Dobry den,
nie ze by som chcela ist do nejakeho sporu so ZP, len cisto s praktickeho a pravneho hladiska by som rada vedela vas nazor.
Omylom som poslala este v auguste tohto roka ZP Union peniaze za zdravotne poistenie, ktore som vsak mala v umysle odoslat na ucet VSZP.
Az po upozorneni VSZP, ze mi chyba jedna platba som zistila tento moj omyl.
Kontaktovala som telefonicky ZP Union, ze preco nevratili peniaze, ktore nemaju k comu, ani k ziadnemu poistencovi priradit. odpoved som dostala, ze pokial pisomne nepoziadam, peniaze nedostanem.
Ich postup je spravny? Ved je zjavne, ze peniaze mnou uhradene su omylom, maju spatny moj ucet, kam ich vratit a cez to vsetko si ich musim pisomne ziadat.
Nie je to z ich strany neopravnene pouzivanie cudzich penazi?
Takže buď počkáš, kým sa budú neidentifikované platby zasielať späť, alebo písomne požiadaš o vrátenie platby.
Poisťovňa dostáva veľa platieb, kde platiteľ uvedie zlú identifikáciu (napr. preklep v rodnom čísle) a bolo by horšie, keby také platby poisťovňa hneď vracala späť a potom by klient musel znovu posielať platbu. Navyše,ak je už raz platba prijatá, je riziko, že keď sa vráti, nebude tak skoro uhradená opäť, Preto sa najprv poisťovňa snaží identifikovať čo najviac platieb, než ich vráti späť.
Boli časy, keď bolo toľko mylných platieb, že aj rok trvalo, kým sa spracovali a vrátili.
Ked najdeme peniaze na ulici, tiez nerozmyslame mesiace, co stym spravime, povinnostou je vratit, co mi nepatri. Ale to je ludsky rozmer, asi sa to v tejto spolocnosti nenosi.
Dakujem vam este raz, rada pomohla :-)