Zavrieť

Porady

Reklamácia smartfónu u ružového operátora

Ahojte vospolok,


rád by som sa s vami podelil o svoj na môj vkus neštandardný zážitok z reklamácie môjho smartfónu u ružového operátora.


Pokazil sa mi displej na mojom smartfóne, ktorý som bral na nový paušál od ružového operátora pred necelým rokom. Displej sa jednoducho počas práce so smartfónom vypol a už sa nezapol. Nemohol som ani zálohovať alebo zmazať žiadne údaje z neho, lebo ak smartfón pripojíte k laptopu, bez fyzického odblokovania smarfónu na jeho obrazovke vám vnútornú pamäť telefónu nesprístupní.
Prišiel som do predajne ružového operátora v košickej Optime spolu so záručným listom a ohlásil som sa u pani predavačky. Označenie predavačky hovorím zámerne, lebo poradiť ani pomôcť mi nevedela, pani vie len predať produkt a následne sa už nestará.


Všetko prebiehalo hladko kým sa ma pani predavačka nespýtala, či mám kód na blokovanie obrazovky. Pri mojej kladnej odpovedi vytiahla lístoček a pero a podala mi ho so slovami, aby som ho zapísal na ten papier. Tu nastal kameň úrazu. Na svojom smartfóne mám aktívne pripojenie na svoj bežný e-mailový účet a gmail účet, ktorý mám asociovaný asi k ďalším cca 20 internetovým kontám na rôzne stránky, Paypal, viaceré sociálne siete. Ďalej mám zo svojho smartfónu priamy prístup na FB, mám tam uložené smsky a telefonické + emailové kontakty na ďalšie osoby, súkromné fotografie a videá (nie, nie sú to nahotinky zo sprchy), osobné poznámky k svojim biznis nápadom a podobne. Môj smarfón je pre mňa moje druhé ja a len ten 4-miestny kód delí moju osobnú identitu od jej straty.


Pohybujem sa už nejaký ten rok v IT branži, mám slušné znalosti z oblasti sociálneho inžinierstva aj rôzne školenia na IT bezpečnosť v praxi. Dajte mi niekoho telefón aj s jeho prístupovým heslom a zistím vám aj to kedy ráno vstáva a či ma s prepáčením pravidelnú stolicu. Niekoľko rokov som pôsobil v end-user užívateľskej podpore a viem ako sú chránené dáta užívateľov počas servisovania ich zariadení - NIJAKO!!!
Povedzme, že som mediálne známa osobnosť, alebo vysokopostavený manažér v nejakej top spoločnosti. Po poskytnutí tohto 4-miestneho kódy môžem nakúpiť celej rodine zajtrajšie vydanie Hnojného Času, aby sa pokochali rôznymi fotografiami z môjho súkromia alebo inými pikoškami z môjho života, alebo mi začnú číňania spamovať v mojom mene moje kontakty na FB a podobne.


Ale späť do predajne. Pani predavačka sa ma snažila zastrašiť 19 Eurovým poplatkom (zrejme v danom momente vycucaným z prsta) v prípade, že im dám smartfón bez toho kódu. Ja po krátkom uvažovaní jej na to hovorím, že OK za tie peniaze mi ochrana môjho súkromia za to stojí. Keď videla, že ma nezastraší, hovorí, že sa ide poradiť s vedúcim/vedúcou predajne. Po krátkej chvíli sa vrátila a vraví mierne výhražným tónom, že pokiaľ jej ten kód nedám, tak mi nevezme môj smartfón do servisu. Pýtam sa jej, či mi vie to nariadenie, že musím tento kód poskytnúť, ukázať napísané čierne na bielom. Povedala, že to mi to vie povedať iba ústne. Ešte sa ma pani blondýna okolo 40tky snažila pochopiť, čo za citlivé údaje tam môžem mať na svojom smartfóne, pri jej priblbom výraze som vedel, že u nej nepochodím. Ešte som sa od nej snažil vytiahnúť kontaktné údaje autorizovaného servisu v BA, kde tie smartfóny posielajú, no ani to mi nevedela povedať.
Čiže si to zhrňme. Ja dám pani predavačke svoj smartfón s blokovacím kódom a ona ho pošle bohvie kým bohvie kam a ešte mi povie, že pokiaľ som si tie dáta nezálohoval, tak za ne neručí. Samozrejme, že ich mám zálohované o tie dáta nejde, ide o to, aby mi nezačali chodiť výpisy k úverom, ktoré som vybral niekde v ČLDR alebo mi nechodili ponuky z nejakej gay zoznamky (som hetero, nič proti gayom).
Takže milí vy čo ste toto čítali mám na vás pár otázok aby som vedel, že či som fakt prehnane paranoidný alebo žijeme v Kocúrkove alebo:

1. Poskytli by ste tejto pani predavačke blokovací kód k svojmu smartfónu?
2. Mám sa obrátiť na príslušný úrad pre ochranu spotrebiteľa s tým, že mi bolo odoprené reklamačné konanie?
3. Som paranoidný magor alebo berieme svoju vlastnú bezpečnosť a ochranu súkromia na ľahkú váhu?
4. Voľná diskusia



P. S.: ospravedlňujem sa za prípadné gramatické chyby
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    marek402 je offline (nepripojený) marek402

    marek402
    bodliak
    Poskytol by som jej kod 3377 a bola by spokojná.
    nerád si vymýšľam alebo klamem, čiže táto možnosť ma v danom momente naozaj nenapadla, ale neskôr už aj áno, keďže na Slovensku sa byť čestný a úprimný naozaj nevypláca...

    Viper je offline (nepripojený) Viper

    Viper
    Na Blackebry je moznost aj obrazkoveho kodu. By som chcel vidiet ako by si zapisala tento blokovaci kod

    bodliak je offline (nepripojený) bodliak

    bodliak
    Poskytol by som jej kod 3377 a bola by spokojná.

    Reklamácia smartfónu u ružového operátora

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.