Zavrieť

Porady

MS Access ako nahrada EXCELu

Ahojte, mam trocha specificku otazku. Chcem zmenit doteraz pouzivanu tabulku excelu na access. Tabulka sluzi na evidenciu prijateho tovaru, ludia skenuju ciarove kody, aby bol prehlad co prislo do inej co odislo zo skladu. Problem pri exceli bol ze casto to zabudli ulozit nepomohol ani autosaving kedze pri ponuke na obnovu dat z autosavingu klikli nie) a prichadzali sme o udaje. Rozhodol som sa pre ACCESS, vidite v tom niekto nastrahy ? Bute podla Vas problem prevzorcovat tuto tabulku pre stredne pokrocileho uzivatela MS Office ?
Naposledy upravil macbeth_media : 05.01.15 at 08:30
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    PaloPa je offline (nepripojený) PaloPa

    PaloPa
    Ťažko povedať, keď nevidím, ako je koncipované XL riešenie.

    Zo svojich skúseností s oboma produktami však viem, že pri MS Access sa treba pripraviť na inú logiku definovania a riešenia problémov (je to databázový systém) ako v Exceli.

    V Accessi sa dajú urobiť veľmi pekné veci, od jednoduchých prehľadov, cez univerzálny konektor pre rôzne druhy databáz (SQL, MS SQL a iných ...) až po komplexné systémy.

    Toto však vyzerá, že to potrebuje podrobnejšie zadanie a viac roboty ako jednoduché rady na fóre môžu poskytnúť.

    Možno na začiatok dobre premyslieť analýzu požiadaviek (napr. presne popísať celý kolobeh spracovania, ako presne majú vyzerať výstupné zostavy ...)

    Z toho by sa potom nadefinovali jednotlivé dátové tabuľky a vzťahy medzi nimi (relácie), zadefinovali vstupné a pracovné formuláre ("odmotorované" VBA kódom) a pripravili jednotlivé zostavy.

    Okrem toho jedna vec je vyriešenie problému a druhá používanie hotovej aplikácie. MS Access nebýva súčasťou bežného Office balíka, to sa však dá vyriešiť cez tzv bezplatný RunTime Accessu, ale to už chce trochu viac znalostí (napr ako vytvoriť inštalačku aplikácie).

    Nepoznám zložitosť zadania, tak to tu nechcem komplikovať, možno je však užitočné pozrieť si pár zdrojov informácií, aby si človek vedel spraviť predstavu do čoho ide:

    Ak nemáš problém s angličtinou, jeden výborný a ucelený prehľad Access informácií (od začiatočníkov až po profíkov):
    http://allenbrowne.com/tips.html

    Ak sú ti bližšie SK manuály, tak niekoľko liniek:
    pdf:
    MS Access - tvorba databáz užívateľská príručka
    MS Access - Praktické znalosti úžívateľa užívateľská príručka

    html:
    Začíname s programom MS Access

    Pozri si priložený dokument s ofotenými obrazovkami, ako môže vyzerať komplexná Access aplikácia (pre servis plynových kotlov).
    http://pc-prog.eu/Download/uss/USS_Obrazovky.doc

    MS Access ako nahrada EXCELu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.