Zavrieť

Porady

Prava predavajuceho - eshopu

Zastupujem internetovy obchod a momentalne riesim nasledovnu neprijemnost: posielali sme tovar zakaznikovi do Polska , s tym ze sme ho upozornili, aby tovar detailne prezrel ci nie je pokodeny prepravou a az nasledne podpisal papiere kurierovi, inak mu reklamacia za taketo poskodenie nebude uznana. Samozrejme nespravil tak, tovar bol pocas dopravy poskodeny. Reklamacia mu bola zamietnuta aj zo strany vyrobcu aj zo strany dopravcu. Teraz si zakaznik zmyslel, ze nam tovar vrati bez udania dovodu aby sme mu ho preplatili v plnej sume. Ako postupovat v takomto pripade? Na co mame ako predajcovia pravo?
Naposledy upravil tucniacik83 : 22.03.17 at 15:18 Dôvod: pravopi
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Zakaznik ma zo zakona pravo vratit do 14 dni tovat objednany "na dialku", tj.aj cez eshop.
    Ty,ak podnikas na SK musis dodrziavat slov.zakony. Odporucam prestudovat...
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    tucniacik83 Tuto informaciu mam k dispozicii. Mna zaujima ako mame podla zakona postupovat ked nam vedome posle poskodeny tovar, ktory uz nie je mozne dalej pouzivat, nie to este predat
    tucniacik83 Podotykam, ze poskodenie je mechanicke sposobene pravdepodobne po doruceni tovaru kurierom. Teda po jeho prevzati
    jslancik Arizona, skutočne je to tak v zákone napísané? Nie je tam náhodou niečo o neposkodenom, nepouzivanom tovare, v originálnom obale atď? Aj eshop ma svoje práva, nielen kupujúci. To ako fakt by som si mohol "kúpiť" napr. Foťák, na dovolenke ho používať a utopiť, a v klidku ho poslať s odstúpením od zmluvy do 14 dní predajcovi? Ha ha.
    kopretinka žiaľ,áno
      zbaliť

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Zakaznik ma pravo vratit tovar do 14 dni, ale neposkodeny.
    Ako v tomto pripade vrati neposkodeny tovar si neviem predstavit, ak by to vobec stihol do 14 dni.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    tucniacik83 Ved to ze on nam chce v zakonom danej lehote vedome poslat poskodeny tovar a ocakava z nasej strany plne preplatenie sumy.
    kopretinka on ho nepoškodil
    kopretinka vrátiť tovar môže v akomkoľvek stave.ani ho nemusí skutočne poslať,stačí,keď pošle odstúpenie od zmluvy.a ak nebol zákazník informovaný o svojom práve odstúpenia od zmluvy,tak sa lehota 14dní predlžuje na jeden rok
      zbaliť

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    on ten tovar nepoškodil.Si povinný mu vrátiť peniaze a škodu si rieš s kuriérskou spoločnosťou.
    Nemôžeš mu zamietnuť reklamáciu z dôvodu poškodenia tovaru.
    (mmch,keby ti v rámci lehoty 14 dní vrátil tovar,si povinný mu vrátiť peniaze bez ohľadu na to,v akom stave vrátil tovar.
    následne si môžeš súdnou cestou vymáhať peniaze za poškodenie)

    http://www.uspesne-podnikanie.sk/e-s...a-pri-doruceni

    doporučujem túto skupinu,kľudne sa tam opýtaj.
    https://www.facebook.com/groups/ucimesapodnikat/
    Naposledy upravil kopretinka : 23.03.17 at 09:27

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    Prestuduj si vlastne obchodné podmienky a ci si v súlade s príslušnými zákonmi. Potom sa riad podľa nich. Pravdepodobne tam máš uvedene niečo o nepouzivanom tovare v originál balení atď. Žeby sa to netýkalo poškodeného tovaru?
    Dôležitejšia vec ako je toto, je tvoja ochota naťahovať sa s tým. Ci ti to za to stojí. Vieš, aká je pravda, že zákazník si to nepoškodil sam. Mal by si mu vrátiť peniaze, lebo on je v tom nevinne. A riesit to s prepravnou spoločnosťou. Keď nevedia dopraviť tovar neporušený (a ani si priznať chybu), tak adios.

    Prava predavajuceho - eshopu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.