Zavrieť

Porady

TACHOGRAF

Nemôžem nájsť zákon čo upravuje používanie tachografu,
údajne tam sú nejaké výnimky.
Vie niekto poradiť?

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    camelfly je offline (nepripojený) camelfly

    camelfly
    Petee, je to
    Kontrolný úkon č. 702 - Rýchlomer, tachograf a počítadlo prejdenej vzdialenosti, metodiky z 28.8.1997 na vykonávanie pravidelných kontrol technického stavu vozidiel uverejnený v Spravodajcovi MDPT SR č. 4 z 30.09.1997 a novelizovaný v Spravodajcovi MDPT SR č. 1 z 31.01.1999 sa nahrádza v plnom rozsahu novým textom
    Predpísané podmienky 1. Každé motorové vozidlo, ktorého najvyššia konštrukčná rýchlosť je väčšia ako 50 km.h-1, ktoré nemá tachograf s ukazovateľom rýchlosti, musí byť v zornom poli vodiča vybavené rýchlomerom s počítadlom prejdenej vzdialenosti. Motorové vozidlá vyrobené alebo dovezené po 1.1.1985 musia plniť z tohoto hľadiska podmienky

    podľa osobitných predpisov1). 2. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3 evidované po 30.4.1997 musí byť vybavené tachografom, ktorý musí spĺňať podmienky ustanovené osobitným predpisom2). Táto povinnosť sa vzťahuje aj na motorové vozidlo týchto kategórií v medzinárodnej cestnej doprave a motorové vozidlo kategórie N1

    s prípojným vozidlom, ak celková hmotnosť súpravy prevyšuje 3,5 t. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a motorové vozidlo kategórie N2 a N3, ktoré bolo uvedené do prevádzky pred 30.4.1997 musí byť týmto zariadením dodatočne vybavené do 30.6.1998. 3. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3, ktoré boli prvýkrát prihlásené

    do evidencie pred 1.1.1990, musia byť vybavené tachografom avšak tento nemusí spĺňať podmienky ustanovené osobitným predpisom2). Pod prvým prihlásením vozidla do evidencie sa rozumie dátum prvého pridelenia evidenčného čísla (údaj uvedený v technickom preukaze motorového vozidla). Pokiaľ motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3 prvýkrát prihlásené do evidencie pred 1.1.1990 je vybavené

    tachografom, ktorý spĺňa podmienky ustanovené osobitným predpisom2), podlieha podľa zákona č. 142/2000 Z.z. o metrológii a o zmene a doplnení niektorých zákonov overeniu. 4. Ak nie je možné určiť dátum prvej evidencie vozidla, resp. ak dátum pridelenia evidenčného čísla na území SR nezodpovedá prvej evidencii vozidla v ČSSR, ČSFR a nie je možné tento údaj zistiť, ale známy je rok výroby

    vozidla, za prvé prihlásenie vozidla do evidencie sa považuje rok výroby vozidla. 5. Povinné zabudovanie tachografov sa nevzťahuje na: a) vozidlo používané na prepravu tovarov, kde maximálna povolená hmotnosť vozidla, vrátane prívesu alebo návesu, nepresahuje 3,5 tony,

    b) vozidlo používané na prepravu cestujúcich, ktoré z dôvodu svojej konštrukcie a vybavenia nie je vhodné na prepravu viac než deviatich osôb vrátane vodiča a je určené na tento účel, c) vozidlo používané na prepravu cestujúcich pri pravidelnej doprave, keď trasa pokrytá príslušnou prepravou nepresahuje 50 km (trieda II),

    d) vozidlo s maximálnou povolenou rýchlosťou, ktorá nepresahuje 30 km.h-1, e) vozidlo, ktoré používa Armáda Slovenskej republiky, ministerstvo obrany, Policajný zbor, ministerstvo vnútra, colná stráž, Zbor väzenskej a justičnej stráže, Železničná polícia, obecná polícia, Slovenská informačná služba, Zbor ozbrojenej ochrany letísk, civilná ochrana, požiarna ochrana a ostatné zložky na zabezpečovanie verejného

    poriadku a vozidlo používané pod dohľadom týchto zložiek, f) vozidlo používané pri špeciálnych prácach súvisiacich s kanalizáciou, ochranou pred povodňami, s vodným a plynovým hospodárstvom a elektrickou energiou, s údržbou ciest a kontrolou, s odvozom smetí a upratovaním, telegrafnými a telefónnymi službami, s prepravou poštových zásielok, s rozhlasovým

    a televíznym vysielaním a zaisťovaním rozhlasových alebo televíznych vysielačov alebo prijímačov (týka sa vozidiel, ktorých držiteľom alebo prevádzkovateľom sú organizácie vykonávajúce uvedené činnosti), g) vozidlo používané v stave núdze alebo na záchranné práce,
    Naposledy upravil camelfly : 28.11.06 at 12:51

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Dopĺňam vyššieuvedené info:
    dňa 11.4.2006 bolo v Úradnom vestníku Európskej únie uverejnené nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 z 15.marca 2006 o harmonizácii niektorých právnych predpisov v sociálnej oblasti, ktoré sa týkajú cestnej dopravy, ktorým sa menia a dopĺňajú nariadenia Rady (EHS) č.3821/85 a (ES) č. 2135/98 a zrušuje nariadenie Rady (EHS) č.3820/85.

    Vo vzťahu k digitálnym tachografom - článok 27 nariadenia, podľa ktorého príslušné vozidlá, prvýkrát uvádzané do prevádzky od 1.mája 2006 musia byť vybavené záznamovým zariadením, ktoré spĺňa požiadavky prílohy 1B nariadenia (EHS) č. 3821/85 t.j. digitálnym tachografom.

    imho, otázne je čo znamená uvedené do prevádzky? dá sa to vysvetliť k územiu únie, alebo ku každému členskému štátu. Teda staršie auto kúpené v rakúsku, sputené do pravádzky na území v SR po účinnosti tohto nariadenia??

    dana

    Zároveň v článku 27 nariadenia je uvedená povinnosť pre členské štáty zabezpečiť schopnosť dňom 1.mája 2006 vydávať karty vodičov.

    camelfly je offline (nepripojený) camelfly

    camelfly
    info o spravnosti a kontroly tachometru + k vyssieuvedenym prispevkom k tejto teme:
    spôsob kontroly, prehliadkou sa overí vybavenie vozidla rýchlomerom alebo predpísaným tachografom s platným kontrolným štítkom. V priebehu jazdenia s vozidlom sa overí, či je rýchlomer (tachograf) v činnosti. Počas kontroly vozidla sa overí predpísané

    plombovanie tachografu, zaplombovanie jeho mechanických a elektrických spojov , zaplombovanie jeho náhonu alebo snímača. Porovnávajú sa údaje uvedené na kontrolnom štítku s údajmi vozidla (číslo podvozku, rozmer hnacích pneumatík) a skontroluje sa označenie kontrolného štítku s pečiatkou autorizovaného subjektu registrovaného v Slovenskej republike. Pri nevyhnutnej manipulácii so záznamovým krúžkom v rámci kontroly typovo schváleného tachografu v STK je potrebné tento krúžok označiť dátumom kontroly, číslom STK a podpisom kontrolného technika.
    Naposledy upravil camelfly : 28.11.06 at 12:37

    PETEE je offline (nepripojený) PETEE

    PETEE
    camelfly
    Petee, je to
    Kontrolný úkon č. 702 - Rýchlomer, tachograf a počítadlo prejdenej vzdialenosti, metodiky z 28.8.1997 na vykonávanie pravidelných kontrol technického stavu vozidiel uverejnený v Spravodajcovi MDPT SR č. 4 z 30.09.1997 a novelizovaný v Spravodajcovi MDPT SR č. 1 z 31.01.1999 sa nahrádza v plnom rozsahu novým textom
    Predpísané podmienky 1. Každé motorové vozidlo, ktorého najvyššia konštrukčná rýchlosť je väčšia ako 50 km.h-1, ktoré nemá tachograf s ukazovateľom rýchlosti, musí byť v zornom poli vodiča vybavené rýchlomerom s počítadlom prejdenej vzdialenosti. Motorové vozidlá vyrobené alebo dovezené po 1.1.1985 musia plniť z tohoto hľadiska podmienky

    podľa osobitných predpisov1). 2. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3 evidované po 30.4.1997 musí byť vybavené tachografom, ktorý musí spĺňať podmienky ustanovené osobitným predpisom2). Táto povinnosť sa vzťahuje aj na motorové vozidlo týchto kategórií v medzinárodnej cestnej doprave a motorové vozidlo kategórie N1

    s prípojným vozidlom, ak celková hmotnosť súpravy prevyšuje 3,5 t. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a motorové vozidlo kategórie N2 a N3, ktoré bolo uvedené do prevádzky pred 30.4.1997 musí byť týmto zariadením dodatočne vybavené do 30.6.1998. 3. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3, ktoré boli prvýkrát prihlásené

    do evidencie pred 1.1.1990, musia byť vybavené tachografom avšak tento nemusí spĺňať podmienky ustanovené osobitným predpisom2). Pod prvým prihlásením vozidla do evidencie sa rozumie dátum prvého pridelenia evidenčného čísla (údaj uvedený v technickom preukaze motorového vozidla). Pokiaľ motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3 prvýkrát prihlásené do evidencie pred 1.1.1990 je vybavené

    tachografom, ktorý spĺňa podmienky ustanovené osobitným predpisom2), podlieha podľa zákona č. 142/2000 Z.z. o metrológii a o zmene a doplnení niektorých zákonov overeniu. 4. Ak nie je možné určiť dátum prvej evidencie vozidla, resp. ak dátum pridelenia evidenčného čísla na území SR nezodpovedá prvej evidencii vozidla v ČSSR, ČSFR a nie je možné tento údaj zistiť, ale známy je rok výroby

    vozidla, za prvé prihlásenie vozidla do evidencie sa považuje rok výroby vozidla. 5. Povinné zabudovanie tachografov sa nevzťahuje na: a) vozidlo používané na prepravu tovarov, kde maximálna povolená hmotnosť vozidla, vrátane prívesu alebo návesu, nepresahuje 3,5 tony,

    b) vozidlo používané na prepravu cestujúcich, ktoré z dôvodu svojej konštrukcie a vybavenia nie je vhodné na prepravu viac než deviatich osôb vrátane vodiča a je určené na tento účel, c) vozidlo používané na prepravu cestujúcich pri pravidelnej doprave, keď trasa pokrytá príslušnou prepravou nepresahuje 50 km (trieda II),

    d) vozidlo s maximálnou povolenou rýchlosťou, ktorá nepresahuje 30 km.h-1, e) vozidlo, ktoré používa Armáda Slovenskej republiky, ministerstvo obrany, Policajný zbor, ministerstvo vnútra, colná stráž, Zbor väzenskej a justičnej stráže, Železničná polícia, obecná polícia, Slovenská informačná služba, Zbor ozbrojenej ochrany letísk, civilná ochrana, požiarna ochrana a ostatné zložky na zabezpečovanie verejného

    poriadku a vozidlo používané pod dohľadom týchto zložiek, f) vozidlo používané pri špeciálnych prácach súvisiacich s kanalizáciou, ochranou pred povodňami, s vodným a plynovým hospodárstvom a elektrickou energiou, s údržbou ciest a kontrolou, s odvozom smetí a upratovaním, telegrafnými a telefónnymi službami, s prepravou poštových zásielok, s rozhlasovým

    a televíznym vysielaním a zaisťovaním rozhlasových alebo televíznych vysielačov alebo prijímačov (týka sa vozidiel, ktorých držiteľom alebo prevádzkovateľom sú organizácie vykonávajúce uvedené činnosti), g) vozidlo používané v stave núdze alebo na záchranné práce,
    Ďakujem Vám.
    viemi niekto poradit,či musime použivat,menit kotuče nech jazdíme kdekolvek a použivame aviu na súkromný účel,staviame dom.a zdokladovat ich mesiac dozadu? dakujem

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.