jar88
Včera som mal dojednané stretnutie v Bratislave na Gresslingovej ulici na 9:30 hod., lebo som predpokladal, že ráno bude na D1 zápcha. Vyrazil som o 8:10 až 8:15, ale pred diaľnicou som sa prezieravo otočil a vybral som sa cez Blatné, Šenkvice a Pezinok na Bratislavu. Samozrejme, že som nebol jediný, komu to v tej chvíli zaplo a tak 500 metrov za Blatným, sme zostali v podobnej zápche.
Nuž do Šenkvíc sme dorazili cca po dvadsiatich minútach, ale tam to už išlo krokom.
Tak mi pri železiarstve napadla ďalšia prezieravá myšlienka a odbočil som smerom na železničnú stanicu, že kuknem, ako je to s našou železnicou. Po dvoch minútach som stál pred stanicou a na stanici práve stál vlak do Bratislavy. Nuž som nastúpil (samozrejme že bez lístku).
Veď kúpim od sprievodcu.
Vlak bol takmer prázdny, super čistý, tichý, vykúrený žiadna nepohoda. Jednoducho všetko super. Za pár minút sme stáli na hlavnej stanici v Bratislave a ešte k tomu zadarmo (sprievodca neprišiel). Nuž pred stanicou som kúpil za 35 centov lístok a nastúpil na električku č.1. A zas sa to opakovalo, električka skoro prázdna, čisťučká, vykúrená, žiadny hrmot, rachot. Za 5 minút som vystupoval pod Manderlákom. Bolo 9:32 hod. a tak som si pokojne zapálil a špacírom dorazil na stretnutie.
No a o 11:10 som bol z Bratislavy znova doma.
Samozrejme, že zápcha ešte riadne nedoznela. Neviem čo by bolo, ak by aj ostatných napadlo odstaviť auto na stanici v Šenkviciach.
Už sa to prebúdza v ľuďoch.
Počúvala som Nesrovnala (primátora BA), jeho výsledky nie sú zatiaľ pre mňa nejako viditeľné, ale veci sú rozbehnuté, do nových volieb sa všetko nedokončí, takže boj pri voľbách bude zrejme zreteľný.
Tak filiálka sa opäť oživí pri Istropolise, našťastie koľaje podnes ponechali a veľkou výhodou je centrum mesta a množstvo spojov pre prestup do mesta, 100x lepšie ako z Hlav. stanice. Plus sa pridajú bicykle systém požičiaš a odstavíš, a nevedela som, že pri Starej tržnici je požičovňa elektromobilov pre návštevníkov už dávno.
Takto išla vlečka v Šamoríne pomaly až k jeho hlavnej ceste. Už neviem, či tam koľaj zostala, ale každý, čo si všimol odkúpenú a zrekonštruovanú železn. staničku síce v stredomorskom štýle, ale veľmi distingvovane a nerušivo okolie. Aj jej pozemok je upravený podobne. Krásna vilka, za tých 20 rokov som ju nevidela v žiadnom časopise o architektúre. Netuším komu patrí, ale dosť by ma to zaujímalo. :-) Akurát viem, kto býva vedľa. Nachádza sa na solídnej ulici so starým stromoradím. Veď ako od stanice, bývalo zvykom. Tak si spomínam na Nové zámky a tak ...
Tým chcem upriamiť pozornosť na opätovné využívanie vlakovej dopravy, rýchle a pohodlné, ako všade v záp. civilizovanom svete.