Zavrieť

Porady

U starej Blažkovej

taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Táto téma, je pre všetkých ktorí radi diskutujú, vadia, debatujú, prekárajú sa, či inakším spôsobom sa venujú politickým témam a zároveň nechcú przniť iné témy
Naposledy upravil taiko : 10.12.14 at 21:32
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

jar88
misoft
Nandrolon
pavol54
jar88
Nandrolon
jar88
Nandrolon
Projekty Elona Muska sú v prvom rade na pravidelné získavanie dotácií.
Dotácií?
A od koho že?
Od Austrálskej vlády?
Od NASA?
Toto budem s dovolením citovať, nakoľko si zase ukázal "čo si zač".
Akosi sa k tomu opakovanému citovaniu nemáš.
Tak skúsim ja s dovolením.
------------------------------
Na začiatku si tvrdil, že projekty Elona Muska sú v prvom rade zamerané na získavanie dotácií. Zjavne si tým chcel poukázať na podobnosť s našimi "veľkopodnikateľmi", ako napríklad Široký.
Ak by Váhostav mal výsledky, ako SpaceX, tak by za 300 miliónov vybudoval diaľnicu do Košíc celú a ešte k tomu štvorprúdovú v oboch smeroch. Naviac tí, čo by pre Váhostav robili nejakú zákazku, by už boli za vodou a nie v dlhoch, pre jej nezaplatenie.
Musím priznať, že aj mne pripadalo riešenie pohonu TESLA na hlavu. Veď v škole nás predsa učili, že máme elektromotor na striedavý a na jednosmerný prúd. Že v zásuvke je striedavý a v batérii jednosmerný.
No a v TESLE to ide aj naopak.
Preto si myslím, že vždy je lepšie myšlienku najskôr posúdiť, ako s fleku odmietnuť.
"čo si zač"
" No v TESLE to ide naopak", teda podľa teba batéria je tam na striedavý prúd? Ako to dosiahol nehodíš vysvetlenie?
Nie, on považuje za nadľudský vesmírny zázrak, že batérie, z ktorých ide iba plus a mínus sú schopné napájať striedavý motor, do ktorého idú 3 káble. Zabudol, že existujú regulátory, ktoré riadia chod motora, vrátane jeho akcelerácie a aj motorovej brzdy. Asi mu to brat modelár zabudol vysvetliť čo znamená časovanie motora, motorová brzda, ktorú riadi regulátor.
Okrem regulátorta je tam menič, ktorý mení JS prúd na SS prúd - preto môže Tesla mať striedavé elektromotory.
Tesla má asynchrónny štvorpólový motor.
(https://www.teslamagazin.sk/tesla-mo...a%20prevodovka)
Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
0 0
mari2x mari2x

mari2x je offline (nepripojený) mari2x

pavol54


Nevedomý je autor ..
- asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor.


- Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím.
- miesto kondenzátora sa dá požiť napr aj vložka do žehličky

- prakticky ho neroztočíš, iba by si natočil vektor napätia
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Kde som písal, že v tesláckej baterke je striedavý prúd?
Už sa naozaj spamätaj.
0 1
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

mari2x
Nandrolon
Každý slušnejší nabíjač má zároveň v sebe aj vybíjač, prípadne rekuperáciu do inej batérie...
Mám doma asi 7 nabíjačiek
ani jedna nemá vybíjačku
asik budem reklamovať
Myslel som špeciálne nabíjačky, nie klasické užívateľské.
Napr. takáto https://www.horejsi.cz/Pages/DetailP...?objcislo=1518

PS: olovo netreba vybíjať, ale napríklad LiPol treba dávať pri nepoužívaní hoci aj 2 týždne do storage režimu, teda 3,81V na článok, ináč sa nafukujú.
Auto, ak jazdí denne hoci aj 5-10 km krátke trasy netreba nabíjať počas celej životnosti batérie. Ak treba, odchádza už batéria. Klasické alternátory v dnešných autách dokážu tlačiť do batérie desiatky ampérov, takže je skoro stále plná.
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

jar88
Kde som písal, že v tesláckej baterke je striedavý prúd?
Už sa naozaj spamätaj.
čítaj po sebe a dokonca som ťa trikrát citoval, tak ak máš v sebe trocha slušnosti, tak miesto machrovania sa oprav ak je niekde výstupný prúd (ako napísal mari že je to hlúposť) jednosmerný a ty napíšeš že "je to naopak" tak nemôže byť nič iné len striedavý
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

Nandrolon
mari2x
Nandrolon
Každý slušnejší nabíjač má zároveň v sebe aj vybíjač, prípadne rekuperáciu do inej batérie...
Mám doma asi 7 nabíjačiek
ani jedna nemá vybíjačku
asik budem reklamovať
Myslel som špeciálne nabíjačky, nie klasické užívateľské.
Napr. takáto https://www.horejsi.cz/Pages/DetailP...?objcislo=1518

PS: olovo netreba vybíjať, ale napríklad LiPol treba dávať pri nepoužívaní hoci aj 2 týždne do storage režimu, teda 3,81V na článok, ináč sa nafukujú.
Auto, ak jazdí denne hoci aj 5-10 km krátke trasy netreba nabíjať počas celej životnosti batérie. Ak treba, odchádza už batéria. Klasické alternátory v dnešných autách dokážu tlačiť do batérie desiatky ampérov, takže je skoro stále plná.
Inak každé profi nabíjacie zariadenia musia mať vybíjací okruh Napríklad niekedy boli striebrozinkové články ktoré museli byť po určitých nabíjacích cykloch riadene vybíjané na nabíjacej stanici aby sa zabezpečila ich kapacita. No aj na novších autách treba AKB pravidelne (aspoň na jeseň) naformátovať, dlhšie vydrží
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Spomínate si ešte, ako ste tu pred pár mesiacmi, rozbehli tému o Tesle?

Svorne ste sa tu zhodli, že je to sprostosť, lebo, lebo, lebo. Hlavne ste sa svorne zhodli, že je to neefektívne, nehospodárne a že to tak či tak zbankrotuje.
A naviac, všimli ste si, že taiko sa už akosi do debát s vami nezapája?
-------------------
Ja si spomínam, že spomenul vlastníctvo akcií americkej Tesly.
Ak ich nakúpil pred dvomi rokmi po stovke, alebo pred rokom a pol po stopäťdesiat a stále ich ešte má, zhodnotila sa mu jeho investícia najmenej na dvojnásobok. Teraz je akcia Tesly za 320 až 350 dolárov za kus.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Ty nesleduješ ako to s elektroautami dopadlo v Nórsku?
PS: pokiaľ ich Taiko nepredal, čo nepredpokladám, tak nemôžeš ešte hovoriť o zárobku.
Naposledy upravil Nandrolon : 21.02.18 at 10:46
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

jar88
Spomínate si ešte, ako ste tu pred pár mesiacmi, rozbehli tému o Tesle?

Svorne ste sa tu zhodli, že je to sprostosť, lebo, lebo, lebo. Hlavne ste sa svorne zhodli, že je to neefektívne, nehospodárne a že to tak či tak zbankrotuje.
A naviac, všimli ste si, že taiko sa už akosi do debát s vami nezapája?
-------------------
Ja si spomínam, že spomenul vlastníctvo akcií americkej Tesly.
Ak ich nakúpil pred dvomi rokmi po stovke, alebo pred rokom a pol po stopäťdesiat a stále ich ešte má, zhodnotila sa mu jeho investícia najmenej na dvojnásobok. Teraz je akcia Tesly za 320 až 350 dolárov za kus.
Ty kým začneš kdekoho obviňovať s vytrhnutými vetami si najprv skoriguj svoje myšlienkové pochody doteraz si neodpovedal ako je to naopak s tým jednosmerným a striedavým prúdom z batérii v TESLE
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

pavol54
jar88
Kde som písal, že v tesláckej baterke je striedavý prúd?
Už sa naozaj spamätaj.
čítaj po sebe a dokonca som ťa trikrát citoval, tak ak máš v sebe trocha slušnosti, tak miesto machrovania sa oprav ak je niekde výstupný prúd (ako napísal mari že je to hlúposť) jednosmerný a ty napíšeš že "je to naopak" tak nemôže byť nič iné len striedavý
Tu máš moje kompletné vyjadrenie:
Musím priznať, že aj mne pripadalo riešenie pohonu TESLA na hlavu. Veď v škole nás predsa učili, že máme elektromotor na striedavý a na jednosmerný prúd. Že v zásuvke je striedavý a v batérii jednosmerný.
No a v TESLE to ide aj naopak.
Preto si myslím, že vždy je lepšie myšlienku najskôr posúdiť, ako s fleku odmietnuť.
To vyjadrenie hovorí o tom, že sme sa v škole učili, že poznáme dva základné druhy elektromotorov. Jedným je elektromotor na jednosmerný prúd a tým druhým je elektromotor na striedavý prúd.
Zaujímavé je hlavne to, že elektromotor na striedavý prúd (to znamená asynchrónny), vždy fungoval na princípe rotujúceho magnetického pola, ktoré vzniká vďaka frekvencii a fázovému posunu. Rotor má snahu synchronizovať svoju polohu s momentálnou polohou magnetického pola. No a na to je potrebné mať striedavý prúd, ktorý je v bežnej elektrickej sieti. Nie v akumulátore.
Z toho nám logicky plynie, že trojfázový elektromotor potrebuje byť pripojený na kábel a tak nieje vhodný do elektromobilu.
V akumulátore (alebo v batérii) je vždy iba usmernený prúd, to znamená jednosmerný a ten má iba stály tok z jedného pólu na druhý. Nemá žiadnu frekvenciu a naviac nemá ani tie tri fázy, ktoré potrebuje najpoužívanejší trojfázový elektromotor.
Ale v Tesle to ide aj naopak a tak trojfázový asynchrónny elektromotor, funguje priamo na jednosmerný prúd z akumulátora.
---------------------------
Celý príspevok bol iba o tom, že nie všetko čo sme sa v škole naučili a považovali za nemenné, tak musí platiť na veky. Že sú na svete aj ľudia, ktorí vedia prísť aj s novým riešením a nato je potrebné mať slobodné prostredie. Hlavne nie také v akom sa snažíte za každých okolností zotrvávať vy.
Viem, že sa snažíš všetko prekrúcať a viem aj prečo a pritom sa neštítiš ani zákerne vkladať do mojich vyjadrení to, čo som nikdy nenapísal. To svedčí iba o tvojej úrovni.
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

"Že v zásuvke je striedavý a v batérii jednosmerný.
No a v TESLE to ide aj naopak".
To je tvoj pôvodný text každý pochopí že si napísal blbosť a teraz tu nedokážeš priznať svoju hlúposť pri písaní textu alebo poznania problematiky pre za mňa si skopíruj aj celého googla ako prejav tvojho rozumového vývoja.
1 1
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
Ty nesleduješ ako to s elektroautami dopadlo v Nórsku?
PS: pokiaľ ich Taiko nepredal, čo nepredpokladám, tak nemôžeš ešte hovoriť o zárobku.
Po pravde nesledujem.
Nuž akože to dopadlo v Nórsku?
-----------------
No a k tomu tvojmu PS, že nemôžem hovoriť o zárobku.
Ak si si nevšimol, písal som o zhodnotení a nie o zárobku.
----------------------
My dvaja sme stále akosi na opačných stranách.
Ja som starý, ty mladý.
Ja preferujem myšlienku, že je fajn, keď svet speje k slobode a pokroku, vďaka čomu zanikajú pracovné miesta a otročina. Tebe to naopak vadí a najradšej by si nahnal všetkých do roboty ako nejakých otrokov spoločnosi. Dokonca aj tých, ktorí majú investované a zarobené.
Z tvojho pohľadu je majetný človek zlodej a pijavica a z môjho pohľadu je to presne naopak.
Ja vidím technológiu blockchain, ako krok k slobode jednotlivca a ty zlodejinu, letadlo a podvod menom Bitcoin.
Je toho naozaj veľa v čom sa nezhodneme a naozaj nezáleží na tom, kto z nás má pravdu. Faktom však zostáva, že na ceste k pokroku, slobodným ľuďom nikto nezabráni.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

pavol54
"Že v zásuvke je striedavý a v batérii jednosmerný.
No a v TESLE to ide aj naopak
".
To je tvoj pôvodný text každý pochopí že si napísal blbosť a teraz tu nedokážeš priznať svoju hlúposť pri písaní textu alebo poznania problematiky pre za mňa si skopíruj aj celého googla ako prejav tvojho rozumového vývoja.
Čo zas uhýbaš, veď sa napoj na vlákno.
Skopíroval som ti tam celé znenie môjho príspevku a skopírujem ti ho aj sem.
Tu máš moje kompletné vyjadrenie:
Musím priznať, že aj mne pripadalo riešenie pohonu TESLA na hlavu. Veď v škole nás predsa učili, že máme elektromotor na striedavý a na jednosmerný prúd. Že v zásuvke je striedavý a v batérii jednosmerný.
No a v TESLE to ide aj naopak.

Preto si myslím, že vždy je lepšie myšlienku najskôr posúdiť, ako s fleku odmietnuť.
2 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

pavol54
jar88
Spomínate si ešte, ako ste tu pred pár mesiacmi, rozbehli tému o Tesle?

Svorne ste sa tu zhodli, že je to sprostosť, lebo, lebo, lebo. Hlavne ste sa svorne zhodli, že je to neefektívne, nehospodárne a že to tak či tak zbankrotuje.
A naviac, všimli ste si, že taiko sa už akosi do debát s vami nezapája?
-------------------
Ja si spomínam, že spomenul vlastníctvo akcií americkej Tesly.
Ak ich nakúpil pred dvomi rokmi po stovke, alebo pred rokom a pol po stopäťdesiat a stále ich ešte má, zhodnotila sa mu jeho investícia najmenej na dvojnásobok. Teraz je akcia Tesly za 320 až 350 dolárov za kus.
Ty kým začneš kdekoho obviňovať s vytrhnutými vetami si najprv skoriguj svoje myšlienkové pochody doteraz si neodpovedal ako je to naopak s tým jednosmerným a striedavým prúdom z batérii v TESLE
Ty si si nevšimol, že som tu spomenul skratku IGBT?

Že elektromotor v Tesle je napájaný priamo jednosmerným prúdom?

Alebo chceš aby som ti tu nakreslil schému zapojenia článkov, plus schému ich pripojení pomocou IGBT na kontakty motora a k tomu napísal aj program, ktorým je to všetko riadené?

Viem princíp a mám ho aj fyzicky zapojený tu na stole. Stačilo mi na to jedno Arduino Mega, bredboard, pár MOSFETov, diod, odporov, kondenzátorov,,,,a jeden 5 voltový 16 cievkový motorček z mechaniky. Dokonca to napájam 24V z dvoch 12V autobatérií.

Program som si napísal sám. Vytvára mi požadované napätie, jeho frekvenciu a aj dĺžku. A to som asi pred pol rokom o programovaní nevedel doslova nič. h
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Zabudol som spomenúť, že som zatiaľ neriešil rekuperáciu.
Potrebujem to napojiť na nejaký zotrvačník a potom si to poriešim.
0 0
duves duves

duves je teraz online duves

Niekto
Kryptomeny? Menší nádych, vyvolanie optimizmu a pád na nulu.
https://finweb.hnonline.sk/zahranicn...e-bitcoinov-je
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

jar88
Zabudol som spomenúť, že som zatiaľ neriešil rekuperáciu.
Potrebujem to napojiť na nejaký zotrvačník a potom si to poriešim.
To, čo ty máš na stole ja mám v cca 12-tich elektro-vetroňoch, v prvom od roku 2008.
Akurát je to trošku elegantnejšie, menšie, ľahšie a hlavne spoľahlivejšie riešenie. Naviac o telemetrické čidlá, výškomery, snímače teploty, snímače napätia, prúdové senzory. A hlavne obojsmerná komunikácia na frekvencii 2,4 GHz.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
jar88
Zabudol som spomenúť, že som zatiaľ neriešil rekuperáciu.
Potrebujem to napojiť na nejaký zotrvačník a potom si to poriešim.
To, čo ty máš na stole ja mám v cca 12-tich elektro-vetroňoch, v prvom od roku 2008.
Akurát je to trošku elegantnejšie, menšie, ľahšie a hlavne spoľahlivejšie riešenie. Naviac o telemetrické čidlá, výškomery, snímače teploty, snímače napätia, prúdové senzory. A hlavne obojsmerná komunikácia na frekvencii 2,4 GHz.
Zjavne si nepochopil o čom píšem a čo vlastne riešim. Nevadí.
Ale rád by som sa vrátil k tej tvojej narážke, že ako to dopadlo s elektromobilom v Dánsku, či vlastne v Nórsku.
Čo si tým vlastne myslel?
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves
Kryptomeny? Menší nádych, vyvolanie optimizmu a pád na nulu.
https://finweb.hnonline.sk/zahranicn...e-bitcoinov-je
A kedyže to má prísť?
Čoskoro?
Alebo onedlho, v roku 2525?
Asi dnes ani nezaspím.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

jar88
Nandrolon
jar88
Zabudol som spomenúť, že som zatiaľ neriešil rekuperáciu.
Potrebujem to napojiť na nejaký zotrvačník a potom si to poriešim.
To, čo ty máš na stole ja mám v cca 12-tich elektro-vetroňoch, v prvom od roku 2008.
Akurát je to trošku elegantnejšie, menšie, ľahšie a hlavne spoľahlivejšie riešenie. Naviac o telemetrické čidlá, výškomery, snímače teploty, snímače napätia, prúdové senzory. A hlavne obojsmerná komunikácia na frekvencii 2,4 GHz.
Zjavne si nepochopil o čom píšem a čo vlastne riešim. Nevadí.
Ale rád by som sa vrátil k tej tvojej narážke, že ako to dopadlo s elektromobilom v Dánsku, či vlastne v Nórsku.
Čo si tým vlastne myslel?
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...ravdu-nepujde/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...uta-kde-se-da/

Nakoniec to fakt dopadne tak, že keďže nie sú rozvody, tak pri každej pumpe postavia maličkú uhoľnú minielektráreň a bude vymaľované.
Zástanci si totiž neuvedomujú, z čoho sa tá elektrika "vo väčšine" vlastne vyrába :-)
Takže buď rozkopať mestá a postaviť novú sieť supervýkonných rozvodov, ktoré budú napojené na novovybudované elektrárne, alebo to ťahať vo vzduchu tak, ako v minulosti.
Nehovorím, že elektrovozidlá sú blbosť, nech si jazdia, ale ak si nekto myslí že v priebehu pár desaťročí nahradia benzín a naftu, tak je to naivný snilko.
ps: keby niektoré krajiny lokálne nedotovali nákup elektrovozidiel tak by ich bolo oveľa menej.
A to nehovorím, že automobilky majú celkové emisné kvóty, takže ak chcú predávať "normálne autá", napr. SUV, tak musia pustiť do obehu pár hybridov, prípadne elektro, aj keby ich mali rozdať zadarmo. Politika Bruselu nepustí.
Naposledy upravil Nandrolon : 22.02.18 at 09:57
2 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať