej postupovat?

ďakujem
Usporiadat
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
http://www.soi.sk/sk/Vyhladavanie.soi?s=n%C3%A1bytok

ZDROJ WEB SOI
UPLATNENIE REKLAMÁCIE PRI KÚPE TOVARU OD 01.11.2008

Každý spotrebiteľ má právo na výrobky a*služby v*bežnej kvalite, na uplatnenie reklamácie, náhradu škody, vzdelávanie, informácie, ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a*ekonomických záujmov, *na podávanie podnetov a*sťažností orgánom dozoru a*kontroly a*na zvýšenú ochranu svojich ekonomických záujmov v*procese zavedenia meny euro v*Slovenskej republike.


POVINNOSTI PREDÁVAJÚCICH
Povinnosti predávajúcich v*reklamačnom konaní upravuje Občiansky zákonník (ďalej len OZ - zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov) a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a*o*zmene zákona č. 372/1990 Zb. o*priestupkoch v*znení zákona č. 397/2008 Z.z.

Na tovar predaný odo dňa 01. 04. 2004 platí zákonná záručná doba 24 mesiacov.
Za kvalitu predávaného tovaru voči spotrebiteľovi právne zodpovedá predávajúci. Táto zodpovednosť je objektívna, t. j. predávajúci sa jej nemôže nijako zbaviť. Zodpovedá aj za chyby, o ktorých nevedel. Nie je rozhodujúce, či ide o chyby zjavné alebo skryté, ktoré sa prejavia až pri používaní veci.*
Ak má vec chyby, o ktorých predávajúci vie, je povinný kupujúceho na ne upozorniť.
Ak treba, aby sa pri užívaní veci zachovali osobitné pravidlá, napr. ak sa užívanie riadi návodom, predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu návod na používanie v*slovenskom jazyku. Ak túto povinnosť nesplní, je povinný nahradiť kupujúcemu škodu, ktorá z*toho vznikla.
Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť sprístupnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
*Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v*ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v*ktorej je prijatie reklamácie možné s*ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u*určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.
Určená osoba je osoba oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv (§ 2 písm. n) zák. č. 397/2008 Z.z.). Táto je zvyčajne uvedená v*záručnom liste od výrobcu.
Odborným posúdením je vyjadrenie súdneho znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv.
V*prevádzkarni a*u*určenej osoby musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť v*mieste zájazdu nepretržitú prítomnosť poverenej osoby oprávnenej vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu.


Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou, t. j. vydať záručný list. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
Záručný list má obsahovať:
meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho,
sídlo alebo miesto podnikania
obsah záruky, jej rozsah a podmienky
dĺžka záručnej doby,
údaje potrebné na uplatnenie záruky.
Ak záručný list neobsahuje všetky uvedené náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť
záruky.

Vyhlásením v záručnom liste môže predávajúci poskytnúť dlhšiu záručnú dobu, ako je zákonná (t. j. viac ako 24 mesiacov).


PRÁVA KUPUJÚCICH
Súčasné platné právne predpisy garantujú spotrebiteľovi právo na kúpu bezchybného tovaru. Jednoznačne dávajú spotrebiteľovi právo na to, aby bol tovar bezchybný počas celej záručnej doby a to na základe objektívnej zodpovednosti predávajúceho za chyby, ktoré sa v*tejto dobe vyskytnú.
*
Občiansky zákonník stanovuje záručné doby, ktoré predávajúci za žiadnych okolností nemôže skrátiť:
24 mesiacov u predaného tovaru
24 mesiacov pri zhotovení veci na zákazku
*3 mesiace pri oprave a úprave veci
18 mesiacov pri stavebných opravách a úpravách
*3 roky pri zhotovení stavby
*12 mesiacov pri predaji použitých vecí**
**** ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k*nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
**** pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, treba reklamáciu uplatniť najneskôr nasledujúci deň po kúpe, inak právo zanikne.
Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na chybu, kvôli ktorej bola dojednaná nižšia cena.
Ak pri reklamácii dôjde k*výmene tovaru, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k*výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.


Ak ide o*chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.


Práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby predanej veci závisia od druhu a povahy chyby veci.*
Občiansky zákonník v*tejto súvislosti rozlišuje:
§ 622 OZ
Pri odstrániteľnej chybe má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť.*
Spotrebiteľ môže požadovať* namiesto odstránenia chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú. To isté sa týka aj súčasti veci, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby (opravy) vymeniť vadnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.*
§ 623 OZ
Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z*týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť,
V*prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z*nich bráni v*riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa, či uplatní právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí.
To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát* opravovaná, vyskytne tretíkrát v*záručnej dobe.
Chyby, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčná, ale poškriabaná chladnička) - v*takýchto prípadoch má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z*ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.
§ 597 OZ
Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z*dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a*rozsahu vady; ak ide o*vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť.
Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ho predávajúci ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené kupujúcim, alebo že nemá žiadne vady a*toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.

Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o*jeho právach podľa § 622 a § 623 OZ (oprava, výmena, zľava, vrátenie peňazí).
Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z*týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie v*závislosti od charakteru vady ihneď, v*zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v*odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v*odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z*ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Odôvodneným zamietnutím reklamácie uplatnenej počas prvých 12 mesiacov od kúpy je zamietnutie reklamácie na základe odborného posúdenia, t.j. bez odborného posudku nemôže predávajúci reklamáciu zamietnuť.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a*predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v*doklade o*vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný spotrebiteľom na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s*tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s*tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o*uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s*dokladom o*vybavení reklamácie; potvrdenie o*uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Predávajúci je povinný o*vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.


POSTUP PRI UPLATŇOVANÍ REKLAMÁCIÍ
Uplatniť reklamáciu bezodkladne v záručnej dobe u predávajúceho alebo u určenej osoby, a ak je to možné, vzhľadom na charakter výrobku, odovzdať reklamovaný tovar pracovníkovi poverenému vybavovať reklamácie. Ak povaha výrobku neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu alebo do servisného strediska, požadovať odstránenie vady na mieste alebo dohodnúť spôsob prepravy výrobku. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie (§ 598 OZ).*
Pri uplatnení reklamácie treba predložiť doklad o kúpe a/alebo záručný list v*prípade, že bol vydaný.*

- Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok všetky náklady znáša predávajúci.
Odborným posúdením je vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (autorizovaný servis). Táto osoba je zvyčajne uvedená v*záručnom liste, prípadne v*reklamačnom poriadku.
- Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch a*predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v*doklade o*vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie (súdny znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Ak bude odborný posudok v*prospech spotrebiteľa, môže reklamáciu uplatniť znova; znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Náklady odborného posúdenia ako aj všetky ostatné súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s*tým súvisiace náklady.

Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie.
Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, napr. elektronickou poštou, predávajúci je povinný potvrdenie o*uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, najneskôr však spolu s*dokladom o*vybavení reklamácie.
Potvrdenie o*uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Písomný doklad o*vybavení reklamácie je predávajúci povinný vydať najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
UPOZORNENIE:
Pri kúpe vecí, ktoré sú určené na to, aby sa používali po dlhšiu dobu (rôzne technické zariadenia a prístroje, nábytok, kožuchy, bytové zariadenia a doplnky, exkluzívne spoločenské oblečenie, značkové športové potreby...), odporúčame žiadať záručný list a*starostlivo ho uschovať.
Spotrebiteľ nemá ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu.
*Spotrebiteľ je povinný prevziať si tovar po reklamácii v dohodnutej lehote,*najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa oprava mala vykonať.
*Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu. Nejde o*vadu, pokiaľ z*povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a*keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k*jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.




SOI je v*súvislosti s*reklamáciami oprávnená preverovať:

povinnosť predávajúceho riadne informovať o podmienkach a*spôsobe uplatnenia reklamácie vrátane údajov o*tom, kde možno reklamáciu uplatniť a*aké práva má spotrebiteľ v*závislosti od charakteru vady a*či je reklamačný poriadok na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi,

prijatie reklamácie,

prítomnosť zamestnanca povereného vybavovať reklamácie; pri skupinových zájazdoch nepretržitú prítomnosť povereného pracovníka oprávneného vybavovať reklamácie v*mieste zájazdu, pričom miestom zájazdu je každé miesto, kde sa účastníci zájazdu nachádzajú počas celej doby trvania zájazdu, t.j. nielen miesto pobytu,

vydanie potvrdenia o uplatnení reklamácie,

dodržiavanie lehoty na určenie spôsobu vybavenia reklamácie,

dodržiavanie max. 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie,

ak reklamáciu uplatnenú prvých 12 mesiacov po kúpe nie je možné vybaviť ihneď ani neskôr, predávajúci je povinný preukázať jej zaslanie na odborné posúdenie, a*ak už obdržal odborný posudok, tak aj tento predložiť k*nahliadnutiu dozornému orgánu,

ak reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy predávajúci zamietol, či uvádza na doklade o*reklamácii, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie,

či znova uplatnená reklamácia bola uznaná a*ako bola vybavená,

či boli spotrebiteľovi uhradené všetky náklady do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie,

vedenie evidencie o reklamáciách. Evidencia o*reklamácii musí obsahovať údaje o*dátume uplatnenia reklamácie, dátume a*spôsobe vybavenie reklamácie.

SOI nie je oprávnená vstupovať do reklamačného konania, posudzovať reklamovaný tovar, ani rozhodovať o opodstatnenosti reklamácie. Spotrebiteľ môže požiadať občianske združenie na ochranu spotrebiteľa o*sprostredkovanie riešenia sporu medzi ním a*predávajúcim. Ak ani potom nie je úspešný, môže sa svojich práv domáhať súdnou cestou.
SOI poskytuje telefonické, písomné i osobné poradenstvo pre spotrebiteľov na všetkých svojich pracoviskách* (pozri organizačnú štruktúru alebo kontakt).
1 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

220870 ďakujem za info

Tieto informácie mám už prečítané. Obrátil som sa aj na SOI, kde som taktiež nepochodil, s odôvodnením že servisný technik výrobcu je považovaný za autorizovanú osobu.
reklamáciu mám podať zase a a vypýtať si normu ktorá určuje ako sa môže látka krčiť od -do a násldene sa ohradiť že som nebol o tom infomovaný že látka sa naťahuje a krčí a že to nieje v uvedené v návode.

Len by som chcel podotknúť, že táto chyba bola pri druhej reklamácii akceptovaná a odstránená a následne pri tretej reklamácií bola zamietnutá. Myslím si že je to konflikt záujmov autorizovaná osoba = zamestnanec výroby. Hold takto to u nás funguje a ani SOI mi v tom nevie pomôcť.

ďakujem
1 0
evuš evuš

evuš je offline (nepripojený) evuš

Cmarko, aký poťah máte na sedačke ?! Čo tak skúsiť autorizovanú osobu - napr. od konkurencie ?!
0 0
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

Poťah máme klasický zo vzorkovníka bližie som ho neprezeral ale môžem pozrieť čo je to zač.
Čo by mi pomohol znalec od konkurencie? Keď predávajúci má právo si zvoliť znalca z troch hore spomýnaných a určite vždy vuyžije znlaca(poverenú osobu) z výroby. Sudný znalec mi tiež nepomôže lebo jeho posudok má len informatívny charakter dokiaľ to neschváli súd.
Takže mi pravdepodobne zostáva sa len pozerať na hnusnú sedačku poprípade ju vyhodiť a práva sa nedomôžem ani za svet.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
nepomôžem ti, ale uved výrobcu, alebo látku, materiál na sedačke, nech sa ostatní poučia. Konkrétne ja sa idem poobzerať po noveh sedačke a nechcem koženú, tak nech viem, kde nemám chodiť.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Vysedenie molitanu a zosuverenie latky na sedacke je tiez dovod na reklamaciuu. Vyrobca pravdepodobne pouzil nevhodny material.

Ja by som to na tvojom mieste urcite tak nenechala a reklamovala by som znovu /pisomne/a ziadala vymenu potahovej latky+ molitanu,alebo odstupila od zmluvy a ziadala vratit peniaze.

AKO REKLAMOVAŤ
V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, doporučujeme ho reklamovať.
Zapamätajte si:

  1. Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
  2. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
  3. Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
  4. Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
  5. Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
Naposledy upravil arizona : 18.02.14 at 12:11 Dôvod: preklep
4 0
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

Určite to tak nechcem nechať ale najskôr si chcem zozbierať zopar rád. O výrobcovi, predajcovi a látke Vás budem informovať.

čo sa týka práv spotrebitelov a reklamačného poriadku mám už všetko preštudované ale predajca alebo výrobca nič nespravil v rozpore s týmto uzneseniami. O dohode nieje zo strany predajcu ani možné uvažovať. Oni všetko spravili podľa reklamačného poriadku a záver som už popísal. Takže hľadám ešte neakú možnosť ako toto rozhodnutie zvrátiť a domôcť sa svojich práv. Nevie mi v tom pomôcť ani SOI, aj keď mi neaké rady dali ale to uvidím ako to dopadne. A ťahať sa po súdoch v našej republike to tiež nieje výhra.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

A ukazal Ti vypracovany znalecky posudok? Co v nom bolo napisane?
Iba tak, mimochodom: znalecky posudok nevypracovava ich zamestnanec, ktory ma na starosti reklamacie .-) ...

Neviem, aky maju vypracovany rekl. poriadok,ale aj ten si nemoze kazdy napisat len-tak,ale musi byt v sulade so zakonom.
4 0
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

No však nato som sa pytal, či autorizovaná osoba = reklamačný technik, zamestnanec výroby nieje náhodou stret záujmov. Ale podľa SOI je to v poriadku. Autorizovanou osobou sa rozumie aj osoba poverená vybavovať reklamácie tzv. reklamačný technik z výroby. Nebol to zamestnanec predajcu.

Vyjadrenie:

" Na základe odborného obhliadnutia a posúdenia uvedenej závady v reklamačnom liste - vysedené sedáky neboli potvrdené vysedené sedáky ale krčenie poťahovej látky ktorá nieje výrobná vada.Krčenie poťahovej látky je prirodzený jav vlastnosti poťahovej látky spôsobený bežným užívaním sedacej súpravy.sedacia súprava je spôsobilá k bežnému užívaniu. bla bla bla"
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Skus sa spytat tu : http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=writeus
Uvidis, co ti povedia oni.
Mne sa to nevidi...
Inak, napis sem ,kde si sedacku kupovala
5 0
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

Sedacka je z výroby BETA Trenčín a predajca Nábytok Beták Trenč. Turná. poťahová látka Florida 3.

Mne sa to tiež nepozdáva ale zatiaľ nemám nič v ruke proti nim.
0 0
evuš evuš

evuš je offline (nepripojený) evuš

cmarko Pozri príspevok
Sedacka je z výroby BETA Trenčín a predajca Nábytok Beták Trenč. Turná. poťahová látka Florida 3.

Mne sa to tiež nepozdáva ale zatiaľ nemám nič v ruke proti nim.
ufffff, no uvidím ako dopadneme so sedačkou my... máme objednanú, uvidíme ako budeme spokojný my.... našťastie som sa nedala presvedčiť manželom a u nich sme nekúpili - ale jedna sa mu páčila až až
0 0
Mrxx Mrxx

Mrxx je offline (nepripojený) Mrxx

Tiež som kúpil sedačku od predajcu: Nábytok Beták Trenč. Turná, momentálne ju tiež reklamujem - nerovnosť sedáku cca 4cm. Samozrejme podľa vyjadrenia predajcu a výrobcu (Profit - výrobca čalúneného nábytku, Partizánske) sa jedná o malý posun, ktorý je podľa normy + - 3cm pri ručnej práci bežný a preto nemôže byť predmetom reklamácie. Samozrejme o akú konkrétnu normu sa jedná už nikto neuvádza. Čiže akýkoľvek nepodarok s nerovnosťou + - 3 cm vám predajú ako 100% odvedenú profesionálnu prácu
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
cmarko Pozri príspevok
Dňa 3.9.2010 sme zakúpili sedaciu súpravu. Zhruba po dvoch týždnoch
14.9.2011 sme súpravu reklamovali, že má vysedené sedáky. Následne po
obhliadke bola sedacia súprava vzatá do výroby na opravu a bola nám vrátena
ako opravená. Po ďalšom mesiaci používania sme sedaciu súpravu opätovne
reklamovali 18.11.2011.
...nejak dátumy nesedia ....

Sedacka je z výroby BETA Trenčín a predajca Nábytok Beták Trenč. Turná. poťahová látka Florida 3.
...ktorá ????

http://www.nabytokbetak.sk/index.php?co=20&
0 0
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

samozrejme že to malo byť všetko rok 2010. uz ju na ich stranke nevidim ale na stranke vyrobcu ju majú.

http://betatrencin.sk/sedacie-supravy/klasik/katka/
0 0
milan1980 milan1980

milan1980 je offline (nepripojený) milan1980

Tu su tiez skusenosti:

http://www.porada.sk/t31975-sedacie-...a-trencin.html
0 0
cmarko cmarko

cmarko je offline (nepripojený) cmarko

Veronikasad a Milan 1980. Neviem či ste si čítali moju tému. Vskratke. SOI mi povedali že po stranke vybavenia reklamacie bolo všetko v poriadku a kvalitu oni neriešia. Nepomohol ani znalecky posudok ktorý potvrdil moje tvrdenie, nepomohli ani žiadne občianske združenia ktoré v rozhlase a televízií kričia aby ste si stáli na svojimi právami. A dať v tejto republike na niečo na súd je strata času a peňazí.

Hold žijeme v republike zlodejov a nepráva.
0 0
Mrxx Mrxx

Mrxx je offline (nepripojený) Mrxx

Ja môžem len súhlasiť s tým, že s arogantnejším prístupom som sa už dávno nestretol nakoľko pracujem v zahraničí, ale vidím že na SVK je to úplne normálne. Mňa u Betáka pán predavač vytáčal tak, že som mal čo robiť aby som mu neodtrhol hlavu. Je pravda, že SOI a iné podobné organizácie sú vám úplne na nič !!! Tieto organizácie nemajú žiadnu právnu moc zasahovať do sporu, maximálne vám môžu len citovať paragrafy zo zákona ktoré si preštudujete aj tak. Jediná cesta je nehrať sa a riešiť to aj súdnou cestou. Osobne som to riešil tak, že som zo sebou zobral právnika, ako nestranného svedka. Pretože ako všetkým, aj mne reklamáciu zamietli ako neopodstatnenú. V mojom prípade sme mali trochu šťastie, pretože moja objednávka sa nezhodovala s objednávkou ktorú mali u Betáka. No aj tak neboli ochotný chybu odstrániť, tak preto ten právnik. Momentálne mám druhú, úplne novú sedačku presne takú ako som chcel, a tú zlú si odviezli. Síce som doplácal 224EUR čo v konečnom dôsledku sedačku dosť predražilo, ale stálo to za to. Na záver chcem len povedať, že v obchode NÁBYTOK BETÁK v Trenčianskej Turnej, už v živote nič nekúpim a nikomu to ani neodporúčam. Vám oklamaným a podvedeným radím, CHOĎTE SI TVRDO ZA SVOJÍM až kým nevyhráte !!! Pretože podvodníci sa spoliehajú len na to, že sa po čase odmietania vzdáte a necháte to tak.
0 0
anajad anajad

anajad je offline (nepripojený) anajad

Mám ten istý problém ako cmarko. Všetkých upozorňujem, nekupujte žiadny tovar vo firme BETA Trenčín. Aj naša ročná sedačky vyzerá otrasne. Mali sme predtým sedačku 18 rokov, aj sa na nej spávalo, ale vysedená nebola. A obhliadka tejto novej sedačky trvala asi 2 min., pán si ju odfotil na obyčajný telefon, ak toto pokladajú za odbornú obhliadku, tak to je výsmech spotrebiteľovi.
0 0
anajad anajad

anajad je offline (nepripojený) anajad

Ak má ešte niekto rovnaké problémy s firmou BETA Trenčín, uvažujem o tom,že to skúsim ešte cez média. Nepridáte sa?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať