Zavrieť

Porady

Dovoz tovaru z Číny-skúsenosť

Poprosila by som všetkých, ktorí už majú za sebou skúsenosť: chceli by sme z Číny doviesť tovar a je to pre nás tak trochu tipos-bingo. Prečo? Ak nám zákazník pošle vzorky tovaru vopred, dodrží túto kvalitu aj vo veľkej zaplatenej zásielke. Tovar by mal prísť v lodnom kontajneri, nezatečie?
Ak áno, s akou poisťovňou sa budeme vlastne naťahovať?
Vykládka v Hamburgu. Asi hlúpa otázka-nestratí sa to tam, koľko to tam môže trčať, mám tovar pripoisťiť tu na Slovensku? Podmienky dodania INCOTERMS
sú-k boku lode v Hamburgu, takže čo ďalej ? Ďakujem všetkým za skúsenosti...
Usporiadat
MajoMi75 MajoMi75

MajoMi75 je offline (nepripojený) MajoMi75

luco07 Pozri príspevok
Odpoved je pomerne jednoducha, ale jej realizacia naopak dost komplikovana: Treba si najst spolahliveho dodavatela. To moze byt v Cine niekedy (skor casto) problem...
na skusku som urobil toto:
vytipoval som si jeden produkt cca 3.000,- Sk nasiel som si dodavatela a napisal mail. Bol som prekvapeny, ako rychlo sa mi ozvali spat /vsak ide o deal/. S dotycnou som si este preposlal asi 5 mailov, kym sme "uzavreli obchod". Aj napriek tomu, ze tovar je na ceste a ja ho este nemam v ruke, cize nepoznam kvalitu a design, mozem konstatovat, ze jednanie bolo fakt na urovni./maslim zo strany cinana/ Oslovil som pocas poslednych troch dni este dalsich dvoch dodavatelov roznych inych produktov a bolo to podobne. Boli ochotni a okrem cennikov mi dokonca v jednom pripade poslali aj kratky opis /predstavenie/ ich spolocnosti. Ja viem, ze som mozno predcasne spokojny a mozno sa nedockam ani objednaneho tovaru. Preto som to riskol iba do /3.000,- Sk/. Vsak uvidim...
Inac postovne tentokrat bolo cca $47,- kurier DHL
0 0
Filip Glasa Filip Glasa

Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

Založil som Finstat.sk
tu chlapík popisuje jak podniká s čínskymi bicyklami v USA:
http://www.podnikanivusa.com/category/xyz-bikes/
0 0
miso432 miso432

miso432 je offline (nepripojený) miso432

zdravim vsetkych, cele toto obchodovanie s Cinou vyzera na prvy pohlad tak jednoducho a "hladko" a podla toho co som sa tu v roznych prispevkoch docital je najvacsim problemom najst odvahu zaplatit vopred ...

Velmi malo sa tu ale spominaju komplikacie/problemy/kroky co s tovarom po jeho precleni... mam znamych, ktori dovazaju znackove oblecenie z USA a co viem, trvalo im niekolko mesiacov kym dali dokopy vselijake licencie, povolenia, certifikaty a mohli zacat legalne predavat vo svojom kamennom obchode.

Neviem si predstavit davat kazdy druh tovaru na certifikaciu do statnej skusobne - ved to musi stat neskutocne peniaze a cas - to si predsa maly zacinajuci podnikatel nemoze dovolit
Ako sa to robi ak by som si chcel z Ciny nechat priviezt dajme tomu bicykle, sportove potreby, alebo nejake doplnky stravy (caj, zensen,...)?

Vopred diky
0 0
luco07 luco07

luco07 je offline (nepripojený) luco07

Treba najst spolahliveho dodavatela, ktory ma certifikaciu hotovu. Alebo si najst sprostredkovatela, ktory pre Vas vyhlada spolahliveho dodavatela. U niektorych sprostredkovatelskych spolocnosti sa provizie pohybuju medzi 3-8%, pricom priblizne rovnake percenta usetrite tym, ze sprostredkovatel Vam vyberie dodavatela, ktory bude cenovo zodpovedat Vasim predstavam, overi jeho totoznost a po dohode vykona predzasielkovu inspekciu. Ak chcete vediet viac, tak sa kludne spytajte na konkretne zalezitosti. Niektore z najcastejsich rizik si mozte precitat v mojich predoslych prispevkoch k tejto teme.
0 0
miso432 miso432

miso432 je offline (nepripojený) miso432

aha, mozno budem posobit natvrdlo, ale som v tejto oblasti laik... takze vyberom "spravneho" dodavtela mozem tovar ihned po jeho privezeni, precleni, atd. zaradit do predaja?

co vsetko su vlastne tieto certifikacie? to mi spolu s prvou dodavkou tovaru poslu aj fascikel s potvrdeniami ze tovar splna normy EU a je ho mozne volne predavat?
Naposledy upravil miso432 : 07.02.08 at 10:37
0 0
luco07 luco07

luco07 je offline (nepripojený) luco07

miso432 Pozri príspevok
aha, mozno budem posobit natvrdlo, ale som v tejto oblasti laik... takze vyberom "spravneho" dodavtela mozem tovar ihned po jeho privezeni, precleni, atd. zaradit do predaja?

co vsetko su vlastne tieto certifikacie? to mi spolu s prvou dodavkou tovaru poslu aj fascikel s potvrdeniami ze tovar splna normy EU a je ho mozne volne predavat?
-Ano je to tak. Pre rozne druhy tovarov je potrebne ziskat rozne druhy certifikatov a povoleni. Statisticky najcastejsie to bude asi CE certifikat.
0 0
miso432 miso432

miso432 je offline (nepripojený) miso432

Dakujem za odpovede Luco07, vzdy som obchodovanie s Cinou povazoval za velmi komplikovane a preto som tuto myslienku odsuval bokom...

Viete mi Vy, alebo niekto iny poradit aj konkretne linky na dobrych a osvedcenych sprostredkovatelov? Chel by som si pozistovat viac informacii o problematike a zorientovat sa v produktoch a moznostiach...

Ak by to bolo proti pravidlam porady, poprosim poslat info na mail: miso432 "zavinac" hotmail.com (este mi to nedovoli vlozit link ) Diky.
0 0
radoz radoz

radoz je offline (nepripojený) radoz

Nemate niekto nejaky link, kde by bol zoznam najcastejsich certifikatov spolu s ich popisom?
0 0
<oci> <oci>

<oci> je offline (nepripojený) <oci>

pieces Pozri príspevok
Asi trochu odbočím, ale predsa len súvisí s témou:
Pracujem v prepravnej firme, ktorá sa orientuje na leteckú a námornú prepravu a môžem povedať, že 90% našich klientov prepravuje z krajín ďalekého východu a pod. Zvyšnú časť tvoria importy z USA a ostatné krajiny. Väčšina vecí okolo nás je privezená z Číny, Taiwanu, Indie a pod. Nie vždy Čína znamená lacný brak. Mnohokrát sa jedná o skutočne kvalitné výrobky a verte, že každý z Vás ich má doma plno. Oblečenie, obuv, elektronika, mobilné telefóny, počítače, darčekové predmety, keramika, misky, črepníky, sušené kvety, potraviny, športové predmety, mikroténové sáčiky, žiarovky, čokoľvek ... kamkoľvek sa človek obzrie, obklopujú nás veci z Číny. Dokonca i časť vecí dovezená napr. v rámci Európy môže mať pôvod omnoho ďalej. Stačí ak slovenský odberateľ kupuje napr. od dodávateľa z Nemecka avšak tento si svoj tovar nechá dovážať z Ázie.
Sú kvalitné veci z Číny, rovnako ako aj nekvalitné. Sú kvalitné veci zo Slovenska ako aj nekvalitné, atď. Nezáleží na krajine, ale na povedzme svedomí podnikateľa, čo privezie a rozhodne sa spotrebiteľovi predať. Ak nakúpia lacný brak (je jedno, či v Číne, alebo EU) a odvážia sa túto nekvalitu predávať je to už úplne iný problém a iná téma.
Čína? Ruky preč!!! Spoločnosť (naoko) natoľko odmieta "čínu", že samotní (svojim spôsobom poctiví) predajcovia z Číny dovezených (a môžbyť kvalitných) výrobkov ich pod tlakom spoločnosti prezentujú ako napr.európske. Sama som sa s tým osobne viackrát stretla a poviem Vám sú to skutočne zmiešané pocity, keď na jeseň priveziete klientovi 500 párov topánok zo Shanghai a v Januári ich ponúka ako dovoz z Talianska. Alebo brusička na nože - patent zo Švajčiarska. Načo spomínať, že vyrobená v Číne?
Keby niektorí ľudia, ktorí hania "čínske" výrobky vedeli koľko z nich majú vo vlastnej domácnosti, boli by pomerne prekvapení.

Lion,
odporúčam kontaktovať sa na prepravné spoločnosti, ktoré vedia poradiť najmä v spôsobe prepravy z danej destinácie, dodacej podmienky (zvoľte FOB, je najpraktickejšia), spôsobe platby (napr.akreditív) a pod. Niektorí z našich klientov si chodia osobne do Číny overiť napr. nakládku tovaru do kontajneru. Je to síce finančne náročnejšie, ale istota je istota. Najmä pri prvom odbere tovaru.

Čo sa týka samotného dodávateľa z Číny, použite internet na overenie serióznosti, hľadajte referencie, spokojných odberateľov a pod. U nás vo firme sme dokonca raz skúšali prostredníctvom našej pobočky v Číne overiť dodávateľa. Nie vždy sa to však dá, Čína je veľká
Prajem Vám veľa úspechov a šťastnú voľbu pri výbere dodávateľa aj prepravcu!
Chcel by som z Ciny doviest zariadene o rozmerov zhruba 5 cbm a hmotnosti max 2 tony. Pieces, je Vasa firma schopna zariadit takyto prevoz? Pripadne vie mi niekto poradit prepravcu, s ktorym ma dobre skusenosti? Poprosim akekolvek info na adresu ockajm*zavinac*gmail.com. Dakujem
0 0
xfenix xfenix

xfenix je offline (nepripojený) xfenix

Som baba ktora sa snazi preniknut do tajov podnikania :) ...viac
Plati to aj mimo ebay
0 0
micheala micheala

micheala je offline (nepripojený) micheala

MajoMi75 Pozri príspevok
na skusku som urobil toto:
vytipoval som si jeden produkt cca 3.000,- Sk nasiel som si dodavatela a napisal mail. Bol som prekvapeny, ako rychlo sa mi ozvali spat /vsak ide o deal/. S dotycnou som si este preposlal asi 5 mailov, kym sme "uzavreli obchod". Aj napriek tomu, ze tovar je na ceste a ja ho este nemam v ruke, cize nepoznam kvalitu a design, mozem konstatovat, ze jednanie bolo fakt na urovni./maslim zo strany cinana/ Oslovil som pocas poslednych troch dni este dalsich dvoch dodavatelov roznych inych produktov a bolo to podobne. Boli ochotni a okrem cennikov mi dokonca v jednom pripade poslali aj kratky opis /predstavenie/ ich spolocnosti. Ja viem, ze som mozno predcasne spokojny a mozno sa nedockam ani objednaneho tovaru. Preto som to riskol iba do /3.000,- Sk/. Vsak uvidim...
Inac postovne tentokrat bolo cca $47,- kurier DHL
dobry vecer, zaujimalo by ma, ako dopadla ta vasa objednavka??? chcem urobit to iste , tiez objednat v malom mnozstve a netusim, nic o cle ani daniach...platili ste ich? dakujem
0 0
mikas mikas

mikas je offline (nepripojený) mikas

luco07 Pozri príspevok
Co sa tyka dovozu z Ciny, je treba rozlisovat medzi kontajnerovym dovozom a kusovym dovozom, cize skor zasielkou. Zasielkovu sluzbu realizuju skor sukomne osoby a zivnostnici a cena na kus samozrejme vychadza viac, nehovoiac o preprave. Napriek tomu, da sa zarobit aj na tom, hoci nie prilis vela. Po dovoze treba zaplatit clo a DPH. Clo sa priemerne pohybuje okolo 5-10%, ale moze byt aj viac, alebo menej, je to velmi individualne. Skuste pohladat na ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_en.htm podla popisu tovaru.

Co sa tyka postovneho, najdrahsi je kurier, lacnejsia je letecka preprava a najlacnejsia je lodna. Pri lodnej sa vacsinou jedna o kontajnerovu prepravu, kontajnery sa delia podla velkosti a ucelu (klasicke dry, open-top, mraizarenske atd., atd.) Najbeznejsia je preprava v klasickych kontajneroch oznacenych cislami podla dlzky v stopach (cize 20', 40', 40' HQ a pod.) Cena za prepravu zavisi od velkosti kontajneru a vahy, ktora je v nom nalozena a meni sa zhruba kazdy kvartal. Najvyssie ceny byvaju treti a stvrty kvartal (kvoli vianociam). V sucasnosti sa da z Ciny dopravit 20' kontajner (ktory ma objem asi 33 cbm, a hmotnostny limit myslim okolo 24 ton za priblizne 3700 USD a viac, zavisi podla spolocnosti. Doba prepravy je okolo 4-5 tyzdnov, treba si vsak radsej nechat rezervu. Dovozne podmienky su medzinarodne platne (zadajte si do googlu 'incoterms'), najcastejsie sa pouzivaju FOB a CIF.
Ahoj
tvoj prispevok mi dost pomohol, no aj tak by som potrebovala niektore spresnenia. Mam v umysle dovazat tovar z ciny, zatial by to bol ten 20 GP kontajner. Firma z ciny by mi tuto zasielku zaslala do Hamburgu, len ja neviem co s nou dalej, aj ked ta suma za dovoz tovaru z ich strany bola v porovnani s penaznou poziadavkou spedicnych spolocnosti na slovensku veeeeeeelmi lakava. Vedel by si mi poradit co zvolit? Lakavu ponuku :dovoz do Hamburgu a potom sa starat co dalej alebo vyuzit sluzby spedicnej firmy a dostat tovar az priamo domov s tym, ze (aspon sa tak zda) to bude nehorazne drahe. Vedel by si mi poradit nejakych sprostredkovatelov, resp. ako to urobit aby to dopadlo co najlepsie.
Este jedna vec, kedze ako sa zda sa v tom aj vyznas
Je na motorky-quady potrebny nejaky certifikat?
dakujem
0 0
luco07 luco07

luco07 je offline (nepripojený) luco07

Dobry den,

Ak chcete, napiste mi sukromnu spravu ohladne ceny za dovoz do Hamburgu, resp. na Slovensko, ktoru Vam dala cinska spolocnost, resp. spedicna spol. na Slovensku. Uvidime, ci sa v tejto veci bude dat nieco urobit. Riesit zalezitost v Hamburgu neodporucam, pokial nemate skusenosti s colnou deklaraciou a spediciou, v konecnom dosledku by Vas cela zalezitost mohla vyst ovela drahsie.

Co sa tyka certifikatu, nie som si isty, ci motorky potrebuju CE, ale v pripade, ze ich chcete prihlasit na znacky, urcite je potrebna homologizacia (EEC). Konkretne informacie by Vam mali dat kompetentni na ministerstve dopravy.

Na dovoze z Ciny je vsak v kazdom pripade najdolezitejsi dodavatel. V pripade, ze ste s nim nehovorili osobne a nevideli ste fabriku v Cine, neodporucam kontajner objednavat bez predzasielkovej inspekcie. Mohli by ste sa velmi popalit.

Na zaver: V colnom sadzobniku si skontrolujte, ake clo budete platit za tovar a takisto, ci sa nan nevztahuju ziadne antidumpingove opatrenia. Konecna suma by Vas v takom pripade mohla velmi nemilo prekvapit.
0 0
Peter G. Peter G.

Peter G. je offline (nepripojený) Peter G.

Dobrý deň!

Mohol by mi niekto poradiť? Kupujem tovar z Číny. Číňan mi to pošle loďou do Gdanska čínskou špedičnou firmou. Ako postupovať ďalej? Ako je to s prevozom z Gdanska a preclením? Musím si to zabezpečiť sám alebo ma osloví nejaká špedičná firma?

Ďakujem dovidenia.
0 0
BABIKA2008 BABIKA2008

BABIKA2008 je offline (nepripojený) BABIKA2008

: ))))))))
suhlasim s prispevkom od LUcO
0 0
BABIKA2008 BABIKA2008

BABIKA2008 je offline (nepripojený) BABIKA2008

: ))))))))
Dovozná obchodná operácia- prebieha v troch fázach:
1.prípravnú fázu – zahŕňa:
a)rozbor potreby dovozu– zistenie, či sa potrebný tovar nenachádza aj na trhu. Ak nie, tak sa sformulujú požiadavky na dovoz (druh, kvalita, cena tovaru, krajina , termín dovozu.....)
b)vyhľadanie možných dodávateľovinformácie možno získať zo SOPK-y, výstav, veľtrhov, odborných časopisov, obchodných zástupcov;
c) zaslanie dopytu zahraničným dodávateľom dopyt je nezáväzný, jeho cieľom je získať informácie o podmienkach dodávky. Odpoveďou na dopyt je ponuka zo strany dodávateľa.
d)vyhodnotenie ponúkna základe najvýhodnejšej ponuky sa vypíše objednávka.

2.fázu zmluvného (kontraktačného) zabezpečenia – zahŕňa:
a) zaslanie objednávky dodávateľovi
b) uzatvorenie kúpnej zmluvy /vychádza sa z uzancií – nepísaných obchodných pravidiel správania sa v medzinárodnom obchode/ predávajúci tu:
&#183;môže bez výhrad potvrdiť objednávku na formulári dovozcu /v praxi je to výnimočne/
&#183;zašle vlastnú kúpnu zmluvu so svojimi podmienkami a žiada o jej potvrdenie
&#183;príjme objednávku dovozcu s výhradami – ide o návrh novej kúpnej zmluvy

3.realizačná fáza - zahŕňa:
a)prevzatie dodávkyak ide o tovar z tretích krajín /mimo EU/ dovozca po prekročení tovaru cez colnú hranicu vystaví doklady pre colné konanie /JCD/
b)zaplatenie za dodaný tovar
c)výsledná kalkuláciazistené výsledky môžu ovplyvniť rozhodnutie dovozcu o ďalšom dovoze
0 0
BABIKA2008 BABIKA2008

BABIKA2008 je offline (nepripojený) BABIKA2008

: ))))))))
Dovozom tovaru je vstup tovaru z územia tretích krajín na územie Európskych spoločenstiev. Správcom DPH pri dovoze tovaru sú colné orgány. Povinnosť zdaniť dovoz tovaru zostáva prechodom colnej hranice spoločenstva vždy dovozcovi.
Daňová povinnosť pri dovoze tovaru vzniká dňom prijatia colného vyhlásenia na prepustenie tovaru do príslušného colného režimu, alebo dňom, v ktorom colný dlh vznikol iným spôsobom ako prijatím colného vyhlásenia. Daň je splatná v lehote pre splatnosť cla podľa colných predpisov.
Základom dane pri dovoze tovaru je hodnota určená na colné účely podľa colných predpisov. Do základu dane sa nezahŕňa zľava z ceny tovaru a zľava za skoršiu úhradu ceny tovaru. Režim dovozu tovaru z tretích krajín zostal po vstupe SR do EÚ v princípe nezmenený. Ktorá členská krajina inkasuje DPH pri dovoze, je definované v zákone určením miesta dovozu. Vo všeobecnosti je ňou tá členská krajina, v ktorej sa tovar nachádza v čase, keď vstupuje na územie EÚ. Výnimkou sú prípady, keď má dovážaný tovar na vstupe na územie Európskych spoločenstiev postavenie dočasne uskladneného tovaru, alebo ak je umiestnený do slobodného colného pásma, alebo slobodného colného skladu, alebo ak je prepustený do colného režimu uskladňovanie v colnom sklade, colného režimu aktívny zušľachťovací styk, colného režimu dočasné použitie s úplným oslobodením od dovozného cla, colného režimu vonkajší tranzit, alebo vpustený do teritoriálnych vôd. Miestom dovozu tovaru je v tomto prípade členská krajina, v ktorej sa končia tieto colné opatrenia.
0 0
luco07 luco07

luco07 je offline (nepripojený) luco07

Babika, celkom dobre naposane, este by som snad dodal niekolko faktov vzhladom na specifickost cinskej obchodnej kultury a etikety:

K bodu 1. ods. b) SOPKa ma minimalne informacie, na nu by som sa v tomto smere vobec nespoliehal. V Cine je najvyhodnejsie riesit objednavky prostrednictvom konexii, resp. odporucani, co vychadza z kulturnych tradicii. Na dalsom mieste su vystavy a veltrhy, ale hlavne caste navstevy v Cine a budovanie si personalnych vztahov, tzv. Guanxi.

Bod 2, ods. b) Akakolvek zmluva uzavreta s cinskym subjektom je platna jedine v pripade, ze splna kriteria stanovene legislativou CLR. Aj v pripade, ze zmluva v buducnosti nebude dodrzana, byva vymahanie skod velmi komplikovane a v pripade nizsieho objemu skod(do niekolko milionov Sk) prakticky nerentabilne. Ako sa zvykne hovorit v zdravotnictve - Najdolezitejsia je prevencia.
0 0
Ejkabejka Ejkabejka

Ejkabejka je offline (nepripojený) Ejkabejka

momentalne zena v domacnosti ...viac
a co tak dovazat tovar napriklad z USA? kurz je vyhodny, tovar roznorody.mozno je to nevyhodne, nevyznam sa, len ma to napadlo.momentalne tu zijem a mozno by sa oplatilo spolupracovat.
0 0
Filip Glasa Filip Glasa

Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

Založil som Finstat.sk
http://blogy.etrend.sk/made-in-china
tu si píše blog babenka z Číny. Má firmu čo okrem iného:
"robím tiež sourcing – nakupujem všetko, čo je „Made in China“ a exportujem to do Čiech."
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať