pre istotu.
Nepomohlo by aspoň dnešnú slov. literatúru priblížiť deťom cez čítačky? Alebo niečo iné mimoškolské, netradičné.
Kontakt s autorom, nech sami skúsia niečo napísať a pod.
Mali sme si na úvod hodín ruštiny na 2. st. pripravovať v skupinkách 5 min. scénky, v skupinke cca 5 žiakov, mali sme to radi, pripravovali sme si to spolu doma, aj sme "vystupovali", plusom bolo, že sme pracovali aj so slovníkom, lebo nám nestačila slovná zásoba z učiva, bolo to dobrovoľné, podnes to pokladám za výborný učiteľkin počin. A hlavne zanechalo stopu v našich životoch, aj profesionálne.
Učiteľka mala aprobáciu RJ plus HV, išla stále aj mimo osnov, na tú dobu nezvyčajné, netrápila nás notovými diktátmi, ale nosila nám z domu svoje stereo platne vážnej hudby. Dnes je to asi úsmevné, ale vážili sme si to a pritiahla nás k hudbe.
Spolu so slovenčinárkou boli v obvode oceňované. V tej dobe mali cca 23 - 27 r. Boli skvelé.
(Maturita - ruštinárka, že čo učila, takú písomnú prácu ešte nečítala. Téma vplyv rus. a sov. lit. na človeka, pospomínala som si na knihy, čo som čítala ešte v druhej ľudovej. Čítala som, čo bolo.)
Išlo o matku bratov Malachovských, po pár rokoch odišla zo školstva do SND, vydala sa, viac sa nevrátila. Na ňu sa nedá zabudnúť kvôli jej netradičnému prístupu k predmetu. Žiaci majú radi odklony od jednotvárnosti.
Občas ju niekde na stránkach spomeniem, pretože si to ako človek zaslúži. Priznám sa, aj pre možný vzor.