Zavrieť

Porady

Energeticke centrum-zrusenie zmluvy.

Dobry den.Pred mesiacom som podpisal zmluvu -Energeticke centrum a az teraz som zistil,ze to nie su zapadoslovenske elektrarne,ako sa tvaril.(podomovy predaj)Je tato zmluva platna,aj ked nie som majitelom bytu(ale manzelka) a doteraz som neplatil elektrinu z mojho uctu.Odberatel je napisana manzelka,ale ja som to podpisal,v energ.centre mi tvrdili,ze tao zmluva je platna,lebo som manzel.Ak by sa nedala zrusit zmluva bez poplatkov,da sa znizit viazanost zmluvy z 5r na 1r?Zo Zapadoslvenskou energetikou mam viazanost do konca decembra.Dakujem Vam.
Usporiadat
jajam jajam

jajam je offline (nepripojený) jajam

Chcem pridať svoju skúsenosť. Ja som pospísala zmluvu v 10/2011 na základe toho, že mi podomový predajca tvrdil, že mi ponúkajú produkt na úsporu el.energie /nie, že sú altern.dodávateľ./ s podporou štátu a spoluprácou s regulačným úradom, krorý konkrétne posúdi moje odberné miesto na základe faktúry zo SSE mi stanoví cenu, možno až o 12% nižšiu. V prípade, že neschváli nižšiu cenu, zmluva neplatí. Aj som si chcela zmluvu preštudovať ale mi povedali, že poštou sa to potom nedá poslať, že to mám podpísať, že sa to dá telefonicky zrušiť. Bola som zamestnaná dvoma malými deťmi a pritom ma ešte naháňali, že sa ponáhľajú.
Keď som prišla na to o čo ide, poslala som DOPORUčENE odstupenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní podľa VOP. Aj som tam samozrejme volala a odporúčam čakať kým Vám nezdvihnú, trvá to aj 10 min. Po mesiaci som im volala, že uplynula zákonná lehota v ktorej mi mali odpovedať, a povedali mi, že ešte eni neevidujú moje odstúpenie. Tak som im uštedrila, nie prvý krát, pár vrúcnych slov. A do dvoch týždňov po tomto telefonáte mi prišla akceptácia mojho odstupenia od zmluvy.
Tu som našla dosť info ako na to aj v iných diskusiách o EC. Takže ďakujem tým, čo tu píšu užitočné veci.
1 0
kikuskkka kikuskkka

kikuskkka je offline (nepripojený) kikuskkka

Dobrý deň...mám tiež otázočku. Starí rodičia podpísali ešte v októbri r. 2010 zmluvu s EC na dobu neurčitú, jedná sa len o elektrinu. Teraz by sa radi vrátili späť k ZSE. Poprosili ma, či by som im nenapísala odstúpenie od zmluvy, tak to mám už aj hotové, len to treba doporučene odoslať. Myslíte, že tým dospejeme k spokojnosti, alebo bude EC robiť problémy? ďakujem vopred za rady!
0 0
jozino1 jozino1

jozino1 je offline (nepripojený) jozino1

Pre kikuskkka:
Je to mozne este do konca januara stihnut, najblizsi mozny termin zmeny dodavatela je 1.4.2012. Odporucam kontaktovat aj ZSE kvoli prehlaseniu.
Mal som s EC taku istu zmluvu na dobu neurcitu, akceptovali mi vypoved bez poplatkov, lebo bola dodrzana dvojmesacna lehota. Treba to doporucene zaslat na korespodencnu adresu EC (Papradova ulica)
Prilozeny vzor plati len na zmluvu bez viazanosti.
Naposledy upravil jozino1 : 18.01.12 at 16:31
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Pozor, ak máte zmluvu s EC na dobu určitú (s viazanosťou), tak platíte za ukončenie zmluvy poplatok podľa sadzobníka. Takže výpoveď zmluvy je možná bez poplatku iba pri zmluvách s EC bez viazanosti. Zmluvy s viazanosťou budú musieť platiť 100 E za zmluvu plyn a 100 E za zmluvu elektrina.
Ak sa jedná o odstúpenie od zmluvy, tak to je bez poplatku. Už je to tu niekde uvedené, ako odstúpiť od zmluvy z dôvodu nedodržania zmluvy. Na odstúpenie máte čas už iba do konca januára - to obhájite pred súdom, keby EC strašilo súdom. Najbližšia možnosť na odstúpenie bez poplatku bude až pri najbližšom zvyšovaní cien zo strany EC, ale vtedy budú už platiť nové VOP a tam je čas iba 2 týždne (ak si dobre pamätám) na odstúpenie od zmluvy z dôvodu zvýšenia ceny. V elektrine to znamená, že asi až o rok budú upravovať ceny a v plyne to bude počas tohto roka cca 1 - 2x asi určite.
1 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Súhlasím s gogolom. Dôvodov na odstúpenie od zmluvy na dobu určitú je tu popísaných dosť. Jednoznačne ide o porušenie VOP týkajúce sa uvedenia nových VOP i nových cenníkov. Verifikovať to je jednoducho možné rozhodnutím URSO zo dňa 30.12.2011 o stanovení ceny elektriny. A predpokladám, že v rozpore s VOP je i skutočnosť, že predpisy platieb (platobné kalendáre) na rok 2012 boli u EC spracované ešte v roku 2011 (aspoň u mňa 23.12.2011 aj u plynu aj u elektriny), t.j. ešte pred nadobudnutím účinnosti nových cenníkov. Z tohto pohľadu ide o jednoznačné porušenie nielen VOP ale i zákona č. 656/2004 Z.z. o energetike, čo samo o sebe by malo byť chápané ako podstatné porušenie VOP.
Podstatné porušenie VOP zo strany dodávateľa je v ich VOP vymedzené štyrmi bodmi, medzi ktorými táto skutočnosť nie je uvedená, avšak tomu vymedzeniu štyroch bodov predchádza čarovné slovíčko "najmä". Takže napasovať ako dôvod by to šlo. Odstúpenie od výpovede je vhodné podať písomne a na pošte požadovať službu "doručenka". Stojí to 1,60 E ale do schránky Vám príde potvrdená doručenka o prevzatí energetickým centrom, čo je právne akceptovaný dôkaz o doručení.
Nakoľko však vo VOP nie je uvedené, že o ukončení zmluvného vzťahu odstúpením pre porušenie VOP zo strany dodávateľa Vás musia vyrozumieť, je vhodné paralelne s týmto odstúpením rozbehnúť konanie o zmene dodávateľa s iným dodávateľom. Toto konanie má ZSE, VSE i SSE ošetrené prevádzkovým poriadkom, kde v procese zmeny žiadajú súčasného dodávateľa o vyjadrenie. Tento sa musí vyjadriť najneskôr 22 dní pred zmenou dodávateľa (najbližšia zmena je k 1.4.2012). Ale pozor - ak súčasný dodávateľ nesúhlasí so zmenou - proces zmeny dodávateľa sa zastaví. Preto je možno vhodné i novému dodávateľovi zaslať kópiu odstúpenia, aby bol v obraze o čo ide a mohol tým argumentovať. Takéto odstúpenie by malo byť chápané ako jednostranný právny akt, ale pri EC jeden nikdy nevie.
V súvislosti s vyššie uvedeným mám aj jednu otázku - pri odstúpení zmluvy na dobu určitú s EC pre podstatné porušenie VOP máte už niekto akúkoľvek spätnú väzbu z EC ohľadom akceptovania alebo neakceptovania odstúpenia?
1 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

...a ešte jedna vec. Bude to trvať síce nejaký čas, ale - vláda už schválila novelu zákona o energetike a posunula ju do NR SR. V tomto zákone sú detailne upravené práva spotrebiteľa (podobne ako je to v súčasnosti v ČR) a bude možnosť kedykoľvek pri zmene cenníkov odstúpiť od zmluvy bez poplatku (je jedno, či je zmluva na dobu určitú alebo neurčitú) a súčasný dodávateľ tomu nebude môcť nijakým spôsobom zabrániť.
Aj keď je možné, že v tomto volebnom období sa už tento zákon nestihne v NR SR schváliť, predpokladám, že bude schválený do konca kalendárneho roka, nakoľko pre vládu vyplýva záväzok implementácie a zosúladenia právnych predpisov EÚ s našimi a do tohoto návrhu zákona je táto skutočnosť zakomponovaná (zvýšenie ochrany spotrebiteľa a iné).
Takže ak by EC malo aj v súčasnej dobe nachystané akékoľvek prieťahy a sabotovanie - dávam bolševikovi tak rok... A podľa návrhu zákona sa okrem zvýšenia ochrany spotrebiteľa dávajú aj oveľa väčšie právomoci štátnej energetickej inšpekcii.
Ak by si chcel niekto návrh zákona dohľadať - www.vlada.gov.sk - sa mi zdá, že to bolo schvaľované na jednom zo zasadnutí v mesiaci november 2011.
1 0
stefan0 stefan0

stefan0 je offline (nepripojený) stefan0

Zdravím...chcem sa opýtať či sa niekomu podarilo zrušiť aspoň ten nešťastný balíček služieb, pretože nám bol tento taktiež nanútený narýchlo a bez akéhokoľvek upozornenia že ide o spoplatnenú službu. Po zavolaní na infocentrum nám povedali že to nie je žiadny problém, že stačí napísať písomnú žiadosť o zrušenie na čo nám následne o dva týždne odpísali, citujem: "Poskytovanie produktov Balíka výhod upravujú Osobitné podmienky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len VOP). V súlade s VOP je možné ukončiť Zmluvu, resp. poskytovanie produktov upravených Osobitnými podmienkami odstúpením do 14 dní odo dňa jej podpisu. Vzhľadom k tomu, že Vaša žiadosť o zrušenie poskytovania Balíka Výhod bola zaslaná až po uplynutí tejto lehoty, Vašu žiadosť zamietame."
Následne keď som tam dnes volal a pýtal sa kde konkrétne v podmienkach sa píše že je poskytovanie balíka upravené Osobitnými podmienkami a dá sa zrušiť len do 14 dní tak mi slečinka povedala že sa to píše v Úvodných ustanoveniach v bode 12. Na moju otázku kde v Úvodných ustanoveniach našla bod 12 mi rýchlo zložila telefón a následne mi už nikto nezdvíhal. Asi po pol hodine som sa dovolal nejakému pánkovi ktorý mi vysvetlil že oni dostali nariadenie každému povedať že ten balík zrušiť nejde a takisto nejde zrušiť ani zmluva, čiže mu to je ľúto ale musíme to platiť...
Ak sa podarilo niekomu zrušiť aspoň ten balík tak budem vďačný za každú radu ....
1 0
jajam jajam

jajam je offline (nepripojený) jajam

stefan0 Pozri príspevok
Zdravím...chcem sa opýtať či sa niekomu podarilo zrušiť aspoň ten nešťastný balíček služieb, pretože nám bol tento taktiež nanútený narýchlo a bez akéhokoľvek upozornenia že ide o spoplatnenú službu. Po zavolaní na infocentrum nám povedali že to nie je žiadny problém, že stačí napísať písomnú žiadosť o zrušenie na čo nám následne o dva týždne odpísali, citujem: "Poskytovanie produktov Balíka výhod upravujú Osobitné podmienky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len VOP). V súlade s VOP je možné ukončiť Zmluvu, resp. poskytovanie produktov upravených Osobitnými podmienkami odstúpením do 14 dní odo dňa jej podpisu. Vzhľadom k tomu, že Vaša žiadosť o zrušenie poskytovania Balíka Výhod bola zaslaná až po uplynutí tejto lehoty, Vašu žiadosť zamietame."
Následne keď som tam dnes volal a pýtal sa kde konkrétne v podmienkach sa píše že je poskytovanie balíka upravené Osobitnými podmienkami a dá sa zrušiť len do 14 dní tak mi slečinka povedala že sa to píše v Úvodných ustanoveniach v bode 12. Na moju otázku kde v Úvodných ustanoveniach našla bod 12 mi rýchlo zložila telefón a následne mi už nikto nezdvíhal. Asi po pol hodine som sa dovolal nejakému pánkovi ktorý mi vysvetlil že oni dostali nariadenie každému povedať že ten balík zrušiť nejde a takisto nejde zrušiť ani zmluva, čiže mu to je ľúto ale musíme to platiť...
Ak sa podarilo niekomu zrušiť aspoň ten balík tak budem vďačný za každú radu ....
v tejto porade píše vuala.ca, že sa im podarili zrušiť balík výhod, je to príspevok č.49
0 0
stefan0 stefan0

stefan0 je offline (nepripojený) stefan0

vuala.ca Pozri príspevok
nam sa podarilo zrušiť balík výhod-aspon niečo
Zdravím ... chcem sa opýtať či to bolo v 14 dňovej lehote alebo nie a ak nie, tak ako sa Vám to podarilo, Vďaka za odpoveď
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

gogol99 Pozri príspevok
EC maže stopy
Zmenili názov cenníka z Benefit na Base, čo nie je nič podstatné, ale už na web zavesili aj to, čo mali oznámiť podľa VOP - ktoré nové cenníky s novými názvami produktov sa vzťahujú ku ktorým starým produktom. Vypadá to tak, že EC vie, že porušili VOP a rýchlo to napravujú.
http://www.e-centrum.sk/elektrina/cenniky/sse/
http://www.e-centrum.sk/elektrina/cenniky/vse/
http://www.e-centrum.sk/elektrina/cenniky/zse/
http://www.e-centrum.sk/plyn/cenniky/


Ja osobne by som od nich nechcela elektrinu, alebo plyn aj keby mi ju ponúkali zadarmo, pretože som presvedčená, že v zmluve, alebo v obchodných podmienkach, alebo v cenníku ďalších služieb by mali poskrývané právne klauzuly, na základe ktorých by sa mi tá ich energia od nich poriadne predražila.
Mila gogol99,
to ktore nove cenniky s novymi nazvami sa vztahuju ku ktorym starym produktom tam maju uz od zaciatku ako zverejnili nove cenniky na tento rok. Takze je mozne ze si nepozerala spravne alebo si to len prehliadla.
A to co pises je z tvojej strany zavadzajuce, nie su ziadne klauzuly ktore ti to predrazia, ak si to myslis precitaj si cele VOP a co sa ti nezda napis na poradu a verim tomu ze ti to niekto znaly vysvetli a vyvrati ti tvoje domienky.
Mas presne stanovene ake ceny su za co, ktore su regulovane a ktore nie (dodavatel si urcuje cenu za spotrebovanu elektrinu , to je cena ktorou sa jednotlivi dodavatelia lisia a to si vies velice jednoducho porovnat a najst presnu odpoved kto je drahsi a kto nie...) Logicky, alternativny dodavatel je konkurencia a konkurencia predsa musi byt lacnejsia (nie len ze povie ze je lacnejsia a v reale by to nebolo tak)ale musi byt lacnejsia lebo by neziskala zakaznikov a nebola schopna si ich udrzat.
Ja osobne mam niekolko zmluv od EC, presli sme tam cela rodina (preco k nim? lebo boli prví ktorí nas navstivili s takouto ponukou...)a len nam to prinieslo osoh.
Vies co je podstata toho vsetkeho? Je to v tom , ze na poradu ti budu pisat iba nespokojní zakaznici, ti ktori maju problem (alebo si myslia ze ho maju na zaklade pocul som, povedali mi....a snazia sa ziskat nejaku radu lebo su vystrasení, ti ktori maju svoju predstavu a v ramci nejakej davovej psychozy pisu same negativne veci)ti ktori maju pozitivne skusenosti ti sem pisat nebudu, lebo nemaju dovod kedze su spokojni a ani nechodia na poradu hladat prispevo o nejakom EC ze ci nahodu niekto nepise nieco zle aby mohli napisat svoje pozitivne. ....a tu je ten rozdiel....
1 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Milý Bizzy,

to, že od začiatku bolo na webe EC zverejnený vzťah nových cenníkov k starým cenníkom - Tvoje tvrdenie je lož. Na webe EC nebolo zverejnené, k akému starému produktu sa vzťahuje nový cenník. V každom prípade musím skonštatovať, že až potom, čo sa na webe objavila informácia, ako sa zbaviť nevýhodnej zmluvy s EC, tak až potom ste Ty a Tvoji kolegovia z EC pochopili, že nemôžete iba tak kašľať na odberateľov a že musíte dodržiavať to, k čomu Vás zaväzuje zákon a vaše vlastné Všeobecné obchodné podmienky.
Keďže pracuješ v EC (možno si jedným zo spolumajiteľov EC), tak určite najlepšie vieš, kedy ste na web zavesili nové cenníky, kedy ste na web zavesili nové VOP a vieš aj to, kedy ste na web zavesili informáciu o tom, k akému starému cenníku sa vzťahujú nové cenníky s novými produktovými radami. Pochváľ sa, že si z odberateľov robíte dobrý deň.

Keď sa tu tak biješ do pŕs akí ste v EC perfektní, tak určite vieš, že keď odberateľ uzavrie smiešne poistenie proti neschopnosti splácať zálohy za elektrinu a plyn, tak tu určite veľmi rád poinformuješ okolitú verejnosť o tom, ako je táto poistka nevýhodná pre odberateľa - celú úsporu na "výhodnejšej" cene od EC odberateľ zaplatí na poistení proti neschopnosti splácať zálohy za energiu.
Poinformuj o tomto "výhodnom" produkte. Pochváľ sa tu, že tá poistka nezabezpečí, že odberateľ keď bude PN, alebo nezamestnaný, že za neho jeho "poisťovňa" zaplatí zálohy za elektrinu, alebo plyn počas celej doby, kedy je odberateľ PN, alebo nezamestnaný. Pochváľ sa, že to je iba nástroj, ako pri "nízkych cenách, z odberateľa vytiahnuť celú úsporu. Pochváľ sa, že to iba EC tvrdí, že keď sa odberateľ stane zákazníkom EC, tak má istú úsporu, a pochváľ sa, že touto poistkou hneď z druhého vačku celú úsporu zo zákazníka vytiahnete. Pochváľ sa, že nikde nenájde odberateľ sadzobník poistného, že odberateľom neposkytujete cenníky poistného. Pochváľ sa, že to, čo zákazník ušetrí, že celú ročnú úsporu vydelíte číslom 12 a takúto mesačnú sadzbu poistného bude odberateľ platiť ako poistné. Pochváľ sa, že toto pistenie nie je produktom žiadnej poisťovne. Pochváľ sa, že to je iba finta, ako zo zákazníka vytiahnuť celú úsporu. A nezabudn sa pochváliť, že EC nemá licenciu na posiťovníctvo a nezabudni sa pochvíliť, že táto "poistka" iba zabezpečí odklad splátok a nie ich uhradenie "poisťovňou EC". Výsledkom takejto poistky je to, že ľudia celú úsporu vrátia do EC a za elektrinu a z aplyn musia aj tak zaplatiť plnú cenu, ktorá je rovnako vysoká, ako je cena plynu v SPP.

Pochváľ sa, že ste v EC naschvál zverejnili nové ceny a nové VOP tak, aby odberatelia nemali šancu využiť svoje odberateľské práva. Keď tak dobre vieš, čo na webe bolo a čo na webe nebolo, tak sa vyjadri aj k tomu, kedy a ako boli zverejnené nové cenníky na rok 2012 a nové VOP na rok 2012.

To, že sú vaši odberatelia s Vašou spoločnosťou nespokojní aj v ČR a aj v SR, som nespôsobila ja. To ste si spôsobili sami tým, ako sa chováte k svojim zákazníkom.
2 0
jan.durass jan.durass

jan.durass je offline (nepripojený) jan.durass

gogol99 mohli by ste mi napísať na email o3humanic@azet.sk, potreboval by som od Vás niečo a nechcem to písať sem, nejde mi odoslať SS mam málo príspevkov
Vopred ďakujem
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

Myslim, ze gogol99 je az prilis podozrivo zorientovany :-)
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

Musim sa Bizzy zastat... ja uz som to napisala aj v inych diskusiach - nas rodinny dom odbera energie od Energetickeho Centra. Moja stara mama podpisala zmluvu podomovemu predajcovi z CEZu a tiez odobera od nich energie a sme spokojni. Ako CEZ tak aj EC maju nizsie ceny energii. To je fakt. To, ze maju nejake dalsie produkty... nech si maju, kazdy nech si "kupuje" to, o co ma zaujem. Ja o ziadne ine produkty som zaujem nemala a ani ma do nich nijako nenutili. Ak nejaky podomovy predajca mlzi, zavadza... treba ho hned nabonzovat... a trvat na zruseni tychto produktov.
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

Gogol99, nie je myslis nejak podozrive, ze mas prestudovane vsetky podmienky, kde kedy vydali aky cennik, obchodne podmienky, ake su principy produktov... mas tak prestudovane aj podmienky inych dodavatelov? lebo vyzera, ze si specialista akurat na Energeticke Centrum...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

vuala.ca Pozri príspevok
nám zasa tvrdila že platíme francúzom :-)
ZSE vlastni EON ( Taliani ), SSE vlastni EDF ( Francuzi ) a VSE vlastni RWE ( Nemci )... takze mozno ani tak strasne neklamu, ako si myslite... len bezny clovek sa vobec v energetike neorientuje... takze sa citi zmateny...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

marek313 Pozri príspevok
Zrusit,ci nezrusit zmluvu,aj ked zaplatim poplatok 100E.Prisiel mi list zo ZSE,ze do 9.12 sa mam rozhodnut,ci chcem ostat u nich.dakujem.
Pozor na to, co podpisujete! Nam dosiel domov letak s rovnakym navodom - poslat spat podpisane tlaciva, co pribalili k letaku... len finta je v jednej veci - ten dokument storno procesu zmeny dodavatela je pravny blud... a ten druhy vypoved zmluvy s dodavatelom, s ktorym ste uzatvorili novu zmluvu - je navod, ktory poskodi VAS!!! pretoze vypovedat mozete len ak vam to umoznuju obchodne podmienky - a to ak mate napr uzatvorenu zmluvu na dobu urcitu, nejde. ZSE to dobre vie... ako skoncite? oni na zaklade toho, ze tie dokumenty podpisete, nepovolia zmenu dodavatela... ale novy dodavatel Vam ma pravo naparit pokutu, lebo ste porusili podmienky zmluvy... toto mam potvrdene od nasej firemnej pravnicky!!! ktorej som tieto dokumenty ukazala... konkurencny boj skutocne zrejme pritvrdzuje a siaha po spinavych praktikach.. ale zial asi uz aj u tradicnych dodavatelov... ludia, fakt davajte bacha na to, co podpisujete...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

gogol99 Pozri príspevok
To treba nechať na posúdení právnikovi, pretože EC má v obchodných podmienkach klauzulu, že všetky spory sa riešia, citujem:

Článok 9. bod 2: Účastníci sa dohodli, že všetky prípadné spory, ktoré medzi nimi vzniknú, môže ktorýkoľvek z účastníkov predložiť na rozhodnutie (alternatívne) všeobecnému sudu príslušnému podľa právneho predpisu alebo ak môžu byť takéto spory predmetom rozhodcovského konania Bratislavskému rozhodcovskému súdu, so sídlom Pri Suchom mlyne 9, 811 04 Bratislava, zriadenému pri Capitol Legal Arbitration s.r.o., so sídlom Pri Suchom mlyne 9, 811 04 Bratislava, IČO: 35 965 355."

Ak sa pustíte do sporu s EC, tak je tu riziko, že z Vás zoderú aj kožu, ak urobíte chybný krok bez porady s právnikom. Všetci ostatní dodávatelia majú odkaz na slovenské súdy. Iba EC má odkaz na rozhodcovský súd. Je možné, že keď je zmluva neúplne vyplnená, tak je neplatná. Ja osobne tomu verím, že to je cesta, po ktorej sa dá ísť.
Ak je napisane ze "mozu", znamena, ze musia? v obcianskopravnych sporoch ma vzdy prednost klasicky sud nez arbritrazny... netreba tu robit bububu...

Lienocka, ak je tvoj otec dochodca, nech to uvedie v pisomnej ziadosti o zrusenie balika istota. Kedze nesplna technicke podmienky uzivania, nemali by mu dokonca ani zacat fakturovat... ak tak urobili, ziadaj zrusenie balika istota a o vystavenie rozpisu zaloh bez poplatku za ten balik... Ta mimoriadka neni povinna, precitaj obchodne podmienky... ak zaplatis, ziskavas dalsiu zlavu z cennika, a pri ukonceni ti mimoriadku vratia, ak nezaplatis, nic sa nedeje, len neziskas tu dodatocnu zlavu...

Zmluva ma povinne nalezitosti, obavam sa, ze specifikacia odberneho miesta nie je povinna nalezitost, ak tvoji rodicia poskytli napr vyuctovacie faktury - tam vsetky udaje su k dispo... ucinna je zmluva dnom zapocatia dodavok...

Co mi napada ako rozumne doporucenie je poziadat ich pisomne o skratenie doby viazanosti napr na rok... fakt je ten, ze ak sa zbavis tych roznych priveskov, neurobili tvoji rodiacia zly deal... ceny samotnej elektriny a plynu maju vyhodnejsie nez tradicni dodavatelia... o to sa vam prejavi na vyuctovacej fakture...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

gogol99 Pozri príspevok
Papraďova 1A je korešpondenčná adresa podľa VOP, čo znamená, že keď pošleš list na inú adresu, tak môžu list odignorovať s výhovorkou, že list nebol zaslaný na korešpondenčnú adresu. To čo som tu uviedol vyššie je iba info, ako to niekto iný riešil. Každý si musí nájsť svoju cestu, takže keď tam bude Sartorisova, tak aj to je riešenie. Myslím si, že si treba vždy porovnať VOP, či sedia čísla odstavcov a odsedkov, pretože i keď majú skoro všetky VOP rovnaké, tak aj tak môžu byť nejakú rozdiely v číslach a písmenách v jednotlivých VOP.
Ty si mudry jak radio.. pravny subjekt moze mat okrem sidla aj ine adresy ( tak ako fyzicka osoba moze mat trvale a okrem toho i prechodne bydlisko ), napr adresu obchodnej kancelarie, prevadzky, korespondencnu adresu - akukolvek adresu uvedie vo svojich pisomnostiach, su zavazne - takze ci to das adresovat na sidlo, ci na korespondencnu adresu je uplne jedno... je to nimi oficialne komunikovana adresa a preto ci to posles na Sartorisovu, alebo Papradovu, je to jedno...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

evelin85 Pozri príspevok
Toto je jeden veľký zlý sen.... My sme Zmluvu uzatvorili ešte minulý rok v apríli, s tým že nám slubovali prechod do EC s plynom aj elektrinou od 1.7.2011. Stalo sa tak len v rámci elektriny. Čo som si však minulý týždeň nenašla v schránke? Zálohové platby na rok 2012 pre plyn, rovnako aj zálohové platby pre SPP. tak som si situáciu v SPP overila a tam ma pani informovala, že Zmluva je platná stále s nimi a im mám platiť zálohy. Majú v EC dobrý chaos a tiež sa chystám na nich podať podnety. A pikoška je, že Zmluvu som uzatvárala ja na manželove meno. Dá sa to napadnúť?
Evelin, ak ti pani z SPP dala pisomne stanovisko idealne, ze si ich zakaznikom, reklamuj zaslanie neopravneneho rozpisu u EC. Ak si uzatvarala zmluvu na manzelove meno ale podpisala si sa svojim menom, je to v poriadku - v bezpodielovom vlastnictve je kazdy z manzelov opravneni v beznych veciach konat samostatne za oboch manzelov. Ak si sa podpisala jeho menom, dopustila si sa trestneho cinu... lebo si sfalsovala podpis... a predajca tiez, lebo ta neviedol, alebo tomu aby si to urobila, nezabranil...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať