Zavrieť

Porady

nevedený sklad v JU

Dobry den

Som zivnostnik a vediem JU. Predavam tovar koncovym zakaznikom ktory nakupujem od dodavatelov. Zistil som ze zo zakona treba viest sklad. Pre moje potreby som nepotreboval viest sklad a podstate pre mna je to zbytocne viest systemom ktory sa pouziva v fin. uctovnictve. Ale kedze som zistil ze je to potrebne kvoli zakonu tak som ho zacal viest od tohoto mesiaca. Ale neviem ako teraz poriesit evidenciu zasob za obdobie kedy som ho neviedol. Kedze mam celkom dost faktur jednak dodavatelskych aj odberatelskych nechce sa mi to teraz riesit tak ze ich postupne zacnem nahazovat. (zvlast vianocnej sezone) Nepoznate nejaky jednoduchsi sposob? Za dane obdobie jedna velka prijemka a vydajka, alebo nieco podobne? Ake postihy hrozia za nesplnenie tejto povinosti? Ktory urad to kontroluje?

Dakujem
Usporiadat
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Dnes bežala táto téma, skús prečítať, nájdeš tam aj odpoveď na tvoje otázky.

http://www.porada.sk/t63844-zasoby-alebo-spotreba.html
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Nechápem Ťa, veď koncom roka musíš spraviť inventarizáciu.

Chceš či nechceš musíš ten tovar evidovať, aj keď sa blíži vianočné obdobie.
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

go2out, evidenciu si môžeš aj zjednodušiť. Viď príspevok č.4 http://www.porada.sk/361844-post4.html
alebo si prečítaj celú tému http://www.porada.sk/t39592-kalkulac...tml#post361844

0 0
dadasv dadasv

dadasv je offline (nepripojený) dadasv

baran
asi nerobíte ako živnostníci, v tomto prípade malí predajcovia. Ak nakupujem a predávam tovar v menšej predajni. Všetko čo kúpim od dodávateľov ide rovno do predajne. Nemám žiadny sklad. Nemôžem predsa každý predaj zákazníkovi dávať na výdajku. Alebo by som mala robiť každý večer po záverečnej inventúru, aby som zistila, čo som predala? Aj tak nezistím, či mi niečo neukradli. Akú mám viesť skladovú evidenciu, keď žiaden sklad nemám? Nedá sa robiť výdaj ani podľa registračnej pokladne, lebo mám len malú prenosnú kde môžem evidovať tovar podľa určitých skupín, nie je možné kapacitou pokladne, aby som mala každú položku zvlášť. Takže ako to robím ja: nahádžem všetok príjem do evidencie a na konci roka podľa fyzickej inventúry nahodím výdaj jednou výdajkou s dátumom 31.12.2007. A potom si môžem podľa priemernej prirážky odhadom skontrolovať, či mi to približne sedí. Nikdy nie som schopná zistiť, či mi nejaký tovar zmizol. Je to fyzicky nemožné. Alebo máte nejaký nápad?
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

dadasv, prezraď mi, prosím, keby si ukončila živnosť alebo zmenila spôsob uplatňovania výdavkov podľa § 19 na spôsob podľa § 6 ods. 10, akú sumu by si uviedla v daňovom priznaní podľa ZoDP_§17 na r. 40?
Hodnovernosť Tebou udaného údaja by bola spochybniteľná.
Ako som uviedla v prísp. č. 4 (viď link), je možné viesť skladové zásoby podľa skupín. Viď § 16 ods. 4 postupov účtovania v sústave JÚ.
Časť citátu:

dadasv Pozri príspevok
asi nerobíte ako živnostníci, v tomto prípade malí predajcovia. .............
Mnohí na tejto stránke sú živnostníkmi s činnosťou maloobchod a evidencia skladových zásob je pre nich samozrejmosťou. Ak opomenieme dodržiavanie zákonov, majú prehľad o stave majetku.
Naposledy upravil Marína : 14.11.07 at 07:39
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
dadasv Pozri príspevok
asi nerobíte ako živnostníci, v tomto prípade malí predajcovia. Ak nakupujem a predávam tovar v menšej predajni. Všetko čo kúpim od dodávateľov ide rovno do predajne. Nemám žiadny sklad.
dadasv Pozri príspevok
Nemôžem predsa každý predaj zákazníkovi dávať na výdajku. Alebo by som mala robiť každý večer po záverečnej inventúru, aby som zistila, čo som predala? Aj tak nezistím, či mi niečo neukradli. Akú mám viesť skladovú evidenciu, keď žiaden sklad nemám? Nedá sa robiť výdaj ani podľa registračnej pokladne, lebo mám len malú prenosnú kde môžem evidovať tovar podľa určitých skupín, nie je možné kapacitou pokladne, aby som mala každú položku zvlášť. Takže ako to robím ja: nahádžem všetok príjem do evidencie a na konci roka podľa fyzickej inventúry nahodím výdaj jednou výdajkou s dátumom 31.12.2007. A potom si môžem podľa priemernej prirážky odhadom skontrolovať, či mi to približne sedí. Nikdy nie som schopná zistiť, či mi nejaký tovar zmizol. Je to fyzicky nemožné. Alebo máte nejaký nápad?
Ja teda neviem , tiež som mala malý obchod , nakúpený tovar išiel priamo na predajňu a tam sa pod tovarom prehýbali regále . Viedla som skladovú evidenciu . K dennej uzávierke pokladne sa vytlačila PLU páska s rozpisom predaného tovaru , túto sme lepiĺi do zošita a odpisovalo sa z kariet . Na konci mesiaca nikdy nebol problém inventarizáciou zistiť skutočný stav na predajni .Ale vyžadovalo si to presné pomenovanie tovaru už pri nahadzovaní tovaru do pokladne a vedenie evidencie príjmu a výdaja tovaru .Tu nejde o to , či mám sklad alebo nemám , ale o to , aby som zistila skutočne fyzicky nachádzajúci sa tovar na predajni a tým aj poriadok v účtovníctve . Ale to si musí každý zabezpečiť sám. Potom som zistila aj to či mi tovar zmizol , alebo nie .
To isté platí a pre predaj na čierno , či sa nahodil do pokladne alebo nie .

Viem aj to , že niekto si vie prácu aj zjednodušiť .
0 0
mila7 mila7

mila7 je offline (nepripojený) mila7

Marina, chcem sa ta spytat. Ja som tiez dlho rozmyslala nad tym ako najjednoduchsie si viest skladovu evidenciu. Vymyslela som si nieco taketo mozes sa na to pozriet. Ci to moze byt, respektive, co tomu chyba.
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

Problém trochu je s výdajom a to v prípade, ak napr.
Nákup 100 ks á 10 Sk
Nákup 20 ks á 15 Sk
Predaj 105 ks ???
Výdaj zo skladu by si v tomto prípade mala dať buď dvoma zápismi:
Výdaj 100 ks á 10 Sk
Výdaj 5 ks á 15 Sk
alebo jedným zápisom, ale to by si musela najprv cenu spriemerovať. To by si sa však napočítala. Môžeš si urobiť pomocný výpočet v Exceli.
Príklad:
Nákup 100 ks á 10 Sk = 1000 Sk
Nákup 20 ks á 15 Sk = 300 Sk
Predaj 105 ks ( 1300:120=10,84) á 10,84 Sk (zostatok na sklade 15 ks)
Nákup 50 ks á 12,80 Sk = 640 Sk (zostatok na sklade 65 ks)
Predaj 55 ks á 12,38 Sk = 680,90; výpočet ceny/MJ = (15*10,84)+640=162,60+640=802,60:65=12,347
Naposledy upravil Marína : 14.11.07 at 10:52
0 0
mila7 mila7

mila7 je offline (nepripojený) mila7

ak napr.
Nákup 100 ks á 10 Sk
Nákup 20 ks á 15 Sk
Predaj 105 ks ??
tak ja robím výdaj 2 zápismi:
Výdaj 100 ks á 10 Sk
Výdaj 5 ks á 15 Sk

Inak je to OK?

Chcem sa este spytat, co v pripade, ze mam na konci roka nejake zasoby ( Doteraz som vzdy mala 0). Nevylucuje sa hodnotu zasob z VOZD.
V praxi: Ak si chcem napr. znizit HV- mozem si nakupit material, ktory budem vykazovat ku koncu roka ako zasoby?

0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

mila7 Pozri príspevok
ak napr.
Nákup 100 ks á 10 Sk
Nákup 20 ks á 15 Sk
Predaj 105 ks ??
tak ja robím výdaj 2 zápismi:
Výdaj 100 ks á 10 Sk
Výdaj 5 ks á 15 Sk

Inak je to OK?
Áno.
Chcem sa este spytat, co v pripade, ze mam na konci roka nejake zasoby ( Doteraz som vzdy mala 0). Nevylucuje sa hodnotu zasob z VOZD.
V praxi: Ak si chcem napr. znizit HV- mozem si nakupit material, ktory budem vykazovat ku koncu roka ako zasoby?
Áno. Len pre úplnosť, hovoríme o JÚ.
. .
0 0
blondy blondy

blondy je offline (nepripojený) blondy

iwa
Marína Pozri príspevok
. Pôvodca textu príspevku: mila7
ak napr.
Nákup 100 ks á 10 Sk
Nákup 20 ks á 15 Sk
Predaj 105 ks ??
tak ja robím výdaj 2 zápismi:
Výdaj 100 ks á 10 Sk
Výdaj 5 ks á 15 Sk

Inak je to OK?
Áno.
Chcem sa este spytat, co v pripade, ze mam na konci roka nejake zasoby ( Doteraz som vzdy mala 0). Nevylucuje sa hodnotu zasob z VOZD.
V praxi: Ak si chcem napr. znizit HV- mozem si nakupit material, ktory budem vykazovat ku koncu roka ako zasoby?
Áno. Len pre úplnosť, hovoríme o JÚ.
.
nakúpiť ...
teda pre potreby zníženia HV v JÚ znamená aj zaplatiť (myslím nákup na faktúru) do konca roka!!!
0 0
Pepa Pepa

Pepa je offline (nepripojený) Pepa

blondy Pozri príspevok
nakúpiť ...
teda pre potreby zníženia HV v JÚ znamená aj zaplatiť (myslím nákup na faktúru) do konca roka!!!
Hovoríme o jednoduchom účtovníctve - zníženie základu dane nie HV.
0 0
mila7 mila7

mila7 je offline (nepripojený) mila7

ano, hvoorime o JU - a mala som na mysli nákupit a tiez zaplatit do konca roka 2007.
0 0
karpis karpis

karpis je offline (nepripojený) karpis

mila7 Pozri príspevok
ano, hvoorime o JU - a mala som na mysli nákupit a tiez zaplatit do konca roka 2007.
áno takto si môžete ponížiť základ dane
0 0
mila7 mila7

mila7 je offline (nepripojený) mila7

dakujem
0 0
Marianna01 Marianna01

Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

asi nerobíte ako živnostníci, v tomto prípade malí predajcovia. Ak nakupujem a predávam tovar v menšej predajni. Všetko čo kúpim od dodávateľov ide rovno do predajne. Nemám žiadny sklad. Nemôžem predsa každý predaj zákazníkovi dávať na výdajku. Alebo by som mala robiť každý večer po záverečnej inventúru, aby som zistila, čo som predala? Aj tak nezistím, či mi niečo neukradli. Akú mám viesť skladovú evidenciu, keď žiaden sklad nemám? Nedá sa robiť výdaj ani podľa registračnej pokladne, lebo mám len malú prenosnú kde môžem evidovať tovar podľa určitých skupín, nie je možné kapacitou pokladne, aby som mala každú položku zvlášť. Takže ako to robím ja: nahádžem všetok príjem do evidencie a na konci roka podľa fyzickej inventúry nahodím výdaj jednou výdajkou s dátumom 31.12.2007. A potom si môžem podľa priemernej prirážky odhadom skontrolovať, či mi to približne sedí. Nikdy nie som schopná zistiť, či mi nejaký tovar zmizol. Je to fyzicky nemožné. Alebo máte nejaký nápad?
O potrebe viesť skladovú evidenciu sme tu písali niekoľko desiatok príspevkov. Stále sa (aj v praxi) stretávam s tým, že si podnikatelia neuvedomujú túto nutnosť kvôli názvu - sklad. Presne toto mi zvyknú hovoriť - ja predsa nemám sklad, len maličkú predajňu, tak na čo by som mal/a viesť sklad? Odpoveď jednoduchá: lebo tak určuje zákon. Nie my účtovníci sme si vymysleli niečo, čo by nám zjednodušilo robotu (už aj takýto názor som počula). Takže zhrniem: skladová evidencia je nutná, pretože to vyplýva zo zákona. Nikoho nech nemýli názov skladu, myslí sa tým tovar, materiál a zásoba, ktorú bude podnikateľ používať na jeho ďalší predaj.
Ďalšia otázka, ktorá zaznieva - ako mám viesť skladovú evidenciu?
Na túto otázku mám tri odpovede:
1. ak predávam len napr. na objednávky a pod. a vystavujem k tomu faktúry, každý dovar, ktorý prejde cez moju živnosť (ak to tak mám nazvať), nahodím do skladu na skladovú kartu plusom, pri predaji mínusom. Nikoho nezaujíma, že nákup a predaj sa uskutočnil jeden a ten istý deň. Cez skladovú kartu prechádza aj tak.
2. ak predávam cez registračnú pokladňu, ktorá má možnosť využívať PLU, nemám problém. Ja to riešim u klientov mesačným PLU (správne by bolo denné, ale s niektorými sa nedá dohodnúť)a tým pádom nie je problém urobiť príjem a výdaj na sklade.
3. ak predávam cez reg. pokl., ktorá nemá možnosť PLU. Niečo som čítala o skladových skupinách, neviem, či sa to dá celkom dobre využiť. Moja klientka (narobila sa síce) mi písala do zošita, čo predala. Urobila si taký zošit, kde mala všetky artikle, a už si len porobila kolonky na každý deň a za každou predanou horalkou spravila čiaročku. Nakoniec to spočítala a napísala mi stavy. Prácne, ale bolo to nutné...
0 0
dadasv dadasv

dadasv je offline (nepripojený) dadasv

baran
Zita5 Pozri príspevok

Ja teda neviem , tiež som mala malý obchod , nakúpený tovar išiel priamo na predajňu a tam sa pod tovarom prehýbali regále . Viedla som skladovú evidenciu . K dennej uzávierke pokladne sa vytlačila PLU páska s rozpisom predaného tovaru , túto sme lepiĺi do zošita a odpisovalo sa z kariet . Na konci mesiaca nikdy nebol problém inventarizáciou zistiť skutočný stav na predajni .Ale vyžadovalo si to presné pomenovanie tovaru už pri nahadzovaní tovaru do pokladne a vedenie evidencie príjmu a výdaja tovaru .Tu nejde o to , či mám sklad alebo nemám , ale o to , aby som zistila skutočne fyzicky nachádzajúci sa tovar na predajni a tým aj poriadok v účtovníctve . Ale to si musí každý zabezpečiť sám. Potom som zistila aj to či mi tovar zmizol , alebo nie .
To isté platí a pre predaj na čierno , či sa nahodil do pokladne alebo nie .

Viem aj to , že niekto si vie prácu aj zjednodušiť .

Toto sa dá uplatniť, ak máš na každú položku iné PLU. Ale ak je pod jedným PLU viacej podobných tovarov (napr. kúpeľňové doplnky, pozinkované fitinky, elektromateriál a pod./ u ktorých môže byť veľmi rozdielna cena, tak sa toto uplatniť nedá. Asi si jedine kúpiť inú pokladňu, v ktorej je možné nahrať viac čísiel PLU. Tá moja je obmedzená a nestačí na každý jednotlivý tovar osobitne. Zatiaľ to mám vyriešené tak, (teda ani vlastne nie ja, ale môj klient/, že výdaj spisuje pri každom novom príjme podľa stavu v regáli. Keďže sa ale príjem a výdaj zo skladu účtujú v nákupných cenách a predaj v predajných, tak sa to určite presne nezhoduje. Ale neviem vymyslieť v tomto prípade iný spôsob účtovania skladu. Totiž ani predajné ceny sa vždy nezhodujú s tými uvedenými na skladovej karte, pretože podnikateľ občas poskytne aj zľavy - napr. množstevné, alebo ak chce predať tovar, ktorý mu dlhšie stojí v predajni. Ale fakt neviem vymyslieť lepší spôsob evidencie.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Zita5 Pozri príspevok

Ja teda neviem , tiež som mala malý obchod , nakúpený tovar išiel priamo na predajňu a tam sa pod tovarom prehýbali regále . Viedla som skladovú evidenciu . K dennej uzávierke pokladne sa vytlačila PLU páska s rozpisom predaného tovaru , túto sme lepiĺi do zošita a odpisovalo sa z kariet . Na konci mesiaca nikdy nebol problém inventarizáciou zistiť skutočný stav na predajni .Ale vyžadovalo si to presné pomenovanie tovaru už pri nahadzovaní tovaru do pokladne a vedenie evidencie príjmu a výdaja tovaru .Tu nejde o to , či mám sklad alebo nemám , ale o to , aby som zistila skutočne fyzicky nachádzajúci sa tovar na predajni a tým aj poriadok v účtovníctve . Ale to si musí každý zabezpečiť sám. Potom som zistila aj to či mi tovar zmizol , alebo nie .
To isté platí a pre predaj na čierno , či sa nahodil do pokladne alebo nie .

Viem aj to , že niekto si vie prácu aj zjednodušiť .
Súhlasím so Zita5... A dodám, že neskôr sme si dokúpili program export - import, prepojili PC s pokladňou, takže sa predaný tovar odpisoval zo skladu automaticky pri predaji... V ktoromkoľvek dni roka sme hneď vedeli, čo máme, či nemáme na sklade...
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

Marianna01 Pozri príspevok
O potrebe viesť skladovú evidenciu sme tu písali niekoľko desiatok príspevkov. Stále sa (aj v praxi) stretávam s tým, že si podnikatelia neuvedomujú túto nutnosť kvôli názvu - sklad. Presne toto mi zvyknú hovoriť - ja predsa nemám sklad, len maličkú predajňu, tak na čo by som mal/a viesť sklad? Odpoveď jednoduchá: lebo tak určuje zákon. Nie my účtovníci sme si vymysleli niečo, čo by nám zjednodušilo robotu (už aj takýto názor som počula). Takže zhrniem: skladová evidencia je nutná, pretože to vyplýva zo zákona. Nikoho nech nemýli názov skladu, myslí sa tým tovar, materiál a zásoba, ktorú bude podnikateľ používať na jeho ďalší predaj.
Ďalšia otázka, ktorá zaznieva - ako mám viesť skladovú evidenciu?
Na túto otázku mám tri odpovede:
1. ak predávam len napr. na objednávky a pod. a vystavujem k tomu faktúry, každý dovar, ktorý prejde cez moju živnosť (ak to tak mám nazvať), nahodím do skladu na skladovú kartu plusom, pri predaji mínusom. Nikoho nezaujíma, že nákup a predaj sa uskutočnil jeden a ten istý deň. Cez skladovú kartu prechádza aj tak.
...
vyberám tú prvú možnosť
Dá sa takto robiť aj vo firme, ktorá primárne poskytuje služby , požičiava – ale niektorým svojim klientom (na objednávku) aj predáva tovar, ktorý nakupuje aj pre seba.
Konkretnejšie – nakupuje pre vlastnú potrebu špeciálne obleky a pomôcky – najčastejšie sú rádovo v desiatkach tisíc korún, niektoré aj v stovkách a sú tam aj drobné veci)
Môže sklad urobiť spolu – alebo zvlášť čo požičiava a zvlášť, čo predá ?
dúfam, že som to dobre napísala, nevyznám sa ..
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Katy a R Pozri príspevok
vyberám tú prvú možnosť
Dá sa takto robiť aj vo firme, ktorá primárne poskytuje služby , požičiava – ale niektorým svojim klientom (na objednávku) aj predáva tovar, ktorý nakupuje aj pre seba.
Konkretnejšie – nakupuje pre vlastnú potrebu špeciálne obleky a pomôcky – najčastejšie sú rádovo v desiatkach tisíc korún, niektoré aj v stovkách a sú tam aj drobné veci)
Môže sklad urobiť spolu – alebo zvlášť čo požičiava a zvlášť, čo predá ?
dúfam, že som to dobre napísala, nevyznám sa ..
Nerozumiem čo znamená ...nakupuje pre vlastnú potrebu ....mám chápať pre potrebu ako súkromnej osoby , alebo pre potrebu firmy , nakoľko tie obleky požičiava za účelom dosahovania zdaniteľných príjmov.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať