vieramaria Môj posledný názor je ten, že ak si myslíš, že toto sú ťažké problémy pri známkovaní, tak si každý diktát dobre prečítaj a slová , ktorých pravopis žiaci ešte nevedia zdôvodniť , nahraď inými.
A prečo tu cítiť sarkazmus z Tvojich riadkov ? Len krútim hlavou.
Veď zadávateľka nemala na výber iných slov v diktáte svojej ratolesti a týmto Tvojim odporučením sme úplne
.
Taký štvrtáčik, keď mohol ešte dostať jednotku z diktátu, ale už dostal dvojku - sa cíti byť povedzme trošku zronený, lebo nebola ocenená jeho snaha, ktorú musí požehnane vynaložiť, aby si zapamätal tie vybrané slová, ktoré sa tak ťažko v praxi píšu na papier a chudáčik štvrtáčik ešte nevie čo ho čaká, keď príde na rad skloňovanie podstatných mien. Ten guláš ešte len príde a za ten svet nebude vedie pochopiť nominatív singuláru životných podstatných mien mužského rodu.
Poviem Vám, že to tie naše slovenské deti nemajú vôbec ľahké, keď musia na prvom stupni základných škôl zvládnuť princíp slovenskej gramatiky. Nie je to hračka a metodika na prvom stupni v tomto prípade je skutočne predimenzovaná a tlačí sa na pílu pri týchto drobcoch.
To, že tretiaci - štvrtáci zvládnu učivo slovenského jazyka je zásluha v nemalom aj rodičov, ktorí po večeroch po práci sadajú so svojimi deťmi a drú s nimi diktáty a dookola omieľajú deťom, čo im už vysvetľovali pani učiteľky v škole. Takže neraz známka za diktát, je aj známkou pre rodičov a nedivím sa, keď matka vyjadrí svoju nespokojnosť tak, ako to urobila RENDUŠA.