Zavrieť

Porady

Zamedzenie skoncenia platnosti zmluvy uzavretej podla § 269 ods. 1 Obchodneho zakonnika s IT spolocnostou

Dobry den, chcela by som Vas poprosit o radu. V roku 2013 sme uzavreli s jednou IT spolocnostou zmluvu podla § 269, odst. 2 Obchodneho zakonnika, na zaklade ktorej sme mali vyuzivat pre svoje potreby ich aplikaciu a zaroven nam mali spravovat nase data. Pri podpise zmluvy boli nase data v objeme 7GB (nazbierane za 10 rokov nasej cinnosti), nehovoriac o tom, ze ich sluzby sme si objednali v case ked zacinali a boli sme jednym z ich prvych klientov v nasom segmente, co z nasej strany obnasalo aj mnozstvo casu na vylepsenie aplikacie. Problem nastal ked nam teraz po 1,5 roku pouzivania oznamili, ze nase data sa navysili z povodnych 7GB na 240GB. A tym padom mame za poskytnute sluzby platit o 150% viac. Odhliadnuc od toho, ze taketo navysenie dat nie je z nasej strany mozne a ku chybe muselo dojst na ich strane (ale to nie je predmetom mojej otazky) sme na uvedenej spolocnosti zavistli, coho si je pravdepodobne vedoma aj uvedena spolocnost. A preto mame prioritne zaujem sa s nimi nejak dohodnut. Radi by sme pri tej prilezitosti otvorili aj zmluvu co sa tyka doba trvania zmluvy. Momentalne ju mame uzatvorenu na dobu neurcitu. Zaroven zmluva zanika A) uplynutim vypovednej lehoty, ktora je 1 mesiac a vypoved je mozne dat bez uvedenia dovodu, B) odstupenim od zmluvy a to vtedy ak niektora zo zmluvnych stran hrubo porusuje zmluvu (omeskanie so zaplatenim ceny, porusenie dostupnosti aplikacie...) , C) dohodou. Vzhladom k vzniknutym problemom sme si uvedomili, ze uvedene sposoby su pre nas nevyhodne a chceme to zmenit. Co teda mame urobit? Akym sposobom mame upravit moznosti skoncenia platnosti zmluvy, tak aby sme sa vyhli problemom do buducnosti? Nechceme aby mali moznost nam dat vypoved, ked si zmyslia, ked nepristupime na ich podmienky a pod,. Oblast IT, aplikacii je velmi tazko kontrolovatelna a viac menej Vas uvedenie do stavu, ze ste na nich zavistli a toto postavenie aj zneuzivaju. Budem vdacna za kazdu radu. Dakujem
misoft Hmmmm.... zo 7GB na 240GB? To robili 30 záloh?
A nie je možné, že ste za 1,5 roka vyprodukovali toľko dát?
Pretože mne sa zdá, že to stále ukladali, ale staré, neaktuálne záznamy sa nemazali.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Ing. Ľubomír Janoška
    V rámci krátkodobého riešenia by ste si mali vyrokovať vzťah medzi cenou služby a objemom spravovaných dát. Ak dáta v priebehu menej ako dvoch rokov narástli vyše 30-násobne, niečo mohlo byť spôsobené Vašimi primárnymi dátami, ale predpokladám, že podstatný nárast objemu je dôsledkom sfušovaného dátového modelu, teda chyby na strane dodávateľa. Toto si tiež treba vyjasniť. Okrem toho cena služby nemôže narastať lineárne s objemom dát, pretože ukladanie dát je len malá časť celkovej služby (a ak má aplikácia problém s veľkým objemom dát, opäť je chyba na strane aplikácie).
    Perspektívne treba hľadať iného dodávateľa a záruky riešiť pred podpisom zmluvy.

    PS - mimochodom, situácia, kedy IT dodávateľ drží pod krkom odberateľa je známe, štandardné riziko, ktoré sa musí riešiť pri uzatváraní zmluvy; na Slovensku žiaľ veľmi "obľúbené".
    Naposledy upravil Ing. Ľubomír Janoška : 20.04.15 at 16:09

    Zamedzenie skoncenia platnosti zmluvy uzavretej podla § 269 ods. 1 Obchodneho zakonnika s IT spolocnostou

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.