Zavrieť

Porady

reklamácia topánok

ahojte.

prosím o radu.
kde v zákone by som našla povinnosti a práva pri reklamácii tovaru?
prosím súrne.
dakujem
Usporiadat
xxxpower2 xxxpower2

xxxpower2 je offline (nepripojený) xxxpower2

Na margo SOI-sami nevedia o com tie zakony su....reklamaciu ti moze neuznat iba Autorizovany-odborny servis......a to co oni tvrdia ze predajna je povinna poslat na posudenie na svoje naklady...ano je ale k autoriziovanej-odborne sposobilej osobe...Takze napr.:ked si kupis pilu od Husqvarny a das ju na servis,tak tato sa posle do Autorizovaneho servisu v LM a predajca neni povinny ju odosielat v pripade neodoslania do dakeho statneho skusobneho ustavu a platit za to ako tvrdi SOI.Tam si to moze poslat zakaznik ak nesuhlasi s vyjadrenim a plati si vsetko sam a ked mu napise SSU ZE as POCHYBYL VTEDY SA MOZE SUDIT A VYMAHAT PENIAZE ZA ODBORNE POSUDENIE A PODOBNE

Naozaj ma nenapadlo nic ine ako HusqvarnaAle tak isto aj Narex,Philips.......-jednoducho musi ist o Autorizovany servis a preto sa aj rusili niektore servisi co boli predtym
0 0
Natallka Natallka

Natallka je offline (nepripojený) Natallka

xxxpower2 Pozri príspevok
Na margo SOI-sami nevedia o com tie zakony su....reklamaciu ti moze neuznat iba Autorizovany-odborny servis......a to co oni tvrdia ze predajna je povinna poslat na posudenie na svoje naklady...ano je ale k autoriziovanej-odborne sposobilej osobe...Takze napr.:ked si kupis pilu od Husqvarny a das ju na servis,tak tato sa posle do Autorizovaneho servisu v LM a predajca neni povinny ju odosielat v pripade neodoslania do dakeho statneho skusobneho ustavu a platit za to ako tvrdi SOI.Tam si to moze poslat zakaznik ak nesuhlasi s vyjadrenim a plati si vsetko sam a ked mu napise SSU ZE as POCHYBYL VTEDY SA MOZE SUDIT A VYMAHAT PENIAZE ZA ODBORNE POSUDENIE A PODOBNE

Naozaj ma nenapadlo nic ine ako HusqvarnaAle tak isto aj Narex,Philips.......-jednoducho musi ist o Autorizovany servis a preto sa aj rusili niektore servisi co boli predtym
No ale to netvrdi len SOI v zakone o ochrane spotrebitelov som sa docila ze ak sa reklamuje dana vec do 12 mesiacov tak predavajuci je povinny poslat reklamovany na odborne posudenie takze v mojom pripade porusili zakon, ine by bolo ak by som reklamovala po 12 mesiacoch tak to uz by som si ja musela dat na odborne posudenie.
0 0
diabol4 diabol4

diabol4 je offline (nepripojený) diabol4

Ja som mala tiež problém s reklamáciou letných šlapiek. Manžel si v lete kúpil šlapky, ktoré mali predný výkroj na jednej väčší ako druhý. Takže asi po pol hodine mal otlak. Prvú reklamáciu výrobca neuznal. Obrátila som mailom na SOI o radu. Za dva dni som dostala odpoveď, kde uvádzali: že v prípade, že výrobca neuzná reklamáciu ako oprávnenú, je povinný zaslať výrobok na odborné posúdenie. Vytlačila som si list zo SOI-ky a znovu som išla reklamovať topánky , pričom som k reklamácii priložila vyjadrenie zo SOI. Za dva dni mi volali, že reklamáciu uznávajú a vymenili mi tovar. Poznám ľudí, ktorí pravidelne reklamujú tovar, nie z dôvodu vady, ale už sa im zunoval výrobok a chcú si kúpiť nový. Je to len o tom, že si stoja za svojimi právami? Sú proste neodbytný a tvrdý. Ale to už človek musí mať v povahe.
0 0
BmajkaB BmajkaB

BmajkaB je offline (nepripojený) BmajkaB

Som kto som ;-)
Žiaľ, dnes sa už vyrábajú veci len na kvantitu a nehľadí sa na kvalitu... Mám tiež skúsenosti s "hlúpymi" reklamáciami a "nemožnými" predavačkami s ešte "nemožnejšími" výhovorkami...
Veď si len zoberte...čižmy vyrobené pred 20timi rokmi, keby boli "in" môžeš nosiť ešte dnes. Tie dnešné Ti vydržia jednu sezónu, nanajvýš dve... Predávajúci majú iste množstvo reklamácií a skúšajú, koho môžu odbiť, kto sa dá... Isto majú z toho "tiež hlavu v smútku - samozrejme ako ktorí)... Tiež by boli asi radšej, keby čižmy či botasky vydržali... Myslím, že reklamácia nie je príjemná ani pre jednu stranu. Oni tak isto prichádzajú o svoje "prachy", čo je ich živobytie... Nikoho sa nezastávam, je ale fakt, že každá minca má dve strany... No arogantné až odporné správanie predávajúcich (no tak isto niektorých zákazníkov) vie poriadne zdvihnúť mandle...
0 0
BmajkaB BmajkaB

BmajkaB je offline (nepripojený) BmajkaB

Som kto som ;-)
všetko je to o ľuďoch...
0 0
Natallka Natallka

Natallka je offline (nepripojený) Natallka

DIABOl uplne s tebou suhlasim.No presne zakon hovoroi ze maju poslat na odborne posudenie reklamovane veci, co mne odmietla predavacka.No dobry napad.Vytlacim list so SOIky ktory mi napisali a pojdem do predajne.

Bmajka co pises je to tak vsetko je to o ludoch a viem ze topanky v dnesnej dobe vydrzia malo to tak vyrabaju na nkvalitu odveci, ale ja som si kupila ziimne boty ktore som mala len dva krat obute a nestali ma malo a neni som taka bohata aby som vyhodila 2500 Sk len tak za nieco co mozem hodit do kosa.

A inac ja nemam tiez na to povahu chodit z relamaciami atd.........ale toto uz bolo aj na mna vela takze som isla a stojim si za svojim.

No som zvedava ako to dopadne.Medzi casom som si musela jasne ze kupit ine topanky kedze bola zima a tieto boli nepouzitelne.
0 0
sara3 sara3

sara3 je offline (nepripojený) sara3

Je potrebné pri reklamácii topánok mať aj krabicu? Všade sa píše, že obal nemusí byť. Viete mi povedať, o aký zákon sa opiera toto tvrdenie? Vďaka.
0 0
svecova svecova

svecova je offline (nepripojený) svecova

poradte mi:
predajca mi reklamaciu tenisiek 2krat uznal, islo o tu istu vadu, ale pri tretej reklamacii mi uz nechcel uznat..mozem sa obratit na soi a vymahat peniaze?
0 0
michelle84 michelle84

michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

sara3 Pozri príspevok
Je potrebné pri reklamácii topánok mať aj krabicu? Všade sa píše, že obal nemusí byť. Viete mi povedať, o aký zákon sa opiera toto tvrdenie? Vďaka.
Koncom minulého roka som si kupovala topánky u Baťu. Moja veľkosť topánok bola v inej krabici, čiže nebola v originálnej krabici. Nakoniec mi topánky dala len do tašky, že pri reklamácii nemusím mať aj tak krabicu. Tak neviem, ale ja som krabicu nedostala.
0 0
BmajkaB BmajkaB

BmajkaB je offline (nepripojený) BmajkaB

Som kto som ;-)
sara3 Pozri príspevok
Je potrebné pri reklamácii topánok mať aj krabicu? Všade sa píše, že obal nemusí byť. Viete mi povedať, o aký zákon sa opiera toto tvrdenie? Vďaka.
pri reklamacii obal nie je potrebny, staci doklad o zakupeni, predavajuci je povinny tovar prevzat...co sa tyka obuvi, ta musi byt riadne vycistena(nie prana), lebo inak tovar prevzat nie je povinny
0 0
porada22 porada22

porada22 je offline (nepripojený) porada22

Ja som si zasa kúpila topánky od Baťu, raz som ich mala na sebe a nohy
celé čierne. Myslíte, že by som ich mohla ísť reklamovať, že farbia?
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Urcite ano
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

porada22 Pozri príspevok
Ja som si zasa kúpila topánky od Baťu, raz som ich mala na sebe a nohy
celé čierne. Myslíte, že by som ich mohla ísť reklamovať, že farbia?
Áno, je použitá nekvalitná "výstelka". Budú sa snažiť Vás "odbyť" s tým, že výstelku prestriekajú aby nepúšťala farbu, ale nedajte sa.
0 0
Polly404 Polly404

Polly404 je offline (nepripojený) Polly404

Pridám trošku aj ja z vlastnej skúsenosti. Pred 2 týždňami som si kúpila krásne sandálky s lakovanou platformou (letná vychádzková obuv). Sú talianske. Jednu nepríjemnú skúsenosť s talianskymi čižmičkami som mala, tak som dlho odmietala všetko talianske, ale predavač ma ukecal. Po 4 dňoch nosenia (málo chodenia, lebo väčšinou v nich sedím v kancelárii) som zistila, že lak je na platforme komplet poodlupovaný aj s umelou hmotou, ktorá je pod ním. Zostala som v šoku, lebo ešte ako mládež som si nosila z Poľska z trhu lacné lakovky a vydržali absolútne všetko niekoľko rokov. Zaniesla som sandálky späť do predajne na reklamáciu a povedali mi, že to nie je reklamácia, lebo že je prirodzené, že sa mi to poodlupuje aj s umelou hmotou, nakoľko to nosím. (Netušila som, že sa mám na ne len dívať a nenosiť ich.) Oponovala som, že ako mi to má vlastne vydržať aspoň 2 roky, keď už po 4 dňoch vyzerajú hrozne. Samozrejme si ďalej mleli, že mi to ako reklamáciu neuznávajú (a ak sa nemýlim, tak podľa zákona do 12 mesiacov nesmú neuznať reklamáciu bez odborného posúdenia znalcom) a že keď tak veľmi frflem, tak mi to dá nejako zakamuflovať, aby to nebolo vidno (predpokladám, že to len pretrú lakom a na umelú hmotu sa kašlú) a že už nech tam nechodím s tým, že to chcem uznať ako reklamáciu. Je toto vôbec možné?
0 0
Jara Jara

Jara je offline (nepripojený) Jara

porada22 Pozri príspevok
Ja som si zasa kúpila topánky od Baťu, raz som ich mala na sebe a nohy
celé čierne. Myslíte, že by som ich mohla ísť reklamovať, že farbia?
Toto som riešila pred rokom. V topánkach sa mi výborne chodilo, ale keď som sa niekde vyzula tak som mala pančuchy úplne čierne, akoby špinavé. Topánky za 2250 sk. Reklamácia nebola uznaná, doložili certifikát o tom, že je to ekologický zdravá farba a v záujme človeka ju používajú na výrobu topánok a preto, lebo si to vyžaduje EÚ, inak by vraj nemali certifikát a ponúkli mi sprey, s ktorým si môžem topánky vo vnútri striekať. Vraj pomôže topánkam, ale obsahuje škodliviny pre človeka . Reklamáciu u Baťu som prehrala už 3x a 1x bola uznaná, ale ja už topánky tejto značky ani neobzerám a ponuky, ktoré mi dodnes chodia ignorujem. Kupujem značku riecker. Som spokojná, mám veľa kusov a ešte som nič nereklamovala.
0 0
Šípková Šípková

Šípková je offline (nepripojený) Šípková

Ahojte, chcem sa spýtať, ak má niekto skúsenosť. Kúpila som si topánky Jozef Seibel prešívané. Keď som v nich vybehla do dažďa, asi za 10 minút som mala mokré ponožky. Môže takto rýchlo premoknúť koža resp. do nich natiecť? V záručnom liste je napísané, že useň nie je vodonepriepustný materiál a obuv z toho materiálu nie je vhodná na dlhodobé nosenie v daždi. Mám šancu pri reklamácii? Ďakujem.
0 0
ja.nus.ka34 ja.nus.ka34

ja.nus.ka34 je offline (nepripojený) ja.nus.ka34

Tak ked uz pisete o tych reklamaciach topanok,tak pridam aj ja svoju skusenost.Pred asi mesiacom si moja dcera vydobila,aby som jej kupila botasky v cinskom obchode,co som dlho odolavala a aj som ju od toho odhovarala.Ale take ake chcela mali prave tam,blby vek 15 rokov...Tak dobre,kupili sme ,nosila ich s prestavkami necele dva tyzdne a vo vnutri na zadnej strane sa jej cela vnutorna latka zosuchala,spravili sa jej tam diery a robilo jej to samozrejme otlaky.Tak som ich isla reklamovat a mily vietnamec mi nechcel zobrat botasky na reklamaciu,ze ved im nic nie je,ze ved su pekne,zacal mi ukazovat ze z vonku su neporusene.ja mu vravim,ale vo vnutri su poskodene,dcere to robi otlaky a on len svoje,to moze nosit,to je dobre.Ja som bola taka napalena,narobila som tam krik a az potom mi vypisal reklamacny listok a poslal to na posudenie.Tak som zvedava ako to dopadne.Vrchol vsetkeho bolo,ked mi ukazal svoju botasku,ze aj on ma roztrhnutu a tiez ju nosi.Hovorim mu,ale tebe to nerobi otlaky...Sice stali ,,len 15 eur" ale uz nikdy viac.Ved to je adrenalinovy sport:-)
0 0
zukada zukada

zukada je offline (nepripojený) zukada

Môže mi tu niekto poradiť, prosím.
Dala som ne reklamáciu topánky, ktoré som nosila necelé dva mesiace a nebola mi uznaná reklamácia.
Poštou mi bolo zaslané stanovisko: Obuv dodaná na posúdenie je v nefunkčnom stave. Na pravej topánke je odpojený vrch od podošvy od špice smerom z nohy. K odpojeniu došlo po predchádzajúcom vonkajšom mechanickom poškodení. Neriešením odpojenia a ďalším používaním obuvi došlo k jeho rozšíreniu, vzniku vlhkosti a poškodeniu napínacej stielky - jej rozpadu.
- Ešte raz opakujem, že som tie topánky nosila len 2 mesiace, ošetrovala impegračným sprejom . Je pravda, že topánka sa mi odlepila - po ceste do práce - tak som z odlepenou topánkou išla z práce.
Poraďte mi, prosím, ako mám postupovať ďalej. Mám nesúhlasiť z reklamáciou a poslať im to späť alebo ako?
0 0
ja.nus.ka34 ja.nus.ka34

ja.nus.ka34 je offline (nepripojený) ja.nus.ka34

Zukada,a aké mechanicke poškodenie...nejaké zakopnutie,alebo čo???? Ja si myslím,že po dvoch mesiacoch musia topánky ešte niečo vydržať.Sú to topánky nejakej značky,alebo len nejaký šmejd...A vyjadrenie je od akreditovanej skúšobne,či???Ja by som to poslala na novú reklamáciu,alebo sa treba obrátiť hned na SOI.Ja som tam skončila po reklamácii botasiek,možeš si prečítať príspevok vyššie...nakoniec mi to celé vybavila SOI a ja som si išla len po peniaze na predajnu...netreba sa dať odbyť,tie topánky musia aj niečo vydržať :-))
0 0
zukada zukada

zukada je offline (nepripojený) zukada

Ja.nus.ka34, to mechanické poškodenie tam nebolo špecifikované ( do predchádzajúceho príspevku som opísala všetko čo bolo vo vyjadrení )
Bolo to poslané do nejakej skúšobne v Košiciach - ale neviem kde lebo ja mám iba stanovisko predajne.
Sú to topánky Lissa (27,90e)
Predavačka v predajni mi tvrdila, že ja som musela niekde zakopnúť a tým si odlepiť tú topánku ( nie som si toho vedomá) lebo druhá topánka sa mi ani len trošku neodlepila - a podľa nej keby to bol nekvalitný výrobok alebo chyba pri výrobe tak by sa mi rozpadla aj druhá topánka.
- A ďalej mi tvrdila, že som musela s tou topánkou rozlepenou musela chodiť dlho lebo inak si nevie vysvetliť rozpad stieľky vo vnútri topánky - a nedala si vysvetliť, že áno ja som z rozlepenou topánkou išla ale len 1 cestu z práce ( čo som mala robiť keď sa mi to stalo v snehu po ceste do práce - to som mala domov preletieť???alebo nosiť nejaké náhradné čižmy v kabelke???)
A do tretice keď už nevedeli čo ďalej tak si našli, že koža na topánke na hrane miesta kde sa to odlepilo sa zošúverila - ja nie som odborník ale si myslím že narušením povrchu kože + namočením+ sušením sa musí okraj zošúveriť alebo zvlniť.
Neviem čo urobiť ďalej - nemám chuť vyhadzovať ďalšie peniaze von oknom za nejakú skúšobňu. No nemala by som to nechať len tak. Ako sa postupuje na SOI ?
Ďakujem za odpoveď
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať