Dakujem pekne za rady. Tak naozaj podla reklamacneho poriadku je ten disk este v zarucnej dobe.
Mam vsak este jeden dotaz ohladom tohto pripadu.
Vada na HDD spociva v divnych zvukoch, ktore vydava (nahlas cvaka, ze to je pocut az do dalsej miestnosti). Podla mna sa jedna o poskodenu citaciu hlavu. Prejavuje sa to tym, ze system v okamihu zamrzne, neda sa vobec nic robit, jedine pc vypnut, pockat niekolko sekund a zapnut. Urcite uznate, ze pokial robim dolezitu pracu si jednoducho nemozem dovolit len tak hocikedy vypnut komp a stratit neulozenu pracu.
Jedna sa teda o vadu, ktora brani tomu, aby sa vec mohla riadne pouzivat ako vec bez vady.
Druhym velkym problemom je, ze sa dana vada prejavuje nepravidelne. Niekedy disk funguje aj mesiac bez prejavenia tejto vady. Niekedy aj 3x denne musim kvoli tomu restartovat pc.
Nastudoval som si cely reklamacny poriadok spolocnosti Shark Computers a.s. a najviac ma zaujali tieto body:
6.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa prevzatia reklamácie odstrániť.
6.2 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
6.3 Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
6.4 Tie isté práva ako sú uvedené v bode 6.3 prislúchajú kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave vec riadne užívať.
V com je teda problem? V tom ze spolocnost Shark, vyuzije situaciu, ze sa vada prejavuje nepravidelne a do vyjadrenia technika napise: "uvedena zavada sa neprejavila, test pc ok".
Oni teda tvrdia, ze ten disk je bezvadny, lebo pocas testovania nezaznamenali ziadnu vadu. A teda neviem ako ich mam prinutit k oprave, resp. vymene disku. Inac povedane ako im mam dokazat, ze ten disk je naozaj vadny.
Z mojho pohladu oni nie su schopny vec opravit a nechcu mi dat na vyber medzi vymenou veci a medzi odstupenim od zmluvy, preto napisu do oficialneho prehlasenia "ze sa vada neprejavila".
(rozhodne neverim, ze by sa ta vada neprejavila)
Ako dokaz som im raz doniesol video z mobilu kde je dany disk, aj so zvukom ako nezdravo "hrkoce". No evidentne to nezabralo ked mi napisali do prehlasenia, ze sa vada neprejavila.
Mam aj v takejto situacii narok na opravu/vymenu/vratenie penazi? Resp. ako im dokazem ze disk je skutocne vadny? Alebo ako mam dalej postupovat, aby som sa domohol spravodlivosti?
p.s.:sory ze som to popisoval tak obsirne, ale chcel som aby to kazdy pochopil po prvom precitani.