Zavrieť

Porady

Faktúra na prelome rokov v jednoduchom účtovníctve

Ahojte. Do ktorého roka mám správne zaevidovať došlú faktúru za službu, poskytnutú v mesiaci december 2014, keď faktúra bola vystavená (aj uhradená) až v januári 2015 a dátum dodania na faktúre je 31.12.2014? Nie som platca DPH a účtujem v JÚ. Čítala som veľa komentárov na túto tému, ale všetky sa týkajú účtovania v PÚ a sú určené platcom DPH. Tiež neviem, čo so zdravotným poistením (za SZČO) uhradeným v januári 2015 za mesiac december 2014... Môžete mi niekto poradiť? Som začiatočník... vďaka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Žanet je offline (nepripojený) Žanet

    Žanet
    určite zaúčtovať do evidencie roka 2014 aj faktúru aj záväzok voči sociálnej poisťovni a úhrady týchto záväzkov budú daňovým výdajom v roku 2015
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Adwade Ďakujem. Len neviem ako zaevidovať ten záväzok vočí poisťovni (u mňa len "zdravotnej", do sociálnej ešte neplatím). Niekde som čítala, že poistné za SZČO sa do záväzkov nedáva, len za zamestnancov..