Zavrieť

Porady

Energeticke centrum-zrusenie zmluvy.

Dobry den.Pred mesiacom som podpisal zmluvu -Energeticke centrum a az teraz som zistil,ze to nie su zapadoslovenske elektrarne,ako sa tvaril.(podomovy predaj)Je tato zmluva platna,aj ked nie som majitelom bytu(ale manzelka) a doteraz som neplatil elektrinu z mojho uctu.Odberatel je napisana manzelka,ale ja som to podpisal,v energ.centre mi tvrdili,ze tao zmluva je platna,lebo som manzel.Ak by sa nedala zrusit zmluva bez poplatkov,da sa znizit viazanost zmluvy z 5r na 1r?Zo Zapadoslvenskou energetikou mam viazanost do konca decembra.Dakujem Vam.
Usporiadat
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

Anna1201 Pozri príspevok
Prečítala som si Váš vzor na odstúpenie od zmluvy a uvažujem, že ju podľa toho napíšem a pošlem. Chcela by som sa iba opýtať, ako zistim kedy EC zverejnilo nové cenníky a nové VOP na rok 2012, ( Vy síce píšete, že 1.1.2012, ale ja som to chcela pozrieť) ale na ich stránke som dátum zverejnenia nezistila, iba dátum účinnosti.
Chcem sa ešte opýtať, či mi neviete poradiť, či mám zaplatiť preddavok na mesiac 1/2012, keďže mi zdvíhli zálohu za energiu o viac ako 65 %, alebo ako to vyriešiť, lebo to je prvá záloha pre EC a kedže garantovali nižšiu cenu ako tradičný dodavateľ, nebol dôvod na zvýšenie, lebo doterajší dodavateľ zatiaľ ceny nezvýšoval a nebolo ani vyučtovanie. Nie je to tiež porušenie zmluvy a VOP podľa čl. 5 odst. 7 ? Ja som síce volala na EC, povedali mi, že asi sa stal omyl, že skontrolujú a zavolajú mi, ale neozvali sa a myslím, že sa ani neozvú, lebo ako tu čítam nie som jediná a urobili to naschval. A čo s platbou za plyn a rozhlas a televíziu podľa platobného dokladu SIPO ?
Volaj znova alebo posli e-mail!!! navysenie o 65% nema odpostatnenie, museli sa pomyliť a potom su povinni ti vystavit opraveny rozpis zaloh. su opravneni zvysit vysku zalohovych platieb, ak si napr pred tym mala nedoplatok, alebo ak dojde k navyseniu cien... v roku 2012 sa napr menili aj distribucne ceny, aj ceny silovej elektriny v niektorych sadzbach... ale to nie len u EC, ale napr distribucia u kazdeho... pretoze to su regulovane polozky, na ktore dodavatel nema dosah, a ktore platis rovnako, ci si u napr. ZSE alebo u EC... nemas to nahodou zalohovu fakturu na mimoriadnu zalohu? ak ano, to je doplnkovy produkt... funguje ako v banke - za to ze banke das svoje peniaze, ti da urok... ten produkt u EC aspon co citam obchodne podmienky sa sprava tak, ze ak tu zalohu zaplatis, tak ti daju dalsiu zlavu z cennika... a pri ukonceni ti tu zalohu vratia... ale nemas povinnost to platit, ak nezaplatis, jednoducho tu dalsiu dodatocnu zlavu neziskavas... je to na tebe...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

palino76 Pozri príspevok
Dobrý deň!
Pred dvoma mesiacmi sme podpísali zmluvu s Energetickým centrom. Mesiac pred tym sme sa zaviazali z VSE na dva roky (program úspora). Neuvedomili sme si, že Energetické centrum nie je VSE. Boli to podomoví Obchodní zástupcovia. Nechali sme sa zmiasť a podpísali sme s nimi zmluvu. Prišli sme na to až teraz po telefonáte ich pracovníka. Hneď som volal do VSE a oni mi povedali, že my máme podpísanú zmluvu s nimi a že oni im poslali námietku. Energetické centrum nám nemôže dodávať elektickú energiu, nakoľko sme sa zaviazali z VSE. To ma upokojilo, no neviem, či je zmluva platná, keď nemôže byť naplnená. Ako mám postupovať pri zrušení zmluvy z Energetickým centrom? Sú oprávnení mi uložiť nejakú pokutu?
Ak mate zmluvu viazanu, nie je technicky mozne, aby ste zmenili dodavatela, lebo ten to nepovoli... takze treba dane oznamit len pisomne EC a uviest, ze ziadate o ukoncenie zmluvy bez sankcii kedze kvoli viazanosti u vasho sucasneho dodavatela nemoze tato zmluva nadobudnut ucinnost... ( info pre Vas, zmluva nadobuda ucinnost dnom zapocatia dodavky - co technicky nemoze nastat, kedze ste viazani u VSE a ten zmenu dodavatela z tohto dovodu nepovoli )
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

jajam Pozri príspevok
Chcem pridať svoju skúsenosť. Ja som pospísala zmluvu v 10/2011 na základe toho, že mi podomový predajca tvrdil, že mi ponúkajú produkt na úsporu el.energie /nie, že sú altern.dodávateľ./ s podporou štátu a spoluprácou s regulačným úradom, krorý konkrétne posúdi moje odberné miesto na základe faktúry zo SSE mi stanoví cenu, možno až o 12% nižšiu. V prípade, že neschváli nižšiu cenu, zmluva neplatí. Aj som si chcela zmluvu preštudovať ale mi povedali, že poštou sa to potom nedá poslať, že to mám podpísať, že sa to dá telefonicky zrušiť. Bola som zamestnaná dvoma malými deťmi a pritom ma ešte naháňali, že sa ponáhľajú.
Keď som prišla na to o čo ide, poslala som DOPORUčENE odstupenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní podľa VOP. Aj som tam samozrejme volala a odporúčam čakať kým Vám nezdvihnú, trvá to aj 10 min. Po mesiaci som im volala, že uplynula zákonná lehota v ktorej mi mali odpovedať, a povedali mi, že ešte eni neevidujú moje odstúpenie. Tak som im uštedrila, nie prvý krát, pár vrúcnych slov. A do dvoch týždňov po tomto telefonáte mi prišla akceptácia mojho odstupenia od zmluvy.
Tu som našla dosť info ako na to aj v iných diskusiách o EC. Takže ďakujem tým, čo tu píšu užitočné veci.
Zakonna lehota 30 dni sa vztahuje na REKLAMACIE, nie na nejake ine komunikacie... a co je najdolezitejsie... ODSTUPENIE je jednostranny pravny ukon, ktory plati od momentu, kedy ho napr podate na poste. Takze Vam nic nemusia akceptovat... to ze nejaku "akceptaciu" posielaju, je asi prejav dobrej vole, aby Vas ubezpecili v tom, ze skutocne to odstupenie obdrzali a ze tu zmluvu vyraduju a nebudu z nej uplatnovat nejake naroky voci vam...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

gogol99 Pozri príspevok
Pozor, ak máte zmluvu s EC na dobu určitú (s viazanosťou), tak platíte za ukončenie zmluvy poplatok podľa sadzobníka. Takže výpoveď zmluvy je možná bez poplatku iba pri zmluvách s EC bez viazanosti. Zmluvy s viazanosťou budú musieť platiť 100 E za zmluvu plyn a 100 E za zmluvu elektrina.
Ak sa jedná o odstúpenie od zmluvy, tak to je bez poplatku. Už je to tu niekde uvedené, ako odstúpiť od zmluvy z dôvodu nedodržania zmluvy. Na odstúpenie máte čas už iba do konca januára - to obhájite pred súdom, keby EC strašilo súdom. Najbližšia možnosť na odstúpenie bez poplatku bude až pri najbližšom zvyšovaní cien zo strany EC, ale vtedy budú už platiť nové VOP a tam je čas iba 2 týždne (ak si dobre pamätám) na odstúpenie od zmluvy z dôvodu zvýšenia ceny. V elektrine to znamená, že asi až o rok budú upravovať ceny a v plyne to bude počas tohto roka cca 1 - 2x asi určite.
podla obchodnych podmienok, ktorych ste tak dobrym znalcom, zmluva na dobu urcitu zanika uplynutim doby na ktoru bola uzatvorena ( alebo sa prolonguje, ak zakaznik neoznami, ze si zela zmluvu ukoncit ). Pokuta 100 EUR sa uplatnuje za to, ze odberatel zamedzi svojim konanim uspesnu realizaciu procesu zmeny dodavatela.... potom je mozne dohodnut ukoncenie zmluvy s administrativnym poplatkom, kym este neodoberate energie... ak uz odoberate energie a mate zmluvu na dobu viazanu, treba sledovat zmeny cennika ( minimalne raz ku koncu roka sa menia ) a zmenu obchodnych podmienok - mate moznost v tychto pripadoch od zmluvy odstupit. Skutocnost, ktoru netreba zanedbat je ta, ze ceny energii vsetkych alternativnych dodavatelov su vyhodnejsie, nez ceny tradicnych dodavatelov.
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

stefan0 Pozri príspevok
Zdravím...chcem sa opýtať či sa niekomu podarilo zrušiť aspoň ten nešťastný balíček služieb, pretože nám bol tento taktiež nanútený narýchlo a bez akéhokoľvek upozornenia že ide o spoplatnenú službu. Po zavolaní na infocentrum nám povedali že to nie je žiadny problém, že stačí napísať písomnú žiadosť o zrušenie na čo nám následne o dva týždne odpísali, citujem: "Poskytovanie produktov Balíka výhod upravujú Osobitné podmienky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len VOP). V súlade s VOP je možné ukončiť Zmluvu, resp. poskytovanie produktov upravených Osobitnými podmienkami odstúpením do 14 dní odo dňa jej podpisu. Vzhľadom k tomu, že Vaša žiadosť o zrušenie poskytovania Balíka Výhod bola zaslaná až po uplynutí tejto lehoty, Vašu žiadosť zamietame."
Následne keď som tam dnes volal a pýtal sa kde konkrétne v podmienkach sa píše že je poskytovanie balíka upravené Osobitnými podmienkami a dá sa zrušiť len do 14 dní tak mi slečinka povedala že sa to píše v Úvodných ustanoveniach v bode 12. Na moju otázku kde v Úvodných ustanoveniach našla bod 12 mi rýchlo zložila telefón a následne mi už nikto nezdvíhal. Asi po pol hodine som sa dovolal nejakému pánkovi ktorý mi vysvetlil že oni dostali nariadenie každému povedať že ten balík zrušiť nejde a takisto nejde zrušiť ani zmluva, čiže mu to je ľúto ale musíme to platiť...
Ak sa podarilo niekomu zrušiť aspoň ten balík tak budem vďačný za každú radu ....
Ak mate BALIK SLUZIEB, mozete ho zrusit do 2 mesiacov od podpisu... ak mate BALIK VYHOD, tak tam nie je dana samostatna lehota, takze plati ta 2 tyzdnova pre zmluvy uzatvarane mimo obchodnej kancelarie dodavatela. Trvajte na jeho zruseni, ak ste neboli informovani pri podpise zmluvy... pripadne skuste adresovat mail vedeniu... mozno touto cestou uspejete.. ked clovek prepasne lehoty, potom uz je tazke hladat riesenia...
0 0
štrekár štrekár

štrekár je offline (nepripojený) štrekár

Zdravím! a zároveň prosím o radu, čo by ste robili v tomto prípade...Babka podpísala zmluvu s EC ešte 21.7.2011!!! Nikde nie je napísané, kedy by zmluva mala nadobudnúť účinnosť. Až do dnešného dňa zmluvu v svojom systéme nezaregistrovali (to nám povedali na zákaznícekj linke), ale stihli ju odpojiť od jej doterajšieho dodávateľa ZSE. čo sa týka plynu, tak od doterajšieho dodávateľa neodhlásili, čiže zmluva s SPP je stále platná. Problém nastal, ked prišiel elektrikár babku odpojiť, lebo oficiálne bola odhlásená ako odberateľ a nikde neprihlásená...čiže by ostala bez elektriny....Zistili sme, že EC nedokázalo uzavrieť zmluvu s PDS (prevádzkovateľ distribučnej sústavy), preto elektrinu nemôže dodávať.....Bude stačiť ako dôvod ukončenia zmluvy nedodržanie zmluvných podmienok? Lebo EC sa v zmluve "zaväzuje podpísať zmluvu o distribúcii s príslušným PDS bezodkladne po uzavretí zmluvy s odberateľom"...a bude toto ukončenie spoplatnené tým slávnym poplatkom 100e?
Naposledy upravil štrekár : 21.01.12 at 19:26
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Clever888 Pozri príspevok
Gogol99, nie je myslis nejak podozrive, ze mas prestudovane vsetky podmienky, kde kedy vydali aky cennik, obchodne podmienky, ake su principy produktov... mas tak prestudovane aj podmienky inych dodavatelov? lebo vyzera, ze si specialista akurat na Energeticke Centrum...
Áno, mám preštudované aj VOP iných dodávateľov. Prečo?
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Clever888 Pozri príspevok
Pozor na to, co podpisujete! Nam dosiel domov letak s rovnakym navodom - poslat spat podpisane tlaciva, co pribalili k letaku... len finta je v jednej veci - ten dokument storno procesu zmeny dodavatela je pravny blud... a ten druhy vypoved zmluvy s dodavatelom, s ktorym ste uzatvorili novu zmluvu - je navod, ktory poskodi VAS!!! pretoze vypovedat mozete len ak vam to umoznuju obchodne podmienky - a to ak mate napr uzatvorenu zmluvu na dobu urcitu, nejde. ZSE to dobre vie... ako skoncite? oni na zaklade toho, ze tie dokumenty podpisete, nepovolia zmenu dodavatela... ale novy dodavatel Vam ma pravo naparit pokutu, lebo ste porusili podmienky zmluvy... toto mam potvrdene od nasej firemnej pravnicky!!! ktorej som tieto dokumenty ukazala... konkurencny boj skutocne zrejme pritvrdzuje a siaha po spinavych praktikach.. ale zial asi uz aj u tradicnych dodavatelov... ludia, fakt davajte bacha na to, co podpisujete...

súhlasím
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Clever888 Pozri príspevok
Ty si mudry jak radio.. pravny subjekt moze mat okrem sidla aj ine adresy ( tak ako fyzicka osoba moze mat trvale a okrem toho i prechodne bydlisko ), napr adresu obchodnej kancelarie, prevadzky, korespondencnu adresu - akukolvek adresu uvedie vo svojich pisomnostiach, su zavazne - takze ci to das adresovat na sidlo, ci na korespondencnu adresu je uplne jedno... je to nimi oficialne komunikovana adresa a preto ci to posles na Sartorisovu, alebo Papradovu, je to jedno...
Nie som právnik, je to možné. Osobne by som išla podľa VOP, aby sa EC nechytilo akejkoľvek drobnosti.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Clever888 Pozri príspevok
Ty si mudry jak radio.. pravny subjekt moze mat okrem sidla aj ine adresy ( tak ako fyzicka osoba moze mat trvale a okrem toho i prechodne bydlisko ), napr adresu obchodnej kancelarie, prevadzky, korespondencnu adresu - akukolvek adresu uvedie vo svojich pisomnostiach, su zavazne - takze ci to das adresovat na sidlo, ci na korespondencnu adresu je uplne jedno... je to nimi oficialne komunikovana adresa a preto ci to posles na Sartorisovu, alebo Papradovu, je to jedno...
Nie som si istá ... môj klient prehral spor o úhradu faktúry len zato, že adresa nebola podľa OR.
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Súhlasím s Rozalkou i gogolom.

Informácie podávané cleverom sú scestné a polopravdivé. Napr. rozhodcovský súd. V podstate to, čo je vo VOP je klauzula rozhodcovskej zmluvy, takže EC s tým ihneď (s každým sporom) poletí výlučne na rozhodcovský súd, kde už má svojich rozhodcov, ktorí rozhodnú tak, ako rozhodnú. Spotrebiteľ môže napadnúť rozhodnutie rozhodcovského súdu, ale pred rozhodcovským súdom je to za iné peniažky. V prípade nejakých peňažných plnení (napr. exekúcia) je možnosť napadnúť takéto niečo na súde podľa príslušnosti spotrebiteľa (existuje o tom pár rozhodnutí krajských i najvyšších súdov). Ďalej sa však všetko vlečie a stojí to nervy a čas. Spotrebiteľ má pred normálnym súdom jedinú výhodnú vec - a to, že nemusí platiť súdne poplatky.
Inak, ak si človek prejde pár rozsudkov súdov (nie rozhodcovských), tak zistí, že rozhodcovská doložka v spotrebiteľskej zmluve hrubo porušuje základné práva spotrebiteľa atď.
A rozhodne by som neskúšal poslať podanie na EC na Sartorisovu - utreli by Vás tým, že podanie nie je podané na adresu výslovne uvedenú vo VOP.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Clever888 Pozri príspevok
podla obchodnych podmienok, ktorych ste tak dobrym znalcom, zmluva na dobu urcitu zanika uplynutim doby na ktoru bola uzatvorena ( alebo sa prolonguje, ak zakaznik neoznami, ze si zela zmluvu ukoncit ). Pokuta 100 EUR sa uplatnuje za to, ze odberatel zamedzi svojim konanim uspesnu realizaciu procesu zmeny dodavatela.... potom je mozne dohodnut ukoncenie zmluvy s administrativnym poplatkom, kym este neodoberate energie... ak uz odoberate energie a mate zmluvu na dobu viazanu, treba sledovat zmeny cennika ( minimalne raz ku koncu roka sa menia ) a zmenu obchodnych podmienok - mate moznost v tychto pripadoch od zmluvy odstupit. Skutocnost, ktoru netreba zanedbat je ta, ze ceny energii vsetkych alternativnych dodavatelov su vyhodnejsie, nez ceny tradicnych dodavatelov.
Pekne napísané, len to má jednu chybičku.

Zmluva nadobúda právoplatnosť dňom podpisu zmluvy a účinnosť dňom začiatku dodávky. Ak je niečo právoplatné dňom podpisu, tak v súlade o zákonom o podomovom predaji je možné od zmluvy odstúpiť bezodplatne bez udania dôvodu za splnenia určitých podmienok, napr. že sa jednalo o podomový predaj. Ak má dodávateľ dlhšiu lehotu vo VOP, tak je lehota na odstúpenie dlhšia, než zákonom stanovená lehota. Ale po márnom uplynutí tejto lehoty sa už postupuje podľaVOP EC čl. 1 bod 8 a čl. 6 bod 2 ods. iiň. A tam je výslovne uvedené: ii) vo výške 100 EUR za porušenie povinnosti podľa článku 1 ods. 8, ak je porušujúcim Účastníkom spotrebiteľ (Odberateľ v domácnosti). Takže o akom administratívnom poplatku hovoríš? Či podľa Teba je 100 E iba administratívny poplatok? Ja keď čítam VOP od EC tak tam jasne vidím napísané 100 E. No a po nadobudnutí účinnosti zmluvy už platí sadzobník poplatkov, kde je za ukončenie zmluvy dohodou opäť palba 100 E.

Akmáš záujem, odcitujem Ti tu celé VOP.

Ak sa mýlim, tak nemám problém priznať si omyl. V každom prípade sa však nesnažím veci bagatelizovať, či niekoho zosmiešňovať iba preto, aby som si zdvihla sebavedomie.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

pavol36 Pozri príspevok
Súhlasím s Rozalkou i gogolom.

Informácie podávané cleverom sú scestné a polopravdivé. Napr. rozhodcovský súd. V podstate to, čo je vo VOP je klauzula rozhodcovskej zmluvy, takže EC s tým ihneď (s každým sporom) poletí výlučne na rozhodcovský súd, kde už má svojich rozhodcov, ktorí rozhodnú tak, ako rozhodnú. Spotrebiteľ môže napadnúť rozhodnutie rozhodcovského súdu, ale pred rozhodcovským súdom je to za iné peniažky. V prípade nejakých peňažných plnení (napr. exekúcia) je možnosť napadnúť takéto niečo na súde podľa príslušnosti spotrebiteľa (existuje o tom pár rozhodnutí krajských i najvyšších súdov). Ďalej sa však všetko vlečie a stojí to nervy a čas. Spotrebiteľ má pred normálnym súdom jedinú výhodnú vec - a to, že nemusí platiť súdne poplatky.
Inak, ak si človek prejde pár rozsudkov súdov (nie rozhodcovských), tak zistí, že rozhodcovská doložka v spotrebiteľskej zmluve hrubo porušuje základné práva spotrebiteľa atď.
A rozhodne by som neskúšal poslať podanie na EC na Sartorisovu - utreli by Vás tým, že podanie nie je podané na adresu výslovne uvedenú vo VOP.
súhlasím
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Volala som ešte asi dvakrát. Tá slečinka, čo som s ňou volala pred týždňom, prvý krát, začala zase s tým, že sa asi pomylili a že to preskúmajú. Samozrejme, že som sa trochu nazlostila, ostrejšie som zareagovala, že nech ma nezavádza, že to bol asi omyl, lebo hovor neukončím, kým mi hneď nepovie, čo ďalej. Tak mi povedala, že ma prepojí, no a samozrejme ma zrušila. Tak som volala znova, po dlhšom volaní mi zdvihla iná pani. Tá zase začala s tým, aký mám problém, koľko som doteraz platila, na koľko mi zdvihli zálohy atď. ( proste, aby reč nestala, lebo o Vašom probleme s Vami nechcú hovoriť) povedala som jej, prečo mi dava take blbé otázky, predsa oni tam musia mať všetko zaevidované. Povedala som jej, že to považujem za podvod z ich strany, lebo dodavateľ je oprávnený upraviť preddavky, ak sa neskôr ukáže, že neboli primerané, ale na základe čoho oni usúdili, že preddávky neboli primerané? Úpravu preddavkov dodávateľ uskutoční prostredníctvom Platobného kalendára, ktorý zašle odberateľovi, doteraz žiadny kalendár nedoručili. Ja nemám zvyšné peniaze, aby som si u nich odkladala a čakala rok na vyučtovanie. V tomto prípade to zvýšenie predstavuje mesačne 50€, za rok by to bolo 600€. Ja nepoznam dôvod, na také neúmerné zvýšenie. Ako si to dovolili a či si mám zobrať úver. Vtedy ma nezabudla pani upozorniť, že za 1/2012 už musím zaplatiť tú zvýšenú čiastku, a že keď mám zvýšené preddavky o viac ako 20%, tak si mám podať žiadosť na zníženie. Hneď som sa jej opýtala, že kedy o nej rozhodnú, lebo za chvíľu je 1. február a aj preddavky na mesiac 2/2012. Žiadosť o zníženie zálohových platieb som hneď podala. Predpokladam, že to ešte potrvá, kým sa k tomu vyjadria. Čiže, ja mám jeden problém, či to bude nejaké porušenie povinnosti z mojej strany, keď zaplatím iba pôvodnú sumu, (ako za 12/2011) lebo ja fakt nevidím dôvod na také navýšenie záloh. Ešte pripomeniem, že u predchadzajúceho dodávateľa, bola som sa informvať, t. j. VSE vo výučtovacej faktúre k 31.12.2011 máme preplatok. Nemám už veľa času, musím to zaplatiť do 31.01.2012. Čo sa týka nejakej zálohovej faktúry na mimoriadnú zálohu, takú nemám. ( V zmluve nemám zaškrtnuté - mám záujem o BONUSPlus, ani mám záujem o BALÍK VÝHOD). Do 31.01.2012 podávam odstúpenie od zmluvy pre podstatné porušenie povinnosti zo strany dodávateľa.
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

Anna1201 Pozri príspevok
Volala som ešte asi dvakrát. Tá slečinka, čo som s ňou volala pred týždňom, prvý krát, začala zase s tým, že sa asi pomylili a že to preskúmajú. Samozrejme, že som sa trochu nazlostila, ostrejšie som zareagovala, že nech ma nezavádza, že to bol asi omyl, lebo hovor neukončím, kým mi hneď nepovie, čo ďalej. Tak mi povedala, že ma prepojí, no a samozrejme ma zrušila. Tak som volala znova, po dlhšom volaní mi zdvihla iná pani. Tá zase začala s tým, aký mám problém, koľko som doteraz platila, na koľko mi zdvihli zálohy atď. ( proste, aby reč nestala, lebo o Vašom probleme s Vami nechcú hovoriť) povedala som jej, prečo mi dava take blbé otázky, predsa oni tam musia mať všetko zaevidované. Povedala som jej, že to považujem za podvod z ich strany, lebo dodavateľ je oprávnený upraviť preddavky, ak sa neskôr ukáže, že neboli primerané, ale na základe čoho oni usúdili, že preddávky neboli primerané? Úpravu preddavkov dodávateľ uskutoční prostredníctvom Platobného kalendára, ktorý zašle odberateľovi, doteraz žiadny kalendár nedoručili. Ja nemám zvyšné peniaze, aby som si u nich odkladala a čakala rok na vyučtovanie. V tomto prípade to zvýšenie predstavuje mesačne 50€, za rok by to bolo 600€. Ja nepoznam dôvod, na také neúmerné zvýšenie. Ako si to dovolili a či si mám zobrať úver. Vtedy ma nezabudla pani upozorniť, že za 1/2012 už musím zaplatiť tú zvýšenú čiastku, a že keď mám zvýšené preddavky o viac ako 20%, tak si mám podať žiadosť na zníženie. Hneď som sa jej opýtala, že kedy o nej rozhodnú, lebo za chvíľu je 1. február a aj preddavky na mesiac 2/2012. Žiadosť o zníženie zálohových platieb som hneď podala. Predpokladam, že to ešte potrvá, kým sa k tomu vyjadria. Čiže, ja mám jeden problém, či to bude nejaké porušenie povinnosti z mojej strany, keď zaplatím iba pôvodnú sumu, (ako za 12/2011) lebo ja fakt nevidím dôvod na také navýšenie záloh. Ešte pripomeniem, že u predchadzajúceho dodávateľa, bola som sa informvať, t. j. VSE vo výučtovacej faktúre k 31.12.2011 máme preplatok. Nemám už veľa času, musím to zaplatiť do 31.01.2012. Čo sa týka nejakej zálohovej faktúry na mimoriadnú zálohu, takú nemám. ( V zmluve nemám zaškrtnuté - mám záujem o BONUSPlus, ani mám záujem o BALÍK VÝHOD). Do 31.01.2012 podávam odstúpenie od zmluvy pre podstatné porušenie povinnosti zo strany dodávateľa.
to sa asi zblaznili?! nemaju pravo ti tak navysovat preddavky... ak ti nevedia kompetentne odpovedat na infolinke, co asi nie... tak skus napisat na vedenie firmy... mozno, ze sa spamataju... zvysit o 50EUR zalohu to je nonsens...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

gogol99 Pozri príspevok
Pekne napísané, len to má jednu chybičku.

Zmluva nadobúda právoplatnosť dňom podpisu zmluvy a účinnosť dňom začiatku dodávky. Ak je niečo právoplatné dňom podpisu, tak v súlade o zákonom o podomovom predaji je možné od zmluvy odstúpiť bezodplatne bez udania dôvodu za splnenia určitých podmienok, napr. že sa jednalo o podomový predaj. Ak má dodávateľ dlhšiu lehotu vo VOP, tak je lehota na odstúpenie dlhšia, než zákonom stanovená lehota. Ale po márnom uplynutí tejto lehoty sa už postupuje podľaVOP EC čl. 1 bod 8 a čl. 6 bod 2 ods. iiň. A tam je výslovne uvedené: ii) vo výške 100 EUR za porušenie povinnosti podľa článku 1 ods. 8, ak je porušujúcim Účastníkom spotrebiteľ (Odberateľ v domácnosti). Takže o akom administratívnom poplatku hovoríš? Či podľa Teba je 100 E iba administratívny poplatok? Ja keď čítam VOP od EC tak tam jasne vidím napísané 100 E. No a po nadobudnutí účinnosti zmluvy už platí sadzobník poplatkov, kde je za ukončenie zmluvy dohodou opäť palba 100 E.

Akmáš záujem, odcitujem Ti tu celé VOP.

Ak sa mýlim, tak nemám problém priznať si omyl. V každom prípade sa však nesnažím veci bagatelizovať, či niekoho zosmiešňovať iba preto, aby som si zdvihla sebavedomie.
Hovorime o tom istom? Ten poplatok spominaju tu: ( a mam za to, ze ide o pripady, kedy este nie je zmluva ucinna... ale uz je po 14 dnovej lehote na odstupenie od zmluvy napr kvoli sposobu uzatvorenia zmluvy - podomovym predajom ):

Zmluva môže byť ukončená dohodou aj v prípadoch, keď márne uplynula lehota uvedená v časti A) článku 1 ods. 9 týchto VOP v prípade, že na odbernom mieste doposiaľ nebol ukončený proces zmeny dodávateľa podľa príslušných predpisov a pokiaľ je ešte možné odberné miesto vyradiť z tohto procesu. Ukončenie Zmluvy z tohto dôvodu nie je však za žiadnych okolností nárokovateľné a uskutočňuje sa výlučne len na základe vzájomnej dohody Účastníkov. Za ukončenie Zmluvy v takomto prípade bude Odberateľovi účtovaný zmluvný poplatok, ktorého výška je uvedená v cenníku vybraných služieb Dodávateľa. Vzor dohody o ukončení Zmluvy je uvedený na internetovej stránke Dodávateľa. Ak ukončenie Zmluvy touto formou nie je možné, je Dodávateľ povinný bez omeškania upovedomiť Odberateľa o tejto skutočnosti telefonicky alebo písomne.

To o com pises ty, je asi sankcia... ale to predsa na iny pripad... sankcia je sankcia, zmluvny poplatok, ci ako som ho ja nazvala administrativny, je nieco ine... kde je ta chybicka?
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

Rozalka Pozri príspevok
Nie som si istá ... môj klient prehral spor o úhradu faktúry len zato, že adresa nebola podľa OR.
moze byt... ale tu myslim riesili, ze kam poslat, ci na Papradovu ako korespondencnu, alebo na sidlo Sartorisovu... podla mojho nazoru, ak posles na sidlo, tak to plati vzdy... a ak posles na na korespondencnu, ktoru sami uvadzaju vo svojich zmluvach ako adresu pre pisomny styk, ci ako... tak to musi platit tiez...
0 0
Clever888 Clever888

Clever888 je offline (nepripojený) Clever888

pavol36 Pozri príspevok
Súhlasím s Rozalkou i gogolom.

Informácie podávané cleverom sú scestné a polopravdivé. Napr. rozhodcovský súd. V podstate to, čo je vo VOP je klauzula rozhodcovskej zmluvy, takže EC s tým ihneď (s každým sporom) poletí výlučne na rozhodcovský súd, kde už má svojich rozhodcov, ktorí rozhodnú tak, ako rozhodnú. Spotrebiteľ môže napadnúť rozhodnutie rozhodcovského súdu, ale pred rozhodcovským súdom je to za iné peniažky. V prípade nejakých peňažných plnení (napr. exekúcia) je možnosť napadnúť takéto niečo na súde podľa príslušnosti spotrebiteľa (existuje o tom pár rozhodnutí krajských i najvyšších súdov). Ďalej sa však všetko vlečie a stojí to nervy a čas. Spotrebiteľ má pred normálnym súdom jedinú výhodnú vec - a to, že nemusí platiť súdne poplatky.
Inak, ak si človek prejde pár rozsudkov súdov (nie rozhodcovských), tak zistí, že rozhodcovská doložka v spotrebiteľskej zmluve hrubo porušuje základné práva spotrebiteľa atď.
A rozhodne by som neskúšal poslať podanie na EC na Sartorisovu - utreli by Vás tým, že podanie nie je podané na adresu výslovne uvedenú vo VOP.
Esteze si tak rozumiete :-) je zvlastne, ze mam rovnaky pocit z Vas...

v kazdom pripade nie som pravnik, takze je mozne, ze mas pravdu s tym rozhodcovskym sudom, len mi pride, ze ma ako spotrebitela nemozu nutit, aby som riesila spory tymto sposobom... mate uz aj info o tom, v kolkych pripadoch toto vyuzili?

Podla mna adresa v obchodnom registri je oficialna, ktora musi platit... ved predsa nemusi s nimi komunikovat len zakaznik, co podpisal zmluvu... a ti ostatni nemozu vediet o nejakej adrese uvedenej vo VOP... takze adresa Sartorisova musi byt ok...
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Písomne to už určite nestihnem, lebo oni mi do konca mesiaca písomnú informáciu neposkytnú. Prečo by sa ponahľali, keď môžu ziskať viac, ja mám obavu či mi tie peniaze pri vyučtovaní vrátia, kedˇod nich odstupujem. Ja som sa už na 90% rozhodla (ale stále nie na 100%, lebo mám ešte trochu času) im zaplatiť iba takú čiastku ako som platila doteraz, len som sa chcela opytať či niekto nemá vedomosť, či tým budú porušené nejaké povinnosti z mojej strany, napr. či mi za to môžu vypočitať penále, alebo nejakú pokutu, pripadne neuznať odstúpenie od zmluvy bez poplatku, alebo pokuty. Alebo tá žiadosť čo som poslala na zníženie zálohových platieb, môže pre mňa byť dokladom na obhajenie sa.
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Clever,

oni ťa nepotrebujú v EC k tomu nútiť. Ak si zákazník EC, pozri si VOP, kapitolu riešenie sporov. Tam je to jasne napísané a ty si to aj potvrdil podpisom zmluvy. To čo je tam napísané, je upravená rozhodcovská doložka (viď http://www.arbitration.sk/rozhodcovska_dolozka.php ), akurát doplnená o slovo alternatívne. A hádaj, ktorú alternatívu si zvolí EC?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať