Zavrieť

Porady

dan z prijmu studenti s vyssim prijmom

Dobry den,

chcem sa spytat, som studentka, ktora pracuje na dohodu o brigadnickej praci studenta, zamestnavatel za mna odvadza dan 19%, moj prijem je okolo 500eur mesacne, chcem sa spytat, ci mam narok na vratenie dani? a ci ako student s vyssim prijmom musim za seba platit zdravotne poistenie, kedze zamestnavatelovi vyplyva povinnost platit iba socialne.

Dakujeeeem Vam za vsetky informacie

Nada
Usporiadat
zk24 zk24

zk24 je offline (nepripojený) zk24

nadinka207 Pozri príspevok
Dobry den,

chcem sa spytat, som studentka, ktora pracuje na dohodu o brigadnickej praci studenta, zamestnavatel za mna odvadza dan 19%, moj prijem je okolo 500eur mesacne, chcem sa spytat, ci mam narok na vratenie dani? a ci ako student s vyssim prijmom musim za seba platit zdravotne poistenie, kedze zamestnavatelovi vyplyva povinnost platit iba socialne.

Dakujeeeem Vam za vsetky informacie

Nada
Ahoj,

ak pracujes celý rok, a z tvojho prijmu si uplatnujes odpočítateľnú položku 296,60, tak s najvacsou pravdepodobnostou budes mat na konci roka vyrovnane dane, a preto nebudes mat ani nedoplatok, ani preplatok.

Mesačne:
(500 - 296,60)*19% = 38,64 daň.
Ročne: 38,64 * 12 = 463,68 €

Daňové priznanie:
Ročná daň: 500*12 = 6,000 €; (6000 -3559,30) *19 % = 463,73 €.

Nedoplatok 0,05 €.


Ak nepracuješ celý rok a teda si si neuplatnovala 296,60 ako odp.položku každý mesiac, tak ti moze vzniknúť preplatok na dani.


ZP platit nemusís, lebo si poistencom štátu.
2 0
nadinka207 nadinka207

nadinka207 je offline (nepripojený) nadinka207

a kedy si ako student mozem uplatnit pravo na vratenie dani? viem ze stat za nejakych podmienok vracia studentom dane, len neviem za akych
0 0
zk24 zk24

zk24 je offline (nepripojený) zk24

nadinka207 Pozri príspevok
a kedy si ako student mozem uplatnit pravo na vratenie dani? viem ze stat za nejakych podmienok vracia studentom dane, len neviem za akych