Zavrieť

Porady

Poberanie rodičovského príspevku a nemocenskej dávky súčasne

Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či je v súčasnosti možné poberať zároveň rodičovský príspevok a nemocenské dávky z DNP. Informácie, ktoré som našla na internete sú staré 5 rokov. Mám ešte jeden problém. Pred otehotnením som bola dobrovoľne nemocensky (sociálne) poistená, pretože som SZČO začiatočník, takže som nebola povinná odvádzať odvody do Soc. poisťovne. Mala som však rizikové tehotenstvo a polovicu tehotenstva som preležala v nemocnici. Odvody na poistenie som vtedy neodvádzala. Dostávala som z DNP nemocenské dávky a neskôr materskú dávku. Teraz som na rodičovskej dovolenke a cca mesiac som si platila aj dobrovoľné nemocenské poistenie (nebolo počas tehotenstva a materskej dovolenky odhlásené). Avšak kvôli nízkemu rodičovskému príspevku a vysokým odvodom som poistenie prerušila. Plánujeme ešte ďalšie dieťa, ťažko povedať, kedy. Obávam sa, že sa situácia zopakuje a ja budem musieť byť opäť v nemocnici a na rizikovom tehotenstve. Ak by som sa teraz (cca mesiac po prerušení dobrovoľného poistenia) opäť prihlásila na DNP, vznikne mi nárok na nemocenskú dávku? A môžem ju poberať súčasne s rodičovským príspevkom? Ďakujem.
20 komentárov     zbaliť
Mila123 súbeh nie je zakázaný.....ale ťažko sa je vyznať z tvojho príspevku, prepáč....
daj časovú os poistenia
adulik78 Do 31.1.2014 som bola zamestnanec, a teda povinne poistená. Od 6.2.2014 som DPNO. Od Ii/2015 do IX/2015 som bola PN a dostávala som nemocenské dávky. Od IX/2015 do 20.5.2016 som dostávala materskú dávku a od 21.5.2015 som na rodičovskej dovolenke. DNP som si platila do 10.6.2016, kedy som ho prerušila, pretože som netušila, že je možné poberať aj iné dávky popri rodičovskom príspevku a vzhľadom na výšku rodičovského príspevku sa mi zdali odvody do Soc. poisťovne vysoké.
veronikasad Pracovný pomer trvá ?
veronikasad Skontroluj si dátum začiatku rodič.dovolenky.