Zavrieť

Porady

MObil - vrátiť, či nevrátiť peniaze?

Ahojte poraďáci, chcela by som sa Vás opýtať ako sa dá postupovať v takomto prípade?
Kúpila som si mobilný telefón 04/2007 - bol už štyri krát v oprave, včera som ho niesla k obchodníkovi s tým, že nakoľko je viac krát v oprave, ako ho využívam, tak by som chcela naspäť svoje peniaze, nakoľko mám už nový telefón a nepotrebujem teda ďalší. Predávajúci však zamestnankyni do telefónu vravel, že mám si vybrať iný telefón, že on mi peniaze nevráti. Dala som teda telefón do opravy, pričom som tam napísala, že nežiadam ďalší telefón, ale chcem vrátiť peniaze. To už bude v poradí piata oprava a ja si s tým neviem rady.

Vie mi niekto poradiť s týmto problémom? Existuje nejaký zákon, ktorý určuje pravidlá predávajúce a kupujúceho o tom, či mám nárok na vrátenie peňazí alebo si musím vziať ďalší tovar, čo ja nechcem v žiadnom prípade.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Braňo je offline (nepripojený) Braňo

    Braňo
    Predávajúci je povinný vrátiť peniaze už po tretej oprave, ak sa opravy opakujú. V prípade, že nedôjde k vráteniu peňazí navrhujem kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu...

    cowboyka je offline (nepripojený) cowboyka

    cowboyka
    arizona Pozri príspevok
    Reklamácia by mala byť 3X na tú istú závadu.Ak je tá závada iná,nemusia to uznať...
    Skús pozrieť následujúci link:
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9

    http://www.zss.sk/dobre_rady/reklamacne_desatoro.html

    http://www.vop.gov.sk/reklamaciaxx
    ale ak mám reklamáciu teraz momentálne už 5x a sú tam reklamácie, ktoré sa opakovali aj 2x - niekedy po vrátení zo servisu sa našli aj ďalšie chyby.

    Predtým keď som mala telefón, tak po štyroch iných reklamáciách nezáväzných na sebe po dobu pol roka mi peniaze bez problémov vrátili a dokonca predávajúci sa ma pýtal, či chcem nový telefón alebo peniaze.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    cowboyka Pozri príspevok
    ale ak mám reklamáciu teraz momentálne už 5x a sú tam reklamácie, ktoré sa opakovali aj 2x - niekedy po vrátení zo servisu sa našli aj ďalšie chyby.

    Predtým keď som mala telefón, tak po štyroch iných reklamáciách nezáväzných na sebe po dobu pol roka mi peniaze bez problémov vrátili a dokonca predávajúci sa ma pýtal, či chcem nový telefón alebo peniaze.
    Ak by si mala aj 10 závad,ale vždy inú, predajca sa môže s Tebou handrkovať do nekonečna.
    Podľa zákona sa "ráta" iba tá istá závada 3x!!!Až potom máš nárok na vrátenie peňazí.
    Samozrejme,že ide aj o to na akého predajcu natrafíš.Niektorí seriózni Ti môžu uznať aj to, že je to 5 rôznych závad...skrátka,záleží im na zákazníkovi a ich dobrom mene. Žiaľ, takých je málo a Ty určite s takým do činenia nemáš.
    Takže reklamuj, reklamuj a otravuj ich a potom trvaj na vrátení peňazí...

    cowboyka je offline (nepripojený) cowboyka

    cowboyka
    arizona Pozri príspevok
    Ak by si mala aj 10 závad,ale vždy inú, predajca sa môže s Tebou handrkovať do nekonečna.
    Podľa zákona sa "ráta" iba tá istá závada 3x!!!Až potom máš nárok na vrátenie peňazí.
    Samozrejme,že ide aj o to na akého predajcu natrafíš.Niektorí seriózni Ti môžu uznať aj to, že je to 5 rôznych závad...skrátka,záleží im na zákazníkovi a ich dobrom mene. Žiaľ, takých je málo a Ty určite s takým do činenia nemáš.
    Takže reklamuj, reklamuj a otravuj ich a potom trvaj na vrátení peňazí...
    no teraz som pozerala protokoly o odovzdávke, všade mám popísane - repair transfer a väčšinou sa to týka softwarovej vady, tak teda neviem

    rickman je offline (nepripojený) rickman

    rickman
    arizona ma pravdu. 3x to iste. No vzdy je to o ochote predavajuceho.

    Prave preto by si kazdy (nech kupuje hocico) mal dobre zvazit, co a u koho to kupuje. Inac si za pripadne problemy moze z polovice sam..

    Ja mam rovnaky telefon uz treti rok a kym nespadne do vody alebo ho neprejde nieco tazsie, tak bude fungovat az kym nevypnu GSM siet .

    cowboyka je offline (nepripojený) cowboyka

    cowboyka
    rickman Pozri príspevok
    arizona ma pravdu. 3x to iste. No vzdy je to o ochote predavajuceho.

    Prave preto by si kazdy (nech kupuje hocico) mal dobre zvazit, co a u koho to kupuje. Inac si za pripadne problemy moze z polovice sam..

    Ja mam rovnaky telefon uz treti rok a kym nespadne do vody alebo ho neprejde nieco tazsie, tak bude fungovat az kym nevypnu GSM siet .
    to je pravda, len keby človek vedel, tak to isté už nezopakuje a radšej nabudúce kúpim telefón za 1 SK a nie drahý a vezmem ho od operátora a hotovo

    rickman je offline (nepripojený) rickman

    rickman
    cowboyka Pozri príspevok
    to je pravda, len keby človek vedel, tak to isté už nezopakuje a radšej nabudúce kúpim telefón za 1 SK a nie drahý a vezmem ho od operátora a hotovo
    Ja som tak mal vybrany jeden telefon, ktory som nasledne 3x reklamoval. S reklamaciou sa potom obracias priamo na operatora, kde je sanca, ze bude vludnejsi ako nejaky obchodnik.

    cowboyka je offline (nepripojený) cowboyka

    cowboyka
    lenže ja som za tento kazivý telefón dala 13.000 a nakoniec som sa nazlostila a vzala za 1SK od operátora - asi to je fakt najistejšie

    rickman je offline (nepripojený) rickman

    rickman
    Operator sa nepotrebuje so zakaznikom natahovat o nejaky telefon, kdezto obchodnik ano.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.