Zavrieť

Porady

Najčastejšie otázky k dani z príjmu za r. 2011 pre fyzické osoby - nepodnikateľov

Z akých príjmov je možné uplatniť nezdaniteľnú čiastku na daňovníka?
Odpoveď

Zahŕňajú sa príjmy z dohôd do daňového priznania?
Odpoveď

Akú čiastku si môže uplatniť manžel ako nezdaniteľnú položku na manželku?
Odpoveď

Komu mám dať spraviť daňové priznanie – môžem oň požiadať v zamestnaní alebo účtovníčke?
Odpoveď

Aké dokumenty mám doniesť zamestnávateľovi k žiadosti o vykonanie ročného zúčtovania?
Odpoveď

Môžem pri podaní daňového priznania žiadať o vrátenie dane z úrokov?
Odpoveď

Som študent a pracujem na dohodu o brigádnickej práci študenta – mám nárok na vrátenie daní?
Odpoveď

Má dôchodca / predčasný dôchodca nárok na uplatnenie nezdaniteľnej čiastky na daňovníka?
Odpoveď

Ako sú zdaňované príjmy výsluhového dôchodcu?
Odpoveď

Ako si vypočítam daň pri príjmoch z prenájmu bytu?
Odpoveď

Časť roku som strávila mimo SR – mám podávať na Slovensku daňové priznanie?
Odpoveď

Môžem požiadať o odklad daňového priznania?
Odpoveď
Usporiadat
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

stačí doložiť kópiu/ kópie potvrdenia o zdaniteľnej mzde za rok 2012
1 0
Sylvinka08 Sylvinka08

Sylvinka08 je offline (nepripojený) Sylvinka08

Možno si uplatniť NČZD na manželku, keď bola celý rok 2012 dobrovoľne nezamestnaná?
0 0
Ivka B Ivka B

Ivka B je offline (nepripojený) Ivka B

dobrý deň, 28.4.2011 som zrušila životnú poistku. Do daňového priznania za rok 2011som priznala sumu 703 eu na riadku 78 daňového priznania, to je suma ktorú som si tri roky predtým uplatnila ako odpočitateľnú položku na daniach. Mala sa táto suma uviesť, alebo nie v daňovom priznaní ?, ak nie dá sa ešte podaťˇopravné daňové podanie, lebo by mi potom mali vrátiť 133 eu, nuž za blbosť sa platí....
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

na 78 je totálna blb....
máš to dať na r. 75 DP typ B
0 0
tinaM tinaM

tinaM je offline (nepripojený) tinaM

FO-nepodnikateľ vlastní les.
V r. 2012 táto FO uzavrela Kúpno-predajnú zmluvu so spoločnosťou, ktorá z toho lesa vyťažila drevo a zaplatila vlastníkovi lesa.
Táto FO - vlastník lesa, by mala podať DP typu B aj keď má príjmy len zo závislej činnosti.
Do akých príjmov zaradiť tento príjem z predaja vyťaženého dreva, ak ide o nepodnikateľa poberajúceho príjmy len zo závislej činnosti.
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

tinaM Pozri príspevok
FO-nepodnikateľ vlastní les.
V r. 2012 táto FO uzavrela Kúpno-predajnú zmluvu so spoločnosťou, ktorá z toho lesa vyťažila drevo a zaplatila vlastníkovi lesa.
Táto FO - vlastník lesa, by mala podať DP typu B aj keď má príjmy len zo závislej činnosti.
Do akých príjmov zaradiť tento príjem z predaja vyťaženého lesa, ak ide o nepodnikateľa poberajúceho príjmy len zo závislej činnosti.
§8/1/a ZDP alebo so skutočnými výdavkami, alebo s paušálnymi vo výške 25%, do výšky 500 € sa príjem neuvádza v DP, resp. je oslobodený podľa § 9 ZDP
1 0
tinaM tinaM

tinaM je offline (nepripojený) tinaM

Mila123 veľmi pekne ďakujem za skorú odpoveď.
Potrebovala som sa uistiť.
0 0
junes junes

junes je offline (nepripojený) junes

Mám otázku: robím priznanie príbuznému v dôchodkovom veku - poberá ale invalidný dôchodok, privirábal si v r. 2012 prácou na dohodu - ročný príjem cca 1600,- Eur. Od istej spoločnosti mu v roku 2012 prišla ponuka na 1. výmenu resp. 2. odpredaj akcií z kupónovej privatizácie v rámci zmien formy akcií na ???? nejakú inú formu podielového spoluvlastníctva, na ktorú však nereagoval. V prípade nereagovania na ponuku mal prebehnúť automaticky odpredaj jeho akcií.. t.j. mal obdržať peniaze za akcie z kuponovej privatizácie. Môj starejší príbuzný si však nevie spomenúť na nič podobné ( má problémy s pamäťou - preto aj ten invalidný dôchodok) a nikto z príbuzných vlastne nevie, čo to bol presne za príjem - nemáme žiadne dokumenty. Zhrnuté - pravdepodobne mu prišlo na účet cca 200- 450 Eur za akcie, ktoré získal ešte v rámci kupónovej privatizácie. Čo s tým - počíta sa to do základu dane, resp. platia sa z toho nejaké odvody (napr. ZP)? Čo ak nemám k tomuto príjmu nijaké podklady, len dohady ostatných príbuzných? Nerada by som, aby ho buzerovali úrady, že si nesplnil povinnosť, na druhej strane, ako sa to dá zistiť, za čo mu tie peniaze prišli na účet - môže to zistiť daňový úrad? Ak nie, tak mám o starosť menej. Vie mi niekto poradiť?
0 0
Kvaka Kvaka

Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

junes Pozri príspevok
Mám otázku: robím priznanie príbuznému v dôchodkovom veku - poberá ale invalidný dôchodok, privirábal si v r. 2012 prácou na dohodu - ročný príjem cca 1600,- Eur. Od istej spoločnosti mu v roku 2012 prišla ponuka na 1. výmenu resp. 2. odpredaj akcií z kupónovej privatizácie v rámci zmien formy akcií na ???? nejakú inú formu podielového spoluvlastníctva, na ktorú však nereagoval. V prípade nereagovania na ponuku mal prebehnúť automaticky odpredaj jeho akcií.. t.j. mal obdržať peniaze za akcie z kuponovej privatizácie. Môj starejší príbuzný si však nevie spomenúť na nič podobné ( má problémy s pamäťou - preto aj ten invalidný dôchodok) a nikto z príbuzných vlastne nevie, čo to bol presne za príjem - nemáme žiadne dokumenty. Zhrnuté - pravdepodobne mu prišlo na účet cca 200- 450 Eur za akcie, ktoré získal ešte v rámci kupónovej privatizácie. Čo s tým - počíta sa to do základu dane, resp. platia sa z toho nejaké odvody (napr. ZP)? Čo ak nemám k tomuto príjmu nijaké podklady, len dohady ostatných príbuzných? Nerada by som, aby ho buzerovali úrady, že si nesplnil povinnosť, na druhej strane, ako sa to dá zistiť, za čo mu tie peniaze prišli na účet - môže to zistiť daňový úrad? Ak nie, tak mám o starosť menej. Vie mi niekto poradiť?
Príjem z prevodu akcií je do výšky 500€ oslobodený od dane, neuvádza sa preto do daňového priznania. Ale on nadobudol akcie ešte pred účinnosťou tohto zákona o dani z príjmov, takže platia na tento príjem prechodné ustanovenia zákona. Pozri si stanovisko daňovej správy http://www.drsr.sk/drsr/slovak/danov.../cp_070308.pdf

Takže netráp sa s tým, bude to mať oslobodené od dane.
Naposledy upravil Kvaka : 12.03.13 at 06:00
1 0
junes junes

junes je offline (nepripojený) junes

Ďakujem, uf, o jednu starosť menej
0 0
irve irve

irve je offline (nepripojený) irve

Veľmi pekne vás prosím o radu ....
v roku 2012 mi bola vyplatená suma za odpredaj členského podielu družstva TERNO ..... je tento príjem potrebné zdaniť, zaplatiť odvody do ZP???
Záleží od dĺžky členstva? Moje členstvo vzniklo v roku 1990.
Ďakujem za odpoveď
0 0
Vincentka Vincentka

Vincentka je offline (nepripojený) Vincentka

Budete sa smiat, ale chcem si len overit... dan z prijmu je 19 %-tna, vsak?
Ked poukazujem 2% - eurocenty zaokruhlujem smerom - kam?
Mam prijem podla § 5 a § 8 - co pre mna znamena "neuplatnujem postup podla § 50 zakona" pri poukazani 2% z dane - mam to tam zaskrtnut?
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Vincentka Pozri príspevok
Budete sa smiat, ale chcem si len overit... dan z prijmu je 19 %-tna, vsak? Áno.
Ked poukazujem 2% - eurocenty zaokruhlujem smerom - kam?

(2) Suma zodpovedajúca 2 % zaplatenej dane (§ 50), výpočet daňovej sadzby na účely zápočtu dane (§ 45) a iné prepočty sa vykonajú s presnosťou na dve desatinné miesta. Postupné zaokrúhľovanie v dvoch alebo vo viacerých stupňoch je neprípustné. Čísla podľa tohto odseku sa zaokrúhľujú tak, že sa vynechajú všetky číslice za druhou číslicou zaokrúhľovaného čísla nasledujúcou po desatinnej čiarke, a táto druhá číslica sa ďalej upraví podľa číslic, ktoré nasledujú po nej tak, že

a) zaokrúhľovaná číslica, po ktorej nasleduje číslica menšia ako päť, zostáva bez zmeny,
b) zaokrúhľovaná číslica, po ktorej nasleduje číslica päť alebo číslica väčšia ako päť, sa zväčšuje o jednu.

Mam prijem podla § 5 a § 8 - co pre mna znamena "neuplatnujem postup podla § 50 zakona" pri poukazani 2% z dane - mam to tam zaskrtnut? Ak chceš poukázať %, tak si ho uplatňuješ.
V texte.
0 0
Vincentka Vincentka

Vincentka je offline (nepripojený) Vincentka

dakujem. dakujem. dakujem...
0 0
Vincentka Vincentka

Vincentka je offline (nepripojený) Vincentka

vlastne - este raz - XIII oddliel:
je tam prazdny stvorcek na zasktrnutie a za tym nasledovne znenie: "neuplatnujem postup podla § 50 zakona (vyznaci sa x)"
cize: ked chcem poukazat tie 2 %, tak to tam nezaskrtnem, necham stvorcek prazdny -spravne?
a pokracujem vyplnenim sumy a ostatneho, vsak

nejak mi to dnes tazko mysli
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Vincentka Pozri príspevok
vlastne - este raz - XIII oddliel:
je tam prazdny stvorcek na zasktrnutie a za tym nasledovne znenie: "neuplatnujem postup podla § 50 zakona (vyznaci sa x)"
cize: ked chcem poukazat tie 2 %, tak to mam zaskrnut - vyznacit tam to "x"?

nejak mi to dnes tazko mysli
Dáš x keď neuplatňuješ, ale Ty uplatňuješ, takže nedáš x.
0 0
Vincentka Vincentka

Vincentka je offline (nepripojený) Vincentka

Po dvoch hodinách sa mi to konečne "rozležalo"... tiež v tom znení, ako píšeš... Ešte raz ďakujem.
0 0
zuzu 76 zuzu 76

zuzu 76 je offline (nepripojený) zuzu 76

dobrý deň, poprosím o radu..

známa dosiahla príjmy zo závislej činnosti - príjmy z dohody o prac.činnosti a požiadala ma o vypísanie dańového priznania :

-príjmy zo záv.činnosti do 18.983 € - má nárok na celú odpočitatenú položku

-počas roku 2012 si sama platila odvody do ZP - odpočítať od príjmov zo záv.činnosti ( potvrdenie od ZP zaplatené platby od januára do decembra 2012)

-keďže dosiahla príjmy plynúce z dohody o prac.činnosti - nemá nárok na zamestnaneckú prémiu..

ďakujem
0 0