Zavrieť

Porady

Sponzorský dar

Prosím o radu.
SZČO,JU, nie DPH.
Ako by ste zaúčtovali sponzorský dar? Jednoducho chcem nejaký svoj tovar dať ako sponzorský dar do súťaže. Je to odpočitateľná položka?
Som začiatočník a tak prosím o vaše skúsenosti.
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    účtovník 007 je offline (nepripojený) účtovník 007

    To by som aj ja chcela občas vedieť. ...viac účtovník 007
    Sponzorský dar musíš v JU v peňažnom denníku naúčtovať do výdavkov neovpl. daň. základ do stĺpca dary. Už som dávno neúčt.JU, ale zdá sa mi, že je tam také členenie. Od organizácie , ktorej dáš dar, si daj podpísať Tvoj výdavkový pokl. doklad -ak dáš peniaze.Pri tovare si nechaj podpísať aký tovar prevzali a v akej cene.Cez interný doklad si to zaúčtuješ. Int. doklad slúži na zaúčtovanie operácií, ktoré neovplyvnia peňažné prostriedky v pokladni a na bank.účte. Mal by si mať uzavretú aj zmluvu o poskytnutí daru. Nezabudni urobiť výdajku zo skladu.
    Sponzorské dary sa riešia formou reklamy na podujatí. Reklama je daňový náklad.

    andrej_rv je offline (nepripojený) andrej_rv

    andrej_rv
    Najlepšie je dávať peňažný dar, pretože ináč (ak si platca DPH), musíš z neho odviesť DPH na výstupe.

    rsx je offline (nepripojený) rsx

    rsx