Zavrieť

Porady

Daňové odvody študenta,

Pekný deň,
chcel by som vedieť, keď som za tento rok uzavrel 1x Dohodu o vykonaní práce vo výške 150,-Eur a zmluvu o dielo vo výške 250,-Eur, či som povinný podať daňové priznanie a či som povinný platiť odvody do ZP a SP, či to za mňa zaplatí zamestnávateľ-pri dohode o vykonaní práce? Som študent a vo firme mi uzavreli Pracovnú dohodu.
Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    dohoda na 150 eur mesačne - odkedy dokedy?
    ZoD = jednorazova odmena 250 Eur, môžeš nechať ako náhodný príjem do 500 eur oslobodený
    pracovná dohoda? - to je čo? ešte ďalší úväzok?

    Z dohôd odvody a prípadnú daň (ak si nepodpísal vyhlásenie) platí zamestnávateľ.
    Môžeš v januári 2016 požiadať o vykonanie RZD - vtedy DP nepodávaš.
    Ak nepožiadaš o vykonanie RZD, nemusíš podať DP, pokiaľ tvoj ročný príjem je menej ako cca 2000 Eur.
    Ak nepodáš DP, tak prípadná zaplatená daň sa nevráti.
    Rony95 dohoda o vykonaní práce je len na jeden deň. Tou pracovnou dohodou som myslel túto dohodu.
    Takže, ak mám Dohodu o vykonaní práce, môžem pri danovom priznaní žiadať o vrátenie dane?
    Pretože skúsenosti mám len o dohode brigádnickej práci študentov, tam mi vrátili.
    KEJKA vrátia ti len zaplatenú daň, samozrejme.