Prelúskala som niekoľko tém s problematikou platby kartou, resp. cez terminál.
Podnikateľ si v máji zriadil terminál a niektorí klienti už platili za poskytnuté služby PK.
Podnikateľ im vystavil príjmový pokladničný blok+doklad o zaplatení PK cez terminál. Zvolila som si nasledovný postup účtovanie týchto tržieb (účtujem ich denne):
príjem v pokladni - rovnaká suma na strane POZD: predaj výrobkov a služieb,
výdaj v pokladni: suma rovnajúca sa platbám PK cez terminál - rovnaká suma na strane priebežné položky príjem,
príjem sumy zaplatenej PK na bankový účet (deň zúčtovania platby) - priebežná položka výdaj.
Samozrejme, že treba priložiť príslušné doklady, resp. urobiť interný doklad.
Neviem si predstaviť, ako inak účtovať prijatú úhradu za poskytnuté služby v mojom prípade, keď bol vystavený príjmový poklad, ale bolo platené cez terminál. Hotovosť v pokladni musí sedieť.
Alebo to mám riešiť nejako inak?
Presne podľa nových postupov v bode 4) Pri inkase platobnou kartou sa v peňažnom denníku dodávateľa účtuje priebežná položka na strane príjmu v sume prijatej tržby a v členení podľa § 4 ods. 6 písm. d (príjmy zahrnované do základu dane z príjmov). Na základe výpisu z banky sa účtuje v deň zúčtovania inkasa príjem na účet v banke a priebežná položka na strane úbytku.
A interným dokladom znížiť dennú tržbu o sumu, ktorá sa rovná sume zaplatenej platobnými kartami?
Nuž neviem... Normálne mám hlavu v smútku, ako to správne zaúčtovať.
Naposledy upravil Kristína : 10.06.08 at 16:49