Zavrieť

Porady

Čo robiť ak mi predajca nechce vrátiť platbu za stornovanú objednávku?

Dobrý deň

Pred nedávnom som v jednom internetovom obchode objednával batériu do mobilného telefónu. Dodacia doba bola týždeň. Po týždni mi prišiel mail, že dodanie bude trvať ďalší týždeň, či chcem počkať alebo objednávku stornovať. Objednávku som teda stornoval (baterku som našiel v inom obchode). Od stornovania ubehli 2 týždne a peniaze sa na účet nevrátili. Napísal som teda predajcovi čo sa deje, vypýtal si číslo účtu a že to preverí. Od vtedy ubehli ďalšie tri týždne, peniaze nikde a obchod neodpovedá na maily. Je nejaká šanca, že svoje peniaze ešte uvidím? Na koho sa dá obrátiť?

Ďakujem za pomoc.
buchač Považuj za také školenie..." Ako obchodovať na nete a nechať sa odrbať "...poplatok si už zaplatil.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    A) Poskladaj si všetky dôkazy - t.z. komunikáciu, písomnosti od doterajšom priebehu problému.
    B) Vyzvi ich písomne (a doporučene - aby sa nevyhovárali, že nič nedostali), aby na základe stornovanej objednávky pre nedostupnosť tovaru ti mali vrátiť kúpnu cenu späť na účet.
    C) Ak nebudú reagovať - všetku komunikáciu podstúp SOI - pretože v tom prípade by sa mohlo jednať o porušenie zákona 102/2014 - Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. SOI by to mala skontrolovať a asi by ich sankcionovali, ak by zistili nezrovnalosti. Náhradu však budeš (na základe vyjadrenia SOI a dostupných dôkazov) musieť vymáhať súdne. Ak to súd odklepne, vyžiadaš si platobný rozkaz a s ním potom už môžeš aj exekútora na nich poslať.

    Čo robiť ak mi predajca nechce vrátiť platbu za stornovanú objednávku?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.