no nie je to zas také čierno biele zlí lekári - dobrí pacienti, dobrí lekári -zlí pacienti a pod.
alebo to, že doktor má istý mesačný príjem
ja osobne som sa nezazmluvnil poisťovňami /dôvodov je viacero/, takže žiadne "rajóny" a stabilné mesačné paušály od poisťovní sa ma netýkajú, takže zarobím mesačne len toľko, koľko pacientov mi v danom mesiaci príde do ambulancie. Samozrejme to má jak svoje výhody, tak svoje nevýhody. A prídu len tí, ktorí chcú prísť, resp. majú nejakú motiváciu prísť ku mne. Pretože môžu prísť kolegovi/gom, ktorí je zazmluvnený a bude ich to stáť len kartičku poistenca. Alebo prídu ku mne a budú musieť platiť. Takže tí, ktorí si zvolia túto druhú možnosť, sú niečim motivovaní, keď prídu ku mne a zaplatia si za príslušný zdravotný výkon, ktorý mám v cenníku. A čo je ich motiváciou? Neviem. Prístup? Referencie? Odbornosť? atď. Samozrejme sa k nim musím adekvátne správať a podať adekvátny odborný výkon, aby im to stálo za tie peniaze.
Ak je ale niekto zazmluvnený a má v "obvode" cca 2000 pacientov, tak áno jeho príjmy budú do väčšej miery zaručené a nie je až tak motivovaný sa adekvátne správať k pacientom, pretože bude mať každý deň plnú ambulanciu. A to či sa bude k nim slušne správať, alebo bude s nimi jednak jak "chrapúň", záleží potom len od jeho osobnosti, morálky, svedomia, výchovy a pod.
Celá problematika je oveľa zložitejšia, len som chcel naznačiť, že je to aj rôzne.