Zavrieť

Porady

Ako riešiť reklamáciu obuvi, ktora bola zaslana po 18 mesiacoch od jej zakupenia?

Dnes nam prisla zasielka, v ktorej bola obuv zakupena u nas v juli roku 2013. Zakaznik nam ju poslal s odovodnenim, ze na pravej teniske sa mu rozlepila podrazka, botasky su tym nenositelne, a ze je to neopravitelna chyba a preto ziada novy vyrobok alebo vratenie penazi. Ako mame postupovat spravne podla zakona pri zamietnuti tejto reklamacie (ide o to, ze zakaznik pouzival obuv viac ako 18 mesiacov a ide skor o opotrebenie vyrobku ako vyrobnu vadu ??
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    18 mesiacov od kupy moze predajca reklamaciu odmietnut na zaklade vlastneho posudenia.
    V odovzdajucom protokole ale musi uviest,ze zakaznik si moze dat urobit odborny posudok znalcovi,na vlastne naklady.
    Ak znalec da zakaznikocvi za pravdu,predajca sledne nemoze opakovanu reklamaciu odmietnut a musi zakaznikoci vratit vynalozene naklady plus cenu tovaru.


    ..nic v zlom,ale ako sa mozes zivit predajom tovaru,ked neovladas zakladne veci? Obchodnik by mal mat taketo znalosti v malicku a poznat zakony tykajuce sa jeho prace...
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    prodavacbot Dakujem za odpoved. Danu reklamaciu isto zamietneme, nakolko je viditelne opotrebenie (a nie vyrobna vada). Mna by vsak zaujimalo, ako je to s odbornymi posudkami. Samozrejme dotycnemu vo vyrozumeni odporucime miesto, kde si ho moze dat vypracovat (cena by mala byt cca 30 euro). Zaujima ma hlavne, ze: 1)ak si da zakaznik spravit posudok a bude v jeho neprospech, musime mu ho aj tak preplatit?
    2)ak si da zakaznik spravit posudok a bude v jeho prospech (o com silne pochybujem), tak okrem toho, ze mu preplatime vsetky naklady, mozme si dat spravit potom vlastny odborny posudok? A ak ano a boli by posudky rozdielne, tak potom co v takomto pripade???
    prodavacbot A este otazocka. Ze ci na zamietnutie tejto reklamacie mame ako predajcovia lehotu 3 kalendarne alebo 3 pracovne dni (samozrejme pokial sa jedna o zamietnutie predajcom bez posudku pri reklamacii tovaru po lehote viac ako 12 mesiacov)?
    kopretinka tie tri dni si zobral kde?
    prodavacbot Dobry den. Dakujem, ze mi na otazku odpovedate otazkou...Chcel som len este vediet, ze ci ten odborny posudok, ktory si moze dat zakaznik spravit, musi predajca preplatit bez ohladu na jeho vysledok a ze ci mame ako predajcovia (pokial zamietneme reklamaciu bez posudku) nejaku inu lehotu ako tych 30 dni...Dakujem vopred za odpovede.
    Peggynka Keby si prečítal link,ktorý som ti pridala,máš to tam napísané.
    Ak sa však odborným posúdením preukáže, že zodpovedný za vady je spotrebiteľ, tak si všetky náklady hradí spotrebiteľ sám.Čo sa týka lehoty,tak hneď,v odôvodnených prípadoch max.30dní.Nečakaj na nič,lebo po 30-tich dňoch má nárok na vrátenie peňazí alebo výmenu.
    prodavacbot Dakujem pekne, za odpovede a pomoc. Pekny den Vam prajem.
      zbaliť

    Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

    mám svoj svet Peggynka
    Je zaujímavé,že zákazník pridal svoj "odborný" posudok (neopraviteľná chyba )
    Reklamácia po 12 mesiacoch od kúpy
    Ak je reklamácia uplatnená po uplynutí 12 mesiacov od kúpy výrobku, predávajúci ju môže vybaviť spôsobom: odôvodnené zamietnutie aj bez odborného posúdenia. V tomto prípade je však osoba, ktorá reklamáciu vybavila (predávajúci, ním poverený zamestnanec alebo určená osoba), povinná poskytnúť spotrebiteľovi informáciu o tom, kam môže výrobok poslať na odborné posúdenie.
    Na toto nezabudni ! Treba si naštudovať povinnosti predávajúceho.
    Tu si to môžeš naštudovať (je tam aj príklad o topánkach):
    http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?...rticleId=26858

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Aj 18 mesacna obuv musi byt nositelna, rozlepit podrazka by sa jej nemala.
    Mozete reklamaciu zamietnut, mozete dat topanky zalepit a vratit ich kupujucemu opravene, mozete reklamaciu aj uznat a vratit mu peniaze.
    Je to na vasom posudeni a zakaznik ma tiez nejake prava podla vasej reakcie.

    Ako riešiť reklamáciu obuvi, ktora bola zaslana po 18 mesiacoch od jej zakupenia?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.