Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
kalinax kalinax

kalinax je offline (nepripojený) kalinax

Pozeral som sa na skusobny ustav na pokladnice certifikovane na EURO. Je ich cca 300. V roku 2008 sa nedalo velke mnozstvo typov upgradovat a viem, ze v tom roku aj COOPu menil hodne pokladnic a vypada to potom tak, ze pre istotu nakupoval z kazdeho typu ? Mne to skorej pripada, ze COOP zavadza.

Ale nechcel som diskusiu zaviest tymto smerom. Skor som chcel povedat, ze Miklos spravil neuvazeny krok a ze za to v konecnom dosledku znasaju nasledky prave mali obchodnici a male servisne strediska. Myslim si, ze predtym, nez sa nejake rozhodnutie spravilo, mali sa vyhodnotit nasledky a prijat kompromisne riesenie. Dobre sa rozhoduje, ked to zaplati niekto iny !!!
Naposledy upravil kalinax : 08.08.10 at 11:51
0 0
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

jess Pozri príspevok
HOLD, to je potom ale riziko podnikania !!! Raz si hore, raz si dolu. Ja objednávam tovar pol roka dopredu, pretože dodávateľ dovezie len toľko, koľko si obchodníci predobjednajú. Neskôr už nedostanem nič. Zaplatiť musím do mesiaca, beriem úvery, inak sa to nedá. A ja keď ten tovar nepredám, mám pýtať náhradu od štátu ?????? Mne tiež tovar stojí na predajni viac rokov a nie v malých čiastkach...čo sa predávalo vlani, to sa nepredáva tento rok ... tiež tovar podlieha aktuálnosti...... tiež splácam niekoľko úverov ( samozrejme aj s vysokými úrokami) ....ale inak sa nedá !..... atď. . Ako píšem, raz sme hore, raz sme dole......momentálne furt len dole, ale čo už...dobre už bolo (rok 2002), ale verím, že raz bude lepšie. Tiež sa ma banka, či sociálka a zdravotka nepýtajú, či mám na zaplatenie úveru/odvodov alebo nie....zaplatiť musím. Myslím, že ak ste nakúpili tovar (ERP + náhradné diely)....tieto sa Vám za 2 roky nepokazia...veď stále budú aktuálne. A čo tak osloviť reklamou aj okolité mestá, dediny ? .....nebyť len v tom Vašom malom meste. Viem o čom hovorím, podnikali sme v malom meste 13 rokov, teraz rok vo väčšom, kde sú ale väčšie nároky na nájom atď. ...
S týmto, celkom nesúhlasím ...

Ja tu nehovorím o tovare, ktorý objednám a nepredám ... Tu ide o to, že štát urobil zákon, ktorý platí od roku 2008 s čiastočnou účinnosťou od roku 2011 práve preto, aby mali obchodníci a firmy, ktoré vyvíjali hardware a software dostatok času na to, aby na to pripravili a stihli urobiť potrebné úkony aby naplnili literu zákona ... A teraz, keď je všetko pripravené a rozbehnuté, tak sa to ide stopnúť a posunúť ??? Dva roky je strašne veľa, keď si zoberieme do úvahy, akým rýchlym tempom ide vývoj techniky...

A čo sa týka Coop-u, tak o tom nemá význam hovoriť ... To mi chceš povedať, že oni majú v každej dedine inú pokladnicu ??? To, že nakúpili viacero typov je ich problém, resp. problém je to, že Coop je v podstate združenie viacerých menších "podnikateľov alebo eseročiek" z bývalej Jednoty ... Veď aj u nás je predajňa Jednoty (Coop-u), a to hneď dvojaká (teda dve nezávislé prevádzky majú aj dvoch majiteľov)...

A ešte jedna vec ... písal si, že sa nemám zamerať na naše mesto a ísť inde ... Ak by si sa pozrel na register serv. organizácií, resp. na mapu servisných stredísk, vedel by si, že servisné strediská sú rozmiestnené v každom menšom aj väčšom meste ... Nie sú vyberané náhodne, je to všetko premyslené tak, aby naši zákazníci, používatelia registračných pokladníc mali zabezpečený hlavne rýchly a bezproblémový servis. Tebe by sa tiež nepáčilo, ak by sa ti tvoja pokladnica pokazila a musel by si ju odniesť do 100km vzdialeného servisného strediska, prípadne zaplatiť dopravu servisnému technikovi.
Naposledy upravil Laco.SK : 09.08.10 at 07:28
1 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Laco.SK Pozri príspevok
S týmto, celkom nesúhlasím ...

Ja tu nehovorím o tovare, ktorý objednám a nepredám ... Tu ide o to, že štát urobil zákon, ktorý platí od roku 2008 s čiastočnou účinnosťou od roku 2011, práve preto, aby mali obchodníci a firmy, ktoré vyvíjali hardware a software dostatok času na to, aby na to pripravili a stihli urobiť potrebné úkony aby naplnili literu zákona ... A teraz, keď je všetko pripravené a rozbehnuté, tak sa to ide stopnúť a posunúť ??? Dva roky je strašne veľa, keď si zoberieme do úvahy, akým rýchlim tempom ide vývoj techniky...

Proste jednoducho povedané , štát týmto rozhodnutím namiesto pomoci, spraví škodu firmám, ktoré si už robili predprípravu k platnosti nového zákona od 1.1.2011.
Ja som toho názoru , že odloženie platnosti zákona na rok 2013 vznikne škoda jednak servisným organizáciám, ale aj živnostníkom,ktorí už nové pokladne kúpili .

Ja osobne si myslím, že sa toto rozhodnutie posunúť platnosť zákona v parlamente neschváli.Ale necháme sa prekvapiť .
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Zita5 Pozri príspevok
Proste jednoducho povedané , štát týmto rozhodnutím namiesto pomoci, spraví škodu firmám, ktoré si už robili predprípravu k platnosti nového zákona od 1.1.2011.
Ja som toho názoru , že odloženie platnosti zákona na rok 2013 vznikne škoda jednak servisným organizáciám, ale aj živnostníkom,ktorí už nové pokladne kúpili .

Ja osobne si myslím, že sa toto rozhodnutie posunúť platnosť zákona v parlamente neschváli.Ale necháme sa prekvapiť .
Prečo vznikne škoda aj živnostníkom, ktorí už nové pokladne kúpili? Veď akurát budú už pripravení na to, čo bude o dva roky.
Naviac, všetci tvrdia, že nové pokladne sú oveľa lepšie a výhodnejšie.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Dáša_ Pozri príspevok
Prečo vznikne škoda aj živnostníkom, ktorí už nové pokladne kúpili? Veď akurát budú už pripravení na to, čo bude o dva roky.
Naviac, všetci tvrdia, že nové pokladne sú oveľa lepšie a výhodnejšie.
Nevidím to na istotu , takže už nie som optimista, že by sa posunutím zákona nič nezmenilo

Neviem kto sú všetci ,ja poznám aj nespokojných ,najmä dlhodobo podnikajúcich, čo si už pred zmenou zákona museli kúpiť pokladne , nakoľko už boli zastaralé - opotrebované a zrazu vyšiel nový
zákon .Treba to brať aj zo širšieho uhla pohľadu .
0 0
cathyc cathyc

cathyc je offline (nepripojený) cathyc

Už pri prvej povinnosti mať ERP na Slovensku sa nabalili výrobcovia pokladníc a samozrejme servisné strediská. To bolo tiež hlavne o lobingu. Nikto vtedy a ani odvtedy pri rôznych zmenách nepozeral na to, že je to pre malých obchodníkov neúmerná záťaž. Je viac takých, ktorí vo svojom obchodíku zarobia tak akurát na seba, ako servisných stredísk, ktoré teraz zanamenajú stratu. Ono sa dobre mydlia ruky pri prijatí zákona, ktorí mi naháňa do kšeftu klientov. Ostatní také šťastie nemajú. Takže prepáčte, že teraz nevzlýkam nad stratami servisných stredísk. Vy tiež nikoho neľutujete a zákon často krát stojí práve na vašej strane.
1 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

Presne tak. Servis reg.pokladníc je tu tak predražený že až strach.
3 0
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

cathyc Pozri príspevok
Už pri prvej povinnosti mať ERP na Slovensku sa nabalili výrobcovia pokladníc a samozrejme servisné strediská. To bolo tiež hlavne o lobingu. Nikto vtedy a ani odvtedy pri rôznych zmenách nepozeral na to, že je to pre malých obchodníkov neúmerná záťaž. Je viac takých, ktorí vo svojom obchodíku zarobia tak akurát na seba, ako servisných stredísk, ktoré teraz zanamenajú stratu. Ono sa dobre mydlia ruky pri prijatí zákona, ktorí mi naháňa do kšeftu klientov. Ostatní také šťastie nemajú. Takže prepáčte, že teraz nevzlýkam nad stratami servisných stredísk. Vy tiež nikoho neľutujete a zákon často krát stojí práve na vašej strane.
Taktiež nesúhlasím !!!

Nabalili sa výrobcovia pokladníc, nie servisné strediská !!! My ako servisné strediská musíme vykonávať servis predpísaný zákonom. Museli sme si nakúpiť nespočetné množstvo súčiastok aby sme dokázali opraviť pokladnicu do 48 hodín, každé dva roky absolvujeme drahé školenia a pod. Takže odmietam tvrdenie, že servisné strediská sa nabaľujú na úkor niejakého zákona !!! Čo sa týka upgarovacích modulov, u týchto to je tak, že za akú cenu ho kúpim, za takú cenu musím koncákovi predať ... Moja je len práca, ktorá v tomto prípade ani zaplatená nie je, ak beriem do úvahy, že na jednej kase treba robiť viac ako 2 hodiny !
1 0
cathyc cathyc

cathyc je offline (nepripojený) cathyc

Laco.SK Pozri príspevok
Taktiež nesúhlasím !!!

Nabalili sa výrobcovia pokladníc, nie servisné strediská !!! My ako servisné strediská musíme vykonávať servis predpísaný zákonom. Museli sme si nakúpiť nespočetné množstvo súčiastok aby sme dokázali opraviť pokladnicu do 48 hodín, každé dva roky absolvujeme drahé školenia a pod. Takže odmietam tvrdenie, že servisné strediská sa nabaľujú na úkor niejakého zákona !!! Čo sa týka upgarovacích modulov, u týchto to je tak, že za akú cenu ho kúpim, za takú cenu musím koncákovi predať ... Moja je len práca, ktorá v tomto prípade ani zaplatená nie je, ak beriem do úvahy, že na jednej kase treba robiť viac ako 2 hodiny !
práve včera som sa zhovárala na túto tému s mojími klientmi a každý z nich mi potvrdil, že 10 min. práca na kase stála bez dokladu 25 €.To znamená nezdanené a nezdaniteľné peniaze. Ani jeden nemal kasu v servise dve hodiny. Za dvojhodinovú prácu by to bolo neúmerne viac.Jeden klient dokonca zaplatil za dve kasy zálohy cca 300 €. Tie hromady náhradných dielov ste museli kupovať hlavne teraz, keď mala nastať zmena v zákone, ale inokedy servis zarába hlavne na rôznych nastaveniach nemalé peniaze. Nemalé zdôvarňujem, lebo ja veru za 10 min 25 € nezarobím. Servisné strediská majú dostatok záloh povyberaných, nakoľko tlačili na klientov, aby si predplatili služby skôr, lebo na konci roka už nebude čas .
1 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

[QUOTE=AnnaK;1474184]
jess Pozri príspevok
HOLD, to je potom ale riziko podnikania !!! Raz si hore, raz si dolu. Ja objednávam tovar pol roka dopredu, pretože dodávateľ dovezie len toľko, koľko si obchodníci predobjednajú. Neskôr už nedostanem nič. Zaplatiť musím do mesiaca, beriem úvery, inak sa to nedá. A ja keď ten tovar nepredám, mám pýtať náhradu od štátu ?????? Mne tiež tovar stojí na predajni viac rokov a nie v malých čiastkach...čo sa predávalo vlani, to sa nepredáva tento rok ... tiež tovar podlieha aktuálnosti......

Vidím v tom malý rozdiel. V tomto prípade škodu nespôsobí nezáujem zákazníkov o módny tovar ani nesprávny odhad obchodníka, ale zlý zákon, ktorý prijali naši starí zákonodarci a chystajú sa tomu nasadiť korunu naši noví a staronoví politici.
A tiež nemôžem nevidieť na tejto diskusii, ako namiesto toho, aby malí podnikatelia spojili svoje rozumné názory a snažili sa nejakým spôsobom lobovať spoločne, radšej sa hádajú, kto je na tom horšie. Účtujem aj malých podnikateľov - obchodníkov a viem, ako to bolo pred zavedením ERP. Moje vysvetľovanie o nákupe tovaru a jeho predaji nemá konca kraja, ale ako keby som hádzala hrach na stenu. Tak mi zostáva iba účtovať tak, ako to je, a aspoň trochu, ak sa dá, pomôcť.
Lenže aj zmena zákona je rovnako riziko podnikania. Tak ako zle odhadneš tovar, či ho predáš alebo nie. Dokonca ak by sa nezmenil zákon, povedala by som, že sa tu niekomu dobre podniká. Má zo zákona zabezpečené príjmy a nemusí sa ničoho báť. Na rozdiel od bežného obchodníka.
Ja pracujem síce vo výrobnej sfére, ale často si hovoríme, ako by nám bolo dobre, keby sa prijal zákon, ktorý by nariadil, aby si naše výrobky musel niekto kúpiť zo zákona a my by sme nemali žiadne riziko, že keď to vyrobíme, tak to ostane na sklade (Pokiaľ by nezmenili zákon) Viem, že je to trochu pritiahnuté za vlasy, ale niektorým drobným obchodníkom vzniknú náklady, ktoré odčerpajú z ich príjmov pomerne veľkú časť. Tieto pokladnice sú pre nich ďalším "daňovým zaťažením", (ktoré sa síce môže dať do nákladov), ale prínos pre štát je ďaleko nižší ako náklady s týmto spojené. Ale ten, kto navrhoval tento zákon myslel predovšetkým na to, aby zas niekto bez rizika zarobil. Možno dúfal, že tak zamestnajú kopec ľudí, ale nepočítal s tým, že to môže niektorých aj položiť, čiže v konečnom dôsledku zamestnanosť to neovplyvní.
1 0
abasys abasys

abasys je offline (nepripojený) abasys

truch Pozri príspevok
V správach na Markíze už potvrdili odklad o dva roky, možno to potom aj zrušia.
Správy na Markíze nie sú smerodajné. Vyšlo to zákonom a len zákonom sa dá predĺžiť termín. Ten musí schváliť NR SR.
0 0
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

[QUOTE=JAJA11;1476083]
AnnaK Pozri príspevok

Lenže aj zmena zákona je rovnako riziko podnikania. Tak ako zle odhadneš tovar, či ho predáš alebo nie. Dokonca ak by sa nezmenil zákon, povedala by som, že sa tu niekomu dobre podniká. Má zo zákona zabezpečené príjmy a nemusí sa ničoho báť. Na rozdiel od bežného obchodníka.
Ja pracujem síce vo výrobnej sfére, ale často si hovoríme, ako by nám bolo dobre, keby sa prijal zákon, ktorý by nariadil, aby si naše výrobky musel niekto kúpiť zo zákona a my by sme nemali žiadne riziko, že keď to vyrobíme, tak to ostane na sklade (Pokiaľ by nezmenili zákon) Viem, že je to trochu pritiahnuté za vlasy, ale niektorým drobným obchodníkom vzniknú náklady, ktoré odčerpajú z ich príjmov pomerne veľkú časť. Tieto pokladnice sú pre nich ďalším "daňovým zaťažením", (ktoré sa síce môže dať do nákladov), ale prínos pre štát je ďaleko nižší ako náklady s týmto spojené. Ale ten, kto navrhoval tento zákon myslel predovšetkým na to, aby zas niekto bez rizika zarobil. Možno dúfal, že tak zamestnajú kopec ľudí, ale nepočítal s tým, že to môže niektorých aj položiť, čiže v konečnom dôsledku zamestnanosť to neovplyvní.
Ale tu sa jedná o špecifický tovar, ktorí sa nedá predať niekde inde a niekomu inému vo výpredaji ... Bolo to všetko navrhované a konštruované tak, aby sa naplnila litera zákona, ktorý platí už dva roky...

Takže tu nehovorme prosím o riziku podnikania !

Riziko podnikania je celkom iné, napr. ja si kúpim na sklad tovar, ktorý potom nedokážem predať ... áno, neodhadol som situáciu a kúpischopnosť svojích zákazníkov, a tak som na to doplatil tým, že mi tovar ostane na sklade - to je riziko podnikania.
1 0
subtotall subtotall

subtotall je offline (nepripojený) subtotall

mysimis, neblázni. Prečítaj si pozorne zákon a potom sa vyjadri. A áno, máš pravdu, parlament môže zmeniť každý zákon. Aj ten o cestnej premávke. A potom sa nám môže stať, že budeme musieť jazdiť vľavo. Ale to budem riešiť až vtedy, keď sa to udeje. :-)
A čo sa týka toho zákona o ERP. Ľudkovia, neplašte nás. Je tam veľa noviniek technického rázu, ale čo sa týka samotnej obsluhy pokladníc, tak tam sa takmer nič nemení. Resp. mení, ale k lepšiemu. Netreba robiť mesačné uzávierky, denné síce áno, ale nemusia sa lepiť do knihy a zapisovať. Nebudú kontrolné pásky, nebude ich teda treba archivovať niekoľko rokov a na nákladoch za papierové pásky značne ušetríme. Skrátka je tam skutočne aj mnoho výhodných úprav. Takže prečítajte si zákon a potom fundovane nadávajte. :-)
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

To nadávanie živnostníkov vo väčšine prípadov súvisí s nákladmi, ktoré na prestavbu, resp. zakúpenie novej ERP musia vynaložiť ...
0 0
Lesana34 Lesana34

Lesana34 je offline (nepripojený) Lesana34

Snaha o posunutie zákona prijatého už v roku 2008 štyri mesiace pred nadobudnutím jeho plnej účinnosti je podľa mňa absolútne nesprávne. Posunutie o dva roky bude nespravodlivé nielen voči obchodníkom, ktorí si poctivo už v predstihu pokladne fiskalizovať dali a voči obchodníkom, ktorí poplatili zálohy (o ktoré pravdepodobne prídu), ale aj voči servisným strediskám, ktoré museli investovať mnoho finančných prostriedkov do školení a predzásobenia sa.
Takéto vyhlásenia a snahy zo strany vlády vyvolávajú len neistotu a chaos, najmä pokiaľ sa robia na poslednú chvíľu ako v tomto prípade, keď už je všetko rozbehnuté.
Dúfam, že posunutie tohto zákona v parlamente neprejde.
0 0
JTOMA JTOMA

JTOMA je offline (nepripojený) JTOMA

O čom preboha pletieš ? V roku 1995, kedy sa tu zavádzali ERP bol na Slovensku jedniný výrobca v Námestove a pokiaľ ma pamäť neklame tak vyrobil cca 6 000 pokladníc, ktoré sám vyvinul a certifikoval. Nabalil sa tak úžasne, že už na trhu nie je. Predávali sme v tom čase tie čudá a do 2 týždňov po predaji boli späť a museli sa opravovať v rámci servisného paušálu ktorý bol 2 % z ceny pokladnice. Zárobok ako blázon ! Nikto z nás nevzlyká - vždy sme sa vedeli vysporiadať s technickými i finančnými problémami. Ale hádam nečakáš, že budeme tlieskať, ak nám niekto kazí obchody.
Vôbec si nemyslím, že servis je drahý! V súčasných pokladniciach sa väčšina údajov dá nastaviť užívateľsky. Ak si nás objedná niekto na výmenu pásky a nie je ochotný doniesť kasu k nám, a ešte nám hrozí udaním na DÚ prídeme, ale zaplatíš výjazd technika, čas strávený na ceste a 5 minútovú šepletu so "servisom" poriadne draho.
1 0
JTOMA JTOMA

JTOMA je offline (nepripojený) JTOMA

Na toto mám len jednu poznámku. Načo sa pre Boha vyjadruješ ku témam, ktorým nerozumieš ? Zákon vznikol za čias terajšieho ministra Mikloša. Toto je špecificky tovar, ktorý vznikol na základe platného zákona a nemôžeš ho posudzovať ako prepytujem módny textil, ktorý ak nepredáš inak vždy sa dá predať ako handry...
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

[QUOTE=Laco.SK;1476099]
JAJA11 Pozri príspevok

Ale tu sa jedná o špecifický tovar, ktorí sa nedá predať niekde inde a niekomu inému vo výpredaji ... Bolo to všetko navrhované a konštruované tak, aby sa naplnila litera zákona, ktorý platí už dva roky...

Takže tu nehovorme prosím o riziku podnikania !

Riziko podnikania je celkom iné, napr. ja si kúpim na sklad tovar, ktorý potom nedokážem predať ... áno, neodhadol som situáciu a kúpischopnosť svojích zákazníkov, a tak som na to doplatil tým, že mi tovar ostane na sklade - to je riziko podnikania.
Áno, s tým súhlasím, dala som nadnesený príklad. Nemyslím, že by to tak naozaj malo byť. Ale v tomto štáte sa už toľko pomenilo v zákonoch a poodkladala účinnosť, že som sa naučila všetko zariaďovať na poslednú chvíľu a tým sme vo firme ušetrili nemalé prostriedky. My vo firme za hotové predávame zriedkakedy. Možno 10 x do mesiaca a vždy vystavujeme faktúru. Takže zavedenie fiškálnej pokladne je pre nás absolútne zbytočný a zaťažujúci nápad. Takže sa nesmie nik čudovať, že som proti nemu v takom znení ako je. Určite by som privítala, aby bolo zrušené aspoň to, že ten kto vystaví faktúru a má úhradu v hotovosti, musí mať fiškálnu pokladňu A zavedenie fiškálnych pokladní mohlo byť kľudne dobrovoľné. Ten, pre koho je to prínos (A podnikatelia si vedia spočítať, že ak im to prinesie výhody alebo úsporu.), tak si ju zakúpia aj sami. Myslím, že pokladňa s fiškálnym modulom neodstráni problém predaja za hotové
1 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

[QUOTE=JAJA11;1476552]
Laco.SK Pozri príspevok

Áno, s tým súhlasím, dala som nadnesený príklad. Nemyslím, že by to tak naozaj malo byť. Ale v tomto štáte sa už toľko pomenilo v zákonoch a poodkladala účinnosť, že som sa naučila všetko zariaďovať na poslednú chvíľu a tým sme vo firme ušetrili nemalé prostriedky. My vo firme za hotové predávame zriedkakedy. Možno 10 x do mesiaca a vždy vystavujeme faktúru. Takže zavedenie fiškálnej pokladne je pre nás absolútne zbytočný a zaťažujúci nápad. Takže sa nesmie nik čudovať, že som proti nemu v takom znení ako je. Určite by som privítala, aby bolo zrušené aspoň to, že ten kto vystaví faktúru a má úhradu v hotovosti, musí mať fiškálnu pokladňu A zavedenie fiškálnych pokladní mohlo byť kľudne dobrovoľné. Ten, pre koho je to prínos (A podnikatelia si vedia spočítať, že ak im to prinesie výhody alebo úsporu.), tak si ju zakúpia aj sami. Myslím, že pokladňa s fiškálnym modulom neodstráni problém predaja za hotové
predstava, ako budem v internetovom obchode striehnuť, či mi náhodou niektorý zákazník nevložil peniaze osobne v banke, miesto poslania z účtuna účet, prípadne na pošte (lebo aj to daňové úrady budú považovať za platbu hotovosťou) a potom budem na poslednú chvíľu robiť bločky je pre mňa absolútne absurdná. nehovoriac o posledných termínoch DPH. To o tých úhradách faktúr v hotovosti je fakt divoké. Je samozrejme pravda, že sme si zvykli aj na iné blbosti.... To by už potom bolo najlepšie, keby sme mali predpísané číselné rady faktúr a na DU s DPH vždy posielali (samozrejme výhradne elektronicky) zoznam faktúr...

Mmch, vyrojilo sa tu kopec jednopríspevkových obhajovateľov pokladníc. Keď je ale treba radiť, vtedy ich tu moc nie je. A oni by zrejme mali byť fakt odborníci na túto problematiku, ke´d okrem iného prešli všetkými školeniami.

Teraz budú musieť zapojiť všetky svoje sily, aby nás všetkých presvedčili o tom, že nové pokladne sú vynikajúce a každý si ich kúpi dobrovoľne.
1 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
[QUOTE=Dáša_;1476589][QUOTE=JAJA11;1476552]

predstava, ako budem v internetovom obchode striehnuť, či mi náhodou niektorý zákazník nevložil peniaze osobne v banke, miesto poslania z účtuna účet, prípadne na pošte (lebo aj to daňové úrady budú považovať za platbu hotovosťou) a potom budem na poslednú chvíľu robiť bločky je pre mňa absolútne absurdná. nehovoriac o posledných termínoch DPH. To o tých úhradách faktúr v hotovosti je fakt divoké.

presne, to je tak, ako keď niekto sedí len na stoličke a vymýšla zákony a o praxi nevie vôbec nič
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať