Zavrieť

Porady

rodičovský príspevok - podnikanie

Dobry den.
Som SZCO, mám pridelene ICO aj DIC, ale nemám živnosť. Pracujem ako finančný poradca. Od 1.7. mi vznikla povinnosť platiť odvody do soc. poisťovne na základe DP. Lenže od 1.7. mi vznikol nárok na RP (nárok na materské som nemala, lebo som neodvádzala do soc. poist.). Praconíčka mi povedala, že mám doniesť papier z UPSVaR o poberaní RP, dať žiadosť o prerušenie SZCO a následne prihlásenie, že za mňa bude platiť štát odvody do soc.
Moja otázka je: môžem urobiť prerušenie a ďalej pracovať a vykazovať fa? Ak áno, do akého veku dieťaťa bude za mňa platiť štát odvody do soc. bez ohľadu na vymeriavací základ v DP? Musím do zdravotnej poisťovne nahlásiť, že som opäť na RP? Musím platiť nejaký preddavok do zdravotky, alebo aj tu všetko bude platiť štát?

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková
    SOMI Trenčín, spol. s r.o.
    Poistenie v SP sa prerušuje szčo ak poberá rodičovský príspevok a zároveň dá čestné prehlásenie, že počas poberania RP nevykonáva samostatnú zárobkovú činnosť. Čiže ak chceš prerušiť poistenie v SP, činnosť szčo vykonávať nemôžeš.
    Prerušiť poistenie sa nedá spätne, najskôr odo dňa oznámenia a podania čestného prehlásenia.