Zavrieť

Porady

Zarucny list pri vymene pevneho disku

Zdravim vsetkych a poprosil by som radu. Najskor vysvetlim situaciu aby bol pripad pochopitelnejsi.
Ako fyzicka osoba, som kupil v predajni Shark pevny disk(14.2.2006). Po case sa ukazal ako vadny tak mi ho vymenili za druhy(17.10.2006). Mam teraz ten druhy disk, no zial aj ten sa ukazal ako vadny Moja otazka znie, ci je tento druhy disk este v zarucnej dobe, ked 2 roky od kupi prveho disku uz uplynuli, ale 2 roky od vymeny prveho disku za druhy este neuplynuli. (pri vymene mi nedali ziadny novy zarucny list, ako dokaz o vymene mam len "Doklad o servisnom zasahu").
Dakujem za radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    ARQEROS Pozri príspevok
    Zdravim vsetkych a poprosil by som radu. Najskor vysvetlim situaciu aby bol pripad pochopitelnejsi.
    Ako fyzicka osoba, som kupil v predajni Shark pevny disk(14.2.2006). Po case sa ukazal ako vadny tak mi ho vymenili za druhy(17.10.2006). Mam teraz ten druhy disk, no zial aj ten sa ukazal ako vadny Moja otazka znie, ci je tento druhy disk este v zarucnej dobe, ked 2 roky od kupi prveho disku uz uplynuli, ale 2 roky od vymeny prveho disku za druhy este neuplynuli. (pri vymene mi nedali ziadny novy zarucny list, ako dokaz o vymene mam len "Doklad o servisnom zasahu").
    Dakujem za radu
    Trochu nechápem ľudí, ktorí sem dávajú takéto otázky. Buď sú naozaj takí neznalí, alebo len jednoducho leniví. Keby si si dal tú námahu a prečítal si reklamačný poriadok Shark-u, tak tam to máš jasne čierne na bielom:

    2.4 Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru (§ 627 OZ).

    Achy je offline (nepripojený) Achy

    Achy
    Myslim, ze zaruka ostava od datumu nakupu prveho, povodneho disku a predlzuje sa ti o dobu, pocas ktorej bol v reklamacii. ( aspon tak to bolo v mojom pripade)
    Pozri si este, ci nemas zaruku viac ako 2 roky, pretoze niektori vyrobcovia davaju viac rokov.

    ARQEROS je offline (nepripojený) ARQEROS

    ARQEROS
    Dakujem pekne za rady. Tak naozaj podla reklamacneho poriadku je ten disk este v zarucnej dobe.

    Mam vsak este jeden dotaz ohladom tohto pripadu.
    Vada na HDD spociva v divnych zvukoch, ktore vydava (nahlas cvaka, ze to je pocut az do dalsej miestnosti). Podla mna sa jedna o poskodenu citaciu hlavu. Prejavuje sa to tym, ze system v okamihu zamrzne, neda sa vobec nic robit, jedine pc vypnut, pockat niekolko sekund a zapnut. Urcite uznate, ze pokial robim dolezitu pracu si jednoducho nemozem dovolit len tak hocikedy vypnut komp a stratit neulozenu pracu.
    Jedna sa teda o vadu, ktora brani tomu, aby sa vec mohla riadne pouzivat ako vec bez vady.
    Druhym velkym problemom je, ze sa dana vada prejavuje nepravidelne. Niekedy disk funguje aj mesiac bez prejavenia tejto vady. Niekedy aj 3x denne musim kvoli tomu restartovat pc.

    Nastudoval som si cely reklamacny poriadok spolocnosti Shark Computers a.s. a najviac ma zaujali tieto body:

    6.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa prevzatia reklamácie odstrániť.

    6.2 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.

    6.3 Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

    6.4 Tie isté práva ako sú uvedené v bode 6.3 prislúchajú kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave vec riadne užívať.


    V com je teda problem? V tom ze spolocnost Shark, vyuzije situaciu, ze sa vada prejavuje nepravidelne a do vyjadrenia technika napise: "uvedena zavada sa neprejavila, test pc ok".
    Oni teda tvrdia, ze ten disk je bezvadny, lebo pocas testovania nezaznamenali ziadnu vadu. A teda neviem ako ich mam prinutit k oprave, resp. vymene disku. Inac povedane ako im mam dokazat, ze ten disk je naozaj vadny.
    Z mojho pohladu oni nie su schopny vec opravit a nechcu mi dat na vyber medzi vymenou veci a medzi odstupenim od zmluvy, preto napisu do oficialneho prehlasenia "ze sa vada neprejavila".
    (rozhodne neverim, ze by sa ta vada neprejavila)

    Ako dokaz som im raz doniesol video z mobilu kde je dany disk, aj so zvukom ako nezdravo "hrkoce". No evidentne to nezabralo ked mi napisali do prehlasenia, ze sa vada neprejavila.
    Mam aj v takejto situacii narok na opravu/vymenu/vratenie penazi? Resp. ako im dokazem ze disk je skutocne vadny? Alebo ako mam dalej postupovat, aby som sa domohol spravodlivosti?

    p.s.:sory ze som to popisoval tak obsirne, ale chcel som aby to kazdy pochopil po prvom precitani.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    ARQEROS Pozri príspevok
    Dakujem pekne za rady. Tak naozaj podla reklamacneho poriadku je ten disk este v zarucnej dobe.

    Mam vsak este jeden dotaz ohladom tohto pripadu.
    Vada na HDD spociva v divnych zvukoch, ktore vydava (nahlas cvaka, ze to je pocut az do dalsej miestnosti). Podla mna sa jedna o poskodenu citaciu hlavu. Prejavuje sa to tym, ze system v okamihu zamrzne, neda sa vobec nic robit, jedine pc vypnut, pockat niekolko sekund a zapnut. Urcite uznate, ze pokial robim dolezitu pracu si jednoducho nemozem dovolit len tak hocikedy vypnut komp a stratit neulozenu pracu.
    Jedna sa teda o vadu, ktora brani tomu, aby sa vec mohla riadne pouzivat ako vec bez vady.
    Druhym velkym problemom je, ze sa dana vada prejavuje nepravidelne. Niekedy disk funguje aj mesiac bez prejavenia tejto vady. Niekedy aj 3x denne musim kvoli tomu restartovat pc.

    Nastudoval som si cely reklamacny poriadok spolocnosti Shark Computers a.s. a najviac ma zaujali tieto body:

    6.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa prevzatia reklamácie odstrániť.

    6.2 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.

    6.3 Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

    6.4 Tie isté práva ako sú uvedené v bode 6.3 prislúchajú kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave vec riadne užívať.


    V com je teda problem? V tom ze spolocnost Shark, vyuzije situaciu, ze sa vada prejavuje nepravidelne a do vyjadrenia technika napise: "uvedena zavada sa neprejavila, test pc ok".
    Oni teda tvrdia, ze ten disk je bezvadny, lebo pocas testovania nezaznamenali ziadnu vadu. A teda neviem ako ich mam prinutit k oprave, resp. vymene disku. Inac povedane ako im mam dokazat, ze ten disk je naozaj vadny.
    Z mojho pohladu oni nie su schopny vec opravit a nechcu mi dat na vyber medzi vymenou veci a medzi odstupenim od zmluvy, preto napisu do oficialneho prehlasenia "ze sa vada neprejavila".
    (rozhodne neverim, ze by sa ta vada neprejavila)

    Ako dokaz som im raz doniesol video z mobilu kde je dany disk, aj so zvukom ako nezdravo "hrkoce". No evidentne to nezabralo ked mi napisali do prehlasenia, ze sa vada neprejavila.
    Mam aj v takejto situacii narok na opravu/vymenu/vratenie penazi? Resp. ako im dokazem ze disk je skutocne vadny? Alebo ako mam dalej postupovat, aby som sa domohol spravodlivosti?

    p.s.:sory ze som to popisoval tak obsirne, ale chcel som aby to kazdy pochopil po prvom precitani.
    To sú tie Murphyho zákony. Stalo sa už aj mne, že vec mala poruchu len občas a jasné, že keď to testovali v predajni a v servise, tak vtedy to fungovalo.

    V zákone o ochrane spotrebiteľa je napísané, že predajca musí dať znalcom preveriť tovar, či je bezchybný - presnejšie to znie takto:

    (4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.



    Takže ak ti reklamáciu neuznali, trvaj na odbornom posúdení výrobku. Ak nebudú chcieť, rieš to cez Obchodnú inšpekciu. Teoreticky sa môžeš s nimi aj súdiť, ale vzhľadom na cenu nového disku to veľký zmysel nemá.


    Ja by som skúsil žiadať ten odborný posudok, a keď nič, tak by som si radšej kúpil nový disk a tento by som používal len ako záložný.

    Stevo5 je offline (nepripojený) Stevo5

    Stevo5
    k príspevku č.5 - myslím si, že ak si je istý tou chybou na disku, tak prípadný súd a podobne by mohol absolvovať bez straty desiatky a vyrobiť pre predajcu nepríjemnú reklamu, ktorej by sa oni myslím radi vyhli. Tá cena diskov je nízka aj pre jednu stranu aj pre druhú, nie je to výrobok za 30 000. Predpokladám že by malo stačiť ak si vyžiada to odborné posúdenie, rozumný predajca sa tomu vyhne, lebo je to pre neho drahšie ako keby disk vymenil za iný. Podľa zákona odborné posúdenie ide na náklady predajcu.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Stevo5 Pozri príspevok
    k príspevku č.5 - myslím si, že ak si je istý tou chybou na disku, tak prípadný súd a podobne by mohol absolvovať bez straty desiatky a vyrobiť pre predajcu nepríjemnú reklamu, ktorej by sa oni myslím radi vyhli. Tá cena diskov je nízka aj pre jednu stranu aj pre druhú, nie je to výrobok za 30 000. Predpokladám že by malo stačiť ak si vyžiada to odborné posúdenie, rozumný predajca sa tomu vyhne, lebo je to pre neho drahšie ako keby disk vymenil za iný. Podľa zákona odborné posúdenie ide na náklady predajcu.
    Práveže si myslím, že súd by ho vyšiel drahšie, než kvalitný HDD, aj keby ho vyhral. Jedine keby sa sám vedel zastupovať, tak by ušetril náklady na právnika. Ale to už zachádzame ďaleko...

    Zarucny list pri vymene pevneho disku

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.