Pre varulven
Myslím, že v tomto smere (existencia naliehavého právneho stavu) bude dosť dôležité to, kedy si Ty odstúpil od zmluvy a samotný dôvod odstúpenia od zmluvy. Ak si odstúpil v januári z dôvodu nesúhlasu s novými VOP a zmenou cenníka, tak je to ok. Pretože EC si nesplnilo svoju povinnosť ťa s nimi riadne a adresne oboznámiť, a takisto cenníky a VOP vydalo až 1.1.2012, takže ti znemožnili (upreli tvoje právo) odstúpiť jednostranne od zmluvy z dôvodu zmeny VOP a zmeny cenníka. Vo VOP to majú ošetrené tak, že musíš nesúhlas vyjadriť najneskôr týždeň pred nadobudnutím platnosti nových VOP a cien, čo sa v tomto prípade nedalo, pretože ich uverejnili v deň odkedy boli aj platné (viď
http://vyhodnaenergia.sk/novinka/27/...ii-na-rok-2012 ).
Ak si odstúpenie napísal aj skôr ako v januári, podľa mňa by sa to tiež na vyššie uvedené dalo zhodiť.
Neobrátenie sa na URSO a ŠEI by podľa mňa nemalo byť problémom, pretože tieto inštitúcie nerozhodujú o platnosti, resp. neplatnosti odstúpenia od zmluvy (na rozdiel od ERÚ v ČR, čo je obdoba URSO u nás, kde oni takéto možnosti už majú). U nás môže o tejto skutočnosti rozhodnúť len súd.
Ak osvedčíš svoj naliehavý právny záujem, tak sa súd bude zaoberať otázkami aktívnej a pasívnej legitimácie účastníkov konania, čo je v tomto prípade ošetrené v poriadku, z toho sa EC nemá ako vyvliecť.
Boli jednoznačne porušené tvoje práva spotrebiteľa slobodne si vybrať dodávateľa energií, pretože tým, že nesúhlasili s tvojim odstúpením od zmluvy (čo je jednostranný právny akt), zároveň tým aj zablokovali proces zmeny dodávateľa.
Pri tomto procese, ak súčasný dodávateľ podá námietku proti zmene dodávateľa, ktorú odôvodní tým, že zmluva nie je ukončená, distribútor automaticky zastavuje proces zmeny dodávateľa. A neskúma či je odstúpenie platné alebo nie. Každý distribútor má tieto skutočnosti uvedené v "Prevádzkovom poriadku", čo nie je problém si dohľadať na webovej stránke distribútora.