Zavrieť

Porady

Stanovuje Obchodný zákonník predajcovi dĺžku lehoty na vybavenie reklamácie ?

Mám na mysli prípad kúpnej zmluvy v obchodno-právnych vzťahoch. Predajca nám dodal vadný tovar, tak sme si uplatnili právo na jeho výmenu za nový tovar, dohodli sme sa na určitom dátume jeho dodania, ale od toho dňa prešlo už vyše roka a tovar stále nemáme. Niekoľkrát sme ho urgovali a zvažujeme už aj právne kroky, len neviem nikde v ObZ nájsť ustanovenie, ktoré by upravovalo, v akej lehote je predajca povinný vybaviť reklamáciu. Konkrétne sa jedná o špeciálny náhradný diel do veľkého stroja, ktorý bolo treba vyrobiť.
Ďakujem pekne za všetky názory.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    EXACTOR s.r.o.
    Nie, Obchodný zákonník presnú lehotu na výmenu tovaru nestanovuje, určenie tejto lehoty ponecháva zmluvným stranám. Pokiaľ ste sa dohodli na lehote dodania nového tovaru, je predávajúci povinný výmenu uskutočniť v tejto lehote.

    Stanovuje Obchodný zákonník predajcovi dĺžku lehoty na vybavenie reklamácie ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.