Zavrieť

Porady

Vrátenie tovaru

Ahojte, prosím urýchlene poradiť. Zákazník si u mňa zakúpil tovar, ktorý som poslala na dobierku. Túto si prevzal 10.10. a dnes mi napísal, či niečo z toho môže vrátiť, lebo s tým nie je spokojný. Vrátiť tovar predsa môže do 7 dní a táto doba už uplynula, nie? Alebo tým mailom v lehote 7 dní ešte neuplynula a mám mu to vziať späť? Mňa z takýchto ľudí asi porazí. Však to mohol vrátiť aj skôr nie? To si aj ja môžem kúpiť časopis, prečítať si ho a vrátiť, alebo ako to mám chápať? Budem mať problém ak mu napíšem, že mi to neposlal do 7 dní tak mu to nevezmem späť?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

killemall Pozri príspevok
Dobrý deň,chcel by som poradiť ohľadom vrátenia tovoru.Kúpil som si notebook v kamennom obchode ale grafická katra nesplňa to čo som očakával a čo mi bolo ohľadom jej výkonu predajcom povedané.Som sklamaný a nespokojný.Mám právo na vrátenie tovaru do 7 pracovných dni?Ďakujem za odpoved
Vrátenie tovaru do 7 dní sa vzťahuje na internetové obchody, nie kamenné...

Ale môžeš vyskúšať, ak si ťa bude predavač pamätať, možno uzná...ale moc veľkú nádej tomu nedávaj. Záleží od predajcu...,je to na ňom a na jeho dobrej vôli.
3 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Tovar objednany z eshopu mozes do 7 dni vratit bez udania dovodu. Mozes vratit aj cast dodavky, niektore veci si mozes nechat.
2 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Zákon na ochranu spotrebiteľa
http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html

prečítajte túto tému a mnoho iných, stačí zadať základné slová do vyhľadávania.

Nie je dôvodom na vrátnenie tovaru ani farba a nie ešte dojem niekoho, že sa na niekomu nepáči oblečené tričko,resp. ten tovar, to je len názor niekoho, čo mu nemôžeme uprieť, ale nie dôvod na reklamáciu resp. na vrátenie tovaru, uznanie reklamácie.
Tričko kúpené v júni samozrejme už v septembri nepotebuje, to je jasná vec o čo sa jej jedná.
Nezabudnite, najlepšia obrana je útok.
No nech zavolá SOI, ak stojíte za svojim, nemôžete neuspieť, ... no ale naozaj musíte si byť istá so svojim názorom.
2 0
blavaciko blavaciko

blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

tvoja citacia zo zakona sa tyka podomoveho predaja, nie e-shopov
e-shopmi sa zaobera tretia cast - zasielkovy predaj, o informacnych poistovniach hovori § 10, ods. 1,
"Pri zásielkovom predaji je predávajúci povinný pred uzavretím zmluvy na diaľku súčasne s ponukou tovaru
alebo služby spotrebiteľovi oznámiť ...

f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy"

To znamena, ze poucenie o moznosti odstupenia od zmluvy (vratenia tovaru) moze byt sucastou VOP v pripade, ak podmienkou zaslania objednavky je potvrdenie, ze spotrebitel VOP cital a rozumie im.

Teda nemusis zakaznikovi prikladat poucenie priamo k tovaru.

aktualne znenie zakona: http://www.bezpecnynakup.sk/files/Za...om_predaji.pdf
Naposledy upravil blavaciko : 16.01.11 at 20:51 Dôvod: pridanie linku
1 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Ak si tovar objednaval cez eshop, tak mozes tovar do 7 dni vratit. Predajca ti vrati peniaze
1 0
Petra Mrvová Petra Mrvová

Petra Mrvová je offline (nepripojený) Petra Mrvová

Riešim jednu dilemu. Ak mi kupujuci vracia tovar v zakonnej lehote 7dni, mam mu vratit aj penaze co uhradil ako postovne (prvé postovné na ceste tovaru k nemu). Napr ak objednam z bonprixu a vratim tovar tak mi vratia len cenu tovaru. Vracaľ aebo nevracať poštovne? Ďakuejm
1 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Petra Mrvová
Riešim jednu dilemu. Ak mi kupujuci vracia tovar v zakonnej lehote 7dni, mam mu vratit aj penaze co uhradil ako postovne (prvé postovné na ceste tovaru k nemu). Napr ak objednam z bonprixu a vratim tovar tak mi vratia len cenu tovaru. Vracaľ aebo nevracať poštovne? Ďakuejm
Ja som nedavno vracala tiez tovar a preplatili mi plnu sumu, tj aj s postovnym cez kuriera.

pozri aj sem
http://www.nakupujemzdomu.sk/blog/it...etovom-obchode
1 0
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

Podľa zákona má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote list spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy doručený predávajúcemu. Ešte pred uzavretím zmluvy musí predajca poučiť spotrebiteľa o možnosti odstúpenia od zmluvy. Ak predajca o práve spotrebiteľa o možnosti odstúpenia od zmluvy poučil dodatočne, plynie 7 dňová lehota odo dňa dodatočného poučenia. Pokiaľ však predávajúci spotrebiteľa o jeho práve nepoučil vôbec, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Treba si presne vyrátať na ktorý deň pripadá 7 pracovný deň odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, či v lehote 7 dní bolo predávajúcemu doručené odstúpenie od zmluvy a či bol poučený spotrebiteľ o možnosti odstúpenia od zmluvy. A podľa výsledku konať buď mu vyhovieť alebo odmietnuť ako konanie podané po lehote.
Len tak na okraj podľa zákona nemôže spotrebiteľ (ak sa osobitne nedohodne na tom s predávajúcim) bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú predaj novín, časopisov a tlače.
0 0
Szuzana Szuzana

Szuzana je offline (nepripojený) Szuzana

rada Pozri príspevok
Podľa zákona má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote list spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy doručený predávajúcemu. Ešte pred uzavretím zmluvy musí predajca poučiť spotrebiteľa o možnosti odstúpenia od zmluvy. Ak predajca o práve spotrebiteľa o možnosti odstúpenia od zmluvy poučil dodatočne, plynie 7 dňová lehota odo dňa dodatočného poučenia. Pokiaľ však predávajúci spotrebiteľa o jeho práve nepoučil vôbec, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Treba si presne vyrátať na ktorý deň pripadá 7 pracovný deň odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, či v lehote 7 dní bolo predávajúcemu doručené odstúpenie od zmluvy a či bol poučený spotrebiteľ o možnosti odstúpenia od zmluvy. A podľa výsledku konať buď mu vyhovieť alebo odmietnuť ako konanie podané po lehote.
Len tak na okraj podľa zákona nemôže spotrebiteľ (ak sa osobitne nedohodne na tom s predávajúcim) bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú predaj novín, časopisov a tlače.
ahojte, reagujem trosku neskoro, ale pre mna je tento problem aktualny teraz mozte mi poradit kde v zakone by som nieco taketo nasla, aby som to mala cim podlozit.

Dakujem velmo pekne
0 0
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

Szuzana Pozri príspevok
ahojte, reagujem trosku neskoro, ale pre mna je tento problem aktualny teraz mozte mi poradit kde v zakone by som nieco taketo nasla, aby som to mala cim podlozit.

Dakujem velmo pekne
Je to zákon č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji v platnom znení.
0 0
rique rique

rique je offline (nepripojený) rique

Zdravim,

ako je to v pripade ak sa nejedna o podomovom al. zasilkovom predaji?
Kupil som si v predajni (realnej - kammennej) oblecenie, ktore pre osobne dovody chcem vratit. Od doby kupy obehli zatial tri dni. Predajnca odmieta tovar prevziat a mne vratit peniaze. Mozem len vymenit tovar za iny s hodnotou rovnakou alebo vyssou. Nezda sa mi to. Tam by mala tiez platit ta 7 dnova lehota nie? Som zufaly, pretoze s tymto som neratal. Dakujem za odpoved.
0 0
seflera seflera

seflera je offline (nepripojený) seflera

rique Pozri príspevok
Zdravim,

ako je to v pripade ak sa nejedna o podomovom al. zasilkovom predaji?
Kupil som si v predajni (realnej - kammennej) oblecenie, ktore pre osobne dovody chcem vratit. Od doby kupy obehli zatial tri dni. Predajnca odmieta tovar prevziat a mne vratit peniaze. Mozem len vymenit tovar za iny s hodnotou rovnakou alebo vyssou. Nezda sa mi to. Tam by mala tiez platit ta 7 dnova lehota nie? Som zufaly, pretoze s tymto som neratal. Dakujem za odpoved.

Ak chceš vrátiť výrobok len z osobných dôvodov, nieje povinnosťou predajcu prevziať tovar späť, je to jeho dobrá vôľa, že Ti ho umožní vymeniť za iný.
Predstav si, že by si babenky kupovali super handričky na diskotéku a po nej by ich do 7 dní bez udania dôvodu mohli vrátiť. Nebolo by to super? Alebo si predstav hračkárstvo: Kúpiš decku novú hračku, baví ho 3 dni a potom pekne šup naspäť do predajne a vrátia peniažky alebo vymenia za inú - no nebolo by to super!?!
Naposledy upravil seflera : 04.06.07 at 12:53
0 0
rique rique

rique je offline (nepripojený) rique

seflera Pozri príspevok
Ak chceš vrátiť výrobok len z osobných dôvodov, nieje povinnosťou predajcu prevziať tovar späť, je to jeho dobrá vôľa, že Ti ho umožní vymeniť za iný.
Predstav si, že by si babenky kupovali super handričky na diskotéku a po nej by ich do 7 dní bez udania dôvodu mohli vrátiť. Nebolo by to super? Alebo si predstav hračkárstvo: Kúpiš decku novú hračku, baví ho 3 dni a potom pekne šup naspäť do predajne a vrátia peniažky alebo vymenia za inú - no nebolo by to super!?!
Ja som len na margo TESCA, pretoze on to tak robi (vracia bez udania dovodu). No nic, tak dikes aj tak.
0 0
Leila2006 Leila2006

Leila2006 je offline (nepripojený) Leila2006

optimistka
rique Pozri príspevok
Ja som len na margo TESCA, pretoze on to tak robi (vracia bez udania dovodu). No nic, tak dikes aj tak.
Niektoré, hlavne veľké firmy to tak robia, ale tovar musí byť v originálnom balení, nepoužitý, vtedy vrátia peniaze. Ale je to nad rámec zákona.
0 0
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

rique Pozri príspevok
Zdravim,

ako je to v pripade ak sa nejedna o podomovom al. zasilkovom predaji?
Kupil som si v predajni (realnej - kammennej) oblecenie, ktore pre osobne dovody chcem vratit. Od doby kupy obehli zatial tri dni. Predajnca odmieta tovar prevziat a mne vratit peniaze. Mozem len vymenit tovar za iny s hodnotou rovnakou alebo vyssou. Nezda sa mi to. Tam by mala tiez platit ta 7 dnova lehota nie? Som zufaly, pretoze s tymto som neratal. Dakujem za odpoved.
Žiadny právny predpis, okrem zákona o podomovom predaji a zásielkovom predaji nerieši prijatie tovaru od spotrebiteľa späť bezdôvodne. Vrátenie tovaru a podmienky za ktorých tovar možno vrátiť je vždy vecou dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. Opierajúc sa o ustanovenie § 615 Občianskeho zákonníka, ktorý znie, cit. "Plnenia, ktoré sa s predajom veci obvykle neposkytujú, treba osobitne dohodnúť". Nie je zákonnou povinnosťou predávajúceho, aby prijal tovar späť.
0 0
tb1 tb1

tb1 je offline (nepripojený) tb1

ahojte, mám podobný problém - včera som si kúpila televízor, ktorý som
po niekoľkých hodinách zapla a nastavila som programy. Zistila som, že na
niekoľkých kanáloch nefunguje zvuk normálne, počuť len strašné bzučanie - ako z hororu. To sa dialo pri akomkoľvek televíznom programe, ktorý som na daných kanáloch nastavila. Mám právo vrátiť tento televízor do predajne?
ďakujem
p.s - mohli by ste mi odpovedať čo najskôr?
Chcela by som to ešte dnes prípadne zajtra vybaviť
Naposledy upravil tb1 : 09.11.07 at 12:07
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Neviem, aký máš televízor, ale na našom tv treba pomocou editovania nastaviť tv system na sc1 alebo sc2. Rozne kanaly su nastavené rozne, V opbačnom prípade to nie je zvuk ale chrčanie. Hodne nepríjemné.

Skús najskor pozrieť návod.
0 0
kitky kitky

kitky je offline (nepripojený) kitky

COGITO ERGO BOOM
seflera Pozri príspevok
Ak chceš vrátiť výrobok len z osobných dôvodov, nieje povinnosťou predajcu prevziať tovar späť, je to jeho dobrá vôľa, že Ti ho umožní vymeniť za iný.
Predstav si, že by si babenky kupovali super handričky na diskotéku a po nej by ich do 7 dní bez udania dôvodu mohli vrátiť. Nebolo by to super? Alebo si predstav hračkárstvo: Kúpiš decku novú hračku, baví ho 3 dni a potom pekne šup naspäť do predajne a vrátia peniažky alebo vymenia za inú - no nebolo by to super!?!
Tovar zakupeny cez internet mozes vratit do 7 pracovnych dni pokial je nepouzity a v povodnom obale. A to bez udania dovodu.
Netyka sa to obchodov, kde si mozes vec prezriet a vyskusat.
Tam platia klasicke obchodne podmienky a 2 rocna zaruka na tovar.
Vziat tovar spat neznamena vymenit ho za iny. To su dve rozdielne veci.
A z akych inych ked nie z osobnych dovodov sa vracaju veci?
Naposledy upravil kitky : 09.11.07 at 20:30
0 0
lover lover

lover je offline (nepripojený) lover

To Kitky: takze v pripade eshopu sa da orginalne zabaleny tovar vratit do 7 dni a tym to hasne t.z. (podla toho, co pises), ze uz netreba dalej poskytovat 2 roky zaruku?

Dakujem
0 0
ickom ickom

ickom je offline (nepripojený) ickom

krpec,výzor - 1/2 skutočného veku ...viac
Ak ti nefunguje zvuk len na niektorých programoch, chyba nemusí byť v TV prijímači, ale v zlom signáli. Pokiaľ nemáš vlastný satelit, kde je lepší príjem signálu ako u bežnej antény. U mňa doma je to podobne, bývam v dome, vlastný satelit nemám a nie je možné , aby mi fungovala dobre Markíza a JOJ, buď mám super obraz a zvuk na jednom, alebo na druhom. Ak však tento problém nebol aj pri starej telke, spýtaj sa u predajcu najprv telefonicky, aby si sa zbytočne netrepala do obchodu s telkou. Môže to byť nejaké výrobná vada a buď ti vymenia kus za kus alebo ti vrátia peniaze. Nezabúdaj na to, aby ti pri prípadnej reklamácii vydali doklad o reklamačnom konaní. V tvojom prípade by to mala byť výrobná vada, teda reklamáciu by mohli vybaviť do troch dní, inak sa reklamácie musia vybaviť ( v zložitejších prípadoch)do 30 dní, ale nikde sa neuvádza, čo je to zložitejší prípad...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať