... nám prišiel včera mail od daňovej správy ( ... máme aj novú a aj starú ( tú už nepoužívame)):
Dobrý deň.
Vaše ID ******** má (ku dňu 2.10.2013) nastavený spôsob komunikácie podľa "starej" dohody - "Dohody o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, uzavretej podľa §20 ods. 8 zákona č.511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov" pre DIČ **********.
Od 1.1.2014 nebude možné z dôvodu zavedenia nového portálu finančnej správy doručovať podania finančnej správe elektronickými prostriedkami podľa zákona č.511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov. Od tohto termínu dochádza zo strany finančnej správy SR k jednostrannej výpovedi "Dohody o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, uzavretej podľa §20 ods. 8zákona č.511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov uzavretých so správcom dane" tzv. staré dohody".
(bližšie informácie nájdete na stránke finančnej správy www.finančnasprava.sk<http://www.finančnasprava.sk> a tiež v jej sekcii daňovej www.drsr.sk<http://www.drsr.sk> )
Aby sa toto Vaše pridelené ID ******** mohlo požívať na elektronickú komunikáciu plynule aj naďalej, odporúčame Vám do 31.12.2013 zmeniť spôsob komunikácie nasledovne:
* buď uzatvoríte so správcom dane "novú" dohodu - dohodu podľa § 13 ods. 5 zákona č.563/2009 Z.z.,
* alebo si po zaobstaraní ZEP priradíte certifikát do svojho profilu ID - bližšie informácie o jeho priradení do profilu nájdete na stranke www.drsr.sk<http://www.drsr.sk/> v časti elektronická komunikácia - podmienky využívania AES v bode D).
V prípade, že daňový subjekt s DIČ ********** už uzavrel novú dohodu skôr, teda v predchádzajúcom období, kontaktujte, prosím, miestne príslušný DÚ, príslušného registrátora, aby Vám prestavil spôsob komunikácie pre Vaše ID ******** na "novú" dohodu na základe už v minulosti odovzdanej novej dohody.
Pokiaľ daňový subjekt s DIČ ********** ešte novú dohodu neuzavreli, nájdete ju na stranke www.drsr.sk<http://www.drsr.sk> v časti elektronická komunikácia - podmienky využívania AES v bode A) b.
Upozornenie : Spolu s registračným formulárom je potrebné vyplnenú novú dohodu doručiť na miestne príslušný DÚ.
V prípade, že ID ********* už neplánujete v budúcnosti ďalej používať (z rôznych dôvodov, napríklad ste medzičasom získali iné ID, kde máte toto DIČ už naviazané a nastavený spôsob komunikácie na novú dohodu alebo ZEP a používate len to) zašlite, prosím, mail na technickapodpora@financnasprava.sk<m...ancnasprava.sk> s uvedením ID, RČ používateľa a so žiadosťou o jeho zrušenie.
Všetky informácie uvedené v tomto maile sú dôležité pre plynulú elektronickú komunikáciu so správcom dane po 1.1.2014.
Pokiaľ jeden z uvedených krokov nezrealizujete do 31.12.2013, po 1.1.2014 Vaše ID zostane síce aj naďalej platné, ale bude mu zmenený spôsob komunikácie na ZEP.
Až pokiaľ nepriradíte ZEP, alebo nepodpíšete novú dohodu, nebude možné po tomto termíne cez toto ID zaslať žiadny dokument na DÚ.
Priradiť ZEP alebo podpísať novú dohodu bude možné vykonať aj po 1.1.2014, avšak upozorňujeme daňové subjekty, aby si to nenechávali na poslednú chvíľu pred zákonnými termínmi, kedy budú musieť zaslať prvé dokumenty správcovi dane elektronicky( napr: do 25.1 súhrnný výkaz DPH(termín bude platiť v prípade, že bude schválená novela zákona o DPH, v opačnom prípade bude platiť súčasný termín do 20.1) , DP mesační platitelia DPH, do 31.1. daňové priznanie daň z motorových vozidiel...).
S pozdravom
Technická podpora
Finančné riaditeľstvo SR