Zavrieť

Porady

Eshop - existuje obmedzenie na pocet odstupeni od zmluvy?

Je pocet odstupeni od zmluv z eshopu nejakym sposobom obmedzeny? Konkretne sa jedna o pripad zakaznika ktory viacnasobne (cca 110x) odstupuje od kupnej zmluvy do 14 dni bez udania dovodu. Mozem sa ako eshop branit nejakym zakonnym sposobom, pripadne mozem pozadovat nejaky poplatok za otestovanie tovaru po vrateni? Konkretne tovar nebol nikdy poskodeny, ale musim ho ponukat uz len ako pouzity za nizsiu cenu. Pripadne mozem ako eshop neakceptovat objednavky od tohto konkretneho zakaznika (ved na uzatvorenie zmluvy je treba 2 strany - ja v tomto pripade nebudem suhlasit)? Zakon je dost nespravodlivy 102/2014 chrani len zakaznika, preto mi to vychadza len na to neakceptovanie objednavok. Zvazujem preto ukoncenie cinnosti eshopu. Poraddte vy, kto mate skusenosti.

Vdaka
13 komentárov     zbaliť
marjankaj Od jednej zmluvy sa dá odstúpiť iba jedenkrát. Či?
Miroslav Istona ano, po 1x odstupil od cca 110 zmluv postupne za dlhsie obdobie.
marjankaj V nadpise máš niečo iné.
marjankaj To musí byť veľmi "atraktívny" klient, že sa ho tak držíš.
Miroslav Istona to sa zistilo bohuzial az neskor
Miroslav Istona marjankaj - ako mam zmenit nazov temy? aky nazov by bol vystiznejsi?
arizona Aj si si skusil zistit kto je to?
Miroslav Istona mam ho nahanat so sekerou? Hladam oporu v nejakom zakone, ako tomu zabranit legalnym sposobom
marjankaj Daj si ho na Black list a už s ním neobchoduj.
Miroslav Istona uz sa stalo, nemozem mat problem kvoli diskriminacii?
marjankaj A čo je taký potmavší?
Miroslav Istona nestretol som, neviem povedat, diskriminovat mozes vsetky farby
marjankaj No bielych kľudne môžeš diskriminovať. Inofarebných nie.
Ty si inostranec, že takéto nevieš?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Inuška je offline (nepripojený) Inuška

    Inuška
    Použitý tovar nesmie vôbec vrátiť - ak áno my si účtujeme bez milosti poplatok za uvedenie do pôvodného stavu alebo prebalenie ak je obal nekompletný, to zákon umožňuje a výšku sumy nelimituje. Okrem toho takýchto zákazníkov evidujeme a napíšeme im že už im žiaden ďalší tovar nepošleme - samozrejme môže si to dať poslať niekomu z rodiny, tomu sa celkom nevyhneš. Ale nejaký odpor treba klásť, pretože toto nebude celkom normálne ani bežné, možno nejaká aktivita zo strany konkurencie? Dopravne späť pri vrátení tovaru si platí sám alebo tvoj eshop, ako to máš v OP?

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    pozri si vlastné obchodné podmienky - vo väčšine e-shopov je klauzula o práve bez uvedenia dôvodu odstúpiť od objednávky resp. zrušiť ju - zo strany predávajúceho. Treba to riešiť rýchlo, nie dať možnosť odstúpiť 110x. Aj bez tej nuly na konci by to bol extrém. Nekupuje si to potom náhodou ako "použité" v zníženej cene? resp. cez nastrčenú osobu/y.
    15 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Chobot Skôr to vyzerá, ako úmyselný útok voči danému e-shopu za účelom ekonomicky ho zruinovať, či odradiť od podnikania. Možno nejaká konkurencia.
    jslancik ale je priam nepochopiteľné, že to niekto nechá zájsť až k číslu 110... Pri treťom raze je to podozrivé, pri piatom zopakovaní koniec s daným zákazníkom.
    Miroslav Istona taktiez mam dojem, ze to je konkurencia (no dokazat to neviem), kazdopadne sa asi inak branit neviem ako odmietnut objednavku, ci?
    jslancik to je tvoje právo vyplývajúce z obchodných podmienok. Sa musia dobre rehotať tí, čo ťa naťahujú. A fakt si nenechal ani jednu zásielku?
    Miroslav Istona Ano, samozrejme nechal. Problem su tie vratene. OK, cize jedina zakonna obrana je odstupenie objednavky z mojej strany, tak ako som tipoval. Ma niekto este iny tip, ako sa zakonnou cestou branit aby sa to neopakovalo?
    jslancik inú možnosť asi nemáš. musíš si sám zvážiť, či sa ti to oplatí, alebo neoplatí, keď budeš s ním ďalej spolupracovať. Je rozdiel, či vrátil 110 zásielok z 500, alebo z 120. A keďže nevieš, ktorú zásielku vráti, nevieš, ktorú mu máš stornovať. Môžeš ho zablokovať plošne, a prídeš o celé tržby cez neho.
    Miroslav Istona Tak spravim, bloknem plosne, len som sa chcel poradit, ci nahodou sa nieco nenajde, nejaky zakon na ochranu eshopov/podnikatelov.
    marjankaj Neporovnávaj sa s Váhostavom.
    Miroslav Istona toto bolo dobre ...nieco ako porusenie dobrych mravov sa neda pouzit ako dovod, ze som objednavku stornoval ja ako predajca?
    marjankaj Pýtaj si platbu dopredu.
    Miroslav Istona Platba dopredu mi ako pomoze?
    jslancik čo furt riešiš. Ty môžeš objednávku stornovať (v súlade s vlastnými obch. podmienkami). Len vopred nevieš, či by si ju ten zákazník nechal, alebo vy ju vrátil ako tých 110.
    Miroslav Istona Pytal som sa, ako mi pomoze platba vopred, to je cele.

    Teda ak som spravne precital a pochopil vsetky ostatne prispevky na tuto temu, tak nemam narok ani ziadat financnu kompenzaciu za "znizenie ceny tovaru" z dovodu rozbalenia atd?
    jslancik ja som reagoval na ešte predošlý príspevok, kedy sa pýtaš na stornovanie kvôli porušeniu dobrých mravov, či čo.
    ohľadom kompenzácie - nevieme, čo vlastne predávaš (a čo ti vracajú), a do akej miery "používanie" či "vrátenie" ovplyvňuje vlastnosti tovaru. Iné je, keď ti vráti použitú kelňu, iné použitý tablet, iné oblečenie, atď.
    Miroslav Istona prevazne elektronika
      zbaliť

    Eshop - existuje obmedzenie na pocet odstupeni od zmluvy?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.