Zavrieť

Porady

A čo na to účtovníci?

srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

vyberám z pripomienok v mpk (pridané na poslednú chvíľu 17.06.2013) - slovenskej komory daňových poradcov k novele zákona č. 78/1992 - o daňových poradcoch a skdp:


... Za § 2 navrhujeme vložiť nové znenie § 3 takto:

㤠3
Daňové poradenstvo
(1) Daňovým poradenstvom je podnikanie2) , ktorého predmetom je poskytovanie poradenských služieb vo veciach daní, odvodov a poplatkov (ďalej len „daň“), ako aj v iných veciach, ktoré s daňami súvisia.
(2) Daňové poradenstvo podľa odseku 1 zahŕňa najmä:
a) poradenstvo pri vypracovaní a vypracovanie priznaní, hlásení, výkazov a prehľadov k daniam,2a)
b) poradenstvo pri zisťovaní základu dane a dane a pri plánovaní daní,2a)
c) poskytovanie stanovísk a vysvetlení pre klientov k aplikácii právnych predpisov v oblasti daní,
d) vedenie povinných evidencií vo veciach daní pre klienta,
e) podávanie priznaní, hlásení, výkazov a prehľadov k daniam v mene klienta,

f) poradenstvo pri vypracovaní a vypracovanie žiadostí o záväzné stanovisko podľa osobitného predpisu,2b)
g) zastupovanie klienta v konaní3) pred orgánmi verejnej moci.“.

Poznámky pod čiarou č. 2, 2a), 2b) a 3) znejú:
„2) § 2 ods. 1 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
2a) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 451/2008 z 23. apríla 2008, ktorým sa zavádza nová štatistická klasifikácia produktov podľa činnosti (CPA) a ktorým sa zrušuje Nariadenie Rady (EHS) č. 3693/93.
2b) § 53a až 53c zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č...../2013 Z. z.
3) Napríklad zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.

Odôvodnenie:
V novom znení § 3 v odseku 1 sa navrhuje všeobecná definícia daňového poradenstva. Daňovým poradenstvom je podnikanie, t.j. činnosť vykonávaná sústavne, samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosahovania zisku. Predmetom tejto činnosti je poskytovanie poradenských služieb vo veciach daní, odvodov a poplatkov a iných povinných platieb, ako aj v iných veciach, ktoré
s daňami súvisia. Definovanie daňového poradenstva ako podnikania teda vylučuje z tejto definície svojpomocné riešenie daňových problémov pre vlastnú potrebu, zostavovanie daňových priznaní pre seba alebo bezodplatne pre blízke osoby, zostavovanie priznaní a riešenie daňových záležitostí zamestnancom pre zamestnávateľa a podobne.
Odsek 2 obsahuje neúplný výpočet niektorých činností, ktoré sa považujú za daňové poradenstvo, ak sú splnené všeobecné definičné znaky daňového poradenstva podľa odseku 1.
Výpočet týchto činností v rámci daňového poradenstva vychádza najmä z vymedzenia činností Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 451/2008 z 23. apríla 2008, ktorým sa zavádza nová štatistická klasifikácia produktov podľa činnosti (CPA) a ktorým sa zrušuje Nariadenie Rady (EHS) č. 3693/93, ako aj z ustanovení zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňového poriadku) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Navrhujeme nové znenie § 29 :

„§29

(1) Ak daňové poradenstvo vykonáva za odplatu fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nemá osvedčenie na výkon tejto činnosti, považuje sa to za správny delikt a daňový úrad 8) jej uloží pokutu
a) od 100 eur do 10 000 eur, ak ide o fyzickú osobu,
b) od 1 000 eur do 50 000 eur, ak ide o právnickú osobu.
(2) Na účely preverenia skutočností podľa odseku 1 je daňový úrad oprávnený vykonať miestne zisťovanie.8a)
(3) Na konanie o uložení pokuty sa použijú ustanovenia osobitného predpisu.3) Nezaplatená pokuta po lehote splatnosti sa vymáha rovnako ako daňový nedoplatok.8b)
(4) Pokuta je príjmom štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.“.

Poznámky pod čiarou k odkazom 8a) a 8b) znejú:
„8a) § 37 a nasl. zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
8b) § 2 písm. f) zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.

Odôvodnenie:
Upresňujú sa oprávnenia daňového úradu v oblasti ukladania sankcií za porušenie zákona pri zistení neoprávneného podnikania v oblasti daňového poradenstva bez príslušného oprávnenia (osvedčenia na výkon činnosti daňového poradcu).
Ak daňové poradenstvo vykonáva za odplatu fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nemá osvedčenie na výkon tejto činnosti, daňový úrad jej uloží pokutu vo výške ustanovenej v odseku 1.
Daňový úrad môže zistiť skutočnosť, že fyzická osoba alebo právnická osoba vykonáva daňové poradenstvo bez oprávnenia, na základe podnetu tretej osoby, iného orgánu verejnej moci, alebo aj vlastnou činnosťou. Aby bolo možné preveriť skutočnosti relevantné pre uloženie pokuty, explicitne sa ustanovuje právomoc daňového úradu vykonať za týmto účelom miestne zisťovanie, ktorého procesná úprava je obsiahnutá v Daňovom poriadku. Pokuta sa udeľuje v konaní, ktoré sa spravuje ustanoveniami tej istej procesnej normy – Daňového poriadku. V prípade nezaplatenia alebo čiastočného nezaplatenia sumy uloženej pokuty sa táto bude vymáhať rovnako ako daňový nedoplatok. Príjmy z pokút budú tak ako doteraz príjmom štátneho rozpočtu. ....
Usporiadat
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

IVETA N
a najhoršie na tom , že ako ,,zásadnú pripomienku, a posledný deň ,,, , chce se mi blejt velebnosti...
poučili sa zo situácie z veľkej novely zákona č. 563/2009 (§§ 9+10)
0 0
IVETA N IVETA N

IVETA N je offline (nepripojený) IVETA N

To chcem vidieť akí z toho budú ,,vyvalení ,,, až toto v takejto podobe bude schválené keď ich o tomto budem informovať s komentárom : ,, no páni ja som Vám účtovné podklady spracovala, polepila, zrátala ,nahodila zaplaťte mi za to, a teraz hajde za daňovým poradcom nech Vám podá danové priznanie , alebo DPH .

A mi účtovníci z čoho sa poučíme ....
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
srska
Zita5

Práve verejnosť o tejto pripomienke SKDP nevie .K čomu by to aj bolo ? Si myslia. Čo by to dalo takému maliarovi -natieračovi , alebo SZČO z profesie stavebníctvo,či obchod alebo zamestnancovi , ktorý si podáva DP "B" sám ......však postavíme ich pred hotovú vec .
Nejde mi do hlavy , že by mali odvahu a takúto masu ľudí by obišli .Naši klienti sa predbežne dozvedia od nás , čo sa chystá,aký je návrh .
Alebo počítajú, že by prišli cez sankcie od týchto ľudí k navýšeniu štátnej pokladne ? Čím väčšia neiformovanosť ,tým viac pokút.
Ale stále si myslím, že možno to je len v inom znení písané v inom chápané ...tak ešte stále dúfam , že sa v konečnom dôsledku vyjasní a niekto sa spamätá akú blbosť vymysleli .
zákerácké je to v tom, že to nedali priamo do návrhu novely zákona (určite skdp spolupracovala s mf sr pri návrhu novely) - tým sa vyhli pripomienke verejnosti vrámci medzirezortného pripomienkového konania. dali to ako zásadnú pripomienku v posledný deň mpk 17.06.2013
Vlado a ako by sa tomu dalo pomôcť ? Nikdy som sa nezaujímala o postup pri pripomienkach,ale chcela by som mať o tom znalosť .
2 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Zita5
srska
Zita5

Práve verejnosť o tejto pripomienke SKDP nevie .K čomu by to aj bolo ? Si myslia. Čo by to dalo takému maliarovi -natieračovi , alebo SZČO z profesie stavebníctvo,či obchod alebo zamestnancovi , ktorý si podáva DP "B" sám ......však postavíme ich pred hotovú vec .
Nejde mi do hlavy , že by mali odvahu a takúto masu ľudí by obišli .Naši klienti sa predbežne dozvedia od nás , čo sa chystá,aký je návrh .
Alebo počítajú, že by prišli cez sankcie od týchto ľudí k navýšeniu štátnej pokladne ? Čím väčšia neiformovanosť ,tým viac pokút.
Ale stále si myslím, že možno to je len v inom znení písané v inom chápané ...tak ešte stále dúfam , že sa v konečnom dôsledku vyjasní a niekto sa spamätá akú blbosť vymysleli .
zákerácké je to v tom, že to nedali priamo do návrhu novely zákona (určite skdp spolupracovala s mf sr pri návrhu novely) - tým sa vyhli pripomienke verejnosti vrámci medzirezortného pripomienkového konania. dali to ako zásadnú pripomienku v posledný deň mpk 17.06.2013
Vlado a ako by sa tomu dalo pomôcť ? Nikdy som sa nezaujímala o postup pri pripomienkach,ale chcela by som mať o tom znalosť .
stručne:
o pripomienkach sa po mpk rokuje u predkladateľa - hlavne o "zásadných". ak sa dohodnú (a oni sú zrejme dohodnutí dopredu ) dajú to do novely a ide to do národnej rady.

potom je ešte možnosť - pozmeňujúcim návrhom poslanca (cov):
... "podľa § 29 ods. 1 a § 82 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku NR SR v znení neskorších predpisov je pozmeňujúci alebo doplňujúci návrh podaný, ak bol poslancom prednesený v rozprave v rámci prerokúvaného návrhu zákona. Podaný návrh, ktorým sa rozširuje predložený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa iný zákon, musí spĺňať náležitosti aj podľa § 94 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. Návrh sa uverejňuje v znení, v akom bol poslancom písomne odovzdaný." ...
3 0
mimabb mimabb

mimabb je offline (nepripojený) mimabb

srska
stručne:
o pripomienkach sa po mpk rokuje u predkladateľa - hlavne o "zásadných". ak sa dohodnú (a oni sú zrejme dohodnutí dopredu ) dajú to do novely a ide to do národnej rady.

potom je ešte možnosť - pozmeňujúcim návrhom poslanca (cov):
... "podľa § 29 ods. 1 a § 82 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku NR SR v znení neskorších predpisov je pozmeňujúci alebo doplňujúci návrh podaný, ak bol poslancom prednesený v rozprave v rámci prerokúvaného návrhu zákona. Podaný návrh, ktorým sa rozširuje predložený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa iný zákon, musí spĺňať náležitosti aj podľa § 94 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. Návrh sa uverejňuje v znení, v akom bol poslancom písomne odovzdaný." ...
predpokladam, ze pripomienka SKDP nie je nikde zverejnena, lebo uz 2 hodiny pozeram na stranke "portal pravnych predpisov". je tam zmena zakona 78/1992, v suhrne je uvedene, ze SKDP dala pripomienky, ale tie pripomienky nie su nikde zverejnene
da sa k tomu dokumentu nejako dostat?
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

mimabb
predpokladam, ze pripomienka SKDP nie je nikde zverejnena, lebo uz 2 hodiny pozeram na stranke "portal pravnych predpisov". je tam zmena zakona 78/1992, v suhrne je uvedene, ze SKDP dala pripomienky, ale tie pripomienky nie su nikde zverejnene
da sa k tomu dokumentu nejako dostat?
veď sú všetky pripomienky v pdf súbore na 1. strane tejto debaty
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

inak sú online tu: https://lt.justice.gov.sk/Material/M...wAll&langEID=1

a na konci sa dá stiahnuť dokument
0 0
mimabb mimabb

mimabb je offline (nepripojený) mimabb

dakujem! :-) asi som uz z tohto tepla slepa :-)
0 0
Katarína Cigánová Katarína Cigánová
Prečítala som pozorne celú diskusiu . Neviem si však predstavit , že účtovník nebude viest ani len daňovú evidenciu . Ved máme všetci / SZČO , alebo ext. firmy / softver , ktorý robí daňovú evidenciu priamo v účtovníctve . My , čo máme softver oficialne , na každej vytlačenej strane je vytlačený typ softu , resp účt. doklad je so všetkými náležitostami - teda meno účtovníka je na každom doklade , aj na evidencii DPH , aj na doklade o "samozdanení " aj - všade !!!!!! Nič nevytlačím bez toho , aby som tam nesvietila !. Podla tohoto návrhu zákona je každá daňová evidencia daňovým poradenstvom . Povedzte mi ako si toto ošetríte . Vyhýbala som sa aby klient bol vlastníkom softveru / závislá práca / , pracujem so svojim zakupeným softverom, na svojom PC ... . Ono by sme si možno mnohí aj tie skúšky daňového poradcu urobili / odhliadnuc od financií / , len máme tú smolu , že nemáme vysokú školu , máme 50 a viac rokov / čo na tom , že vedomosti z oblasti daní častokrát prevýšia aj VŠ vzdelaných _ nášho "GARGAMELA " na MF určite - sorry neodpustila som si / .
15 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

srska
stručne:
o pripomienkach sa po mpk rokuje u predkladateľa - hlavne o "zásadných". ak sa dohodnú (a oni sú zrejme dohodnutí dopredu ) dajú to do novely a ide to do národnej rady.

potom je ešte možnosť - pozmeňujúcim návrhom poslanca (cov):
... "podľa § 29 ods. 1 a § 82 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku NR SR v znení neskorších predpisov je pozmeňujúci alebo doplňujúci návrh podaný, ak bol poslancom prednesený v rozprave v rámci prerokúvaného návrhu zákona. Podaný návrh, ktorým sa rozširuje predložený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa iný zákon, musí spĺňať náležitosti aj podľa § 94 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. Návrh sa uverejňuje v znení, v akom bol poslancom písomne odovzdaný." ...

doplnim ta

Spracovatel predlozi navrh zakona do MPK (medzirezortne pripomienkove konanie) tam sa mozu k navrhu vyjadrit aj ine subjekty a verejnost. Po skonceni MPK sa spracovavaju pripomienky, bud sa im vyhovie alebo sa zamietnu. U zasadnych pripomienok sa musi urobit rozporove konanie. V pripade verejnosti pripomienka musi mat aspon 500 podporovatelov.
Po tomto sa pripravi znenie zakona podla prijatych pripomienok a navrh spolu so suvisiacimi dokumentami (vratane vyhodnotenia MPK) sa posle do vlady.

Tam to najprv prejde Legislativnou radou vlady, nasledne to vlada prerokuje na svojom zasadnuti a po schvaleni postupi na rokovanie NR SR.

V NRSR do toho este mozu vstupit poslanci svojimi pozmenujucimi navrhmi. Ak ich schvalia, a schvalia aj zakon ako celok, zakon putuje na podpis prezidentovi.

Ak prezident podpise zakon, ten putuje na publikovanie do Zbierky zakonov a po zverejneni sa stane ucinny od uvedeneho dna.
7 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
avalik
srska
stručne:
o pripomienkach sa po mpk rokuje u predkladateľa - hlavne o "zásadných". ak sa dohodnú (a oni sú zrejme dohodnutí dopredu ) dajú to do novely a ide to do národnej rady.

potom je ešte možnosť - pozmeňujúcim návrhom poslanca (cov):
... "podľa § 29 ods. 1 a § 82 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku NR SR v znení neskorších predpisov je pozmeňujúci alebo doplňujúci návrh podaný, ak bol poslancom prednesený v rozprave v rámci prerokúvaného návrhu zákona. Podaný návrh, ktorým sa rozširuje predložený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa iný zákon, musí spĺňať náležitosti aj podľa § 94 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. Návrh sa uverejňuje v znení, v akom bol poslancom písomne odovzdaný." ...

doplnim ta

Spracovatel predlozi navrh zakona do MPK (medzirezortne pripomienkove konanie) tam sa mozu k navrhu vyjadrit aj ine subjekty a verejnost. Po skoncenie MPK sa spracovavaju pripomienky, bud sa i m vyhovie alebo sa zamietnu. U zasadnych pripomienok sa musi urobit rozporove konanie. V pripade verejnosti pripomienka musi mat aspon 500 podporovatelov.
Po tomto sa pripravi znenie zakona podla prijatych pripomienok a navrh spolu so suviaiacimi dokumentami (vratane vyhodnotenie MPK) sa posle do vlady.

Tam to najprv prejde Legislativnou radou vlady, nasledne to vlada prerokuje na svojom zasadnuti a po schvaleni postupi na rokovanie NR SR.

V NRSR do toho este mozu vstupit poslanci svojimi pozmenujucimi navrhmi. Ak ich to vsetko schvalia, zakon putuje na podpis prezidentovi,

Ak prezident podpise zakon, ten putuje na publikovanie do Zbierky zakonov a po zverejneni sa stane ucinny od uvedeneho dna.
Čiže len môže pripomienkovať verejnosť ? Alebo má právo ? Ak má právo , prečo táto možnosť nebola daná ?
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

Zita5
avalik
srska
stručne:
o pripomienkach sa po mpk rokuje u predkladateľa - hlavne o "zásadných". ak sa dohodnú (a oni sú zrejme dohodnutí dopredu ) dajú to do novely a ide to do národnej rady.

potom je ešte možnosť - pozmeňujúcim návrhom poslanca (cov):
... "podľa § 29 ods. 1 a § 82 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku NR SR v znení neskorších predpisov je pozmeňujúci alebo doplňujúci návrh podaný, ak bol poslancom prednesený v rozprave v rámci prerokúvaného návrhu zákona. Podaný návrh, ktorým sa rozširuje predložený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa iný zákon, musí spĺňať náležitosti aj podľa § 94 ods. 2 zákona NR SR č. 350/1996 Z. z. Návrh sa uverejňuje v znení, v akom bol poslancom písomne odovzdaný." ...

doplnim ta

Spracovatel predlozi navrh zakona do MPK (medzirezortne pripomienkove konanie) tam sa mozu k navrhu vyjadrit aj ine subjekty a verejnost. Po skoncenie MPK sa spracovavaju pripomienky, bud sa i m vyhovie alebo sa zamietnu. U zasadnych pripomienok sa musi urobit rozporove konanie. V pripade verejnosti pripomienka musi mat aspon 500 podporovatelov.
Po tomto sa pripravi znenie zakona podla prijatych pripomienok a navrh spolu so suviaiacimi dokumentami (vratane vyhodnotenie MPK) sa posle do vlady.

Tam to najprv prejde Legislativnou radou vlady, nasledne to vlada prerokuje na svojom zasadnuti a po schvaleni postupi na rokovanie NR SR.

V NRSR do toho este mozu vstupit poslanci svojimi pozmenujucimi navrhmi. Ak ich to vsetko schvalia, zakon putuje na podpis prezidentovi,

Ak prezident podpise zakon, ten putuje na publikovanie do Zbierky zakonov a po zverejneni sa stane ucinny od uvedeneho dna.
Čiže len môže pripomienkovať verejnosť ? Alebo má právo ? Ak má právo , prečo táto možnosť nebola daná ?
Moznost pripomienkovat navrh zakona bola ... prave prostrednictvom portalu pravnych predpisov.
Ta kuleha je v tom, ze SKDP to nedali do navrhu zakona v case jeho pripravy (je to zakon o nich, tak mi pride nepravdepodobne, ze by nespolupracovali pri tvorbe navrhu) ale ako svoju pripomienku - a k takymtou pripomienkam sa uz verejnost nema moznost vyjadrit
1 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Však práve ...verejnosť bola vlastne potichu odstavená .
5 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

Pekne sa nám to tu rozhorelo. Emócií ... ako v Modrom z neba a ani zdravá analýza, ani návrh východiska akosi neprichádza. Bolo by zaintersovať Vilka, nech to tu spíkruje a viac vystresuje, aj vybičuje emócie.
Keď som písal prvý príspevok do témy, dúfal som, že prispeje aj nejaký daňový poradca. Ale nič. Ani audítori sa akosi nezapájajú. Návrh samotný v tejto podobe zatiaľ nie je žiadnou reálnou hrozbou. Lebo ak sa zatiaľ nemenia súvisiace zákony /živnostenský, správa daní, účtovný, elektronické doručovanie, atď./ tak zostáva v platnosti aj po jeho schválení to, čo bolo doteraz. Návrh je vytrhnutá záujmová túžba z kontextu všeobecných právnych zásad aj vecných a hmotnoprávnych súvislostí. Už z jeho samotného obsahu vyčnieva vysoká kvalifikovanosť komory, aj MF. Odkedy zákon o profesnej komore môže ukladať práva a povinnosti štátnej - daňovej správe ? A definuje čo je správny delikt ? Ako sa môže byť tento zákon v konflikte s platným živnostenským ? Ako možno vyhradiť daňové evidencie a priznania do výlučnej kompetencie daňového poradenstva, keď ich zostavuje sám softvér a iba z účtovných podkladov ? Ktorý daňoví poradcovia ani nevyvíjajú, ani neimplementujú, ani nenastavujú aktualizácie ? A z účtovníctva, ktoré daňový poradca nevedie a nemôže sa v ňom náležite orientovať ? Tu zlyhalo to, že ani kompetentné ministerstá /najmä MV a prokuratúra/ k tomu nevzniesli zatiaľ žiadne pripomienky, viď pdf v úvode. Všetko je ovládané straníckou disciplínou a pevnou rukou vodcu. Turci doma povstali proti novému sultánovi a my si ho tu hýčkame ešte aj preferenciami.
Doterajšie daňové zákony vychádzajú z toho, že daňovník si priznanie zostavuje sám. Hoci je z princípu jasné, že absolútna väčšina daňovníkov to nedokáže a musí poveriť inú osobu. Účtovníctvom môže poveriť aj iný subjekt, ale daňovým priznaním z toho účtovníctva nie. Každý daňovník, ak má takú povinnosť a lehoty na jej splnenie, musí mať právo, aby si v trhovom prostredí a blízkom okolí našiel subjekt, ktorý mu to za dostupnú a dojednateľnú cenu urobí ... a nie zadarmo. Táto možnosť v daňových zákonoch chýba, hoci dopady zo zlyhania spracovateľa, smerujúce k zníženiu dane sú v oboch prípadoch absolútne rovnaké.
Zatím je to jěště dobrý. Horšie bude ak sa začnú prispôsobovať aj súvisiace zákony. Daňovým orgazmom vývoja bude, ak zo živnostenského zákona vypadne živnosť vedenia účtovníctva, alebo sa určí povinnosť dozoru zodpovednej osoby - daňového poradcu. Ako v lekárňach, reštauráciách, kúpaliskách a fitkách. V tomto vývoji je nebezpečie, nie v nami pripomienkovanom návrhu. Ten v takejto podobe nemôže prejsť. A ak áno, tak je nediferencovateľný a nevykonateľný. Návrh je utláčajúci a diskriminačný voči živnostenskému výkonu povolaní, pretože obmedzuje výkon, ktorý je povinný a dovolený aj samotnému daňovníkovi, aj v pracovnom pomere pri tej istej kvalifikácii a tej istej úrovni zodpovednosti zúčastnených subjektov. Je obdivuhodné, aká úžasná priehľadná triedna nenávisť existuje u predstaviteľov, budujúcich silný sociálny štát voči živnostenskému stavu a nezávislej samostatnej strednej vrstve vôbec.
Ak sa dielo podarí, ocitne sa mnoho, hlavne jednoosobových účtovných kancelárií v existenčnej tiesni, so škodou na zakúpenom hardvéri a softvéri, ktorý legislatívnou zmenou dofunguje. Alebo odkázaných na to či si milosťpán daňový poradca nájde čas na dokončenie ich ročnej práce do podoby daňového priznania. Polovica daňových poradcov je aj tak v Bratislave, kto bude uhrádzať výjazd na jeho 4 litrovom BMW k účtovníkovi na vidiek ? So zánikom týchto živností padne aj biznis s malým účtovným softvérom. Ohrozená je aj stránka Porada. Nie preto, že zadarmo konkuruje daňovým poradcom a oberá ich o kšeft. Ale preto, že sa zakáže Drak. Lebo jeho poradcovia napriek erudovanosti - kvôli inému vzdelaniu ťažko získajú štatút daňového poradcu a stratí sa hybná motivácia stránky. Účtovníci nebudú môcť podávať prehľady a daňoví poradcovia Draka kupovať určite nebudú. Hustejšie reklamy to jednak neutiahnu a jednak odpudia aj zbytok návštevníkov stránky. Pre ďalšiu analýzu stavu a vývoja treba pozrieť aj dôvodovú správu /nestíham/ , ako sú dopady vyčíslené. Toho roku už koľká novela … s beštiálnymi sankciami ? Je už neúnosné,čo sa na tento stav od silného sociálneho štátu valí … Do konca volebného obdobia ďaleko a nádej žiadna, až mizivá … Babky demokratky už nemilujú Vlada, ale silný sociálny štát.
Daňovým poradenstvom sa u nás asi uživiť nedá. Ani auditom. Ale tí majú vystarané aspoň zákonnou povinnosťou auditu. Pre občanov je daňové poradenstvo drahé, polovičaté, nič okrem nezrozumiteľnosti neprinášajúce. Účtovníci ho nepotrebujú, z tých istých dôvodov. Zostávajú mafiáni a živly, profitujúce z krátenia daní. Väčšina poradcov sa živí aj tak účtovníctvom, ako my. A asi majú pocit útlaku nižšie kvalifikovanými skupinami v spoločnom záujmovom priestore. Taký pocit existuje aj medzi nami účtovníkmi ... všakhej ? No ... čo už !
27 1
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Ja osobne som myslela v tejto súvislosti aj na skutočnosť , že zatiaľ živnostenský zákon nemení a neruší resp. nemení predmet činnosti "Vedenie účtovníctva " a nemí ani úzko súvisiace zákony ...o Porade som sa taktiež už niekde v diskusii včera zmienila, že to by malo dopad aj na Poradu. Tak len musíme počkať , čo sa bude diať .....
1 0
Ester plus Ester plus

Ester plus je offline (nepripojený) Ester plus

Citujem "Je obdivuhodné, aká úžasná priehľadná triedna nenávisť existuje u predstaviteľov, budujúcich silný sociálny štát voči živnostenskému stavu a nezávislej samostatnej strednej vrstve vôbec. "
Veľmi trefné.
1 0
IVETA N IVETA N

IVETA N je offline (nepripojený) IVETA N

našla som článok citujem :
" Keď so m si dnes prečítal jeden príspevok na stránkach www.porada.sk,
zistil som ,že toto divadielko je opäť predpríprava na niečo vážnejšie "

Slovenská komora daňových poradcov a jej snahy eliminovať účtovníkov
autor článku Tomáš Bugeľ.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Vyzerá to tak, že daňovým poradcom neidú kšefty tak, ako by mali, preto to chcú vylepšiť.
4 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať