Zavrieť

Porady

Falošné objednávky, divná objedávnka

Dobrý deň,


Mám problém s objednávkami a chcem sa opýtať, či s tým máte skúsenosti. Jedná sa o falošné objednávky a či náhodou neviete ako im zabrániť.


Pred využívaním prenajatých služieb eshopu som predával cez rôzne bazáry, stránky atď a nikdy sa mi nestalo, že by si niekto neprebral zásielku. V poslednej dobe sa mi stáva, že sa dosť často objavujú zásielky, ktoré si ľudia jednoducho nepreberú. Najskôr som sa tým nezaoberal, ľudia môžu zmeniť názor. Ich počet sa ale zvyšuje a včera sa mi stala zaujímavá situácia.


Prišla mi objednávka pod ID XXXXXXX. Následne o 5 minút ma kontaktoval jeden pán cez email, ktorý bol zadaný v tejto objednávke a na ktorý teda bol odoslaný email o prijatí objednávky.
Daný pán mi píše: „Isto? Takéto ťahy si skúšajte na niekoho, kto na ne skočí, ok?“
Takže som sa s ním pustil do reči, že čo sa deje a on mi hovorí, že na mojej stránke nikdy nebol, ani žena, ani deti atď. Pýtal sa ma, odkiaľ mám jeho údaje, že som vytvoril túto objednávku.
Objednávku som samozrejme nevytváral ja. Od pána som zistil, že si daný jeho e-mail vytváral na Gmaily pred pár rokmi, za účelom, že sa ide registrovať na nejakú online stránku a vytvoril si falošné údaje, aby tie jeho pravé neboli zneužité. Teda vytvoril fiktívne meno, a k nemu adresu s ulicou, psc a mestom. Postupom času na ne aj zabudol. Zrazu mu prišla objednávka z mojej stránky na ktorej údajne nikdy nebol a táto objednávka bola na jeho voľakedy vymyslenú fiktívnu osobu s adresou, ulicou, psc, mestom a s emailom, ktorý teraz používa.


Teda ak by aj konkurencia robila falošné objednávky, tak by sa nemala ako dostat k jeho fiktívnym údajom prislúchajúcim k emailu. Jedine, že dané údaje ukradol nejaký vírus a vznikla databáza takýchto údajov, na ktoré sa robia falošné objednávky a to buď mechanicky alebo automaticky.


Nemáte s tým skúsenosti? Neviete o tom niečo viac? Nedá sa proti falošným objednávkam niečo robiť? Sú totižto dosť nákladné. Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rakerian je offline (nepripojený) rakerian

    rakerian
    Zaujímavá skúsenosť. To by chcelo kontaktovať a riešiť s poskytovateľom eshopu. Určite má k dispozícii potrebné záznamy kto, kde, kedy a odkiaľ robil nejakú objednávku. A možno niekto využil práve nejakú "dieru" v eshopovom software pre vytváranie takýchto objednávok. Na toto sa môže pozrieť jedine poskytovateľ služieb eshopu, prípadne autor software.

    lacotinka je offline (nepripojený) lacotinka

    Vylúčený člen lacotinka
    Niekto tára

    ale strašne
    - e-mail vytváral na Gmaily pred pár rokmi
    - Postupom času na ne aj zabudol
    - Následne o 5 minút ma kontaktoval

    Falošné objednávky, divná objedávnka

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.