Zavrieť

Porady

tvorba opravnej položky a rezervy k majetku

Prosím, viete mi poradiť konkrétny prípad takejto situácie:
"pokiaľ sa z určitého dôvodu zníži hodnota majetku, vytvára sa rezervy a nie je možné súčasne tvoriť na ten istý účel aj opravné položky."

Dakujem veľmi pekne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

    tictac7
    nika201 Pozri príspevok
    Dodávateľ poslal dobropis, dodávateľ je iny a leasingova spoločnosť je ina.vlastne dodavatel a odberateľ a leasingova spoločnosť sa dohodli na leasingovych splatkach az v roku 2012.majetok je vo firme aj sa pouziva, len faktúra nebola doposial vyplatena,tak sa dohodli na leasingu
    pochop, že takto nemôžeš zadávať otázky. Už Ti to KEJKA písala. Jedna vec je dohoda, druhá vec sú doklady. Keď chceš odpoveď, musíš konkrétne napísať: v novembri 2011 som obdržala faktúru na majetok vo výške 10000, ktorú som účtovala 042,343 / 321. Majetok sme zaradili do používania 022/042. V januári 2012 mi prišiel od dodávateľ dobropis vo výške..... Od leasingovej spoločnosti mám zmluvu na sumu.... a splátkový kalendár......
    Asi takto sa to robí.

    P.S. Tvorba opravných položiek je úplne o niečom inom, ako tu chceš riešiť Ty.

    betka je offline (nepripojený) betka

    betka
    OP sa tvorí k majetku, keď došlo k zníženiu jeho hodnoty oproti účtovníctvu. Môj písací stôl stál 2000 € pred 2 rokmi. Teraz je jeho hodnota napr. 500 €, pričom som odpisy stanovila na 100 mesiacov. UZC stola je 1520. Musím tvoriť OP na sumu 2020 €.

    Rezerva je (hlúpo poviem) vznik záväzku do budúcnosti, s k.t sa spája strata, riziko, a teda dôjde k vzniku nákladu. Sú vymenované v PUPU § 19. Rezervy sa tvoria k službám, k osobnýn nákladom.

    Rezerva na stoličky-k majetku, to nie.

    Ináč by som vás rada poprosila zdroj, tiež mi táto veta niekde rezonuje, len ju neviem zaradiť.

    nika201 je offline (nepripojený) nika201

    nika201
    Zdravím potrebovala by som poradiť.
    Majiteľ kupil v roku 2011 majetok je zaradeny(ale faktúra nebola doposial uhradená)V roku 2012 prisiel s tym,že podpisal na tento majetok leasingovú zmluvu.Môj postup bol takyto
    V roku 2011 042.../321
    343.../321
    V roku 2012 mi prisla na danú faktúru dobropis
    -042/-321
    -343/321
    Lenze moj majetok je zaradeny,keby som ho vyradila,tak musim podať aj opravne DP a kvoli takejto veci sa chcem vyhnut.Potom som vytvorila opravnú položku:teda rozdiel medzi obstaravaciou cenou a leasingovou sumou a ten rozdiel som zauctovala na 09../474100 neviem či mam zaučtovať aj na tarchu učtu 557.../097...
    Chcem Vás poprosiť o radu či som spravne postupovala ak nie tak Vás poprosim aky je spravny postup.dakujem vopred za odpoved:-)

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    ak prišiel dbp, čo je divné - od koho?
    musela prísť LZ zmluva a splátkový kalendár.
    Dodávateľ a LZ spoločnosť je jedna a tá istá spoločnosť?
    Neúčtuješ podľa toho, čo kto povedal, ale podľa dokladov.
    Bud je majetok vo firme a teda je zaradený /ak sa používa/, alebo nie je vo firme - vrátil sa dodávateľovi, potom vyraďuješ.
    LZ - môže byť tzv. spätný lízing, ale vtedy vystavujete fa vy.

    nika201 je offline (nepripojený) nika201

    nika201
    Dodávateľ poslal dobropis, dodávateľ je iny a leasingova spoločnosť je ina.vlastne dodavatel a odberateľ a leasingova spoločnosť sa dohodli na leasingovych splatkach az v roku 2012.majetok je vo firme aj sa pouziva, len faktúra nebola doposial vyplatena,tak sa dohodli na leasingu

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    tictac7 Pozri príspevok
    pochop, že takto nemôžeš zadávať otázky. Už Ti to KEJKA písala. Jedna vec je dohoda, druhá vec sú doklady. Keď chceš odpoveď, musíš konkrétne napísať: v novembri 2011 som obdržala faktúru na majetok vo výške 10000, ktorú som účtovala 042,343 / 321. Majetok sme zaradili do používania 022/042. V januári 2012 mi prišiel od dodávateľ dobropis vo výške..... Od leasingovej spoločnosti mám zmluvu na sumu.... a splátkový kalendár......
    Asi takto sa to robí.

    P.S. Tvorba opravných položiek je úplne o niečom inom, ako tu chceš riešiť Ty.
    súhlasím, takto je to zrizumiteľnejšie napísané, asi zadávateľka potrebuje hovorcu.
    Podľa dokladov by to vyzeralo tak, že ste stroj vrátili dodávateľovi, tým dátumom ho vyradíš z majetku /rok 2012/.
    Na základe LZ -zmluva s LZ - majetok znova "obstaráš" a zaradíš v zmysle tejtonovej zmluvy a splátkového kalendára.
    Nemôžeš sa spätne tváriť, že si majetok nemala, nepoužívala.
    OP sú naozaj o niečom inom.

    pochopiteľne - odpovedám zadávateľke, len som použila príspevok, ktorý je zrozumiteľný a podľa mňa tiež vystihuje podstatu pôvodného zadania.
    Naposledy upravil KEJKA : 03.08.12 at 08:26 Dôvod: citát a odpoved nepatria tej istej osobe

    tvorba opravnej položky a rezervy k majetku

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.