Zavrieť

Porady

Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Sarlotka je offline (nepripojený) Sarlotka

    Sarlotka
    podla mna v D1, ale pockaj aj na iny nazor ...

    sudim podla tohto:

    C. Údaje z vyhotovených a prijatých opravných faktúr podľa § 71 ods. 2 zákona o DPH
    C.1. Údaje z opravných faktúr vyhotovených dodávateľom k faktúram uvedeným v A.1. a A.2.
    V C.1. dodávateľ neuvádza údaje z vyhotovených dobropisov alebo ťarchopisov, ktoré sú vyhotovené k dodávkam, pri ktorých sa vydáva doklad z ERP alebo pri ktorých dodávateľ nie je povinný vyhotoviť faktúru. Tieto údaje sú zahrnuté v D.1. alebo D.2. (v celkovom obrate).

    D. Údaje o dodaní tovarov a služieb iných ako uvedených v A., pri ktorých je dodávateľ osobou povinnou platiť daň
    (Údaje z dodávok tovarov a služieb, pri ktorých je dodávateľ osobou povinnou platiť daň v tuzemsku podľa § 69 ods. 1 zákona o DPH a pri ktorých vyhotovuje zjednodušené faktúry podľa § 74 ods. 3 a) až c) zákona o DPH alebo pri ktorých platiteľ dane nie je povinný vyhotoviť faktúru)
    D.1. Údaje o celkových sumách obratov evidovaných ERP
    Údaje uvádza platiteľ dane (dodávateľ), ktorý je povinný evidovať tržby ERP podľa osobitného predpisu.
    Ak sa prostredníctvom ERP vyhotoví doklad, ktorý má všetky náležitosti faktúry podľa § 74 ods. 1 zákona o DPH, platiteľ dane uvádza tieto faktúry do A.1. a ak ich nie je možné vylúčiť z celkového obratu evidovaného ERP, môže ich mať duplicitne zahrnuté v údaji o celkovom obrate v D.1.
    Do obratu platiteľ dane nemusí zahrnúť faktúry, ktoré už boli vyhotovené so všetkým náležitosťami faktúry a následne sú uhradené v hotovosti a evidované prostredníctvom ERP (faktúry sú uvedené v A.1.).
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    petkor Tiež mám tento problém, a v poučení som našla toto:
    C.2. Údaje z opravných faktúr prijatých príjemcom plnenia k faktúram uvedeným v B.1. a B.2.
    V C.2. príjemca plnenia uvádza aj údaje z jednotlivých prijatých dobropisov alebo ťarchopisov, ktoré sú vyhotovené k dodávkam, pri ktorých bol vydaný doklad z ERP alebo iná zjednodušená faktúra (§ 74 ods. 3 písm. a) zákona o DPH), a to aj napriek tomu, že údaje z prijatých zjednodušených faktúr uvádza v kontrolnom výkaze jednou celkovou sumou v B.3.
    Aj na školení nám hovorili, že tieto opravné doklady musia byť uvedené v C2.
    Sarlotka to tiez suhlasim, otazka bola povodne vydane opravne doklady a vy piste prijate opravne doklady (tarchopisy, dobropisy)
    petkor Aha, prepacte, to som si nevsimla. Ale z toho mi vyplyva, ze opravne doklady z ERP uvadzam do C len vtedy, ak ich prijmem. Ale ak ich vystavim ja (nam vratili tovar), tak ich uvadzam len do suhrnu?
    Sarlotka ano..
      zbaliť

    Kam mám uviesť v kontrolnom výkaze storno doklady z ERP za vrátený tovar od zákazníkov ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.