Zdravím.
Napíšem iba za seba.
Obidve majú plusy aj mínusy, nehľadaj v tom nejakú "ekonomiku" alebo niečo podobné, myslím si, že ak niekto kupuje jaguár, tak to kupuje ako šperk, teda ako doplnok imidžu a nie ako pracovné auto na vozenie robotníkov. Takže riešiť, či zožerie 4,2 alebo 7 litrov je trochu zcestné, nakoľko u áut tohto typu sa nerieši spotreba. /ináč diesle sa nekupujú preto, že nafta je lacnejšia, ale preto, že z princípu konštrukcie motora má diesel častokrát aj polovičnú spotrebu ako benzín a podľa mojich osobných skúseností sa u diesla moc nenavyšuje tzv. "spotreba v zime". Mal som 8 rokov diesel a teraz mám benzín.
Skôr by som napísal, že ak ho plánuješ mať 5 rokov, tak tam sa nemusíš báť že sa ti diesel "pokazí" to by ťa zaujímalo až u staršieho auta, resp. auta z desiatej ruky dovezeného od neznáma :-))
Takže sa ťa opýtam otázku. Ktorý diamant je lepší, za 45 689 alebo za 43130.
Podľa mňa obidva budú spĺňať daný účel, takže ja by som zobral ten "drahší", nakoľko aj kvôli tomu nekupuješ predsa spomínanú daciu, lebo aj tá ťa hádam odvezie.
To, čo tu píšu o výkonoch je trochu smiešne, nakoľko diesle majú častokrát vyšší krútiaci moment /to je to, čo ťa ťahá dopredu/, KW nie sú úplne smerodajné...
- ale ešte aj k tej ekonomike prevádzky, vypočítal som rozdiel, takže
Ročný rozdiel čisto na palive pri 30 000 km/rok je 1411,- eur v prospech nafty
- Použil som údaje cien ŠÚ pre 40 týždeň.
To, čo sa hovorí že do XX tisíc km je vhodnejší benzín je síce pravda, ale väčšinou sa jedná o rôzne poruchy, výmeny a prehliadky spojené s dieslom. Na novom aute nebudeš okrem oleja do 5-tich rokoch meniť vôbec nič.
Naposledy upravil Nandrolon : 14.10.15 at 06:09