aviator Myslím si, že väčšina ľudí by ocenila, keby sa u nás správali policajti podobne ako v Rakúsku. Keď už pre nič iné, tak preto, aby sa znížila úmrtnosť na cestách, je 2x väčšia, než v kultúrnych krajinách /Nemecko /
http://www.etrend.sk/ekonomika/slove...om/151667.html
kde je pritom oveľa viac áut.
Ale to asi súvisí s celkovou kultúrou všetkého od bežných ľudí cez policajtou a úradníkov až po najvyšší súd. Zmierme sa s tým, že žijeme v oriente a tak skoro to tu nebude vyzerať ako v kultúrnej krajine, a to nielen na cestách.
Ja by som si velmi zelal mat tu na cestach Nemecke moresy - vratane neobmedzenej rychlosti na dialniciach.
Novy cestny zakon je nebezpecny a v mnohom je krokom spat. Som strasne rad, ze aj niekto iny uz nahlas hovori to, co ja tu tvrdim stale. Dovolim si tu zavesit citat z hore spominaneho linku z Trendu:
Podľa novej normy je ňou povinnosť počínať si na cestách tak, aby ten, kto má prednosť, nemusel zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy. Oproti súčasnému zneniu vypadlo slovíčko „náhle“.
V praxi to znamená dobrú správu pre cestných pirátov. Ak sa bude nejaký pretekár rútiť cez dedinu stovkou a niekto ho zaradením sa z vedľajšej cesty prinúti ubrať plyn, poruší zákon.
Ak dôjde k zrážke, väčšie poťahovačky nebude mať vodič, ktorý ohrozoval životy ľudí. Vinu ponesie odbočujúci šofér, ktorý nerátal s tým, že niekto bude v dedine dvojnásobne prekračovať povolenú rýchlosť.
Podľa G. Kasanického je nová definícia v rozpore s medzinárodným dohovorom o cestnej premávke. Ak ju parlament prijme, Slovensko bude mať v EÚ ďalšiu raritu.
Súdny znalec poukazuje na to, že niektoré rozhodnutia Najvyššieho súdu SR už v súčasnosti stoja skôr na strane ignorantov rýchlostných obmedzení. Najvyšší súd napríklad určil za vinníka nehody vodiča, ktorý pri odbočovaní doľava nepredvídal protiidúceho motocyklistu.
Ten sa obcou rútil pod vplyvom alkoholu stotridsiatkou. Súd nevzal do úvahy to, že ak by motocyklista išiel predpísanou rýchlosťou, k tragickej zrážke by nedošlo. Podľa neho mal vodič auta pri odbočovaní počítať s extrémnym prekročením rýchlosti iných vozidiel. Veď povolenú rýchlosť môžu legálne prekračovať napríklad autá s majákmi.
V inom prípade sa súd vyjadril ešte jasnejšie, v zmysle už vydaných judikátov: „Na dopravnej nehode vždy v rozhodujúcej miere nesie zodpovednosť ten vodič, ktorý porušil povinnosť dať prednosť v jazde.“ Od účinnosti nového zákona bude zaraďovanie sa na hlavnú cestu ešte viac smrdieť väzením.