Zavrieť

Porady

Neobjektívnosť učiteľa pri skúšaní žiaka

Milí učitelia i neučitelia, túto tému som otvorila v októbri 2012 (tému pripájam nižšie), chcela som vedieť, aký máte názor na tento problém. Názory boli všelijaké, prikláňala som sa skôr k tomu, že keďže išlo o jednu jedinú nezodpovedanú otázku, nebude brať učiteľka päťku až tak vážne. Realita je taká, že táto jediná päťka stojí moju dcéru jedinú a vlastne prvú dvojku v živote na vysvedčení. Tým, že mala v žiackej okrem tejto "spravodlivej " päťky štyri jednotky, priemer je dva, takže učiteľka to matematicky uzavrela. Čo na tom, že dva testy napísala na plný počet bodov, matematický priemer nepustí:-). Chcela som ísť za učiteľkou, dcéra to však zamietla s tým, že o danej pani učiteľke je známe, že je zákerná a určite by jej to druhý polrok zrátala . Akurát poznamenala, že keby v októbri vedela, že už nemá šancu na jednotku, učila by sa na 50%, čo by jej na dvojku stačilo a aspoň vie do budúcna, že ak dostane horšiu známku, nemusí sa už aspoň snažiť a učiť, takže je fantasticky motivovaná:-). Vďaka Vám nemenovaná pani učiteľka....
"Prosím o názor, či je možné takto ohodnotiť žiaka:
Dcéra 13- ročná (od 1.triedy má na vysvedčenie samé jednotky, v žiackej nemala nikdy horšiu známku ako dvojku) priniesla v žiackej knižke päťku. Učiteľka sa rozhodla pre nasledovné skúšanie: dávala otázky do pléna a vyvolávala jednotlivých žiakov a podľa toho ako odpovedali ich hodnotila známkami 1,3 a 5. Dcéra sa hlásila takmer na všetky otázky, ale vyvolala ju až vtedy, keď sa nehlásila, na otázku nevedela odpovedať, preto dostala päťku. Na ďalšie otázky sa opäť hlásila, ale nedostala šancu na opravu. Zarážajúce je, že niektorých žiakov vyvolávala aj keď sa hlásili a dokonca ich vyvolala dvakrát, takže dostali dve jednotky. Moja dcéra napriek tomu, že sa hlásila celú hodinu nedostala šancu na opravu. Preto neviem, či je vôbec možné, aby učiteľka dala žiakovi známku z odpovede na základe jednej otázky, kde je možná len niekoľkoslovná odpoveď. Veď ak zavedie takéto skúšanie, možno jej nabudúce opäť nevyjde otázka, dostane znovu päťku a prepadne?? Viacerí rodičia to hodnotíme ako nespravodlivosť, neobjektívnosť a zvažujeme sťažnosť. Na druhej strane sa bojím, aby som dcére neublížila tým, že si na ňu učiteľka "sadne"..."
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Silvernola Silvernola

Silvernola je offline (nepripojený) Silvernola

Možno , a len tak na okraj; Je priam neuveriteľné, čo všetko dokážu rodičia dieťaťu zožrať aj s navijakom.
4 1
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

Silvernola Pozri príspevok
Možno , a len tak na okraj; Je priam neuveriteľné, čo všetko dokážu rodičia dieťaťu zožrať aj s navijakom.
ako vieš?
0 0
michblah michblah

michblah je offline (nepripojený) michblah

Silvernola, že by som bodla do osieho hniezda podobnej zakomplexovanej učiteľke???:-) Alebo si práve ty tá učiteľka o ktorej píšem?
1 1
Dantess Dantess

Dantess je offline (nepripojený) Dantess

Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac
Školstvo je najvyššie zlo páchané na deťoch. Na nálade a sympatiách pár ľudí záleží celý osud žiaka. Okrem toho pochvál tvoju dcéru za myšlienku, že keď dostane už 1 päťku, tak sa jej stačí učiť len na 50%. Podpor tú myšlienku, ale povedz jej, že tých zvyšných 50% času, ktoré ušetrí učením sa na daný predmet môže využiť trebárs na šport, hobby, alebo učenie sa na predmet, ktorý ju skutočne baví. Nechci vychovať robota, ktorý musí mať za každú cenu jednotku, pretože si tým vychováš dokonalého sluhu pre zamestnávateľov.
2 1
Onko Onko

Onko je offline (nepripojený) Onko

Dcéra dostala dôležitú lekciu, že v živote je veľa nespravodlivostí, a treba sa naučiť s tým žiť. Je na Tebe, aby si jej to dobre vysvetlila a ona to pochopila. Bolo jej skutočne ublížené? Dostala síce horšiu známku, do školy sa však nechodí pre známky, ale kvôli vedomostiam. Tie jej nikto nezoberie! Ak sa v budúcnosti bude učiť iba na 50%, neuškodí ani nepomstí sa učiteľke, iba sebe spraví zle.

Dávam do pozornosti nasledovný článok: http://davidkralik.blog.sme.sk/c/318...ak-dvojku.html - Dievčina sa na poslednú odpoveď v polroku učila na jednotku, aj keď jej to známku na vysvedčení zlepšiť nemohlo.
0 0
Dantess Dantess

Dantess je offline (nepripojený) Dantess

Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac
Bubkoch, keďže viacerým z nás si si dovolil dať "neužitočné", tak by ma zaujímal tvoj názor na vec a taktiež ma zaujíma v čom je môj príspevok neužitočný?
0 0
lubko6394 lubko6394

lubko6394 je offline (nepripojený) lubko6394

Strojár
Dantess Pozri príspevok
Školstvo je najvyššie zlo páchané na deťoch. Na nálade a sympatiách pár ľudí záleží celý osud žiaka. Okrem toho pochvál tvoju dcéru za myšlienku, že keď dostane už 1 päťku, tak sa jej stačí učiť len na 50%. Podpor tú myšlienku, ale povedz jej, že tých zvyšných 50% času, ktoré ušetrí učením sa na daný predmet môže využiť trebárs na šport, hobby, alebo učenie sa na predmet, ktorý ju skutočne baví. Nechci vychovať robota, ktorý musí mať za každú cenu jednotku, pretože si tým vychováš dokonalého sluhu pre zamestnávateľov.
Nepreháňaj. Tiež som mal učiteľa volal sa Padač a učil deskriptívnu geometriu. Postrach študentov - poznal len 3 známky 1,3,5. Jednotku mal ten, kto to nakreslil správne, trojku ten, kto postupoval správne, ale sa pomýlil. A päťku chytil aj ten, kto to mal síce správne, ale to odkiaľsi obšlahol a výsledok bol správny, len mu tam chýbala napr. akási čiara bez ktorej by sa k správnemu výsledku neprepracoval. Lenže to podstatné je, že ten chlap nás tú deskriptívu naučil napriek známkam, ktoré sme mali na vysvedčení.
Druhý tak podobný sa volá Vráblic a učil mechaniku. Nechcel aby sme to memorovali, ale chápali. Bez problému sme pri písomkách mohli používať ako učebnice tak aj tabuľky. A prekvapil ma na klasifikačnej porade, keď mi dal jednotku a nepriamo donútil matikárku dať mi 3 aj keď mi vychádzala 4, lebo bol vtedy akýsi vzťah medzi predmetmi, ktorý nedovoľoval väčší rozdiel v hodnotení matematika/mechanika ako 2 klasifikačné stupne.
Veď do tej školy nechodíme pre známky, ale pre poznatky. Takže nie je dôležitá 1-tka, ale to, či to viem.
4 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Ja som mal učiteľa, zemepisára a ten hovoril, že najlepšia známka pre žiaka može byť 3- ka..., na 2-jku to vie údajne učiteľ a na jedničku len pán boh...

Inak, ja osobne som si nikdy nič zo známok nerobil, o to fakt nejde a mám aj príklady pri mojích spolužiakoch- niektoré žiačky, biflošky, čisté 1- kárky teraz predávajú v Tescu za 500 eur netto a mám zasa spolužiakov, ktorí ledva prechádzali a majú dneska postavené obrovské vily a jazdia na BMW X6
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Stanislav 1975 Pozri príspevok
Ja som mal učiteľa, zemepisára a ten hovoril, že najlepšia známka pre žiaka može byť 3- ka..., na 2-jku to vie údajne učiteľ a na jedničku len pán boh...

Inak, ja osobne som si nikdy nič zo známok nerobil, o to fakt nejde a mám aj príklady pri mojích spolužiakoch- niektoré žiačky, biflošky, čisté 1- kárky teraz predávajú v Tescu za 500 eur netto a mám zasa spolužiakov, ktorí ledva prechádzali a majú dneska postavené obrovské vily a jazdia na BMW X6
S týmto môžem len súhlasiť, jednoducho tí "priemerní" alebo "horší" v škole sa viac venovali realite a skutočnému životu, ktorý ich naučil v každej dobe a za každej situácie udržať "vyššie", aj keď nie vždy je to "čisté". Ale ak by som sa mala vyjadriť k príspevku zadávateľky, určite tento postup učiteľky nie je správny ale je otázne, do akej miery je to celé tak, ako píšete. Ja som tiež už v niektorej z tém spomínala, že nie vždy nám deti povedia "úplnu" pravdu, niekedy pred tým, ako sa pustíme do učiteľky si treba overiť aj skutočnosť (vypočuť si obe strany). Na druhej strane poznám prípady "zákerných" učiteľov, ktorí sa potom cez úsmev snažia znepríjemniť život dieťaťu. Mám s jednou takou tiež osobnú skúsenosť, keď som riešila jej problém s mojim dieťaťom. Takže nebrala by som to tak tragicky, ak by nezvládala školu, alebo by to bolo až v takej fáze, žeby dieťa bolo psychicky deptané, tak vždy je možnosť a spôsob, ako to riešiť (aj z pozície iných orgánov). V tomto prípade to však taká tragédia nie je a treba, aby sa rodič postavil k tomu s chladnou hlavou a povzbudil dieťa, ak stráca chuť učiť sa ale na druhej strane ho pripraviť na to, že svet je oveľa, oveľa horší a decká to majú a budú mať stále ťažšie. Dnes sme na deti akýsi príliš citliví, ale keď sa pozrieme okolo seba, čo vlastne vychovávame???
1 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

michblah Pozri príspevok
Milí učitelia i neučitelia, túto tému som otvorila v októbri 2012 (tému pripájam nižšie), chcela som vedieť, aký máte názor na tento problém. Názory boli všelijaké, prikláňala som sa skôr k tomu, že keďže išlo o jednu jedinú nezodpovedanú otázku, nebude brať učiteľka päťku až tak vážne. Realita je taká, že táto jediná päťka stojí moju dcéru jedinú a vlastne prvú dvojku v živote na vysvedčení. Tým, že mala v žiackej okrem tejto "spravodlivej " päťky štyri jednotky, priemer je dva, takže učiteľka to matematicky uzavrela. Čo na tom, že dva testy napísala na plný počet bodov, matematický priemer nepustí:-). Chcela som ísť za učiteľkou, dcéra to však zamietla s tým, že o danej pani učiteľke je známe, že je zákerná a určite by jej to druhý polrok zrátala . Akurát poznamenala, že keby v októbri vedela, že už nemá šancu na jednotku, učila by sa na 50%, čo by jej na dvojku stačilo a aspoň vie do budúcna, že ak dostane horšiu známku, nemusí sa už aspoň snažiť a učiť, takže je fantasticky motivovaná:-). Vďaka Vám nemenovaná pani učiteľka....
"Prosím o názor, či je možné takto ohodnotiť žiaka:
Dcéra 13- ročná (od 1.triedy má na vysvedčenie samé jednotky, v žiackej nemala nikdy horšiu známku ako dvojku) priniesla v žiackej knižke päťku. Učiteľka sa rozhodla pre nasledovné skúšanie: dávala otázky do pléna a vyvolávala jednotlivých žiakov a podľa toho ako odpovedali ich hodnotila známkami 1,3 a 5. Dcéra sa hlásila takmer na všetky otázky, ale vyvolala ju až vtedy, keď sa nehlásila, na otázku nevedela odpovedať, preto dostala päťku. Na ďalšie otázky sa opäť hlásila, ale nedostala šancu na opravu. Zarážajúce je, že niektorých žiakov vyvolávala aj keď sa hlásili a dokonca ich vyvolala dvakrát, takže dostali dve jednotky. Moja dcéra napriek tomu, že sa hlásila celú hodinu nedostala šancu na opravu. Preto neviem, či je vôbec možné, aby učiteľka dala žiakovi známku z odpovede na základe jednej otázky, kde je možná len niekoľkoslovná odpoveď. Veď ak zavedie takéto skúšanie, možno jej nabudúce opäť nevyjde otázka, dostane znovu päťku a prepadne?? Viacerí rodičia to hodnotíme ako nespravodlivosť, neobjektívnosť a zvažujeme sťažnosť. Na druhej strane sa bojím, aby som dcére neublížila tým, že si na ňu učiteľka "sadne"..."
Ak by si poznala klasifikacny poriadok, vedela by si aj definiciu hodnotenia znamkou 1- "ziak odpoveda samostatne, odpoveda spravne na kazdu polozenu otazku tykajucu sa daneho uciva".

Podla toho, co pises, si uz davno myslis, ze ucitelka na tvojej dcere sedi. Ja si zase myslim, ze je to objektivna ucitelka, ktora posudzuje momentalnu pripravenost ziacky a neberie ziacku "ako jednotkarku", ta 5 nemoze dostat.

Podla mna tvoja dcera s tym nema ziadny problem, vyriesila to na svoj vek - na dvojku sa jej treba ucit menej.
Nemyslis si, ze v zivote tvojej dcery su aj dolezitejsie veci, ako jedna 2 ka na polrocnom vysvedceni. Skor je ublizene tvojmu egu . Bud rada, ze je zdrava aj ked s 2-kou.

Ak to nevies prehltnut, mas moznost poziadat o komisionalne preskusanie.
3 0
willma willma

willma je offline (nepripojený) willma

tiež som riešila problém s učiteľkou - už som tu na porade aj o tom písala- bolo tak ako píše Gabi - mne do tváre pani učiteľka milá zlatá aj napriek tomu, že som si dovolila poukázať na to, že pravdu malo decko a nie ona (písomné dôkazy na to boli) a decko po dlhom čase opäť začalo s okusovaním nechtov a očným tikom v jej prípade jasná známka problémov - riešenie? Prestup na inú školu ešte pred ukončením daného školského roka a krpatá je opäť v pohode a do školy sa teší aj keď sem tam sa jej horšia známka pritrafí.
0 0
marleau marleau

marleau je offline (nepripojený) marleau

Nechce sa mi toho veľa písať,pretože v takejto téme sa názor pár vetami vystihnúť nedá.
Učiteľka spravila jednu zásadnú chybu. Ak pri takej žiačke,ktorá dostáva takmer výlučne samé jednotky a o ktorej vie,že by nemala problém vedieť aj to,za čo dostala 5-ku,jej nedá možnosť opravy,aby sa presvedčila,či to naozaj nevie alebo je to len dočasné potknutie,tak tam nemá čo robiť. Možnosť opravy zlých známok mávajú zväčša tí najhorší,ktorí si ju opravia z 5-ky na 4-ku,aj to len preto,aby neprepadli. Tak prečo sa dodatočným vyskúšaním nepresvedčiť,že dotyčná žiačka to vie napriek tomu,že predtým chybne odpovedala? Ak je pravda postup pri skúšaní,tak tá učiteľka nemá záujem na tom.
1 0
lubko6394 lubko6394

lubko6394 je offline (nepripojený) lubko6394

Strojár
marleau Pozri príspevok
Nechce sa mi toho veľa písať,pretože v takejto téme sa názor pár vetami vystihnúť nedá.
Učiteľka spravila jednu zásadnú chybu. Ak pri takej žiačke,ktorá dostáva takmer výlučne samé jednotky a o ktorej vie,že by nemala problém vedieť aj to,za čo dostala 5-ku,jej nedá možnosť opravy,aby sa presvedčila,či to naozaj nevie alebo je to len dočasné potknutie,tak tam nemá čo robiť. Možnosť opravy zlých známok mávajú zväčša tí najhorší,ktorí si ju opravia z 5-ky na 4-ku,aj to len preto,aby neprepadli. Tak prečo sa dodatočným vyskúšaním nepresvedčiť,že dotyčná žiačka to vie napriek tomu,že predtým chybne odpovedala? Ak je pravda postup pri skúšaní,tak tá učiteľka nemá záujem na tom.
Tak to by som Ti trochu protirečil. Nevidím dôvod, aby žiak ktorý je vždy zvyknutý dostávať vždy jednotky musel vždy vedieť všetko a ak by náhodou nevedel, tak že by sa to nemalo počítať. Na druhej strane by sme teda nemali počítať jednotku štvorkárovi, ktorému sadla otázka a tomu by sme nedali nič alebo obligátne za 4 po doplňujúcich otázkach na ktoré azda nepozná odpoveď ani skúšajúci. Však ani tá učiteľka nie je debil, aby žiačke čo má 90% za jedna zhoršila známku na vysvedčení len preto, že jej raz alebo dvakrát nesadla otázka.
0 0
marleau marleau

marleau je offline (nepripojený) marleau

lubko6394 Pozri príspevok
Tak to by som Ti trochu protirečil. Nevidím dôvod, aby žiak ktorý je vždy zvyknutý dostávať vždy jednotky musel vždy vedieť všetko a ak by náhodou nevedel, tak že by sa to nemalo počítať. Na druhej strane by sme teda nemali počítať jednotku štvorkárovi, ktorému sadla otázka a tomu by sme nedali nič alebo obligátne za 4 po doplňujúcich otázkach na ktoré azda nepozná odpoveď ani skúšajúci. Však ani tá učiteľka nie je debil, aby žiačke čo má 90% za jedna zhoršila známku na vysvedčení len preto, že jej raz alebo dvakrát nesadla otázka.
Tu nejde o to,či ti sadla otázka. Druhá vec je snaha. Drvivá väčšina tých horších žiakov nemá záujem o učivo,na hodinách nedáva pozor,úlohy si nerobia alebo odpisujú. Ktorý žiak má teda dostať skor šancu na opravu známky? Na to je tam učiteľ,aby zhodnotil možnosti a našiel riešenie a nie ho hneď zatratil. V tomto konkrétnom prípade sa jedná o slabšiu chvíľku žiačky,resp. nezáujem učiteľky o správnu odpoveď,keď sa hlási.
0 0
marleau marleau

marleau je offline (nepripojený) marleau

Nie je čudné,že jednotkárka s občasnou dvojkou v ŽK zrazu nič nevie a dostane 5? Tá učiteľka to len tak nechá?
0 0
danushka danushka

danushka je offline (nepripojený) danushka

Michblach, neviem či je tvoje znepokojenie nad hodnotením na ZŠ, ale dočkaj času, keď tvoje mláďa príde na taký gympel, lýceum, alebo priemyslovku...
Moja dcéra bola vždy vyznamenaná žiačka a teraz na lýceu očakávame sólo 4ku z matematiky, ostatné predmety 1, možno dve dvojky, ešte aj z tej tak nenávidinejej dievčatami fyziky bude 1...
Len tak zo zvedavosti som dala na doučovanie matematiky dcéru k inej pani profesorke, z inej priemyslovky a tá mi povedala, že čo vlastne chcem...vraj by u nej bola veľmi dobrá dvojkárka, smerujúca k jednotke. Táto pani profesorka je považovaná za veľmi prísnu. Avšak keď vzala dcéra svoje zošity a zbierku úloh z matematiky, podľa knihy sa neučia, tak som sa dozvedela, že oni majú už mať zvládnuté nejaké učivo všeobecnej matiky tretiakov na gymploch, lýceách a priemyslovkách, dokonca to, čo by ako prváci mali zvládnuť, už dávno prebrali a to je len polrok.
Tak a teraz babo raď!
Postrach školy chytila moja dcéra s celou svojou triedou a tak je po.... z matiky, že včera šla písať písomku a ráno mala 38 teplotu, hoci je vypísaná.
Tak sme si s dcérou pekne sadli a ja som jej v kľude vysvetlila, že žiadna panika, žiadna katastrofa, ale pohodička.
V živote je toľko iných ťažkých situácií, že tvoje trápenie považujem za absurdné. Deti sa potrebujú naučiť, že s úspechmi idú ruka v ruke neúspechy a majú sa naučiť aj rozlišovať, ktoré zakopnutie je dôležité a ktoré nestojí zareč.
A my rodičia sme tu aj na to, aby sme im to pomohli pochopiť a nerobili z maličkostí vedu.

Syn chodil do tej istej školy a povedal, že tam to funguje jednoducho tak u niektorých profesorov a bodka. Môžem len potvrdiť, čo vyššie napísal Stanko. On zďaleka tú školu nebral tak vážne ako dcéra, skôr patril k zbojníkom a papuľantom, ale tak ako sa chytal elektrotechniky už počas školy a ako sa mu darí dnes v dobe krízy a vysokej nezamestnanosti, tak ja pred ním smekám klobúk.
Známky nie sú obrazom budúceho úspechu alebo neúspechu. Je pravda, že niektorí pedagógovia sú dosť emotívni a nevedia byť nad vecou, ale našťastie takých je menej, ako tých, ktorí stále považujú svoju prácu za poslanie a zaslúžia si našu úctu a rešpekt. Aj vtedy, keď o nich rozprávame napríklad doma za zatvorenými dverami o ,,nespravodlivej" päťke.
9 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Minule sme sa akurát s kamošom smiali v krčme, raz sme písali písomku z matematiky, ja som dostal 3 a oslavoval som celý zbytok dňa v škole,lebo to sa fakt nečakalo taký úspech... a on dostal 1/2 a musel ísť s ním spolužiak domov, lebo sa všetci báli že spácha samovraždu alebo niečo podobné-pre neho bola 1/2 známka na depresiu a plač a smútok...
2 0
marleau marleau

marleau je offline (nepripojený) marleau

Ja som mal spolužiaka na strednej,ktorý odo mňa odpisoval tak,že odpísal ešte aj meno moje a slová pre istotu rozdeľoval tak ako ja,aj keď boli v strede stránky.
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

marleau Pozri príspevok
Ja som mal spolužiaka na strednej,ktorý odo mňa odpisoval tak,že odpísal ešte aj meno moje a slová pre istotu rozdeľoval tak ako ja,aj keď boli v strede stránky.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať