Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Dobrý deň, máme problém s jedným dodávateľom. Začal robiť problémy pri vybavovaní reklamácií, naťahujú sa už niekoľko mesiacov. Pritom sa jedná o tovar, ktorý bol predaný konečnému spotrebiteľovi - fyzickej osobe. Predtým to bolo bez problémov a teraz sa vyhovárajú na to, že ukončili veľkoobchodnú spoluprácu, a keďže sme PO, tak neplatí Zákon o ochrane spotrebiteľa, a teda neplatí 30 dní na vybavenie reklamácie. Zároveň sa vyhovárajú, že tovar museli poslať svojmu dodávateľovi/výrobcovi do zahraničia a je to na dlhšie.
Naši zákazníci sú už nervózni, a ani sa im nedivím, pretože logicky mi vychádza, že pokiaľ je v tomto reťazci aj FO, malo by platiť tých 30 dní.
Hľadala som v zákonoch, na nete, vo fórach, ale nič som nenašla, čo by mi trochu pomohlo a aspoň sa im trochu povyhrážala a urýchlila riešenie.
Ďakujem veľmi pekne za každú odpoveď.
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Ak chcem robit veci lepsie, musim ich robit uplne inak. Ten kto ma pozna vie, ze ja a konvencne myslenie nejdeme prilis dohromady. ...viacprofesional
V tomto prípade treba aplikovať Viedenský dohovor.
Tj. aj keď nie je zákonom explicitne definovaná doba v ktorej má reklamáciu vybaviť, musí ju vybaviť v dobe obvyklej.
Niekoľko mesiacov nie je doba obvyklá.
V tomto prípade by som na tvojom mieste odstúpil od zmluvy a žiadal vrátenie kúpnej ceny.
Ako mám postupovať ako právnická osoba, keď dodávateľ, tiež PO, nám naťahuje reklamácie, pritom sa jedná o tovar predaný konečnému spotrebiteľovi - fyzickej osobe?