Zavrieť

Porady

Vrátenie tovaru

Ahojte, prosím urýchlene poradiť. Zákazník si u mňa zakúpil tovar, ktorý som poslala na dobierku. Túto si prevzal 10.10. a dnes mi napísal, či niečo z toho môže vrátiť, lebo s tým nie je spokojný. Vrátiť tovar predsa môže do 7 dní a táto doba už uplynula, nie? Alebo tým mailom v lehote 7 dní ešte neuplynula a mám mu to vziať späť? Mňa z takýchto ľudí asi porazí. Však to mohol vrátiť aj skôr nie? To si aj ja môžem kúpiť časopis, prečítať si ho a vrátiť, alebo ako to mám chápať? Budem mať problém ak mu napíšem, že mi to neposlal do 7 dní tak mu to nevezmem späť?
Usporiadat
Dantess Dantess

Dantess je offline (nepripojený) Dantess

Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac
pildo Pozri príspevok
ahojte,
ako sa postupuje v pripade, ked si zakaznik kupi tovar cez internet, ale preberie si ho kamennej predajni a do 7 dni zisti, ze vyrobok obsahuje vadu?

kedysi davno som mal problem s tmobilom, kedy MT po kupe nefungoval. vtedy som studoval rozne zakonny (obciansky, obchodny) a mam dojem, ze vada, ktora sa najde na tovare do 7 dni od kupi je povazovana za vyrobnu vadu.

brat kupil graficku kartu, zistil ze je na nej poskodeny ventilator. do 7 dni ju zaniesol do predajne. o tyzden prisiel do predajne, kde mu povedali, ze problem je opraveny (ma aj reklamacny protokol). ale prisiel domov a ventilator stale nefunguje.

navrhli mu riesit to reklamaciou a cakat 30 dni. je mozne sa proti nim branit?

dakujem za odpovede
looool už vidím ako ten problém s grafikou mohli riešiť Debilkovia v predajni to odložili do šuplíka a o týždeň vytiahli so slovami je to opravené Bohužiaľ toto je Slovenská mentalita a nikto nerobí nič nad rámec toho čo má v zmluve. Oni čas majú sa zaťahovať s ľuďmi. Treba to spraviť ako jeden pán, ktorému odmietli reklamáciu na notebook... Rozbiť ho celý pred ich zrakom Aspoň sa človeku uľaví
0 0
pildo pildo

pildo je offline (nepripojený) pildo

skor ma zaujimaju konstruktivne rady, ako destruktivne

a pravdepodobne ta grafika bola naozaj len v supliku, kedze ju dostal spat v rovnakom stave ako ju im odovzdal
Naposledy upravil pildo : 26.03.10 at 18:39
0 0
killemall killemall

killemall je offline (nepripojený) killemall

Dobrý deň,chcel by som poradiť ohľadom vrátenia tovoru.Kúpil som si notebook v kamennom obchode ale grafická katra nesplňa to čo som očakával a čo mi bolo ohľadom jej výkonu predajcom povedané.Som sklamaný a nespokojný.Mám právo na vrátenie tovaru do 7 pracovných dni?Ďakujem za odpoved
Naposledy upravil killemall : 22.10.10 at 18:11
0 0
dana.palenikova@post.sk dana.palenikova@post.sk
Dakujem vsetkym za tieto prispevky su uzitocne a pomohli mi!
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

killemall Pozri príspevok
Dobrý deň,chcel by som poradiť ohľadom vrátenia tovoru.Kúpil som si notebook v kamennom obchode ale grafická katra nesplňa to čo som očakával a čo mi bolo ohľadom jej výkonu predajcom povedané.Som sklamaný a nespokojný.Mám právo na vrátenie tovaru do 7 pracovných dni?Ďakujem za odpoved
Vrátenie tovaru do 7 dní sa vzťahuje na internetové obchody, nie kamenné...

Ale môžeš vyskúšať, ak si ťa bude predavač pamätať, možno uzná...ale moc veľkú nádej tomu nedávaj. Záleží od predajcu...,je to na ňom a na jeho dobrej vôli.
3 0
alina1 alina1

alina1 je offline (nepripojený) alina1

dobrý deň neviete mi poradiť ako to je s vrátením tovaru do 7 dní. dostali sme 2 rovnaké darčeky z TESCA a jeden by som chcela vrátiť.ďakujem za skorú odopveď.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

alina1 Pozri príspevok
dobrý deň neviete mi poradiť ako to je s vrátením tovaru do 7 dní. dostali sme 2 rovnaké darčeky z TESCA a jeden by som chcela vrátiť.ďakujem za skorú odopveď.
toto platí iba v prípade internetových obchodov teda 7 dňová lehota na vrátenie.

Pri kamených obchodoch záleží na dobrej vôli, ale v každom prípade budeš potrebovať bloček a môžeš skúsiť.
0 0
Anderor Anderor

Anderor je offline (nepripojený) Anderor

Ahoj, mam problem, vcera si v predajni pan kupil mobil, rano cestoval do anglicka, a telefon nechal u priatelky s tym ze ho nechce. vraj fon mrzne, nebere sim kartu. No mne v predajni sim zobralo, a telefon je fungl novy, ziadna chyba sa neukazala. Kedze z telefonom nic nieje, podla zakona niesom povinny ho zobrat spat ze ?
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Anderor Pozri príspevok
Ahoj, mam problem, vcera si v predajni pan kupil mobil, rano cestoval do anglicka, a telefon nechal u priatelky s tym ze ho nechce. vraj fon mrzne, nebere sim kartu. No mne v predajni sim zobralo, a telefon je fungl novy, ziadna chyba sa neukazala. Kedze z telefonom nic nieje, podla zakona niesom povinny ho zobrat spat ze ?
môže ho reklamovať - normalny postup.
Vratiť iba tak, že sa mu nehodí, to nejde. To je možné iba pri internetových obchodoch
0 0
emgecom emgecom

emgecom je offline (nepripojený) emgecom

Zdravím!
Zákazníčka my vrátila tovar do 7 prac. dní. Bol zabalení v krabici a igelite, ktorý bol zákazníčkou porušení. Mám právo na odmietnutie vrátenia tovaru a zaslať jej ho späť? Keďže bol porušení obal? Kde my ona môže dokázať že ho nepoužívala?
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

manželka,matka,babička...
emgecom Pozri príspevok
Zdravím!
Zákazníčka my vrátila tovar do 7 prac. dní. Bol zabalení v krabici a igelite, ktorý bol zákazníčkou porušení. Mám právo na odmietnutie vrátenia tovaru a zaslať jej ho späť? Keďže bol porušení obal? Kde my ona môže dokázať že ho nepoužívala?
Do 7 dní môže spotrebiteľ vrátiť tovar zakúpený v internetovom obchode bez udania dôvodu, ... no bohužiaľ tu je to riziko, že aj môže tovar vyskúšať do tých 7-ich dní a Ty nezmôžeš nič.
Skús v kľude bez emócií sa s ňou skontaktovať e-mailom, resp. telefonicky a požiadať o vysvetlenie, ... nezabudni nejde o život, ide len o predaj tovaru.
Porušenie obalu je diskutabilná vec, mohol sa poškodiť na pošte, ťažko to dokázať, kto ho porušil.
0 0
emgecom emgecom

emgecom je offline (nepripojený) emgecom

obal porušila zákazníčka. Bolo to balené v papierovom mechu kde bola krabica a v nej igelitový mech ktorý bol zákazníčkou porušení
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
vrátiť nerozbalený tovar? ved ako zákazník tovar dostanem, rozbalím, vyskúšam. Ak zistím, že to nie je to, čo som chcela, zabalím a pošlem nazad. Takto to funguje a má fungovať.
Bez rozbalenia predsa nemám dôvod tovar vrátiť, ked som si ho objednala.
Aj nie e-shopové obchody tovar v predajni neskúšajú, len vydajú s tým, že do 7-10 dní ho môžem vrátiť. týka sa to obchodných reťazcov, asi nechcú strácať čas predvádzaním..........?
V každom prípade mi toto vyhovuje, doma to môžem vyskúšať poriadne, prísť na nejakí skryté vady.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
emgecom Pozri príspevok
obal porušila zákazníčka. Bolo to balené v papierovom mechu kde bola krabica a v nej igelitový mech ktorý bol zákazníčkou porušení
máme čerstvý prípad - univerzálna nabíjačka k notebooku - zaliata v plastovom obale, ktorý je problém rozbaliť aj s nožnicami. Predávajúci telefonicky ubezpečoval, že k danému notebooku pasuje. Po rozbalení (a trvalom poškodení obalu) zistené, že koncovky (je ich 6) k danému notebooku vôbec nepasujú.
Napriek poškodenému obalu posielame späť - bez porušenia obalu sa nedá funkčnosť odskúšať - dokonca ani v kamennom obchode....
0 0
blavaciko blavaciko

blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

tak ako pise kejka, poskodeny obal nie je dovodom na odmietnutie vratenia tovaru za tovar, pri ktorom zakaznik vyuzil 7 dnovu lehotu
0 0
Kerto Kerto

Kerto je offline (nepripojený) Kerto

Zdravim

Rad by som sa opytal o moznostiach na vratenie tovaru.

Ide o elektronicke zariadenie s ktorym po otestovani niesom spokojny a prial by som si jeho vratenie. Bohuzial papier v ktorych byvaju tieto veci ulozene bol vyhodeny.
Balenie je okrem toho neporusene a kompletene az na papier v ktorom to bolo ulozene.

Je mozne poziadat o nahradu/vratenie penazi aj v tomto pripade?

Vdaka
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Kerto Pozri príspevok
Zdravim

Rad by som sa opytal o moznostiach na vratenie tovaru.

Ide o elektronicke zariadenie s ktorym po otestovani niesom spokojny a prial by som si jeho vratenie. Bohuzial papier v ktorych byvaju tieto veci ulozene bol vyhodeny.
Balenie je okrem toho neporusene a kompletene az na papier v ktorom to bolo ulozene.

Je mozne poziadat o nahradu/vratenie penazi aj v tomto pripade?

Vdaka
a kde si to zariadenie kupoval? v kamennej predajni alebo na internete?
0 0
Kerto Kerto

Kerto je offline (nepripojený) Kerto

objednane cez internet, prevzate v predajni
-> alza.sk
0 0
Kerto Kerto

Kerto je offline (nepripojený) Kerto

tovar vrateny, chybajuci papier nevadil
0 0
waldosak waldosak

waldosak je offline (nepripojený) waldosak

Ako som pochopil z doterajsich prispevkov o vrateni tovaru, precital som aj Zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, tak zakaznik internetoveho obchodu môže do 7 dni bez udania dovodu odstupit od zmluvy a tovar vratit (ak je predajcom splnena informacna povinnost, zakaznik odstupil pisomne.. bla bla..). Zo zakona logicky vyplýva, ze zakaznik tovar moze tych 7 dni normalne pouzivat, testovat a skusat. Moze porusit original obal (zavarenu pevnu foliu atd), moze mu vyrobok aj spadnut na zem, moze sposobit skryte zavady. Az obciansky zakonik hovori cosi o tom, ze primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná. Predajca musi napriek vsetkemu tovar prevziat a ako dokaze neprimeranost starostlivosti? Sudne? Smiesne... Keby na vyrobku aj bola deformacia sposobena padom pri pouzivani u zakaznika, zakaznik bude tvrdit ze to uz tam bolo a taky druh tovaru ze uz nechce a teda ho nechce ani reklamovat - len vratit, kedze splna lehotu 7 dni na vratenie. A este si na zaklade toho necha preplatit postovne... Tento zakon 108/2000 Z. z. nijako nechrani predajcov pred zneuzivanim spotrebitela a postavil tak vec len do opacneho extremu. Ked sa napr. rozhodne konkurencia poskodit poctiveho maleho internetoveho predajcu a systematicky mu zacne vracat schvalne zakupene zasielky a este ich aj poskodi - odrovna ho s usmevom, prehladom a presne podla zakona... Maly predajca moze potom maximalne podat trestne oznamenie z podozrenia umyselneho poskodzovania. Ako oznamenie asi dopadne v nasom state si kazdy vie domysliet... To bolo len par veci na zamyslenie.

Nechapem doteraz niektore internetove obchody, ked uvadzaju vo svojich podmienkach, ze objednavku moze zakaznik zrusit len do 24 hod, alebo len do expedicie a potom sa vystavuje penale, ze vratit tovar moze, ale len nepouzity a s neposkodenym obalom a podobne "vystrahy". Tymto obchodnik len nahadzuje SOI-ke na smec sam proti sebe, aj ked len brani svoje zaujmy.

Na zaver mam este otazku k tomu splneniu informacnych povinnosti predajcu. Ide mi o formu. Ked zakaznik musi byt napr. informovany najneskor v den dodania tovaru o moznosti vratenia tovaru do 7 dni... Zakaznik musi dostat v balicku s tovarom este pridany informacny buletin s pouceniami a povinnymi informaciami od predajcu (je viac veci o ktorych je predajca povinny informovat pred a po uzavreti zmluvy) aby predajca naplnil literu zakona? Ved vsetko je zverejnene v obchodnych podmienkach predajcu priamo na e-shope, este je to urobene tak, ze pred uzavretim zmluvy musi zakaznik zafajknut, ze cital obchodne podmienky daneho e-shopu. Ako si teda predajci splnia informacnu povinnost? Staci to mat vyvesene v obchodnych podmienkach, alebo to zabaliť este pisomne do balicka s tovarom? Zakaznik bude tvrdit, ze v prevzatom balicku nic nebolo. Tak potom napisat mu poucenia priamo do faktury? Zakon hovori:
"Najneskôr v deň dodania tovaru alebo začatia poskytovania služby je predávajúci povinný poskytnúť:
-písomné informácie o podmienkach a postupoch pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy
-adresu predávajúceho, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu
-informáciu o záruke a servisných službách... atd"


Z toho mi vyplyva, ze na webe to nestaci mat k precitaniu alebo k stiahnutiu, treba to zakaznikovi strcit pod nos pisomne. Ale ako potom dostaneme potvrdenku o tom, ze sme zakaznika informovali a poucili? To mu treba poslat samostatnu zasielku doporucene a najlepsie s dorucenkou s navratkou? No je to nedotiahnuty absurdistan. Tvorci zakona vobec nepozeraju na to ako budu veci prebiehat v praxi. Potom je jasne ze SOI vzdy musi najst chybu, lebo dnes sa uz bez rozporov a chyb vobec nic neda robit, vyplyvaju priamo zo zakona . Je to totiz vazna vec, ak zakaznik bude tvrdit ze nebol pouceny, omlati predajcovi tovar este o 3 mesiace. Na stranke obchodu vraj nic nevidel a u tovaru ziadne poucenie nenasiel a predajca je zasa nahraty... Ospravedlnujem sa za obsiahly prispevok, ale to dnesne citanie zakonov a premietanie do praxe ma trocha vytocilo. Staci mi strucna odpoved ako to s tou povinnou informovanostou a poucenim zakaznika vidite Vy . Dakujem.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať






Pridať pochvalu