Zavrieť

Porady

zdravotne poistenie pre studentov-zivnostnikov

Mozete mi prosim poradit? Nevyznam sa presne v novom zakone o zdravotnom poisteni. Som student DENNEHO studia na univerzite a zaroven mam zivnost. Kedze studujem, zivnost mam len ako privyrabanie a este ani jeden rok moj zaklad dane neprevysil nezdanitelne minimum, takze som neplatit ziadnu dan, ziadne odvody a podobne. Podla noveho zakona o zdravotnom poisteni, by (aspon tak mi to podali v poistovni, ale vobec sa mi to nezda) VSETCI studenti denneho studia, ktori maju zivnost platit odvody (910Sk-mesacne). No moj prijem zo zivnosti je rocne okolo 15000Sk. KEby som nebol student, tak by som odvody nemusel platit. Je ten zakon naozaj postaveny tak, ze kazdy student musi platit tie odvody, aj ked napriklad tolko ani nezarobi? Mozete ma odkazat na nejaku stranku kde je to presne vysvetlene? Len nie zakon prosim. Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    coneek je offline (nepripojený) coneek

    coneek
    uz to tu bolo rozoberane, pozri si poradu Mzdove uctovnictvo, personalistika, odvody a temy: "Novy zakon o zdravotnom poisteni" a "Novela ZP od 01.07.2005".

    Tam to vsetko najdes... Ale platit musis, aj ked nic nezarobis... Od 01.07. by sa to malo menit, snad to prejde.

    DanielaSL je offline (nepripojený) DanielaSL

    Mama troch dospelých detí DanielaSL
    mistik